Originally posted by Miakkeli00
View Post
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Mistähän näkee 530e huolto-ohjelman? Eli mitä huoltoja pitää tehdä milläkin kilometri määrillä?
Leave a comment:
-
-
Noh, mun autosta päivitetään takuutyönä softat tuoreimpiin kolmen viikon kuluttua, joten sitten näkee korjaantuuko ongelma ihan uusimmalla softalla. Sopivasti alkaa kylmät kelitkin samoilla huminoilla.....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View PostPitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?
Tuo toiminee niin, että auto päättää jonkin tai joidenkin lämpötila-antureiden perusteella, onko tarve lämmittää vai viilentää ja joskus logiikka pettää ja kylmästä säästä huolimatta alkaakin viilennys. Jos kännykkäsovellukseen olisi laitettu omat napit lämmitykselle ja viilennykselle, ongelmaa ei olisi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jj5 View PostJuu kylläse ongelma on ihan AIDOSSA SUOMIautossakin. Ei vaikuttanut olevan uutena / alkuun, mutta alkoi sitten jonkun softapäivityksen jälkeen. Ja ongelma taitaa olla vaan äpistä lämmitystä kytkiessä.
Pitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?
Leave a comment:
-
-
Itsellä -19 malli. Oston jälkeen päivitytin kaikki i-levelit uusimpaan huollon yhteydessä. Ei ole pakkasella kertaakaan ollut lämmityksen kanssa ongelmaa, aina on kabiini ollut lämmin.
Keväällä ja syksyllä joskus arpoo, että olisko tarve nyt viilentää vai lämmittää. Jos ulkolämpötila vaikka +10 mutta mutta aurinko paistaa täydeltä taivaalta niin saattaa viilentää. Tai sitten pitääkin, en tiedä. Mutta ainakin -0 eteenpäin on joka kerta lämmitetty koppero.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View Post530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
Leave a comment:
-
-
Juu kylläse ongelma on ihan AIDOSSA SUOMIautossakin. Ei vaikuttanut olevan uutena / alkuun, mutta alkoi sitten jonkun softapäivityksen jälkeen. Ja ongelma taitaa olla vaan äpistä lämmitystä kytkiessä.
Leave a comment:
-
-
Kyllä, ongelma on olemassa ja se nimenomaan näkyy niin, että talvella lämmityksen kytkeydyttyä auton päällä näkyy siniset eli viilentävät aallot. Uudelleenyritys on yleisesti auttanut eli tokalla kerralla aallot näkyvät punaisina.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View Post530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
Tälle ongelmalle löytyy myös oma keskusteluketjunsa täältäLast edited by JKK; 21-09-2023, 21:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostNäissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostMiten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostNäissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.
Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.
Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.
Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.
Kylmemmällä säällä n. 10min sisään auto on alkanut taas lataamaan itseään, tämä vain ei aina ole ollut riittävää lämmitystä sille, että olisi päässyt heti ajamaan sähköllä. Miten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nappe74 View PostAvain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??
Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.
Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.
Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.Last edited by JKK; 16-09-2023, 19:59.
Leave a comment:
-
Leave a comment: