Kaverin F11 530D xdrive 148tkm, muistaakseni vuodelta -11.
Eilen toimi kuten pitääkin. Tänä aamuna aivan kaikki vikavalot tauluun.
Sulakkeet hanskalokeron takana ok. Takaluukussa oikealla poskella kaikki muut sulakkeet ehjät paitsi 47 oli palanut. Tämä vaihdettiin, ei palanut uudelleen.
Silti istalla 80-90 vikakoodia aivan kaikelta.
Mistähän vikaa edes yrittäisi lähteä paikantamaan?
Onko näissä jotain tyypillisempää paikkaa, mikä aiheuttaisi multimiljoona ongelmia?
Ei oikein osannut lähteä vikaa edes rajaamana kun aivan kaikki antaa vikakoodia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by VilleP View PostTaitaa olla vaihtomoottori ainut vaihtoehto. Palaituuko auto liikkeeseen?Last edited by miksonite; 10-04-2024, 15:29.
Leave a comment:
-
-
Taitaa olla vaihtomoottori ainut vaihtoehto. Palaituuko auto liikkeeseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMoottorin vikavalon kuuluukin palaa virtojen ollessa päällä ja auto sammuksissa.
Kyllä sulla on koneessa tai laatikossa nyt mekaanisesti jotain paskana
Kyllähän siinä sitten niin kävi että öljypumppu petti kiihdytyksessä ja 5, 6 molemmat jumiin ja kiertokanki kaput. Silppua oli suht reippaasti.
Olihan tuota auton ehtinyt omistaa alle 4 kk ja alle 2 tkm ehtinyt ajaa.
Jos myyntiin tulee F10 535i YZY-811 ja ostohousut jalassa niin ehkä kannattaa vähän tarkistella miten moottori ehostettu
Leave a comment:
-
-
Joo, kyllähän se ihan hyvä moottori on ketju tehtynä. Pieni kulutus ainaki, menis varmaan porukoiden käytössä hyvinkin. Pikkukoneella olevia varusteltuja ei ihan samaan tapaan olekkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by IiroU View PostKiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!
Ja neliveto ihan luotettava ollu omissa. Toki ois hyvä että joskus jakolootan ja perien öljyt ois vaihdettu. Etuvetarit melkeen poikkeuksetta joskus uusittava näissä.
Leave a comment:
-
-
Eipä tuota omaa ole 230tkm matkalla nelivedon osalta tarvinnut vielä remontoida.
Leave a comment:
-
-
Näin juuri. Täytynee sitä tutkailla. Seuraava pohdinnan aihe on takaveto vs neliveto. Eipä sille käyttöä oikeen olisi, enemmän vaan remonttia. Valikoima supistuu huomattavasti kun rajaa takavedoksi…
Leave a comment:
-
-
Varmaankin huolto vaikuttaa paljon tuohon koneen kestävyyteen. Jos aina mennään öljynvaihdoilla tappiin asti niin takuulla ongelmia tulee näissä long life vehkeissä. Ennakoiva vaihto on pop ja must. Huoltokirjaa kannattanee sillä silmällä katsella ainakin.
Leave a comment:
-
-
Kiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!
Leave a comment:
-
-
Onkohan adaptiivista vakkaria mahdollista päivittää jälkikäteen tavallisen tilalle?
Leave a comment:
-
-
Aktiivivakkari on ihan must se nyt on selvä. Hud on myös erittäin kätevä, samoin kuolleen kulman varoitin. 360 kamerat on kivat, mutta niissä jonkin verran ongelmia. Itsellä aina silloin tällöin tuppaa yksi kameroista tippumaan pois pelistä...90% ajasta toimii mutta joskus piippailee. EDC on kiva mutta iskarit maksaa PALJON.
Leave a comment:
-
-
B47 jos nelipyttysellä pärjää. N57 sinkkuturboissa ei taida suuria eroja olla, Loppupään vehkeissä taisi olla jotain päivityksiä jakopään osissa(mutua). En ottaisi stressiä noista. Ei näissä ole varusteissa ongelmia ainakaan itselläni ollut. Adaptiiviset ledit aika ehdoton, jos pimeällä pitää paljon ajella, ja itselleni adaptiivinen alusta mukavuuden takia.
Leave a comment:
-
-
Porukoilla ollut ajatuksen tasalla hankkia F10/F11 diiselinä. Mitkäs moottoreista ja niiden versioista parhaita? N47 varmaan ketjuongelma ainoa isompi kyseisessä konetyypissä. Mitkäs versiot niistä N57 kannatti välttää laakerivaurioiden takia? Sinkkuturbo hakusessa.
Omalla seiskalla kun päästellyt niin kyllä comfortit ja adaptiivinen vakkari on vaan kivat. Saa nähdä osuuko sellaista yksilöä tuohon budjettiin. Must have varusteita? Varusteita jota välttää ongelmien/vikojen vuoksi? Automaatti-ilmastointi, xenonit sekä pysäköintitutkat eivät ole mainitsemisen arvoisia, vaikka autoliikkeiden myyjät niitä otsikoihin isolla kirjoittelevat…
Leave a comment:
-
Leave a comment: