Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Kaverin F11 530D xdrive 148tkm, muistaakseni vuodelta -11.

    Eilen toimi kuten pitääkin. Tänä aamuna aivan kaikki vikavalot tauluun.

    Sulakkeet hanskalokeron takana ok. Takaluukussa oikealla poskella kaikki muut sulakkeet ehjät paitsi 47 oli palanut. Tämä vaihdettiin, ei palanut uudelleen.

    Silti istalla 80-90 vikakoodia aivan kaikelta.

    Mistähän vikaa edes yrittäisi lähteä paikantamaan?

    Onko näissä jotain tyypillisempää paikkaa, mikä aiheuttaisi multimiljoona ongelmia?

    Ei oikein osannut lähteä vikaa edes rajaamana kun aivan kaikki antaa vikakoodia.

    Leave a comment:


  • miksonite
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Taitaa olla vaihtomoottori ainut vaihtoehto. Palaituuko auto liikkeeseen?
    Palautuu, ei päästy sopuun autoliikkeen kanssa kuluista ja siitä että olisi tullut tehdaskorjattu vaihtomoottori eikä yritys korjata moottoria jossa sylinteriryhmä kaput plus kaikki muu oleellinen.
    Last edited by miksonite; 10-04-2024, 15:29.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Taitaa olla vaihtomoottori ainut vaihtoehto. Palaituuko auto liikkeeseen?

    Leave a comment:


  • miksonite
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Moottorin vikavalon kuuluukin palaa virtojen ollessa päällä ja auto sammuksissa.

    Kyllä sulla on koneessa tai laatikossa nyt mekaanisesti jotain paskana

    Kyllähän siinä sitten niin kävi että öljypumppu petti kiihdytyksessä ja 5, 6 molemmat jumiin ja kiertokanki kaput. Silppua oli suht reippaasti.
    Olihan tuota auton ehtinyt omistaa alle 4 kk ja alle 2 tkm ehtinyt ajaa.

    Jos myyntiin tulee F10 535i YZY-811 ja ostohousut jalassa niin ehkä kannattaa vähän tarkistella miten moottori ehostettu

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Joo, kyllähän se ihan hyvä moottori on ketju tehtynä. Pieni kulutus ainaki, menis varmaan porukoiden käytössä hyvinkin. Pikkukoneella olevia varusteltuja ei ihan samaan tapaan olekkaan.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Kiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!
    N47 ihan turha skipata "ketjuongelmien" tähden. Varsinkin jos muutoin hyvä yksilö ja vaikka jakopää kertaalleen uudemman painoksen eli +14vuoden osilla tehty. Itellä kolmas n47 koneinen menossa. Yhteen oli tehty 150tkm korvilla jakopää päivitetyillä osilla ja myydessä oli vajaa 370tkm ja kone kävi siististi. Nyt 14vm f10ssä orkkisjakopää ja vajaa 310tkm takana. Edelleen siisti käyntinen startatessakin ja ainaki yläkiristimessä kirivaraa.

    Ja neliveto ihan luotettava ollu omissa. Toki ois hyvä että joskus jakolootan ja perien öljyt ois vaihdettu. Etuvetarit melkeen poikkeuksetta joskus uusittava näissä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Eipä tuota omaa ole 230tkm matkalla nelivedon osalta tarvinnut vielä remontoida.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Näin juuri. Täytynee sitä tutkailla. Seuraava pohdinnan aihe on takaveto vs neliveto. Eipä sille käyttöä oikeen olisi, enemmän vaan remonttia. Valikoima supistuu huomattavasti kun rajaa takavedoksi…

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Varmaankin huolto vaikuttaa paljon tuohon koneen kestävyyteen. Jos aina mennään öljynvaihdoilla tappiin asti niin takuulla ongelmia tulee näissä long life vehkeissä. Ennakoiva vaihto on pop ja must. Huoltokirjaa kannattanee sillä silmällä katsella ainakin.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Kiitos jo näistä! B47 sitten faceliftissä joten ainakin varusteltuna hinta nousee. Jotkut N57 koneet tuntuu hajonneen jo 200tkm jälkeen ja toiset pyyhkässyt yli 400tkm, liekö vikaa sitten ylläpidossa? Täytyy vähän pohdiskella millainen olisi hyvä yhdistelmä. Lisää juttua otetaan vastaan!

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Crete88 View Post
    Onkohan adaptiivista vakkaria mahdollista päivittää jälkikäteen tavallisen tilalle?
    Onhan se. Vaatii muistaakseni dsc ja icm modulien vaihdon, tutkan asennuksen, tarvittavien johtojen vedot ja rattinappien vaihdon.

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    Onkohan adaptiivista vakkaria mahdollista päivittää jälkikäteen tavallisen tilalle?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Aktiivivakkari on ihan must se nyt on selvä. Hud on myös erittäin kätevä, samoin kuolleen kulman varoitin. 360 kamerat on kivat, mutta niissä jonkin verran ongelmia. Itsellä aina silloin tällöin tuppaa yksi kameroista tippumaan pois pelistä...90% ajasta toimii mutta joskus piippailee. EDC on kiva mutta iskarit maksaa PALJON.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    B47 jos nelipyttysellä pärjää. N57 sinkkuturboissa ei taida suuria eroja olla, Loppupään vehkeissä taisi olla jotain päivityksiä jakopään osissa(mutua). En ottaisi stressiä noista. Ei näissä ole varusteissa ongelmia ainakaan itselläni ollut. Adaptiiviset ledit aika ehdoton, jos pimeällä pitää paljon ajella, ja itselleni adaptiivinen alusta mukavuuden takia.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Porukoilla ollut ajatuksen tasalla hankkia F10/F11 diiselinä. Mitkäs moottoreista ja niiden versioista parhaita? N47 varmaan ketjuongelma ainoa isompi kyseisessä konetyypissä. Mitkäs versiot niistä N57 kannatti välttää laakerivaurioiden takia? Sinkkuturbo hakusessa.

    Omalla seiskalla kun päästellyt niin kyllä comfortit ja adaptiivinen vakkari on vaan kivat. Saa nähdä osuuko sellaista yksilöä tuohon budjettiin. Must have varusteita? Varusteita jota välttää ongelmien/vikojen vuoksi? Automaatti-ilmastointi, xenonit sekä pysäköintitutkat eivät ole mainitsemisen arvoisia, vaikka autoliikkeiden myyjät niitä otsikoihin isolla kirjoittelevat…

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎