F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    [QUOTE=TheRipper;n5499824]
    Originally posted by Crete88 View Post

    Kyllä jossain on vikaa ja pahasti jos ei pikkudieselillä maantiellä alle kuuden pääse. Omalla bensakutosellakin pääsee 6.7l/100km maantiellä sen enempiä edes yrittämättä.
    Eihän tuo ole pikkudiesel?

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Kuin se ohjelma egr kamppanjan yhteydessä on hävinnyt, itse olen ollut siinä uskossa että ainoastaan fyysiset osat vaihdetaan?
    Näin minäkin luin, mutta jotain on joskus käynyt esim. Merkkarilla päivitetty DDE softat, kun ohjelmaa ei ole enää autossa ISTA:n automaattisen "Engine tuning" ABL tunnistuksen mielestä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    [QUOTE=Crete88;n5499823]
    Originally posted by akzy View Post
    Itselle tuli juuri hommattua 2011 F11 530xd reipas 300 menty. Kuluttaa mielestäni liikaa, eikö tällainen pitäisi mennä pitkässä maantieajossa noin 5,7-6 litraan? Nyt kulutus 7,8-8,5 maantiellä. /QUOTE]

    Hyvä jos 520xd menee tuohon 6 litraan niin tuskinpa kolmelitrainen menee...
    Kyllä jossain on vikaa ja pahasti jos ei pikkudieselillä maantiellä alle kuuden pääse. Omalla bensakutosellakin pääsee 6.7l/100km maantiellä sen enempiä edes yrittämättä.

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    [QUOTE=akzy;n5499820]Itselle tuli juuri hommattua 2011 F11 530xd reipas 300 menty. Kuluttaa mielestäni liikaa, eikö tällainen pitäisi mennä pitkässä maantieajossa noin 5,7-6 litraan? Nyt kulutus 7,8-8,5 maantiellä. /QUOTE]

    Hyvä jos 520xd menee tuohon 6 litraan niin tuskinpa kolmelitrainen menee...

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Kuin se ohjelma egr kamppanjan yhteydessä on hävinnyt, itse olen ollut siinä uskossa että ainoastaan fyysiset osat vaihdetaan?

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    Itselle tuli juuri hommattua 2011 F11 530xd reipas 300 menty. Kuluttaa mielestäni liikaa, eikö tällainen pitäisi mennä pitkässä maantieajossa noin 5,7-6 litraan? Nyt kulutus 7,8-8,5 maantiellä. 17" kitkarenkaat.

    Dpf paikoillaan ja vakio ohjelma. Teho-ohjelmointi hävinnyt EGR kampanjan yhteydessä ja olisi tarkoitus laittaa takaisin ja tehdä jakopää+öljypumppu+runkolaakerit. Korkeapainepumpun vikaantumisaste liittyy vissiin liian vähällä polttoaineella ajamiseen vai pitäisikö sekin vaihtaa ettei se rullakeinu käänny poikittain ja tule 8000e remonttipainajaista???

    Mittasin Istalla DPF ja vastapaineet näytti hyvinkin terveiltä:
    Tyhjäkäynti: 14,97mbar, sallittu 35
    2000r/min: 40,97mbar, sallittu 75
    rajoittimella: 86,97mbar, sallittu 200

    Ilmansuodattimella ajettu n. 40-45tkm, sen koitan vaihtaa ensi viikolla.

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    Originally posted by Artsi93 View Post
    F10 530d.Mallisarjan alkupäästä 10-13vm. Kilometrejä vehkeillä rullattu 200-340tkm. Mitä enemmän lukenut foorumia sen enemmän alkanut tuntumaan onko luotettava jokapäiväiseen työajoon.
    Jos etsii "luotettavaa autoa jokapäiväiseen ajoon" niin ehkä noilla spekseillä ei parhaiten osu... yli 10v ja yli 200-300tkm rullattu BMW vaatii melko varmasti joko omaa korjausosaamista tai halua maksaa siitä, niin se vaan tuppaa olemaan... vaikka hieno auto onkin. Vähintään se yksilö pitäisi osata valita hyvin.

    Leave a comment:


  • Artsi93
    replied
    Originally posted by --Ville-- View Post
    Pussit nyt on varmaan pienin murhe, mitä tuon hintaisessa autossa voi olla? Itselläni oli F11 ja alkuperäiset pussit meni vaihtoon jossain 200tkm kohdalla, joten ei ne nyt joka päivä rikki mene. Tämäkin tuli ilmi sillä, että kiinnitin huomiota poikkeukselliseen tilanteeseen kun kuulin kompuran äänen ja sitten renkaita vaihdettaessa kun nosti nosturille, kuului sihinää ja pussi oli poimusta hiertynyt rikki, joka siis menee sisään päin kun on paino päällä. Ei esim laskenut vielä perää pihassa seistessä, kun oli juuri sopivalla kohtaa poimua, että jäi ehkä niin ettei vuotanut. Vaihto on todella simppeli ja nopea homma. Itse laitoin Arnottia tilalle, niin kyllä kelpasi sit taas päästellä.

    535 xd F11 oli ehkä parhain auto kaikin puolin mitä minulla on ollut, harmi et oli diisseli ja sen vuoksi ei ollut kovin järkevää pitää minun ajoilla. Nykyään ajelen Minillä ja voin sanoa, että sekin on kyl omalla tavallaan ison bemmin jälkeen sit ihan huippu ja hauska vekotin, varsinkin kun on 2,0l Cooper S tekniikka

    Se kannattaa muistaa, että elämä on lyhyt ajella tylsillä autoilla, joten pitää mennä niillä mistä tykkää vaikkei se aina ihan fiksua olisikaan
    Tutkiskellut niin osaan vaihdettu ennakkoon ketjua mutta nämä yksilöt on joku tulossa katsoon jo ja mennyt kaupan. Liikkeiden hinnassa väliin ilmaa raakasti ja tyrkkäisin vanhan 500tkm ajetun volvon vaihdossa. Itsellä ajoja tulee 80-90km per päivä mutta saatan vaihtaa lähemmäs työpaikkaa jos vain mahdollista niin voisi bensakin mennä mutta sen aika näkee myöhemmin. Mikä nuissa on murhekryyni? Sähköt temppuilee ja alustan osia vaihtaa se harvasen kuukausi?

    Leave a comment:


  • --Ville--
    replied
    Pussit nyt on varmaan pienin murhe, mitä tuon hintaisessa autossa voi olla? Itselläni oli F11 ja alkuperäiset pussit meni vaihtoon jossain 200tkm kohdalla, joten ei ne nyt joka päivä rikki mene. Tämäkin tuli ilmi sillä, että kiinnitin huomiota poikkeukselliseen tilanteeseen kun kuulin kompuran äänen ja sitten renkaita vaihdettaessa kun nosti nosturille, kuului sihinää ja pussi oli poimusta hiertynyt rikki, joka siis menee sisään päin kun on paino päällä. Ei esim laskenut vielä perää pihassa seistessä, kun oli juuri sopivalla kohtaa poimua, että jäi ehkä niin ettei vuotanut. Vaihto on todella simppeli ja nopea homma. Itse laitoin Arnottia tilalle, niin kyllä kelpasi sit taas päästellä.

    535 xd F11 oli ehkä parhain auto kaikin puolin mitä minulla on ollut, harmi et oli diisseli ja sen vuoksi ei ollut kovin järkevää pitää minun ajoilla. Nykyään ajelen Minillä ja voin sanoa, että sekin on kyl omalla tavallaan ison bemmin jälkeen sit ihan huippu ja hauska vekotin, varsinkin kun on 2,0l Cooper S tekniikka

    Se kannattaa muistaa, että elämä on lyhyt ajella tylsillä autoilla, joten pitää mennä niillä mistä tykkää vaikkei se aina ihan fiksua olisikaan

    Leave a comment:


  • Artsi93
    replied
    Hei! Iski autokuume F10 530d. Nyt olisi kiikarissa pari yksilöä. Mallisarjan alkupäästä 10-13vm. Kilometrejä vehkeillä rullattu 200-340tkm. Mitä enemmän lukenut foorumia sen enemmän alkanut tuntumaan onko luotettava jokapäiväiseen työajoon. Tohtiiko ostaa enemmän ajettuna myös hintapuoli huomattavasti mieluisampi. Farmarissa alkoi pelottamaan pussit takana ja neliveto on poissa laskusta jakolaatikko tuo vain lisää murheita? Farmari olisi omaan silmään parempi mutta pussit. Mitä näissä kannattaa kiinnittää koeajolla huomiota muutakuin loota vaihtaa nätisti ja kone käy hyvin eikä ketju rallata? 300 ajettuun jäisi pelivaraa remonteille mutta 200 ajetulle taas odottaisin huolettomia kilsoja liki 300tkm. Tuntunut että auto kuin auto alkaa kuluvaa osaa menemään 400-500tkm jälkee. Varustelutasot vaihtelevat huomattavasti yleensä ollut tyytyväinen sähkölasit ilmastointi ja webasto. Bluetooth musiikkivaihtoehto taas iso plussa.
    Last edited by Artsi93; 16-04-2024, 20:31.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Hyvä muistutus, täytyykin tarkistaa läpivienti huomenna.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Akkukaapeli? :think
    Tarkoitat tällä mitä? Akku kunnolla kiinni ja konehuoneesta mitaten tulee 12,5V.

    Uutta akkuakin mietittiin. Varmaan siitä lähdettävä.

    E: huomenna uusi akku.
    Last edited by |foder|; 16-04-2024, 20:00.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Akku missä kunnossa? Vähän nuo monivikavalo-ongelmat akkuun yleensä viittaa.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Akkukaapeli? :think

    Leave a comment:

Working...
X