Itsellä ainakin parani käytös kun paineita nosteli, mutta ei noi nyt läheskään yhtä hyvät ole ajaa mitä nuo talvirenkaat 245/50/18 koossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Bnito View PostItsellä ainakin parani käytös kun paineita nosteli, mutta ei noi nyt läheskään yhtä hyvät ole ajaa mitä nuo talvirenkaat 245/50/18 koossa.
Tällä kertaa taidan olla onnistunut kesärenkaan valinnassa hyvin sillä kesäsetti on nyt mieluisampi, ei toki ole paljoa agressiivisempi mutta kumminkin. Kitkani ovat yllättävän kantikkaat 225/50/18 kun taas kesärenkaat pyöreäolkaiset 225/45 ja 255/40 19-tuuman koossa.
Renkaalla on väliäF13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
nelivetoauton rengastus
Olenko tulkinnut oikein näitä palstoja lukiessani, että nelivetoautoissa rengastuksen pitäisi olla siten, että joka pyörässä on samankokoiset renkaat? Rengaslaskuri antaa eri kehämitan jos on erilevyinen rengas. Syksyllä hankkimassani autossa F10 535dx 2015 on kesärenkaina 245/40/19 ja 275/35/19. Uskaltaako näillä renkailla nyt ajaa, vai pitäisikö suosiolla ostaa uudet renkaat, jotka ovat kaikki saman kokoisia? Erikokoiset renkaat saattavat olla syynä jakolaatikon hajoamiseen? Auton ulkonäköpaineita ei enää onneksi tällä iällä ole.
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostOlenko tulkinnut oikein näitä palstoja lukiessani, että nelivetoautoissa rengastuksen pitäisi olla siten, että joka pyörässä on samankokoiset renkaat? Rengaslaskuri antaa eri kehämitan jos on erilevyinen rengas. Syksyllä hankkimassani autossa F10 535dx 2015 on kesärenkaina 245/40/19 ja 275/35/19. Uskaltaako näillä renkailla nyt ajaa, vai pitäisikö suosiolla ostaa uudet renkaat, jotka ovat kaikki saman kokoisia? Erikokoiset renkaat saattavat olla syynä jakolaatikon hajoamiseen? Auton ulkonäköpaineita ei enää onneksi tällä iällä ole.Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
E60 2006 525i
Comment
-
-
Kysymys: Mitkä vetonivelen suojakumit kestää näissä x-drive malleissa parhaiten? Ja jos vetonivel on entinen kannattaako vaihtaa pelkkä nivel vai suosiolla koko akseli? Ja mitä merkkiä kannattaa näissä suosia?
Auto oli tällä viikolla isossa huollossa ja huomauttivat ulompien etupään suojakumien olevan huonossa kunnossa molemmin puolin. Kyseiset kumit ovat noin 4kk/10tkm vanhat SKF:t. Silloin kun nämä vaihdettiin oli vasen rikki ja oikea vaihdettiin tukivarren kanssa samaa kyytiä varmuuden vuoksi.
Taitaa mennä tällä kertaa muutakin vaihtoon kun tänään emäntä kertoi että kääntäessä kuuluu edestä nakuttava ääni, veikkaan vasemman puolen vetoniveltä.
Auto on siis emännällä ajossa ja itse olen poissa kotoa enkä pääse tutkimaan tai kuuntelemaan.
Auto on 520d x-drive vm15
Comment
-
-
Originally posted by Petsku333 View PostOlet tulkinnut ihan oikein, mutta kehämitan laskusi on mennyt nyt hieman pieleen sillä nykyisen rengastuksesi ympärysmitta on lähes identtinen edessä ja takana. Tuo koko on ihan alkuperäiskokoinen sekarengastus autollesi joka löytyy esim. ovitarrasta ja ohjekirjasta. Eli alle vaan ja ajoa jakolaatikko ei hajoa.
245/40/19 eturenkaan kehämitta on 207cm ja 275/35/19 takarenkaan kehämitta 205,8cm. Kilometrin matkalla takarengas pyörii n. 3 kierrosta enemmän, tuhannen kilometrin matkalla jo 3000 kierrosta enemmän. Keskiverto autoilija ajaa n. 20 000km vuodessa, mikä tarkoittaa, että takarengas pyörii vuoden aikana n. 60 000 kierrosta enemmän kuin eturengas. Tämä saattaisi olla yksi syy muiden syiden joukossa nelivetoautojen jakolaatikoiden hajoamisiin? Trafin mukaan tällainen rengastus on laillinen, mutta en tiedä, onko BMW suositellut tällaista rengastusta nimenomaan nelivetoautoille. Takavetoautoille tällaisesta rengastuksesta ei ole mitään haittaa. Tällaista nyt pohdin, kun kolmen takavetoisen jälkeen ensimmäinen neliveto alla ja hieman huolestunut nelivetoautojen kestävyydestä.
Comment
-
-
^ Jos vaikka tuo 60 000 kierrosta enemmän vuositasolla onkin iso luku niin silti se kehämitan ero on vain n. 1 % ja sen eron tuon laatikon pitäisi käsittääkseni kestää.
Renkaisiin vaikuttaa niin moni asia että tulee hulluksi jos alkaa niitä tuijottamaan liikaa ...... jos vaikka sinulla olisin kaikki renkaat samanlaisia niin silti takapään kylkimitta näyttäisi n. 5 mm. korkeammaltaF13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View Post245/40/19 eturenkaan kehämitta on 207cm ja 275/35/19 takarenkaan kehämitta 205,8cm. Kilometrin matkalla takarengas pyörii n. 3 kierrosta enemmän, tuhannen kilometrin matkalla jo 3000 kierrosta enemmän. Keskiverto autoilija ajaa n. 20 000km vuodessa, mikä tarkoittaa, että takarengas pyörii vuoden aikana n. 60 000 kierrosta enemmän kuin eturengas. Tämä saattaisi olla yksi syy muiden syiden joukossa nelivetoautojen jakolaatikoiden hajoamisiin? Trafin mukaan tällainen rengastus on laillinen, mutta en tiedä, onko BMW suositellut tällaista rengastusta nimenomaan nelivetoautoille. Takavetoautoille tällaisesta rengastuksesta ei ole mitään haittaa. Tällaista nyt pohdin, kun kolmen takavetoisen jälkeen ensimmäinen neliveto alla ja hieman huolestunut nelivetoautojen kestävyydestä.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Pitäsi vaihtaa reaktiotangot sigun autoon. Ostin Lemförderit joiden mukana tuli pallonivel päähän uusi nyloc mutteri. Pusla päässä on tuollainen mutteri missä levy ja pultti on ilmeisesti torx E18. Voiko tuon käyttää uusiksi aukeaako ehjänä?
Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'
Comment
-
-
Originally posted by Oltsu View PostPitäsi vaihtaa reaktiotangot sigun autoon. Ostin Lemförderit joiden mukana tuli pallonivel päähän uusi nyloc mutteri. Pusla päässä on tuollainen mutteri missä levy ja pultti on ilmeisesti torx E18. Voiko tuon käyttää uusiksi aukeaako ehjänä?
F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by Lenkka View PostMikähän f11 2014 520d jousituksessa on, kun etu vasemman mitta vanteen alareunasta kaareen on 670mm ja muiden kulmien 645mm?
Autossa on vakio jousitus ja se on alkuperäinen. Takapussit on vaihdettu viime syksynä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ajappa auto varmasti tasaiselle paikalle, aja hetken eteen taakse 10m pätkää ja mittaa uudelleen.
Vahvasti epäilen että tajousituksesta löytyy syy.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEtupäähän tehty jotain remonttia ja tukivarret kiristetty niin että auto ei ole ollut "ajoasennossa" eli paino renkaan päällä? Tällöin tukivarsien puslat saattavat jäädä "vääntämään" pyöränripustusta. En tiedä paljonko tuo voi vaikuttaa mutta voipi olla että kannattaa ainakin katsoa että on kunnossa.
Comment
-
Comment