Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2151
    • Vantaa

    Taustapeili asiaa minullakin. Peili värisee maantieajossa ikävästi. Ei siis pidä mitään ääntä, vaan jokin resonanssi kulkee lasia pitkin peiliin ja sen "kuva" on epätarkka. Kädellä kun ottaa pelistä kiinni, niin se selvästi tärisee. Kääntely eri asentoon ei auta, eikä ole parantunut kun lasi on vaihdettu. Mielestäni edellisessä pre lci 530xdssä ei tämmöistä outoa onglemaan ollut.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Silmaauki
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 1785
      • Turku

      Originally posted by VilleP View Post
      Taustapeili asiaa minullakin. Peili värisee maantieajossa ikävästi. Ei siis pidä mitään ääntä, vaan jokin resonanssi kulkee lasia pitkin peiliin ja sen "kuva" on epätarkka. Kädellä kun ottaa pelistä kiinni, niin se selvästi tärisee. Kääntely eri asentoon ei auta, eikä ole parantunut kun lasi on vaihdettu. Mielestäni edellisessä pre lci 530xdssä ei tämmöistä outoa onglemaan ollut.
      Mulla oli joskus muinoin jossain autossa vähän vastaavaa ongelmaa ja siinä syynä oli pelin liimauksen osittainen pettäminen siihen peilin pohjaan. Peili siis pääsi hieman hölskymään.

      Loppuuko värinä, kun ottaa peilin rungosta kiinni? Vai kun ottaa peililasista kiinni?
      E93 335i Aarre, Montego blue
      E90 318i talvipulkka

      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2151
        • Vantaa

        Rungosta kun ottaa, värisee siis koko runko.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 504
          • Uusimaa

          Varmaankin siis värisee koko auto. Tuskin ominaisresonanssi keskittyy juuri peiliin.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2151
            • Vantaa

            Vahvistuu peilissä, ei tunnu missään muualla moista värinää. Tuntuu parranajokoneelta.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2170
              • Himas

              Laitetaan tänne että saa vähän vertaistukea ensiavuksi.

              Tänään iltapäivällä duunista kotiin lähtiessä starttasin auton ja tauluun pamahti puolen kymmentä herjaa. Ajoin himaan ja akku ollut nyt latauksessa pari tuntia.

              Edit: kolme tuntia latauksessa, starttasin auton ja samat herjat taulussa. Vikakoodeja en just nyt saa luettua, kun läppärin latausportti paskana...

              Chassis function restricted. Possible to continue journey. Have the problem checked by your Service Partner.

              Brake system. Continue the journey at a moderate speed. Where possible avoid hard braking.
              Please go straight to the nearest BMW Service
              Partner.

              Flat Tyre Monitor (RPA) failure. Unable to detect a possible flat tyre.
              Check tyre pressures manually
              Possible to continue journey.
              Have the problem checked by your BMW Service
              Partner.

              Press brake to engage gear. Attention: gear can be engaged without brake.
              Switch off engine before leaving car.
              Secure the vehicle against rolling away.
              Have the problem checked by your Service Partner

              Restraint system
              Function of airbags, belt tensioners and belt force
              limiters fault
              Ensure your seat belt is fastened despite the fault.
              Have the problem checked by the nearest BMW
              Service Partner.

              Pedestrian protection system. Pedestrian protection system fault.
              Do not open the bonnet
              Drive at moderate speed.
              Please go straight to the nearest BMW Service
              Partner.

              Increased steering effort. Continue journey at a moderate speed.
              Have the problem checked by your Service Partner
              Last edited by mikron; 27-11-2023, 19:42.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2170
                • Himas

                Lopuistakin ca-kahvoista johdot irti ja sulake nro. 2 vaihtoon. Oli halpa korjaus.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • Bird
                  Newbiemmer
                  • Sep 2019
                  • 19
                  • Pohjois-Karjala

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Ihan varmaksi en nyt sano tuon kuvan perusteella, mutta näyttäisi, että se lasissa oleva liimattu kiinnike on irronnut. Mikäli näin, niin liittimet irti peilistä ja irroittaa sen kiinnikkeen peilista ja liimaa sen tuulilasiin paikalleen. Liiman kuivuttua sitten peli takaisin kiinni ja liittimet kiinni.
                  Tänään vein aamulla auton paikalliseen tuulilasiliikkeeseen ja tiesivät kertoa, että tuon kuvassa näkyvän pyöreän metallisen osan kuuluisi olla lasissa liimalla kiinni. Eli se oli päässyt pettämään ulkoisen iskun voimasta.

                  Loppuiltapäivästä sain hakea auton pois eli aivan pikakorjaus ei tullut kyseeseen. 50 euroa maksoi työ, mutta takuuta kestävyydestä eivät voineet antaa: alumiinin liimaaminen 100 % pitävästi lasiin on erikoisliimoillakin kuulemma hankalaa, kun vanhaa liimaa ei välttämättä saa aivan täydellisesti putsattua pois lasista.

                  Ihan tuttu juttu kyllä tällainenkin ongelma tuntui liikkeessä olevan. Sanoivat, että varsinkin Fordeja on em. syystä heillä käynyt.
                  F11 530dA xDrive Touring & Alfa Romeo MiTo QV

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Bird View Post
                    Tänään vein aamulla auton paikalliseen tuulilasiliikkeeseen ja tiesivät kertoa, että tuon kuvassa näkyvän pyöreän metallisen osan kuuluisi olla lasissa liimalla kiinni. Eli se oli päässyt pettämään ulkoisen iskun voimasta.

                    Loppuiltapäivästä sain hakea auton pois eli aivan pikakorjaus ei tullut kyseeseen. 50 euroa maksoi työ, mutta takuuta kestävyydestä eivät voineet antaa: alumiinin liimaaminen 100 % pitävästi lasiin on erikoisliimoillakin kuulemma hankalaa, kun vanhaa liimaa ei välttämättä saa aivan täydellisesti putsattua pois lasista.

                    Ihan tuttu juttu kyllä tällainenkin ongelma tuntui liikkeessä olevan. Sanoivat, että varsinkin Fordeja on em. syystä heillä käynyt.
                    Ihan samaa katsoin itsekin kuvasta, että tuo pyöreä metalliosa pitäisi olla lasissa kiinni. Tuon yhden kuvan perusteella oli vaan vaikea ihan varmaksi sanoa. Riippuen liimasta & olosuhteista kuivumisessa kestää ja sen pitää antaa liimautua rauhassa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Taustapeili asiaa minullakin. Peili värisee maantieajossa ikävästi. Ei siis pidä mitään ääntä, vaan jokin resonanssi kulkee lasia pitkin peiliin ja sen "kuva" on epätarkka. Kädellä kun ottaa pelistä kiinni, niin se selvästi tärisee. Kääntely eri asentoon ei auta, eikä ole parantunut kun lasi on vaihdettu. Mielestäni edellisessä pre lci 530xdssä ei tämmöistä outoa onglemaan ollut.
                      Mulla on tullut kerran yksi vastaavasta oireista kärsivä auto vastaan. Siitä oli takapyörän laakeri rikki. Värinä lakkasi kun vaihdoin laakerin siihen.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2151
                        • Vantaa

                        Värinän taajuus kyllä täsmäisi laakeriin. Joskin ongelma on ollut olemassa jo 100tkm, eikä laakereita kuulu mitään ääntä. Jostain voimansiirrosta tuo varmaan tulee. Tien pinnalla, renkailla eikä moottorin pyörintänopeudella ole merkitystä.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Juhosl
                          BTCF Member
                          • Mar 2019
                          • 7
                          • Vantaa

                          Moi, F10 520d vm.15 alkoi viime viikolla yhtäkkiä herjaamaan "chassis" vikavaloa. Mitään fyysistä ei ajoon tunnu ja alustassa kaikki vaikutti päälipuolin olevan kunnossa kun nosturilla tarkistelin. Koodit sain luettua delphillä, ja tulos sieltä seuraavaa:


                          Jarru (DSC/DXC (Dynaaminen ajovakauden hallinta) - Bosch 8.0 - Rengaspaineen valvonta) DTC Kuvaus 4806A3 - Pyörän nopeus, käynnistyksen tunnistus edessä oikealla - katkonainen

                          Monitoiminto (Alusta; - ICM (Intergroitu moottoriavustin ohjaus)) DTC Kuvaus D017A3 - DSC-liitäntä (pyörätunnistimen hammaskehän hampaiden lukumäärä, 64.1.2): signaali ei kelpaa - Jatkuva

                          Monitoiminto (Alusta; - ICM (Intergroitu moottoriavustin ohjaus)) DTC Kuvaus D02D05 - DSC-liitäntä (pyörän todellinen pyörintänopeus, 46.0.1): signaali virheellinen - Jatkuva

                          Monitoiminto (Infotainment - RAD/CHAMP/HU-B/HU-H (Keskuspääyksikkö ja multimediataso)) DTC Kuvaus B7F8C3 - Yhteys pääyksiköstä CID:hen: ei tietoyhteyttä - katkonainen

                          Monitoiminto (Keskirunko - JBE (Liitäntärasia)) DTC Kuvaus C90D60 - AUC-anturi: Anturin sisäinen virhe - Jatkuva

                          Monitoiminto (Keskirunko - ZGM (Keskusyhdyskäytävän ohjausmoduuli)) DTC Kuvaus 801C15 - Virheellinen valmiustila, 30B - katkonainen


                          Onkos tuo 4806A3 koodi liitännäinen ABS-anturiin ja saisiko sillä mahdollisesti homman selvitettyä? Itse vain pohdiskelin että luulisi jarrujärjestelmän valoa herjaavan jos vika siellä olisi. Toinen epäilys sitten onkin nuo DSC-liitäntä nimellä kulkevat, mutta niiden syvempää tarkoitusta en vielä saanut selville. Kiitos jo valmiiksi jos joku jotain noista irti saisi jotakin hyödyllistä.
                          ​​

                          Comment

                          • mEL0
                            Newbiemmer
                            • Mar 2023
                            • 12
                            • Tampere

                            Morjensta taas, F11 520d ’15, alkoi toissaviikolla pakkasilla huudattamaan kompuraa ’tarpeettoman’ pitkään, sammui välillä ja sit huuti taas hetken päästä. Ei tullut vikoja tauluun ja hiljeni hetken päästä eikä toistunut enään. Ei myöskään ollut takana painoa mitenkään erityisesti juuri silloin että olisi siitä itseensä ottanut tai tarvinnut nostella perää. Nyt kuitenkin viimeviikolla hetken ajon jälkeen huudatti taas kompuraa hetken, sitten sammui ja iDriveen tuli teksti ’Alustan toiminta rajoitettu, ajoa voi jatkaa’ tms, en nyt muista herjaa täysin tarkkaan.
                            Perä ei kuitenkaan ole mitenkään lytyssä, molemmat puolet samalla korkeudella, ja herja häviää lopulta, palaa taas seuraavan kerran -10 pakkasien jälkeen kun on hetken ajanut.
                            En nyt ihan hetkeen pääse tarkistamaan onko sieltä varsinaisesti mitään rikki, mutta osaako kukaan sanoa suoraan onko ihan ’normaalia’ näille laitteille pakkasilla, mikä on auttanut vaivaan? Ei tekisi mieli summamutikassa viedä korjaamollekkaan vaihdattelemaan turhia osia..
                            Autolla nyt ajettu 189tkm jos sillä mitään väliä on, eikä ole mitään hienoja EDC alustoja ruksittu tehtaalta, perus pussit vain takapäässä.

                            Comment

                            • kakkoskuski
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2015
                              • 83
                              • Rauma

                              Ainakin mun 2015 520d pöristelee kompuraa aina välillä pakkasilla. Kesäkeleissä ei koskaan ilman selvää syytä. Näin mennään jo neljättä talvea, joten lienee normaalia. Mitään vikavaloa tai ilmoitusta tuosta ei ole kyllä koskaan tullut.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17508
                                • Turku

                                Originally posted by kakkoskuski View Post
                                Ainakin mun 2015 520d pöristelee kompuraa aina välillä pakkasilla. Kesäkeleissä ei koskaan ilman selvää syytä. Näin mennään jo neljättä talvea, joten lienee normaalia. Mitään vikavaloa tai ilmoitusta tuosta ei ole kyllä koskaan tullut.
                                Sama minulla F11 535d:ssä. Jos auto on lämpimässä hallissa/tallissa yöt, ei tällaista ilmene.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎