Originally posted by Heenri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heenri View PostUnohdin lisätä että itse veikkaan kallistuksenvakaajia, kun ei muuten tutise tai vetele, kolisee vain. Jos raidetangon pää olisi väljä niin luulisi tuntuvan muunakin kuin kolinana?Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
-
Pari kysymystä edc:stä
Tuli hommattua ensimmäinen bmw ja kerralla sitten -96 750iA, eli löytyy monta kysymystä mutta alotetaan tosta edc:stä..
Eli pitääkö tehdä jotain toimenpiteitä ennen kuin autoa nostaa? Mittaristossa näyttäis olevan merkkivalo sille (auto nostettuna nosturilla)
Voiko madallusjouset asentaa normaalisti? Ei näyttäis olevan tasonsäädöllä, voi myös olla mutta oikeeta nappia en ole ainakaan löytänyt.-96 e38 750iA
Comment
-
-
Originally posted by Jankki View PostTuli hommattua ensimmäinen bmw ja kerralla sitten -96 750iA, eli löytyy monta kysymystä mutta alotetaan tosta edc:stä..
Eli pitääkö tehdä jotain toimenpiteitä ennen kuin autoa nostaa? Mittaristossa näyttäis olevan merkkivalo sille (auto nostettuna nosturilla)
Voiko madallusjouset asentaa normaalisti? Ei näyttäis olevan tasonsäädöllä, voi myös olla mutta oikeeta nappia en ole ainakaan löytänyt.
EDC: Electronic Damper Control, eli ajotilanteen mukaan mukautuva iskunvaimennus
Tasonsäätö on sitten asia erikseen, ja se kyllä pitäisi löytyä 750:ä. Tarkoittaa, että takapää nousee ja laskee automaattisesti auton asennon mukaan. Sille ei ole mitään nappia, mutta huomaat sen olemassa oleon helposti kun otat renkaan irti: jos takaiskarin alapäähän menee jarruputken näköinen putki, niin silloin se on tasonsäädöllä.
Tasonsäädölliseen tarviit siihen tarkoitetut madallusjouset, ilman tasonsäätöä on taas omat madallusjouset. EDC ei vaikuta madaltamiseen mitenkään (jousien valintaa ajatellen).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Jankki View PostTuli hommattua ensimmäinen bmw ja kerralla sitten -96 750iA, eli löytyy monta kysymystä mutta alotetaan tosta edc:stä..
Eli pitääkö tehdä jotain toimenpiteitä ennen kuin autoa nostaa? Mittaristossa näyttäis olevan merkkivalo sille (auto nostettuna nosturilla)
Voiko madallusjouset asentaa normaalisti? Ei näyttäis olevan tasonsäädöllä, voi myös olla mutta oikeeta nappia en ole ainakaan löytänyt.
Eihän se pala siis?
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postvoit nostaa normaalisti, ei ole väliä.
EDC: Electronic Damper Control, eli ajotilanteen mukaan mukautuva iskunvaimennus
Tasonsäätö on sitten asia erikseen, ja se kyllä pitäisi löytyä 750:ä. Tarkoittaa, että takapää nousee ja laskee automaattisesti auton asennon mukaan. Sille ei ole mitään nappia, mutta huomaat sen olemassa oleon helposti kun otat renkaan irti: jos takaiskarin alapäähän menee jarruputken näköinen putki, niin silloin se on tasonsäädöllä.
Tasonsäädölliseen tarviit siihen tarkoitetut madallusjouset, ilman tasonsäätöä on taas omat madallusjouset. EDC ei vaikuta madaltamiseen mitenkään (jousien valintaa ajatellen).-96 e38 750iA
Comment
-
-
No eipä ole tasonsäädölle vikavaloa, vaan se on mitä ilmeisimmin EDC:lle, eli jäykkyys säädölle. SLS tasonsäätö ei ole minkäänlaisessa valvonnassa, koska on täysin hydraulinen/mekaaninen järjestelmä irrallaan muista systeemeistä.
SLS järjestelmällä varustetun auton madallus ei periaatteessa vaadi kun etupään osien vaihdon, koska takapäätä voi säätää/madaltaa (tietyissä rajoissa toki) ihan vaan SLS venttiilin säädöistä. Tämä siis vain jos puhutaan jostain kohtuullisista 20mm madalluksista ja jousipallot taikka niiden kalvot ovat ehjät.
Kannattaa kuitenkin tuossakin tapauksessa käyttää kaikki tukivarsien puslien kiinnityspultit normaaliin tapaan löysällä madalluksen yhteydessä, etteivät ne ota itseensä "uudesta nolla asennosta".Last edited by ihi; 03-02-2016, 23:36.
Comment
-
-
Originally posted by ihi View PostNo eipä ole tasonsäädölle vikavaloa, vaan se on mitä ilmeisimmin EDC:lle, eli jäykkyys säädölle. SLS tasonsäätö ei ole minkäänlaisessa valvonnassa, koska on täysin hydraulinen/mekaaninen järjestelmä irrallaan muista systeemeistä.
SLS järjestelmällä varustetun auton madallus ei periaatteessa vaadi kun etupään osien vaihdon, koska takapäätä voi säätää/madaltaa (tietyissä rajoissa toki) ihan vaan SLS venttiilin säädöistä. Tämä siis vain jos puhutaan jostain kohtuullisista 20mm madalluksista ja jousipallot taikka niiden kalvot ovat ehjät.
Kannattaa kuitenkin tuossakin tapauksessa käyttää kaikki tukivarsien puslien kiinnityspultit normaaliin tapaan löysällä madalluksen yhteydessä, etteivät ne ota itseensä "uudesta nolla asennosta".
Onko käytössä ollenkaan E38:ssa sitä en tiedä.
Itsellä on coiloverit joka nurkassa E38:ssa niin ei ole paljon tarvinnut lamppuja ihmetellä. E39:ssä paloi kyllä komeasti kun oli pussi puhki.
Comment
-
-
Tähän väliin mitäs öljyjä porukka laittanut M62B44 koneeseen tai vastaaviin?
Niin ja iteltä löytyis kellarista monta purkkia Mobil Super 3000x1 5w40 et onko se hyvää tuolle vai ostanko jotain muuta?
Öljynvaihdon yhteydessä tulee avattua öljypohja ja tarkistan ö.pumpun ja muut pultit sieltä ja laitan tarvittaessa lukitetta sinne!
Oliko öljypumpun ketjun kireys sivuttais suunnassa liikkuen paljon suurinpiirtein?Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Uskaltaako tuota Valvoline ATF-Maxlife öljyä laittaa ZF-5hp30 laatikkoon?
Ainakin motonetissä mainitaan että täyttää BMW LT 71141 vaatimukset, jostain ulkomaiselta foorumilta luin että ei välttämättä enää täytä?
Ihan vain tarkistan/lisään öljyä mikäli tarve vaatii
Autona e38 750iAl 7/95 ja vihreä lätkä laatikossa ja 245tkm mittarissa
Comment
-
-
Originally posted by ///Joonas View PostOnkoha 728 koneessa pienen rallatuksen aiheuttaja ketju vai kiristin vai rattaat vai vanos? Ei kuulu ku kuuntelee auto ulkopuolel pienesti
Toki kannattaa myös varmistaa ettei ääni tule jostain mitä apulaitehihna pyörittää.
Comment
-
Comment