Originally posted by McBeast
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
-
Tehdasasenteinen weba on kyllä niin onneton kuin olla ja voi. Ainakin modattuna. Moottori on viileä ja niin on kyllä kabiinikin. Toki sisätilan ongelma poistuu jos ottaa modin pois mutta sitten on moottori niin jäässä että ekat kolme kilometriä saa jurnutella kolmosella No on se kuitenkin tyhjää parempi. Ilman webaa ei kyllä autoa kannata hommata.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostEipä niitä asennettuna juuri tuon alle saa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostTehdasasenteinen weba on kyllä niin onneton kuin olla ja voi. Ainakin modattuna. Moottori on viileä ja niin on kyllä kabiinikin. Toki sisätilan ongelma poistuu jos ottaa modin pois mutta sitten on moottori niin jäässä että ekat kolme kilometriä saa jurnutella kolmosella No on se kuitenkin tyhjää parempi. Ilman webaa ei kyllä autoa kannata hommata.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostMiten sitte VAG-konsernin autot lämpee ihan eritavalla? Kone on lämmin, sanotaanko ehkä 40-50c ja sisätilakin lämmin.
ps.
Kysyin polttoainekäyttöiseen lisälämmittimeen vielä toisenkin tarjouksenkin ja ohjainlaitteesta riippuen:
Webasto EVO5 5kw 1900€ - 2200€
Binar 5s 1500€ - 1900€
Nämä siis Viron hintoja toki, mutta eivät juurikaan näytä eroavan Suomen vastaavista.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostEn allekirjoita tätä. Faijan ex Q5:n oli aivan onneton lämpenemään, vaikka oli koodattu lämmittämään kaikkea mahdollista ja oli tuollainen ihan uudesta asti.
ps.
Kysyin polttoainekäyttöiseen lisälämmittimeen vielä toisenkin tarjouksenkin ja ohjainlaitteesta riippuen:
Webasto EVO5 5kw 1900€ - 2200€
Binar 5s 1500€ - 1900€
Nämä siis Viron hintoja toki, mutta eivät juurikaan näytä eroavan Suomen vastaavista.
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostMulla oli 4 peräkkäin ja kaikki lämpes ihan erilailla ku F10. En tie sitte onko Audi eri kuin VW tai skoda.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostKannattaa se se surullisen kuuluisa päätermari vaihtaa. Juuri eilen katson salavaliikosta lämpöjä kun modattu tehdaswebasto oli ollut puolitutia -18° päällä ja vedet ja öljyt siellä 50° suunnilleen. Toki sisätilat aika vilakat autoon hypätessä. Lämmin talviauto toi on jos jo kaikki kunnossa.
Comment
-
-
Tuohon lämmitysajan säätöön ei ole tainnut löytyä ratkaisua. 30min vain on liian vähän kun pakkasta alkaa olla päälle 15. Edellisessä f11 jälkiasentienen eberi ja siinä sai itse päättää kuinka paljon lämmittää. Kyllä 1h lämmityksellä sai lämpimäksi sisältäkin melkein kelissä kuin kelissä. Akkukin kestää hyvin jos se vain on aina lämmityksen alkaessa täynnä. Omassani oli vielä alkuperäinen akku eli ikää 10 vuotta kun auto minulta lähti, eikä kertaakaan virta loppunut.
Nykyisessä näin kovemmilla pakkasilla saa ihan ok alkulämmön 30 min lämmityksellä, mutta sais jäädä päälle vielä ajoonlähtiessäkin nopeuttamaan lämpenemistä. Tyhmä ominaisuus sekin ettei autosta voi laittaa käynnisssä ollessa webastoa päälle. Monesti teenkin niin että jos lämmitin jo sammunut niin näppään ennen käynnistystä webaston päälle, niin lämpenee nopeemminF15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Turn indicator rear right failure -herjaa on alkanut antaa auto nyt varsin säännöllisesti. Ajotietokoneen ilmoituksen lisäksi asia ilmenee niin, että oikealle vilkuttaessa naputusääni kuuluu ikään kuin tuplanopeudella.
Tänään sain vian sopivasti päälle kotipihaan tullessa ja kävin sitten katsomassa, miltä siellä perässä näyttää. Ja ihan aiheesta ilmoitus tuli: oikeanpuoleinen takavilkku välkkyi todella heikolla teholla verrattuna siihen, että valitsi viiksestä vilkutuksen vasemmalle. Oman auton takavalojen toimintaa tulee luonnollisesti aika harvoin seurattua, mutta jotainhan tuossa nyt epäkunnossa selvästi on.
Eli mikähän juttu tämä oikein mahtaa olla ja miten/kuinka kalliilla korjattavissa?F11 530dA xDrive Touring & Alfa Romeo MiTo QV
Comment
-
-
Nyt ois ylläpitolaturi (Calix) piuhoineen hommattu BF-tarjouksesta, ja pitäs alkaa asenteleen sitä. Autossa on Webasto, joten "töpseliä" ei ole valmiiksi. Kattelin auton keulaa, että mihinhän kohti se Calixin pistoke kannattais asentaa?
Työkaverin autossa (LCI) sumarin viereisestä ritilästä oli katkaistu yks "vaakahylly", ja töpseli oli siinä kohti. Ei kovinkaan pahan näköinen. Töpseli ei mittailujeni mukaan mahdu sinne "hyllyjen" väliin. Onko parempia ideoita? Kuva ois kiva
Auto on LCI mallia, Luxyry Line, eli kormia pikkasen enempi keulassa...???
EX: 530D F10 LCI -15
EX: 530D E61 LCI -08
EX: 320D E91 -07
Comment
-
-
Originally posted by bmw77 View PostNyt ois ylläpitolaturi (Calix) piuhoineen hommattu BF-tarjouksesta, ja pitäs alkaa asenteleen sitä. Autossa on Webasto, joten "töpseliä" ei ole valmiiksi. Kattelin auton keulaa, että mihinhän kohti se Calixin pistoke kannattais asentaa?
Työkaverin autossa (LCI) sumarin viereisestä ritilästä oli katkaistu yks "vaakahylly", ja töpseli oli siinä kohti. Ei kovinkaan pahan näköinen. Töpseli ei mittailujeni mukaan mahdu sinne "hyllyjen" väliin. Onko parempia ideoita? Kuva ois kiva
Auto on LCI mallia, Luxyry Line, eli kormia pikkasen enempi keulassa...E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment