Originally posted by b mutteri kasa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kiihdytyksessä/väännössä kuuluu ylimääräistä ääntä (suhinan kaltaista) ja kun polkimen nostaa äkisti ylös esim. 2000k kierroksen kohdalla niin kuuluu suhahdus/suhahduksia. Tulee mielestäni apukuskin puolelta moottoritilasta. Ääntä en kuvailisi viheltäväksi, vaan kimenomaan suhahtavaksi. Jotain tiettyjä putkia ja niiden vuotoja tms mitä kannattaisi tarkastaa? Tai muita hyviä ideoita että mikä tällä kertaa on? Joku kk taaksepäin tirkistelin turbon siipiä että ovat ehjät. Auto käy ja kulkee hyvin.2016 F10 520d
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostEikö nuo aktiivivakaajat tule jonkun muun option yhteydessä, kun tässä kyseisessä autossa VIN:n mukaan vain EDC?
Oisko tullut DDC yhteydessä nuo vakaajat?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostTämä liikkeen kautta, niin ei osannut sanoa asiaan mitään. Ei siellä taulussa mitään vikoja ollut mutta mietin tuleeko tuon kanssa nyt ongelmia että tasaisin väliajoin mittaristo kuin joulukuusi?
Originally posted by fraatti View PostJoku on ilmeisesti todennut että iskarit finaalissa ja korjaus kallista ja vaihtanut jouset ja iskarit kaikkineen edullisempiin. Jääkös muuten aktiivivakaajat toimimaan vielä koodauksen jälkeen vai putoaako nekin pois pelistä? Millaisethan ne ovat jäykkyydeltään vakiotankoon verrattuna virrattomana? Ainakin jos jää veteläksi niin tällöin voisi vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin negatiivisesti.
Muistaakseni jäävät oletusarvoille, eli ajettavuuden pitäisi olla ihan ok tuonkin jälkeen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Bmwille81 View PostTuli omaan bmw omistukseen nyt vähän ryppyjä rakkauteen. Ajattelin kysäistä täältä, jos olisi heittää hyviä arvauksia mikä voisi olla kyseessä? Autona -11 f10 523i. Eli käsittääkseni n53 moottori. Ajettu 275tkm
Tyhjäkäyntiä alkoi ensin käymään satunnaisesti huonosti. No autolla oli huoltokin ajankohtainen niin varasin ajan ja samoihin aikoihin auto alkoi pitää myös vikisevää ääntä. Huollossa tehtiin diagnoosia, että öljynsuodattimen jalka on vuotanut ja roiskinut öljyä ympäriinsä. Huollossa vaihdettiin öljyt,suodatin ja moniurahihna, jotain kiristimiä ja se öljynsuodatinjalan tiiviste.
Tänään hain auton ja minulle kerrottiin, että auto käy edelleen hiukan huonosti ja antaa vikakoodia nox anturista. Sovittiin, että seuraan tilannetta ja varaan tarvittaessa ajan johonkin toiseen korjaamoon missä bmw-diagnostiikka. Ajattelin, että josko temppuilu johtuisi siitä, että autolla ajettu viime aikoina lyhyttä matkaa ja seissytkin välillä pitempään ja päätin käydä motarilla ajaan koneen lämpimäksi. Auto kävi huonosti heti kun lähdin korjaamon pihasta mutta ajaessa tuntui normaalilta, mutta aina kun pysähtyo risteyksiin niin semmoinen humpaava käynti.
No en kerennyt pitkään ajaa kun auto alkoi herjaamaan vähäistä öljymäärää. Tässä kun ei ole öljytikkua niin ajoin takaisin korjaamolle missä laskettiin öljyt koneesta. Sitä tuli n. 8L. 1,5l siis liikaa. Korjaamon edustajan mielestä öljy vaikutti normaalia ohuemmalta. Epäili, että öljyyn olisi sekoittunut mahdollisesti jäähdytinnestettä tai bensiiniä. Laitettiin tästä syystä uudet öljyt koneeseen ja käytettiin autoa sen verran että öljyntason mittaus "valmistuu" ja edelleen sama herja vähäisistä öljyistä. Öljyntaso anturi on vaihdettu hiljattain. Auto kävi tosi epätasaisesti tyhjäkäyntiä ja piti ihme vikinää, mutta ei savuttanut mielestäni. Nyt tarkoitus hinauttaa toiselle pajalle ja siellähän tuo sitten varmasti aikanaan selviää mikä sitä vaivaa, mutta tässä maksajana ois tietenkin kiva etukäteen jo vähän tietää mihin kaikkeen ois syytä varautua ja jos näissä on jotain tyyppivikoja jotka oireilee tällä tavalla.
No ajamisen iloa ei sitten taas kauan kestänyt tälläkään kertaa.
Korjaamolta kotiin ajaessa laitoin öljymäärän näkymän idriveen ja öljymäärä oli puolessa välissä viivoja ja 30km ajon jälkeen tipahti hiukan ja seuraavalla lyhyellä ajolla herjattiinkin jo taas, että lisääppä litra niin pian kuin mahdollista. Tuo öljytikun puuttuminen tuntuu kyllä todella typerältä asialta. Ei paljon napostele melkein -20 asteen pakkasessa alkaa laskemaan öljyjä koneesta.
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostJaahas, taas jotain pientä...
Eli auton kun ajaa lämpimäksi, pysähtyy ja jättää tyhjäkäynnille niin sisään tuleen sellainen kissankusen haju. Konehuoneesta se haju tulee muttei saa selkoa mistä. Savua ei näy. Muilla ollut samaa?
Auto tosiaan -16 vuotinen 520xd
Mistään ei auto vuoda enää. Kaikki pieni öljynhikoilukin on nyt teljetty. Pakokaasulle se ei haise kuitenkaan. Haju tulee tosiaan pahimmillaan silloin kun auto on ajettu täysin lämpimäksi. Ainoa asia minkä löysin niin ahtimella siipien säätötangon kohdalta on hiukan nokinen, putsasin ja olen nyt ajellut noin 1000km, uutta on tullut hyvin vähän.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Koeajo
Hojo, uusi foorumilainen ilmoittautuu palvelukseen.
Olisi tarjolla seuraavaksi autoksi tuollainen 520d TwinPower Turbo A xDrive vm. 2014, ajettu n. 200 tkm.
Minulla kun ei aiemmin Bemaria ole ollut, niin kysynkin kokeneemmilta, että mihin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota?
Comment
-
-
Originally posted by Bugsneeze View PostHojo, uusi foorumilainen ilmoittautuu palvelukseen.
Olisi tarjolla seuraavaksi autoksi tuollainen 520d TwinPower Turbo A xDrive vm. 2014, ajettu n. 200 tkm.
Minulla kun ei aiemmin Bemaria ole ollut, niin kysynkin kokeneemmilta, että mihin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Bugsneeze View PostHojo, uusi foorumilainen ilmoittautuu palvelukseen.
Olisi tarjolla seuraavaksi autoksi tuollainen 520d TwinPower Turbo A xDrive vm. 2014, ajettu n. 200 tkm.
Minulla kun ei aiemmin Bemaria ole ollut, niin kysynkin kokeneemmilta, että mihin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKannattaa katsoa, että kaikki varusteet toimii ja ajossa ei mitään ihmeellistä kuulu. Ennen ostamista itse kyllä haluaisin lukea koodit mielellään ISTA:lla, että näkee onko siellä mitä. Toki se koodien lukeminen jotain maksaa, mutta se on ihan pennosia siihen verrattuna, jos autossa on jotain vikaa.
Mulla on joku Ebaysta tilattu bluetooth-palikka + puhelimessa Torque, jolla ainakin entisestä kulkineesta (PSA) sai koodeja luettua ja nollattuakin.
Comment
-
-
Originally posted by Bugsneeze View PostOnko näistä miten hankalaa tuo vikakoodien luku ja nollaus?
Mulla on joku Ebaysta tilattu bluetooth-palikka + puhelimessa Torque, jolla ainakin entisestä kulkineesta (PSA) sai koodeja luettua ja nollattuakin.
Nuo geneeriset lukijat on vähän niin ja näin ja ainakaan niiden ns "vikakoodeista" ei saa mitään selvää.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment