Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1264
    • Kajjjaani

    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Ei siellä taulussa mitään vikoja ollut mutta mietin tuleeko tuon kanssa nyt ongelmia että tasaisin väliajoin mittaristo kuin joulukuusi?
    Jos on vain koodattu oikein pois niin ei pitäsi tulla vikoja mittaristoon(kaan).
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • sönkkö
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 65
      • Etelä

      Kiihdytyksessä/väännössä kuuluu ylimääräistä ääntä (suhinan kaltaista) ja kun polkimen nostaa äkisti ylös esim. 2000k kierroksen kohdalla niin kuuluu suhahdus/suhahduksia. Tulee mielestäni apukuskin puolelta moottoritilasta. Ääntä en kuvailisi viheltäväksi, vaan kimenomaan suhahtavaksi. Jotain tiettyjä putkia ja niiden vuotoja tms mitä kannattaisi tarkastaa? Tai muita hyviä ideoita että mikä tällä kertaa on? Joku kk taaksepäin tirkistelin turbon siipiä että ovat ehjät. Auto käy ja kulkee hyvin.
      2016 F10 520d

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Eikö nuo aktiivivakaajat tule jonkun muun option yhteydessä, kun tässä kyseisessä autossa VIN:n mukaan vain EDC?

        Oisko tullut DDC yhteydessä nuo vakaajat?
        En tiedä minkä varustepaketin mukana tulee aktiivivakaajat. Yksi tuttu poisti EDC iskarit takaa mutta en muista jäikö vakaajat toimintaan vai ei. Siinä oli molemmat ainakin.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          Tämä liikkeen kautta, niin ei osannut sanoa asiaan mitään. Ei siellä taulussa mitään vikoja ollut mutta mietin tuleeko tuon kanssa nyt ongelmia että tasaisin väliajoin mittaristo kuin joulukuusi?
          Jos on oikein koodattu ei tule vikakoodeja eikä mittaristo ole joulukuusi. Kannattaa lukaista koodit ISTA:lla, niin näkee herjaako se jostain ennen ostoa.

          Originally posted by fraatti View Post
          Joku on ilmeisesti todennut että iskarit finaalissa ja korjaus kallista ja vaihtanut jouset ja iskarit kaikkineen edullisempiin. Jääkös muuten aktiivivakaajat toimimaan vielä koodauksen jälkeen vai putoaako nekin pois pelistä? Millaisethan ne ovat jäykkyydeltään vakiotankoon verrattuna virrattomana? Ainakin jos jää veteläksi niin tällöin voisi vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin negatiivisesti.

          Muistaakseni jäävät oletusarvoille, eli ajettavuuden pitäisi olla ihan ok tuonkin jälkeen.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • tuoasm
            BTCF Member
            • Jun 2015
            • 106
            • joensuu

            Mistähän löytys F10 käypästä ratin keskiötä? Pitäis viskata mäkeen tuo lci m-sport ruori ja laittaa vanha uskollinen mokkaratti tilalle. Orkkismiehille tiedoksi että nämä on jo ikäluokkaa penkanlevittelijä.

            Comment

            • Bmwille81
              Newbiemmer
              • Feb 2023
              • 2
              • Lahti

              Originally posted by Bmwille81 View Post
              Tuli omaan bmw omistukseen nyt vähän ryppyjä rakkauteen. Ajattelin kysäistä täältä, jos olisi heittää hyviä arvauksia mikä voisi olla kyseessä? Autona -11 f10 523i. Eli käsittääkseni n53 moottori. Ajettu 275tkm

              Tyhjäkäyntiä alkoi ensin käymään satunnaisesti huonosti. No autolla oli huoltokin ajankohtainen niin varasin ajan ja samoihin aikoihin auto alkoi pitää myös vikisevää ääntä. Huollossa tehtiin diagnoosia, että öljynsuodattimen jalka on vuotanut ja roiskinut öljyä ympäriinsä. Huollossa vaihdettiin öljyt,suodatin ja moniurahihna, jotain kiristimiä ja se öljynsuodatinjalan tiiviste.

              Tänään hain auton ja minulle kerrottiin, että auto käy edelleen hiukan huonosti ja antaa vikakoodia nox anturista. Sovittiin, että seuraan tilannetta ja varaan tarvittaessa ajan johonkin toiseen korjaamoon missä bmw-diagnostiikka. Ajattelin, että josko temppuilu johtuisi siitä, että autolla ajettu viime aikoina lyhyttä matkaa ja seissytkin välillä pitempään ja päätin käydä motarilla ajaan koneen lämpimäksi. Auto kävi huonosti heti kun lähdin korjaamon pihasta mutta ajaessa tuntui normaalilta, mutta aina kun pysähtyo risteyksiin niin semmoinen humpaava käynti.

              No en kerennyt pitkään ajaa kun auto alkoi herjaamaan vähäistä öljymäärää. Tässä kun ei ole öljytikkua niin ajoin takaisin korjaamolle missä laskettiin öljyt koneesta. Sitä tuli n. 8L. 1,5l siis liikaa. Korjaamon edustajan mielestä öljy vaikutti normaalia ohuemmalta. Epäili, että öljyyn olisi sekoittunut mahdollisesti jäähdytinnestettä tai bensiiniä. Laitettiin tästä syystä uudet öljyt koneeseen ja käytettiin autoa sen verran että öljyntason mittaus "valmistuu" ja edelleen sama herja vähäisistä öljyistä. Öljyntaso anturi on vaihdettu hiljattain. Auto kävi tosi epätasaisesti tyhjäkäyntiä ja piti ihme vikinää, mutta ei savuttanut mielestäni. Nyt tarkoitus hinauttaa toiselle pajalle ja siellähän tuo sitten varmasti aikanaan selviää mikä sitä vaivaa, mutta tässä maksajana ois tietenkin kiva etukäteen jo vähän tietää mihin kaikkeen ois syytä varautua ja jos näissä on jotain tyyppivikoja jotka oireilee tällä tavalla.
              Pävittelempä tilannetta tästä. Tänään sain soiton korjaamolta, että auto on kunnossa. Olivat vaihtaneet venttiilikopan. Liittyi jotenkin huohottimen tukkeutumiseen. Tämä aiheutti siis käyntihäiriön ja vikisevän äänen. Heti korjaamon pihasta lähtiessä, kun laitoin auton käyntiin huomasin, että kaikki ei oo kunnossa. Auto käynnistyi jotenkin tärähtäen ja pakin kun laittoi päälle niin kierroksia joutui antamaan normaalia enemmän ja auto tärisi melko lailla. Korjaamon edustaja arveli vian johtuvan jäätyneistä moottorityynyistä. Auto halliin sisälle ja hetken nosturilla olon jälkeen vika oli poissa. Eli semmoiset vaihtoon sitten lähitulevaisuudessa.

              No ajamisen iloa ei sitten taas kauan kestänyt tälläkään kertaa.
              Korjaamolta kotiin ajaessa laitoin öljymäärän näkymän idriveen ja öljymäärä oli puolessa välissä viivoja ja 30km ajon jälkeen tipahti hiukan ja seuraavalla lyhyellä ajolla herjattiinkin jo taas, että lisääppä litra niin pian kuin mahdollista. Tuo öljytikun puuttuminen tuntuu kyllä todella typerältä asialta. Ei paljon napostele melkein -20 asteen pakkasessa alkaa laskemaan öljyjä koneesta.

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1295
                • Kajaani

                Originally posted by Soininen View Post
                Jaahas, taas jotain pientä...

                Eli auton kun ajaa lämpimäksi, pysähtyy ja jättää tyhjäkäynnille niin sisään tuleen sellainen kissankusen haju. Konehuoneesta se haju tulee muttei saa selkoa mistä. Savua ei näy. Muilla ollut samaa?

                Auto tosiaan -16 vuotinen 520xd
                Tämän ongelman kanssa painitaan edelleen

                Mistään ei auto vuoda enää. Kaikki pieni öljynhikoilukin on nyt teljetty. Pakokaasulle se ei haise kuitenkaan. Haju tulee tosiaan pahimmillaan silloin kun auto on ajettu täysin lämpimäksi. Ainoa asia minkä löysin niin ahtimella siipien säätötangon kohdalta on hiukan nokinen, putsasin ja olen nyt ajellut noin 1000km, uutta on tullut hyvin vähän.
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • Bugsneeze
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2023
                  • 37
                  • Suomi

                  Koeajo

                  Hojo, uusi foorumilainen ilmoittautuu palvelukseen.

                  Olisi tarjolla seuraavaksi autoksi tuollainen 520d TwinPower Turbo A xDrive vm. 2014, ajettu n. 200 tkm.

                  Minulla kun ei aiemmin Bemaria ole ollut, niin kysynkin kokeneemmilta, että mihin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota?

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Bugsneeze View Post
                    Hojo, uusi foorumilainen ilmoittautuu palvelukseen.

                    Olisi tarjolla seuraavaksi autoksi tuollainen 520d TwinPower Turbo A xDrive vm. 2014, ajettu n. 200 tkm.

                    Minulla kun ei aiemmin Bemaria ole ollut, niin kysynkin kokeneemmilta, että mihin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota?
                    Reaktiotankojen puslat, etuvetareiden kunto.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Bugsneeze View Post
                      Hojo, uusi foorumilainen ilmoittautuu palvelukseen.

                      Olisi tarjolla seuraavaksi autoksi tuollainen 520d TwinPower Turbo A xDrive vm. 2014, ajettu n. 200 tkm.

                      Minulla kun ei aiemmin Bemaria ole ollut, niin kysynkin kokeneemmilta, että mihin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota?
                      Kannattaa katsoa, että kaikki varusteet toimii ja ajossa ei mitään ihmeellistä kuulu. Ennen ostamista itse kyllä haluaisin lukea koodit mielellään ISTA:lla, että näkee onko siellä mitä. Toki se koodien lukeminen jotain maksaa, mutta se on ihan pennosia siihen verrattuna, jos autossa on jotain vikaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Bugsneeze
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2023
                        • 37
                        • Suomi

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Reaktiotankojen puslat, etuvetareiden kunto.
                        Onko tähän jotain erityistä kikkaa, jolla näiden kunto selviää vai ihan vain lampun kanssa auton alle kurkistelu?

                        Comment

                        • Bugsneeze
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2023
                          • 37
                          • Suomi

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kannattaa katsoa, että kaikki varusteet toimii ja ajossa ei mitään ihmeellistä kuulu. Ennen ostamista itse kyllä haluaisin lukea koodit mielellään ISTA:lla, että näkee onko siellä mitä. Toki se koodien lukeminen jotain maksaa, mutta se on ihan pennosia siihen verrattuna, jos autossa on jotain vikaa.
                          Onko näistä miten hankalaa tuo vikakoodien luku ja nollaus?

                          Mulla on joku Ebaysta tilattu bluetooth-palikka + puhelimessa Torque, jolla ainakin entisestä kulkineesta (PSA) sai koodeja luettua ja nollattuakin.

                          Comment

                          • Crete88
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2023
                            • 37
                            • Lohja

                            Onko jäähdytysnesteelle jotain vaihtoväliä? Kannattaako alkaa vaihtamaan alle 10v ikäistä nestettä? Sinistä näyttää olevan, ilmeisesti G48 tyyppistä.

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2151
                              • Vantaa

                              Ei ole vaihtoväliä.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4973
                                • Paimio

                                Originally posted by Bugsneeze View Post
                                Onko näistä miten hankalaa tuo vikakoodien luku ja nollaus?

                                Mulla on joku Ebaysta tilattu bluetooth-palikka + puhelimessa Torque, jolla ainakin entisestä kulkineesta (PSA) sai koodeja luettua ja nollattuakin.
                                Tietokone ja ohjelmaksi ISTA niin sillä sujuu...

                                Nuo geneeriset lukijat on vähän niin ja näin ja ainakaan niiden ns "vikakoodeista" ei saa mitään selvää.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎