Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1337
    • pks

    Eikös tuo 292hp teho tule käyttöön vain Xtraboost ( ) - sport modeen siirtyessä. Ja silloinkin vain 8sec ajaksi kerrallaan. Ero on kyllä minusta aika selkeän tuntuinen siinä miten auto vastaa polkimen painallukseen. Ehkä erityisesti alemmilla kierroksilla. :think

    Tietääkö joku muuten nollaantuuko tuo 8sec rajoitus jos käyttää polkimen ylhäällä ja painaa takaisin pohjaan vai pitääkö odotella x määrä aikaa jotta täydet tehot olisi taas käytössä?
    sigpic

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2317
      • Uusimaa

      Originally posted by Petteri75 View Post
      Power boost on 252hp-versiossa mukana ja omassa 12/19 valmistuneessa on tuo 12.9kwh akku. Kyllä sen tuntee, mutta vaatii oikeanpuoleisimman polkimen syvähierontaa. G20:ssä 292hp olisi varmasti mielenkiintoinen kokemus, tuollakin toki pääsee ohi "kivasti", mutta vaatii että akussa on varausta jäljellä.
      Lähinnä ihmetyttää vaan kun päivitetyt x-drive -mallit (7/2019 alkaen) jotka ovat 12,9kwh akulla ilmoitetaan sekä 252hp että 292hp tehoisina ilmoituksesta riippuen. Ja kaikki LCI-mallit taas pelkästään 292hp. Ja kaikki G20-mallit alkaen 2019 ilmoitetaan aina 292hp tehoisena.

      Eli mistä löytyy faktafaktaa, että onko G30-sarjalaisissa oikeasti olemassa tuo 40hp extraboost ennen 2021-LCI-päivitystä? Vai selviääkö tuo ainoastaan dynossa?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1337
        • pks

        Kuten joku tuolla totesikin, niin hybrideissä noita teholukemia on selvästi tapana ilmoittaa vähän miten sattuu.

        Tuo xtraboost mode on valitettavasti tehty sillä tapaa, että sillä ei voi kokoajan järkevästi ajaa ( automaatilla ajaa kokoajan isoilla kierroksilla/ pienellä vaihteella), paitsi cruise päällä taitaa osata vaihtaa järkevän vaihteen myös.
        sellaisen hyödyn tuolla xtraboost modella saa myös, että polttomoottori on silloin kokoajan käynnissä, myös paikallaan.
        Last edited by jj5; 18-07-2022, 12:23.
        sigpic

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6713
          • PK-seutu

          Originally posted by jj5 View Post
          sellaisen hyödyn tuolla xtraboost modella saa myös, että polttomoottori on silloin kokoajan käynnissä, myös paikallaan.
          Sama onnistuu ihan vaan vetäisemällä vaihdekeppi vasemmalle
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2317
            • Uusimaa

            Mitenkäs muuten on näissä kärryn vetomassojen kanssa? Jos auto on mallina teknistä faceliftiä (isommalla akulla ja nelivedolla), mutta vetomassa on jarrullisena ja jarruttomana 0kg. Saako näitä muutettua jälkikäteen esim. jarruttomalle kärrylle 750kg vetomassalle? Ainakin 2019 vuoden puolella valmistetut x-drivetkin on vetomassoiltaan 0kg.

            Tietääkseni mersun hybridejä ovat saaneet muutettua jälkikäteen 750kg jarruttomalle massalle, jos trafin otteessa on 0kg.

            Sen verran tutkailin, että yksilöissä, joissa vetomassa on 0kg, on tyyppihyväksyntänumero: e1*2007/46*1688*09 (päästöt 47 grammaa, esimerkkitapaus valmistettu 7/2019)

            Kun taas vetomassalle hyväksytyssä tyyppihyväksyntänumero on: e1*2007/46*1688*10 (päästöt 41 grammaa, esimerkkitapaus on valmistettu 11/2019)

            Mikäs tuon nyt selittää? Nämähän pitäisi olla teknisesti identtiset autot, mutta silti eri tyyppihyväksyntä?? Voiko olla niin, että 7/2019 valmistetuissa tyyppihyväksyntä on lipsahtanut vanhemman pienempiakkuisen mallin mukaan? Eikä järjestelmä ole ymmärtänyt että 7/2019 on tullut ulos uudempia ja vanhempia malleja?

            Periaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.
            Last edited by JKK; 19-07-2022, 00:28.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7521
              • Jyväshyvä

              Originally posted by JKK View Post
              Periaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.
              Ei onnistu jos ei ole tyyppihyväksynnässä vetomassaa määritetty.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1337
                • pks

                Originally posted by pyroz View Post
                Sama onnistuu ihan vaan vetäisemällä vaihdekeppi vasemmalle
                Jep niin onnistuu ja tätä toimintamallia tuleekin käytettyä mm risteyksissä usein. Mutta moottori on hankala jättää yksinään käymään vaihteisto D/S:llä, jos tarve.
                Last edited by jj5; 20-07-2022, 14:17.
                sigpic

                Comment

                • N54
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2012
                  • 526
                  • Satakunta

                  ^Itse toimin niin jos täytyy jättää auto hetkeksi päälle vaikka itse poistuu autosta, että vedän apukuskin turvavyön kuskinpuolen lukkoon kiinni, tällöin auto jää ”käyntiin” vaikka olisikin pelkällä sähkökäytöllä.

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    Nyt ei pelaa taukotuuletus. Jos sammutan auton ja laitan puhaltimen päälle kestää vain hetken ja systeemi sammuu. Viesti " Auton käynnistymisen varmistamisen vuoksi taukotuuletus / lämmitys ei ole käytettävissä."


                    Merkkarilla tekivät akkutestin . Kuulema ok.
                    Takuukin voimassa mutta ei kata kuulemma akkuja.( jatkotakuu, 184 tkm ja kohta 5v mittaris).

                    Onko akku vai mikä?
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2317
                      • Uusimaa

                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Onko akku vai mikä?
                      Kyllä itse ainakin tuossa tapauksessa ihan ensimmäisenä sen akun vaihtaisin. Suurimmassa osassa noissa ongelmissa viat korjaantuu sillä.

                      Ne akkutestit on joskus ihan mitä sattuu eikä kerro akun todellista kunnosta kaikkea jos testi tehdään suoraan pitkän ajon jälkeen.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1824
                        • N/A

                        Peruutuskameran retrofit-koodauksen yhteydessä katosi rengaspainenäytöstä renkaiden lämpötilatieto.

                        Yritin etsiä tähän jotain asetusta, mutta en löytänyt. Oliko tähän asetus jossain, kuten muistelen, vai oliko tämä koodattava ominaisuus?
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • N54
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 526
                          • Satakunta

                          ^Koodaushommia mielestäni on, ei ainakaan omassa -18 mallisessa lämpötiloja saa näkymään vakiosetupilla.

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            Kun autossa on 2 akkua, toinen edessä ja toinen takana, kunpiko pitäisi vaihtaa..?
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Kun autossa on 2 akkua, toinen edessä ja toinen takana, kunpiko pitäisi vaihtaa..?
                              Vilkaise ISTA:lla.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1824
                                • N/A

                                Originally posted by N54 View Post
                                ^Koodaushommia mielestäni on, ei ainakaan omassa -18 mallisessa lämpötiloja saa näkymään vakiosetupilla.
                                Thnx. Niinhän se sitten oli vaikka muistelin muuta. Nyt on taas lämpötilat näkyvissä.
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎