Originally posted by jakeluvesimies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
-
-
Originally posted by Rhodry View PostLuettu jo, Muurahainen varmaan osaa tarkemmin kertoa mutta kampiakselin asentotunnistin antaa koodia, ja Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostLuettu jo, Muurahainen varmaan osaa tarkemmin kertoa mutta kampiakselin asentotunnistin antaa koodia, ja Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.
Mutta sen anturin voisi vaihtaa ja tulpan koloihin kanattaa katsoa onko paljonkin öljyä.
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostLuettu jo, Muurahainen varmaan osaa tarkemmin kertoa mutta kampiakselin asentotunnistin antaa koodia, ja Ellen ihan väärin muista niin jotain lambdastakin siellä tais lukea.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNyt en kyllä muista enään että oliko siellä lambdasta jotain.
Mutta sen anturin voisi vaihtaa ja tulpan koloihin kanattaa katsoa onko paljonkin öljyä.
Originally posted by hander View PostK-akselin tunnistimen toimivuus selviää mittaamalla resistanssin arvon. Olikohan n.1200 tai 500-600 ohm oikea lukema ja ääretön arvo = viallinen. Tuossa koneessahan samaisen sensorin oikuttelua aiheuttaa myös harmonic balancer, tai dampperi. Mikä lie suomeksi ollut.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostMites toi nyt sitte mitataan?- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by hander View PostLiitin irti (apparin puolen venakopan päällä keulan päädyssä) > yleismittari kahden pinnin väliin (kolmepinninen liitin, kokeilemalla selviää mitkä kaks on oikeita) ja mittari ohmi-asentoon. Kolmen minuutin jopi
Toki tuo kertoo ihan kokonaan kuolleen anturin tulokset.
Dampperi vika yleensä kyllä rykii vähän enemmänkin kun ajoitus menee ihan miten sattuu dampperin kumin pettäessä ja hammaskehä siirtyy useamman asteen.
Comment
-
-
Originally posted by ihi View PostYllättävänkin oleellinen tieto, että mitähän "jotain" siellä luki.Auto on kuitenkin nyt korjaamolla niin pitää viikonloppuna varmaan käydä uudestaan ne koodit lukemassa.
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Korjaaja oli sitä mieltä että yks männänrengas olis paskana ja siks HC korkeella, voiko sen jotenkin varmistaa että vika olis siinä ettei turhaan tehdä kallista remppaa?BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostKorjaaja oli sitä mieltä että yks männänrengas olis paskana ja siks HC korkeella, voiko sen jotenkin varmistaa että vika olis siinä ettei turhaan tehdä kallista remppaa?
Aika radikaali remontti jos pitää uusi männänrengas saada. Se kampianturi voi kyllä aiheuttaa sytytyskatkoksia...
Comment
-
-
Tulpat just vaihettiin ja siinä se huomas että siellä yhessä tulpanreiässä oli öljyä. Minusta se ei kuiten hävitä öljyjä, toki mie en sillä pahemmin aja mutta ei Toni ainakaan oo mitään sanonu.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostTulpat just vaihettiin ja siinä se huomas että siellä yhessä tulpanreiässä oli öljyä. Minusta se ei kuiten hävitä öljyjä, toki mie en sillä pahemmin aja mutta ei Toni ainakaan oo mitään sanonu.
Jos tulppa ui kolossaan öljyssä ei olisi mikään ihme että kipinä menee vähän miten sattuu.
Venttilikopantiivisteestä se sinne koloon vuotaa vai tarkoitatko että sylinteri olisi sisältä ihan öljyssä?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTaisinkin sanoa tuosta tulpankoloissa olevan öljyn katsomisesta...
Jos tulppa ui kolossaan öljyssä ei olisi mikään ihme että kipinä menee vähän miten sattuu.
Venttilikopantiivisteestä se sinne koloon vuotaa vai tarkoitatko että sylinteri olisi sisältä ihan öljyssä?
"Edestä katottuna vasemman puolen lohkon vikasta mukista on vissiin pettäny öljyrengas koska siel oli jonku verran öljyä ku tulppia vaiheltiin. Sen takia häkääki liikaa"
Tuosta nyt ota selvää puhuko se vaan tulpanreiästä vai mistäBMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Comment