memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PNM2
    replied
    Originally posted by Miakkeli00 View Post
    Mistähän näkee 530e huolto-ohjelman? Eli mitä huoltoja pitää tehdä milläkin kilometri määrillä?
    Huoltoja tehdään osin kilometri- ja osin aikaperusteisesti. MyBMW ainakin näyttää seuraavat tulossa olevat huoltotarpeet.

    Leave a comment:


  • Miakkeli00
    replied
    Mistähän näkee 530e huolto-ohjelman? Eli mitä huoltoja pitää tehdä milläkin kilometri määrillä?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Noh, mun autosta päivitetään takuutyönä softat tuoreimpiin kolmen viikon kuluttua, joten sitten näkee korjaantuuko ongelma ihan uusimmalla softalla. Sopivasti alkaa kylmät kelitkin samoilla huminoilla.....

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Pitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
    Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?
    Jossain auton softaversiossa se ilmeisesti alkoi.

    Tuo toiminee niin, että auto päättää jonkin tai joidenkin lämpötila-antureiden perusteella, onko tarve lämmittää vai viilentää ja joskus logiikka pettää ja kylmästä säästä huolimatta alkaakin viilennys. Jos kännykkäsovellukseen olisi laitettu omat napit lämmitykselle ja viilennykselle, ongelmaa ei olisi.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Juu kylläse ongelma on ihan AIDOSSA SUOMIautossakin. Ei vaikuttanut olevan uutena / alkuun, mutta alkoi sitten jonkun softapäivityksen jälkeen. Ja ongelma taitaa olla vaan äpistä lämmitystä kytkiessä.
    Joo siis ei ole varmaankaan mikään parametrinvaihto-homma vaan millä tulee kuosiin tuo. Eli siis mielessä oli että ne kellä ei toimi, niin vaihtas vaan auton koodauksen eri maan malliseksi ? Ei sit..

    Pitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
    Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Itsellä -19 malli. Oston jälkeen päivitytin kaikki i-levelit uusimpaan huollon yhteydessä. Ei ole pakkasella kertaakaan ollut lämmityksen kanssa ongelmaa, aina on kabiini ollut lämmin.


    Keväällä ja syksyllä joskus arpoo, että olisko tarve nyt viilentää vai lämmittää. Jos ulkolämpötila vaikka +10 mutta mutta aurinko paistaa täydeltä taivaalta niin saattaa viilentää. Tai sitten pitääkin, en tiedä. Mutta ainakin -0 eteenpäin on joka kerta lämmitetty koppero.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
    molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
    "Suomi-versio" tuo X5:kin on. Jenkeissä valittavat samasta ongelmasta.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Juu kylläse ongelma on ihan AIDOSSA SUOMIautossakin. Ei vaikuttanut olevan uutena / alkuun, mutta alkoi sitten jonkun softapäivityksen jälkeen. Ja ongelma taitaa olla vaan äpistä lämmitystä kytkiessä.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Kyllä, ongelma on olemassa ja se nimenomaan näkyy niin, että talvella lämmityksen kytkeydyttyä auton päällä näkyy siniset eli viilentävät aallot. Uudelleenyritys on yleisesti auttanut eli tokalla kerralla aallot näkyvät punaisina.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
    molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
    Mulla on ihan aito pohjoismaaversio ja tekee tätä. Ei tuon seikan pitäisi kyllä mitenkään tähän vaikuttaa. Satunnaisesti ilman mitään logiikkaa jättää lämmitysvastukset kylmäksi.

    Tälle ongelmalle löytyy myös oma keskusteluketjunsa täältä
    Last edited by JKK; 21-09-2023, 21:52.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    X5 tekee ihan samaa.
    530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
    molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.
    X5 tekee ihan samaa.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Miten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.
    Pari sisätilan esilämmityssykliä peräkkäin (=n. 1h?) tuntuu ainakin auttavan sähköllä lähtemiseen. SItten kun ei enää mene edrive mode päälle, pystyy vielä ajamaan sähköllä mahdollisesti erittäin kevyellä polkimenpainalluksella. LCI näyttömittaristo näyttää paljonko voi poljinta painaa..

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.

    Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.

    Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.

    Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.
    Täällä on sähkö-webastoa käytetty kahden talven ajan, kuvattua ilmiötä ei ole koskaan ollut. Ei myöskään ole tullut tarkkailtua, tuleeko sinistä tai punaista aaltokuvaa, vain ja ainoastaan, että propelli-kuvake pyörii ja tulee kuittausilmoitus siitä, että lämmitys on käynnissä.

    Kylmemmällä säällä n. 10min sisään auto on alkanut taas lataamaan itseään, tämä vain ei aina ole ollut riittävää lämmitystä sille, että olisi päässyt heti ajamaan sähköllä. Miten siis saadaan riittävä esivalmistelu, että yli -8°C pakkasissa pääsee lähtemään sähköllä liikenteeseen ja polttomoottoria ei tarvitse rääkätä kylmäkäynnistyksessä? Jos valitsee "esivalmistelu lähtöhetkellä", sekään ei välttämättä ole aina auttanut.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??
    Näissä on sitten aika monessa yksilössä sellainen outo ominaisuus (mielestäni tyyppivika) että jokaisella lämmityskäskyllä ei lähdekään lämmitysvastukset päälle vaan pelkkä puhallus/tuuletus (myös talvella). Tämän näkee ainoastaan kännykän aplikaatiosta. Eli silloin kun lämmitys lähtee oikealla tavalla käyntiin, alkaa auton kuvan päällä viuhumaan punaiset aallot.

    Niillä lämmityskerroilla kun lämppärin vastukset jää kylmäksi, viuhuu auton päällä siniset aallot. Tässä tapauksessa lämmityksen sammutus ja uudelleenkäynnistys korjaa useimmiten tilanteen.

    Mun autossa on tämä vika vaivannut koko ajan, eikä merkkiliike ole vielä keksinyt mistä ongelma kiikastaa. Kuukauden päästä päivittävät vielä kerran uudet softat autoon, koska takuu loppuu 3.12. Eli aion painostaa nyt todella että tämä vika löydetään lopultakin.

    Ymmärtääkseni sama ongelma on monella muullakin ollut riesana. Sinällään pieni vaiva, mutta lämmityksen ajastaminen on ihan turhaa koska ei voi luottaa että käynnistyyko siellä lämmitys vai tuuletus.
    Last edited by JKK; 16-09-2023, 19:59.

    Leave a comment:

Working...
X