Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2223
    • Vantaa

    On eri. Ja on eri kumit vielä riippuen onko pelkkä edc vai adaptive drive.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Reiska56
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 185
      • Kerava

      Taas tuli varoitus "kaikki tehot ei käytettävissä". Tais olla jo viides kerta kahden vuoden sisällä. Ista antaa kaksi vikakoodia, 8011B9 Potentiometer of stratification adjuster, front left: short circuit to positive or open circuit ja kilometrin päästä toinen, 244C00 Charging pressure control: Charging pressure too low. Missähän tollainen potentiometri mahtaa olla? Ista ei tunnistanut tekstihaulla. Viittako toinen turboon? Varoituksen tultua se poistuu muutaman kilometrin jälkeen, eikä auton kiihtyvyydessä ole normaalista poikkeavaa käyttäytymistä. Auto 535dx 2015 sedan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Reiska56 View Post
        Taas tuli varoitus "kaikki tehot ei käytettävissä". Tais olla jo viides kerta kahden vuoden sisällä. Ista antaa kaksi vikakoodia, 8011B9 Potentiometer of stratification adjuster, front left: short circuit to positive or open circuit ja kilometrin päästä toinen, 244C00 Charging pressure control: Charging pressure too low. Missähän tollainen potentiometri mahtaa olla? Ista ei tunnistanut tekstihaulla. Viittako toinen turboon? Varoituksen tultua se poistuu muutaman kilometrin jälkeen, eikä auton kiihtyvyydessä ole normaalista poikkeavaa käyttäytymistä. Auto 535dx 2015 sedan.
        Veikkaisin, että tuo ensimmäinen liittyy ilmastointiin. ISTA luultavasti tarjoaa testipolkua, jossa tuonkin sijainti löytyy. Tuo ahtopaine herja sitten liittynee tuohon ilmoitukseen kaikki tehot ei käytettävissä. Veikataan ongelmaa turbon vnt-säädössä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • skt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 348
          • Etelä-Pohjanmaa

          Marmori lähestyi EGR-asialla:

          ” Haluamme nyt kutsua Teidät valtuutettuun BMW Service
          toimipisteeseen, jotta voimme asentaa autonne moottorin
          ohjainlaitteeseen uuden ohjelmiston, joka pystyy
          ennakoimaan ja estämään imusarjan mahdollisen
          ylikuumentumisen.”

          Autoon EGR jo vaihdettu. Böntti ohjelmoi ruuhka-avustimen jokunen vuosi sitten käyttöön ja päivitti BMW-appsit.

          Marmori meinasi, että ainakin ruuhka-avustin katoaa päivityksessä, koska kaikki moduulit päivittyvät samalla.

          Päätimme olla päivittämättä. Vaihtoehtoina olisi kai luopua avustimesta tai maksaa Böntin koodaus uusiksi.

          Onko muilla tullut vastaan? Olin nähnyt FB:ssa G3X-kampiksesta, mutta näköjään tulee tähänkin sukupolveen.
          F11 LCI 520d -14
          F45 225xe -17
          Ex. E61 LCI 520d -08,
          Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

          Comment

          • p0ks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 80
            • lahti

            2012 530xd mikä motonetin peräöljystä käy tuohon, jossain oli että bot-448 luokitus käy mutta en löytänyt sitä motonetin öljyistä??

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2718
              • Tampere

              Originally posted by VilleP View Post
              Tuo Castrol Transmax Axle Long Life 75W-90 GL-5 -peräöljy on sopivaa myös.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14442
                • Oulu

                Originally posted by JaniLap View Post
                Tuo Castrol Transmax Axle Long Life 75W-90 GL-5 -peräöljy on sopivaa myös.
                Jep, tuota hain omaan valmiiksi kun perän vaihtaa.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • manfre
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2018
                  • 47
                  • Tampere

                  525d 3.0 ruvennut nyt hiljattain tyhjäkäynnillä pitämään jonkin näköistä nakutusta. Hiukan kun kierroksia nostaa niin nakutus häviää. Nakutus mielestäni kuuluu moottorin etuosasta ja on hyvin aaltoilevaa, eli muutamaan sekunttiin ei nakuta jonka jälkeen nakuttaa muutaman sekunnin. Nakutuksen nopeus ~5krt/s.

                  Internet-tutkimuksella saattaisi olla suutinvaivaa, tsekkasin korjausarvot ja ne oli kaikilla sylintereillä raja-arvojen sisällä (joskin ei se suutinvikaa poissulje?).

                  Ainut vikakoodi joka on tullut hiljattain on 255B00 EGR: Position control, valve closed too far

                  Voiko nakutus tulla egr venttiilistä? Kun kerran äänikin kuulostaa kuin tulis moottorin etuosasta
                  f10 525d 2010

                  Comment

                  • p0ks
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 80
                    • lahti

                    Originally posted by zener View Post
                    Jep, tuota hain omaan valmiiksi kun perän vaihtaa.
                    Uskaltaako kysyä mikä perää vaivaa?
                    Tässä mun tapauksessa ääntää joko perä tai kardaanin tai pyörän laakeri, vaikea paikallistaa ääntä.

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      Comfort access ovenkahvat kiukuttelee. Pitäs vissiin ovipahvi irrottaa ja nyppästä johdot kahvoilta. Miten ne lähtee rikkomatta irti?

                      Pystyykö Kiinasta tilattavista ca kahvoista siirtää ehjää elektroniikkaa vanhaan kahvaan kun ne Kiinan kahvat on mustia ja valkoisia eikä väri täsmää?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • bmw77
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 132
                        • P-pohojanmaa

                        Originally posted by mikron View Post
                        Comfort access ovenkahvat kiukuttelee. Pitäs vissiin ovipahvi irrottaa ja nyppästä johdot kahvoilta. Miten ne lähtee rikkomatta irti?
                        Ei tartte ovipaffeja ottaa pois. Kahvan saa irti kun nyppää kumitulpan pois oven "takapäästä" ja reiässä olevaa torx-ruuvia (olikohan TX20) löysäämällä kaffa lähtee irti. Sitten vaan piuha pois...
                        ???
                        EX: 530D F10 LCI -15
                        EX: 530D E61 LCI -08
                        EX: 320D E91 -07

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          Originally posted by bmw77 View Post
                          Ei tartte ovipaffeja ottaa pois. Kahvan saa irti kun nyppää kumitulpan pois oven "takapäästä" ja reiässä olevaa torx-ruuvia (olikohan TX20) löysäämällä kaffa lähtee irti. Sitten vaan piuha pois...
                          Tattis. T15 oli avain. Onko kukaan onnistunut irrottamaan vanhasta kahvasta kuorta uuteen?
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • Reiska56
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 185
                            • Kerava

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Veikkaisin, että tuo ensimmäinen liittyy ilmastointiin. ISTA luultavasti tarjoaa testipolkua, jossa tuonkin sijainti löytyy. Tuo ahtopaine herja sitten liittynee tuohon ilmoitukseen kaikki tehot ei käytettävissä. Veikataan ongelmaa turbon vnt-säädössä.
                            Potentiometer of stratification adjuster, voisiko olla kysymyksessä rulla (pyörä) kojetaulussa, jolla säädetään lämpöä sinisestä punaiseen?

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5015
                              • Paimio

                              Originally posted by Reiska56 View Post
                              Potentiometer of stratification adjuster, voisiko olla kysymyksessä rulla (pyörä) kojetaulussa, jolla säädetään lämpöä sinisestä punaiseen?
                              Näin minä sen ymmärtäisin.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎