Mutta tosiaan, raidetanko voi hyvinkin selittää vetelyn syyn. Varsinkin jos apusimpukan hela on välyksellinen. Lisäksi jos autoon on joskus se sisempi tanko vaihdettu, niin se tulisi säätää kohdalleen, muuten auto ei halua kulkea suoraan.
Harvemmin koiranluilla on vetelyitä korjattu, mutta näköjään sekin on mahdollista. Yleensä koiranluiden huono kunto on suht helposti tunnistettavissa näissä Bemareissa, kun monttuun ajaessa alusta "kolisee".
Harvemmin koiranluilla on vetelyitä korjattu, mutta näköjään sekin on mahdollista. Yleensä koiranluiden huono kunto on suht helposti tunnistettavissa näissä Bemareissa, kun monttuun ajaessa alusta "kolisee".
Mietin ihan samaa...
On itseltä joskus ollut koko koiranluut irtikin eikä se aiheuttanut vetelyä.
En toki kiellä etteikö voisi olla jotain kautta mahdollista että estää vetelyä.
Harvemmin koiranluilla on vetelyitä korjattu, mutta näköjään sekin on mahdollista. Yleensä koiranluiden huono kunto on suht helposti tunnistettavissa näissä Bemareissa, kun monttuun ajaessa alusta "kolisee".
No näinpä, mutta näin tuntuu käyneen. Vaihdoin koiranluut kovan kolinan takia, että olivat jo kyllä vahvasti lopussa. Ohjaustuntuma jämäköityi huomattavasti ja auto ei vedellyt, vaikka selvästi polanteiselle tiellä tuli ajettua.
No näinpä, mutta näin tuntuu käyneen. Vaihdoin koiranluut kovan kolinan takia, että olivat jo kyllä vahvasti lopussa. Ohjaustuntuma jämäköityi huomattavasti ja auto ei vedellyt, vaikka selvästi polanteiselle tiellä tuli ajettua.
itse väittäisin että vetelyt häviää lopullisesti vasta reaktiotankojen uusimisella..
itse väittäisin että vetelyt häviää lopullisesti vasta reaktiotankojen uusimisella..
Edestä oli jo vaihdettu reaktiotangot vuosi sitten ja nyt aiemmin tänä keväänä alatukivarret -> ei vaikutusta vetelyyn. Ehkä kyse on nyt vaan siitä, että kun renkaat ja kaikki muut alustan osat on pitkälle uusittu niin homma alkoi koiranluiden vaihdon jälkeen toimimaan.
Pistin tämän nyt vain vinkkinä tänne, koska tämä vaikutus ajoon omassa autossa oli niin huomattava ja ei oikeastaan missään ole löytynyt tietoa, että näillä voisi olla asiaan vaikutusta. Koiraanluut ei paljoa maksa, joten kannattaa uusia, jos vetelyt ei meinaa kadota.
Ei muuten vaikuta koiranluut vetelyyn. Ajodynamiikaassa vain kallistelu on se tekijä, johon koiranluut voivat vaikuttaa, ja väljyyskään niissä ei vaikutus siinä kallistelutilanteessa suuri ole.
Noniin, tänään lähti sitte vetokoukun suoja jonkun muun matkaan. Kaippa se tarvihti sitä enemmä.. Eipä tuo rahallisesti haittaa kun kymmennen euroa näky maksavan, mutta toimitusaika on niin pitkä ettei partyille saa sitä. Sattuisko jollain olemaan ?
Ja sitten semmonen että mitenkä saa korjattua jarrupalan kolinan/kilinän eestä?
Noniin, tänään lähti sitte vetokoukun suoja jonkun muun matkaan. Kaippa se tarvihti sitä enemmä.. Eipä tuo rahallisesti haittaa kun kymmennen euroa näky maksavan, mutta toimitusaika on niin pitkä ettei partyille saa sitä. Sattuisko jollain olemaan ?
Ja sitten semmonen että mitenkä saa korjattua jarrupalan kolinan/kilinän eestä?
Jarrupalan saa ehtättyä vaihtamalla sen ehjään missä on ne taustaraudat ehjänä.
Kävin kokeilemassa yhtä 2001 735. Yhdessä vaiheessa vauhtia oli n60 ja painoin sport-asennossa kaasun pohjaan. Se ei kuitenkaan vaihtanut pienemmälle, vaan kiihtyi "hitaasti" 80. Ei ollut mitään tarkoitusta testata vaihteistoa, mutta tuollaisen havainnon tein. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kaasun pohjaan painaessa vaihtoi pienemmälle ja moottori alkoi laulaa ihan eri tavalla.
Olisiko sen pitänyt tuossa vaiheessa vaihtaa pienemmälle, vai enkö vain ymmärrä jotain, vai oliko siinä ehkä jotain kummaa/vikaa.
Kävin kokeilemassa yhtä 2001 735. Yhdessä vaiheessa vauhtia oli n60 ja painoin sport-asennossa kaasun pohjaan. Se ei kuitenkaan vaihtanut pienemmälle, vaan kiihtyi "hitaasti" 80. Ei ollut mitään tarkoitusta testata vaihteistoa, mutta tuollaisen havainnon tein. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kaasun pohjaan painaessa vaihtoi pienemmälle ja moottori alkoi laulaa ihan eri tavalla.
Olisiko sen pitänyt tuossa vaiheessa vaihtaa pienemmälle, vai enkö vain ymmärrä jotain, vai oliko siinä ehkä jotain kummaa/vikaa.
E38 tosiaan ihan uusi tuttavuus mulle.
Olisi sen luullut vaihtavan.
Kickdown ilmeisesti jäi puuttumaan jos kierrokset eivät olleet jo valmiiksi korkealla.
Olisiko poljinta pitänyt painaa ehkä enemmän pohjaan, voihan olla että varaa olisi ollut? Vai onko siinä joku homma että se välillä toimii, välillä ei, jos säätö (saako sääädettyä jostain?) on siinä rajoilla.
Olisiko poljinta pitänyt painaa ehkä enemmän pohjaan, voihan olla että varaa olisi ollut? Vai onko siinä joku homma että se välillä toimii, välillä ei, jos säätö (saako sääädettyä jostain?) on siinä rajoilla.
Kickdown aktivoituu vasta sitten, kun kaasupoljin on täysin pohjassa. Sen kyllä tuntee jalkapohjaan. Jos kaasua ei käytä tarpeeksi, ei myöskään tuo kickdown aktivoidu ja laatikko ei niin herkästi vaihda pienemmälle.
Mitkäs tulpat soveltuu 750 m73 koneeseen? Alkuperäiset taitaa olla Bosch f9lcr2, mutta netin syövereistä löysin vaihtoehtoisesti NGK ZFR5F ja noi motonetin tulpat: http://www.motonet.fi/fi/varaosat/67...-sytytystulpat.
Eli mitkäs nyt olisi järkevintä laittaa sinne? Alkuperäiset boschilaiset on hankala saada tähän hätään..
Comment