Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2151
    • Vantaa

    Mulla kävi sama homma Dunlopin pussien kanssa. Korjautui kun vaihdoin pussiin tulevat letku liittimet orkkiksiin.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • raatis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 47
      • Lappeenranta

      Originally posted by JaniLap View Post
      Onko vikamuistiin tallentunut mitään?

      Mikäli kaikki letkuliitokset ovat kunnossa ja paikallaan, niin syynä saattaisi olla esim. vuotava tyhjäysventtiili kompressorin kyljessä. Saatavana ainakin eBay:sta Wabcon koodilla 4420510211.

      Toinen mahdollinen voisi olla nk. magneettiventtiili Wabcon koodilla 4722555610.


      Vaikuttaako tyhjäysventtiili molemmille puolille? Eli silloin pitäisi molemmat puolet tyhjentyä yhtä paljon? Nyt vasen on selkeämpi ja oikealla puolella vajausta hyvin vähän, mutta käynnistäessä huomaa, että sekin puoli nousee hieman.

      En hoksannut pajalta kysyä, että lukivatko koodit ennen tai jälkeen pussien vaihdon. Nykyään itsellä ei ole kunnollista remppapaikkaa, niin aika pitkälti huoltamoiden varassa olen.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Suihkupullo ja saippuavesi kertoo lahjomattomasti vuotokohdan

        Jos epäilee että vuotaa venttiilin läpi, niin kompuralta letku irti ja saippuavettä siihen letkunpäähän
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Kraftwerk
          Bimmer Rookie
          • Mar 2022
          • 133
          • Joensuu area

          Originally posted by VilleP View Post
          Mulla kävi sama homma Dunlopin pussien kanssa. Korjautui kun vaihdoin pussiin tulevat letku liittimet orkkiksiin.
          +1 Dunlopin pussin mukana tullut liitin oli tosi hankala saada vuotamatta napakasti asettumaan. Piti vaihtaa toinen OE-liitimeksi.
          F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2673
            • Tampere

            Originally posted by raatis View Post
            Vaikuttaako tyhjäysventtiili molemmille puolille? Eli silloin pitäisi molemmat puolet tyhjentyä yhtä paljon?

            En hoksannut pajalta kysyä, että lukivatko koodit ennen tai jälkeen pussien vaihdon. Nykyään itsellä ei ole kunnollista remppapaikkaa, niin aika pitkälti huoltamoiden varassa olen.
            Aivan, molemmilta puolilta tyhjenee tuon venttiilin kautta. Vikakoodeja kysyin siksi, kun noista venttiileistäkin sinne vikahistoriaan voi tallentua.

            Liittimiä ehdotettu aiheellisesti, ja niistä kannattaa aloittaa tarkastelu.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • raatis
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 47
              • Lappeenranta

              Aivan. No uskoisin, että korjaamolla tietävät mistä aloittavat etsimään ja miten. Hakiessa auton pois ja reklamoin välittömästi, niin kertoi epäilevänsä liittimiä ja kuvaili niitä "omanlaisiksi". Ehkä liittimien kuntoa tukisi myös se seikka, että oikea puoli oli tänään selkeästi painuksissa ja ennen pussien vaihtoa pudotusta ei ollut älyttömästi.
              Tai syy voi olla mitä vain ennen kuin asiaa on tutkittu sen enempää..

              Comment

              • Lybeckk
                Newbiemmer
                • Nov 2021
                • 3
                • Suomi

                X driveen vanteet

                Mitäs kriteerejä pitäis olla nelikkoon kun ostaa vanteet tullu monia eri vastauksia ja ei nyt saa selkoa. Paras olisi jos kaikki vanteet saman kokoisia mutta jos vanteiden leveys eroaa pitääkö kumien profiilien olla eri vai meneekö saman profiiliset kumit ilman että rasittaa jakolaatikkoa?

                Comment

                • TinoTK
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 809
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by Lybeckk View Post
                  Mitäs kriteerejä pitäis olla nelikkoon kun ostaa vanteet tullu monia eri vastauksia ja ei nyt saa selkoa. Paras olisi jos kaikki vanteet saman kokoisia mutta jos vanteiden leveys eroaa pitääkö kumien profiilien olla eri vai meneekö saman profiiliset kumit ilman että rasittaa jakolaatikkoa?
                  Voit laittaa eri levyisiä vanteita, mutta vierintäkehän pitäisi pysyä lähelle samana. Vaikea sanoa ilman mitään leveyksiä ja kokoja mikä profiili on oikea, mutta yleensä eteen tulee korkeampi profiili jos etuvanteet on kapeammat.
                  Willtheyfit.com sivulla on hyvä laskuri noihin ja circumference mitta on vierintäkehä.
                  Last edited by TinoTK; 22-03-2022, 11:48.
                  ///BMW M550d LCI

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2151
                    • Vantaa

                    Siellä ovenpielessä on tarra, missä kerrottu hyväksytyt rengaskoot. Jos hankit eripari vanteet, niin katsot sieltä taulukosta sopivan rengaskoon niin että takana leveämpi. Vakiona 245/275 leveydet ja profiilit sitten tuumakoon mukaan sieltä tarrasta. Ei tämän nyt niin vaikeaa pitäisi olla.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • sönkkö
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 65
                      • Etelä

                      Muutamat kuukaudet nyt ajellut "uudella" autolla ja todennut, että onpa ärsyttävä tuo 8hp laatikon toiminta. Ihan väkisin pitää vauhdista riippumatta työntää niin isoa vaihdetta sisään, että kierrokset jurnuttaa 1000rpm.

                      Monessa keskustelussa aihetta sivutaan, mutta ei käy ilmi onko xhp ainoa tapa päästä tästä eroon vai voiko "vakio"laatikkoa säätää? Entä auttaako xhp sellaisenaan tuohon ongelmaan, vai vaatiiko silloinkin vielä prosenttien säätöjä, että saavutetaan juuri sopivan verran suuremmat kierrokset?

                      Ja ettei olis pelkkää negatiivista, niin täytyy sanoa, että muuten on ollut kyllä loistava auto, eikä ole hankinta kaduttanut
                      Last edited by sönkkö; 25-03-2022, 15:23. Reason: kirotusvirhe
                      2016 F10 520d

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14352
                        • Oulu

                        Saman ärsyttävän ominaisuuden huomannut, ja ei mielellään puota pienempää ku polkimella käskee, enneku on lappu miltei lattiassa sitten täys höökä päälle. Sportti asentoo saa useasti tarjota.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          Hmm. Eikös se laatikko ”opi” käyttäjänsä mukaiseen ajotyyliin? Auttaisiko nollata adaptiot ja ajella vähän reippaammin? Itse en tuota kyllä tunnista omasta autosta (520d lci), vaikka aika rauhallisesti tuleekin ajeltua. Comfortilla ajan käytännössä pelkästään.

                          Täällä asiasta keskustelua: https://www.bimmerfest.com/threads/b...ission.823041/

                          Comment

                          • sönkkö
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 65
                            • Etelä

                            Oli tuollainen ostettaessa alkuvuodesta. Vaihdatin vaihteiston öljyt ja samalla nollattiin n. kuukausi sitten, vaihdot pehmeni mutta muuten pysyi samanlaisena.
                            2016 F10 520d

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4974
                              • Paimio

                              Jos matalat kierrokset harmittaa niin sporttiasento päälle vaan niin aina mennään yhtä vaihdetta pienemmällä.

                              Uskon kyllä että nelosdieselin kanssa tuo pistää jurnuttamaan ikävästi...Kutosbensalla samaa ongelmaa ei ole vaikka aika pienillä reilulla 1000rpm mennäänkin.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • kakkoskuski
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2015
                                • 83
                                • Rauma

                                Olen myös huomannut että 520d x-drive lci -15 pitää maantieajossa ylämäessä liian isoa vaihdetta. 90km/h ylämäkeen ja jurnuttaa ärsyttävästi, kierrokset kai jossain 1250 paikkeilla.
                                Aika usein tulee näpäytettyä ratin lätkästä 7-pykälää silmään jolloin jyrinät rauhoittuu ja mäen päällä auto jo vaihtaa omatoimisesti isompaa takasin silmään.
                                Mielestäni tämän pitäisi automaattivaihteistossa toimia automaattisesti juurikin näin. Olen ymmärtänyt että väkisin liian isolla vaihteella jurnutus ei ainakaan säästä polttoainetta ja lisäksi on haitallista ainakin moottorille ja matkustusmukavuudelle.

                                Sen sijaan en ole huomannut että kaaasupoljinta painaessa vaihteiston toiminnassa olisi mitään ongelmaa. Hyvin vaihtaa pienempää tarpeen vaatiessa ja liikkuu omaan tarpeeseen ihan riittävästi. Aj-tech softalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎