Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomoA
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 533
    • Krs

    Niillä ei ole tieten riittävästi varaosia, niin pitänyt pistää homma jäihin
    G26 420iA Msport SanremoGreen
    F22 220iA Msport EstorilBlau
    E82 118dA TitanSilber
    E46 325ti TopasBlau

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2167
      • Vantaa

      Originally posted by Peksu View Post
      Se on silleen että kun eka ilmoitus tulee on eka lanka katkennut ja laskee ihan kaavasta
      (vaikka pintaa on vielä jäljellä) 5tkm vaihtoon. Ite ajoin vielä 27tkm sen jälkeen kun oli 0km jäljellä ja vieläkin oli paloja jäljellä eli jotenkin tyhmä systeemi :think
      Ei ne palat ole tarkoitettu että ne ajetaan loppuun. Yleensä 6mm on suositus vaihdolle ja 3mm ehdoton minimi. Mitä ohuemmaksi menee sitä huonommin siirtävät lämpöä ja suurempi riski halkeamiselle.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Juize
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 231
        • Joensuu

        Originally posted by TuomoA View Post
        Niillä ei ole tieten riittävästi varaosia, niin pitänyt pistää homma jäihin
        Mitä varaosia tarvitaan moottorinohjaimen softapaivitykseen?

        Onko täällä kirjoittelevilla merkkiorganisaatiossa töissä olevilla tai muilla tietäjillä tarkempaa tietoa onko tuo päivitys oikeasti toimiva? Millä tavalla tuo uusi softa estää nuo mainitut kamppanjassa mainitut ongelmat.
        Omassa kulkineessa virisofta sisällä. Onko tuo tehtaan päivitys niin ratkaisevan pätevä että kannattaa tehdä ja maksaa taas uudestaan moottorin optimoinnista?
        Jos tuo kamppanja sattuu uudelleen aktivoitumaan.
        Last edited by Juize; 09-03-2022, 19:59.
        G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8260
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Juize View Post
          Mitä varaosia tarvitaan moottorinohjaimen softapaivitykseen?

          Onko täällä kirjoittelevilla merkkiorganisaatiossa töissä olevilla tai muilla tietäjillä tarkempaa tietoa onko tuo päivitys oikeasti toimiva? Millä tavalla tuo uusi softa estää nuo mainitut kamppanjassa mainitut ongelmat.
          Omassa kulkineessa virisofta sisällä. Onko tuo tehtaan päivitys niin ratkaisevan pätevä että kannattaa tehdä ja maksaa taas uudestaan moottorin optimoinnista?
          Jos tuo kamppanja sattuu uudelleen aktivoitumaan.

          Jos sulla on softattu niin ookko varma ettei egr ole poistettu käytöstä softassa?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Juize
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 231
            • Joensuu

            Olen. Jätettiin käyttöön.
            G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

            Comment

            • JPS
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 197
              • Helsinki

              Originally posted by jano85 View Post
              Niin tähänkö joka juuri on alkanut? Olisiko syttynyt liikaa moottorin vikavaloja :think
              Liikaa kusitankkeja lähteny vaihtoon
              G31 -18

              Comment

              • eemi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 297
                • Heinola

                Originally posted by jano85 View Post
                Niin tähänkö joka juuri on alkanut? Olisiko syttynyt liikaa moottorin vikavaloja :think
                Juu tähän samaan. Tuli itsellekin sama heti mieleen, että näinköhän on vikavaloja alkanut syttymään siihen malliin, että on laitettu tauolle kamppis.

                Tässä vastaus jonka sain: Jos olet saanut kutsukirjeen niin se ei ole enää voimassa, koska tehdas ilmoittanut viime viikolla, että kamppanja (ohjelmointi) on peruttu. Ohjelmointi tehdään mahd. myöhemmin, mutta siitä tulee kutsukirje erikseen.
                Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                ex:
                e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                e91 320d -11 Alpinweiss III
                e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                e39 520i -97 touring Schwarz II
                e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                e34 520i -89 Diamantschwarz

                Comment

                • kari viitanen
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 39
                  • kouvola

                  bmw 530e

                  normi 60ah akku herjaa vaihtoa,onnistuuko itse vaihtaa ,vai onko vietävä marmorille,onko foorumilla kukaan laittanut vetokoukkua 530e malliin,koukkuja löytyy kyllä mutta vetomassa vanhemmissa malleissa 0kg
                  ilmari100

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by kari viitanen View Post
                    normi 60ah akku herjaa vaihtoa,onnistuuko itse vaihtaa ,vai onko vietävä marmorille,onko foorumilla kukaan laittanut vetokoukkua 530e malliin,koukkuja löytyy kyllä mutta vetomassa vanhemmissa malleissa 0kg
                    Ei ole mikään ameriikan temppu vaihtaa. Ensin korkeajänniteakun virran katkaisu sieltä kontista ja sittenpä se on kuin normaalin akun vaihto. Lopuksi toki akun rekisteröinti.

                    Jos vetomassa on 0kg, niin eihän sillä silloin saisi laillisesti vetää mitään. Kannattaa varmaan kysyä katsastuskonttorilta onko tuota mahdollista muutoskatsastaa.
                    Last edited by HTK12; 13-03-2022, 13:01.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • karis79
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 145
                      • Oulu

                      Kaverille oli marmorilta sanottu että hammastanko/sähköinen ohjausvaihde rikki ja pitää vaihtaa. Näyttää olevan melkoisen kallis osa niin eikö tosiaan ole korjaussarjaa olemassa niin kuin näyttää olevan joihinkin vanhempiin malleihin?

                      Autona alkupään g30.
                      F11 530xd 11/11
                      E39 530d 05/03

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by karis79 View Post
                        Kaverille oli marmorilta sanottu että hammastanko/sähköinen ohjausvaihde rikki ja pitää vaihtaa. Näyttää olevan melkoisen kallis osa niin eikö tosiaan ole korjaussarjaa olemassa niin kuin näyttää olevan joihinkin vanhempiin malleihin?

                        Autona alkupään g30.
                        Ei ole saatavilla boschin ohjausvaihteisiin. Saatavuus heikko koko ohjausvaihteella.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • Pave407
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 84
                          • Helsinki

                          Terve,

                          Oon viemässä omaa G-sarjalaista plugaria ekaan öljynvaihtoon.

                          Mites nykyään menee, onko pakko viedä merkkiliikkeeaeen et saa hyvän huoltohistorian?

                          Toisekseen, nyt 19 000 taulussa ja ajattelin vain öljyt vaihtaa. Autokeskuksen nettivarausjärjestelmä sanoo, että öljynvaihdon yhteydessä on AINA PAKKO vaihtaa myös raitisilmasuodatin. Mitä mieltä ootte tästä? Pidän itse vähän erikoisena.

                          Öljynvaihto oli n. 180e ja raitisilmasuodatin 130, eli n. 400e reissu.

                          Comment

                          • 0200227
                            BTCF Member
                            • Feb 2004
                            • 285
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Pave407 View Post
                            Terve,

                            Oon viemässä omaa G-sarjalaista plugaria ekaan öljynvaihtoon.

                            Mites nykyään menee, onko pakko viedä merkkiliikkeeaeen et saa hyvän huoltohistorian?

                            Toisekseen, nyt 19 000 taulussa ja ajattelin vain öljyt vaihtaa. Autokeskuksen nettivarausjärjestelmä sanoo, että öljynvaihdon yhteydessä on AINA PAKKO vaihtaa myös raitisilmasuodatin. Mitä mieltä ootte tästä? Pidän itse vähän erikoisena.

                            Öljynvaihto oli n. 180e ja raitisilmasuodatin 130, eli n. 400e reissu.
                            Onhan niitä valtuutettuja huoltopaikkoja monia muitakin.
                            Hinta kuulostaa kyllä todellakin merkkiliikkeen hinnalta��
                            Kyllähän ne tarvittavat huollot näkee suoraan autosta / huolto-ohjelmasta.
                            G30 530e

                            Ex tötteröt:
                            F11 523iA
                            E61 525iA
                            E46 325ciA
                            E39 523i
                            E36 320i
                            E38 740iA
                            E34 535i
                            E34 518i

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2167
                              • Vantaa

                              Se nettivaraus sanoo niin, koska jos menee huolto-ohjelman mukaiseen öljynvaihtoon, niin se raitis vaihdetaan myös. Eli varaa aika soittamalla pelkkään väliöljyn vaihtoon. Jos auto noin uusi, niin en ainakaan itse muutamien kymppien takia kitsastelisi ja veisi nyrkki pajoille. Jos joskus paska iskee tuulettimeen, niin goodwill neuvottelu asema paljon parempi kun huollot tehty merkkarilla eikä random pajoilla random öljyillä.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • 0200227
                                BTCF Member
                                • Feb 2004
                                • 285
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by VilleP View Post
                                Se nettivaraus sanoo niin, koska jos menee huolto-ohjelman mukaiseen öljynvaihtoon, niin se raitis vaihdetaan myös. Eli varaa aika soittamalla pelkkään väliöljyn vaihtoon. Jos auto noin uusi, niin en ainakaan itse muutamien kymppien takia kitsastelisi ja veisi nyrkki pajoille. Jos joskus paska iskee tuulettimeen, niin goodwill neuvottelu asema paljon parempi kun huollot tehty merkkarilla eikä random pajoilla random öljyillä.
                                Minä tarkoitinkin valtuutettuja huoltoliikkeitä, (niitä on muitakin kuin merkkareita). Nyrkkipajat on sitten erikseen. (ja nyt ei puhuta kympeistä tuossa hintaerossa). Hyvin on "takuut" säilyneet ilman sitä kuuluisaa merkkariakin.
                                Tämä oli henkilökohtainen kannanotto, jokainen käyttää missä haluaa.
                                Last edited by 0200227; 30-03-2022, 20:19. Reason: Kirjoitushärö
                                G30 530e

                                Ex tötteröt:
                                F11 523iA
                                E61 525iA
                                E46 325ciA
                                E39 523i
                                E36 320i
                                E38 740iA
                                E34 535i
                                E34 518i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎