Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e toimintasäde sähköllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6730
    • PK-seutu

    Originally posted by rattimies View Post
    morot

    mites pystyy varmistamaan kumpi hybridi akku 530e:ssä on, eli se isompi vai pienempi? En ole löytänyt tapaa sitä varmistaa? Auton prod date 02/2020 ja on xdrive.

    Onko suositella hyvää vahvavirta kaapelia punaisella liittimellä lataamiseen? Voiko sillä auton päästä asettaa sen maksimaalisen latauksen?
    Vai kannattaako sellanen latausasema siihen vahvavirtaan hankkia että nopein mahdollinen lataus?

    kiitokset avusta, toinen päivä uudella autolla alkamassa, on se hieno peli.
    Prod. date 7/2019 ja uudemmat on isommalla akulla. Eli 2/2020 valmistettu on myös.

    Mitä lataukseen tulee, niin tämän auton maksimi lataus on 3,6kW. Elikkä 1x16A teho. Kolmea vaihetta tämä auto ei ymmärrä lainkaan. Voihan sitä ladata vaikka 22kW wallboxilla mutta auto ottaa maksimissaan sen yhden vaiheen kautta 3,6kW.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • rattimies
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 7
      • @sawo

      Originally posted by pyroz View Post
      Prod. date 7/2019 ja uudemmat on isommalla akulla. Eli 2/2020 valmistettu on myös.

      Mitä lataukseen tulee, niin tämän auton maksimi lataus on 3,6kW. Elikkä 1x16A teho. Kolmea vaihetta tämä auto ei ymmärrä lainkaan. Voihan sitä ladata vaikka 22kW wallboxilla mutta auto ottaa maksimissaan sen yhden vaiheen kautta 3,6kW.
      Kiitos! Auto nyt normi seinätöpselissä ja autosta muutin asetuksen maks lataukseen, myBMW appi sanoo että 10A on virranrajoitus nyt. Sillä sitten mennään. Kiitos avustasi.

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1252
        • Kainuu

        Itse laitoin Telewellin laturin ja perinteisen seinäkoskettimen korvasin nk caravan pistokkeella kun laturissa moinen on. Tuosta pystyy valitsemaan latausvirran 6,8,10,12 ja 16A
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6730
          • PK-seutu

          Originally posted by rattimies View Post
          Kiitos! Auto nyt normi seinätöpselissä ja autosta muutin asetuksen maks lataukseen, myBMW appi sanoo että 10A on virranrajoitus nyt. Sillä sitten mennään. Kiitos avustasi.
          Käytät todennäköisesti auton mukana tullutta laturia joka on juurikin 10A tehoinen.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2323
            • Uusimaa

            Originally posted by rattimies View Post
            Kiitos! Auto nyt normi seinätöpselissä ja autosta muutin asetuksen maks lataukseen, myBMW appi sanoo että 10A on virranrajoitus nyt. Sillä sitten mennään. Kiitos avustasi.
            Jos tosiaan käytät sitä taloussähköpistokkeseen liitettävää auton omaa "matkalaturia" niin sen kautta maksimivirta on 10A. Eli tyhjästä täyteen n. 5,5 tuntia.

            Jos haluat ladata 16A virralla, tarvitset kolmivaiheliitännän ja ns. latausaseman. Suoraan punaisesta kolmivaihepistokkeesta et pysty lataamaan millään adapteripiuhalla, koska väliin tarvitaan latausasema, eli "latausälyä". Hyviä latauslaitteita kolmivaiheeseen liitettäväksi on.

            Yksi tosi monipuolinen laite, joka osaa mm. ladata pörssisähkön halvimpien tuntien mukaan. Ja tuollaisella pärjää pitkälle tulevaisuuteen:
            go-e Charger Gemini Flex 22kW

            Mutta 530e:n tapauksessa hyppäys auton mukana tulleen laturin 10A latausvirrasta > 16A tasolle ei tuo hirveästi etua. Ainoastaan pari tuntia nopeammin lataa täyteen. Enemmän tuosta latausasemasta on se hyöty, että ei tartte koko ajan olla piilottelemassa sitä auton laturia konttiin kun lähtee liikenteeseen.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • kaitsu66
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 52
              • Janakkala

              Tälläkin onnistuu 16A lataus jos varmistaa että pistorasia ja sen syöttö kestää.

              Last edited by kaitsu66; 17-04-2023, 14:00.
              G30 530e -17
              https://www.facebook.com/roadsportA
              https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

              Comment

              • Juize
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 231
                • Joensuu

                Tai tällainen, Jos ei ole tai halua käyttää 3 vaihe liitäntää, saa sen 16A latausvirran. Toki tuo on kiinteä asennus ja vaatii sähkärin käynnin asennuksessa. Ainakin se etu ettei tarvitse miettiä kestääkö pisto rasia jatkuvan 16A: virran.
                Last edited by Juize; 17-04-2023, 16:59.
                G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Mä ruuvasin sen auton mukana tulleen matkalaturin patenttivantella pistorasian viereen. Se on kuitenkin hybridi. Matkanteko ei lopu vaikkei kerkeisikään lataamaan.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • rattimies
                    Newbiemmer
                    • Jan 2019
                    • 7
                    • @sawo

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Käytät todennäköisesti auton mukana tullutta laturia joka on juurikin 10A tehoinen.
                    Kyllä vaan, elis se kaapeli on rajoittavana pullonkaulana. Ihan hyvin tuo yö riittää kuitenkin lataukseen. Tänään duunimatka eestaas kulutuksella 0,0L. Mahtavaa!

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6730
                      • PK-seutu

                      Originally posted by rattimies View Post
                      Kyllä vaan, elis se kaapeli on rajoittavana pullonkaulana. Ihan hyvin tuo yö riittää kuitenkin lataukseen. Tänään duunimatka eestaas kulutuksella 0,0L. Mahtavaa!
                      Kyllä, eli voit pitää autossa maksimi 16A asetuksen ja silti tuolla mukana tulleella laturilla ladataan 10A.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2550
                        • Kirkkonummi

                        Dodiin, tuli henkilökohtainen ennätys: 57km.

                        MyAppista kun laski, niin yli 57km sisältäen ajoa valitettavasti myös muiden tukkeenaa 100km/h-vauhdilla 120km/h rajoituksen alueella moottoritiellä vajaa 10km. Ei siis mitään maailmaa kaatavaa, mutta kesäkeleillä näköjään mahdollistakin, maastona mutkaisesta maaseututiestä moottoritiehen ja KehäIII:sta.

                        12.9kWh akulla (tjsp), 225/50-17 renkailla, kattoluukku auki monessa kohtaa, ilmastointi ei käytössä, Max Energy (tjsp) käytössä, eli regeneraatio max., rullaus min., aj 76tkm. Kattoluukku toimii tietyissä olosuhteissa OK jos ei lyhyemmille matkoille halua laittaa ilmastointia päälle. Lasinen kattoluukku voi näyttää kivalta, mutta peltinen voisi olla käytännöllisempi. Ai miksi? Kun on takareuna auki, niin aurinko paistaa läpi ja se häikäisee tummennetunkin lasin läpi kun on paistokulma ns. sopiva.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1252
                          • Kainuu

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Dodiin, tuli henkilökohtainen ennätys: 57km.

                          MyAppista kun laski, niin yli 57km sisältäen ajoa valitettavasti myös muiden tukkeenaa 100km/h-vauhdilla 120km/h rajoituksen alueella moottoritiellä vajaa 10km. Ei siis mitään maailmaa kaatavaa, mutta kesäkeleillä näköjään mahdollistakin, maastona mutkaisesta maaseututiestä moottoritiehen ja KehäIII:sta.

                          12.9kWh akulla (tjsp), 225/50-17 renkailla, kattoluukku auki monessa kohtaa, ilmastointi ei käytössä, Max Energy (tjsp) käytössä, eli regeneraatio max., rullaus min., aj 76tkm. Kattoluukku toimii tietyissä olosuhteissa OK jos ei lyhyemmille matkoille halua laittaa ilmastointia päälle. Lasinen kattoluukku voi näyttää kivalta, mutta peltinen voisi olla käytännöllisempi. Ai miksi? Kun on takareuna auki, niin aurinko paistaa läpi ja se häikäisee tummennetunkin lasin läpi kun on paistokulma ns. sopiva.
                          Ensin luin että pelkällä akulla tuon verran. Paljonko kokonaismatka oli tuossa?
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2550
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Ensin luin että pelkällä akulla tuon verran. Paljonko kokonaismatka oli tuossa?
                            Ihan pelkällä akulla moottoritie-etapit mukaanluettuna (eli se 100km/h @ 120km/h -alueella..), kokonaismatka oli 57km parilla välipysähdyksellä. Nyt kun tämä Suomen suvi on hellinyt, niin parina aamuna lämmityslaite on lähtenyt käyntiin ja sehän toki vie tuota käyttösädettä ainakin laskennallisesti heti. Tässä ei ole ilmalämpöpumppua vaan ilmeisesti ihan sähkövastus.

                            Varsinkin näin kesällä pääsee kyllä aika ison osan normiajoista akulla, tosin omassa autossa on tuo kattoluukku, joka auttaa kyllä ilmanvaihdossa varsinkin pilvisellä säällä, jolloin ilmastointia ei tarvitse. Eikä kyllä ole pahemmin käytettykään kesäkuun jälkeen.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1252
                              • Kainuu

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              Ihan pelkällä akulla moottoritie-etapit mukaanluettuna (eli se 100km/h @ 120km/h -alueella..), kokonaismatka oli 57km parilla välipysähdyksellä. Nyt kun tämä Suomen suvi on hellinyt, niin parina aamuna lämmityslaite on lähtenyt käyntiin ja sehän toki vie tuota käyttösädettä ainakin laskennallisesti heti. Tässä ei ole ilmalämpöpumppua vaan ilmeisesti ihan sähkövastus.

                              Varsinkin näin kesällä pääsee kyllä aika ison osan normiajoista akulla, tosin omassa autossa on tuo kattoluukku, joka auttaa kyllä ilmanvaihdossa varsinkin pilvisellä säällä, jolloin ilmastointia ei tarvitse. Eikä kyllä ole pahemmin käytettykään kesäkuun jälkeen.
                              Onko muuten xDrive?
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1366
                                • Lempäälä

                                Pikkuakkuisella tänään pikkuteitä monen pysähdyksen taktiikalla 37,5km. En pidä huonona tuotakaan - tasaisella ajosuoritteella luulis 40 menevän rikki.

                                Autolla kelattu 66tkm ny.

                                Enemmän kuin se, että mitä akulla pääsee, niin kannattaa "seurata kunnon näkökulmasta" akkuun menevän energian määrää. Se kertoo enemmänkin siitä akun kunnosta, jos se sattuu kiinnostamaan.

                                Kulutus / kuin pitkälle pääsee, kertoo enemmänkin ajoprofiilista.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎