Originally posted by Supa
View Post
Kun menee sit merkkarille/sinne missä käytössä bmw-AOS soppari, niin sieltä sitten kun kirjoitetaan seuraava huoltomerknitä ylös -> sepä lanaa ne itsetehdyt merkinnät.
Mutta rivien välistä : sähköinen huoltokirja ei ole tae mistään.
Tuosta kafas-jutusta: omassa autossa oli syksyllä matkustajan puoleinen kamera huurussa aamusella, aina samassa kohtaa matkaa.
Rupesin tutkimaan enemmän asiaa -> kafas kouraan ja huomasin että siinä kohtaa, missä kafaksen "etureuna" ottaa kiinni lasiin ja lämmityselementtiin, olikin siinä lasissa olevassa valkoisessa kalvossa musta kohta. Siitä kohti meni oikosulkuun siihen kameran runkoon.
Sen pystyikin toteamaan sillä, kun laittoi istalla kafaksen lämpötilamittauksen päälle ja sehän nousikin 70c asti sitten. Onneksi lasissa lanka oli siis ehjä -> kaptonteippiä 4 kerrosta kameran metalliosan päälle, mitkä tulee lasia vasten. Sit kameran kalibrointi kun sen asema tietysti irrottaessa aina vähän muuttuu -> rupesi kamerassa molemmat linssin kaukalot lämpenemään. Halpa korjaus, kun tuon äkkäsin ennenkuin lanka oli katkennut.
Jos lanka katkeaa, niin siinä ei auta ku odottaa lasivakuutuksen tarpeen muodostumista.
Leave a comment: