Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lehtiskä
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 16
    • Lahti finland

    Morjens
    E38 kiikarissa ja mietyttää että millä koneellaD
    V8 aikalailla ehdoton mutta onko niistä joku vikaisempi kun toinen?
    Mitä muuta huomioitavaa ennenkun lyö kaupat Lukkoon?
    Kaikki info tervetullutta kyseisestä mallista

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2542
      • Kajaani

      Originally posted by Lehtiskä View Post
      Morjens
      E38 kiikarissa ja mietyttää että millä koneellaD
      V8 aikalailla ehdoton mutta onko niistä joku vikaisempi kun toinen?
      Mitä muuta huomioitavaa ennenkun lyö kaupat Lukkoon?
      Kaikki info tervetullutta kyseisestä mallista
      M60:ssä on löystyvät öljypumpun pultit ja M62:ssa murenevat jakoketjun laahaimet. Olikohan vielä VANOS TU-M62:n mahdollinen vikakohde..? Muuten taitaa olla kestäviä pelejä.
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • jakeluvesimies
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2010
        • 2726
        • On the road @ Laplandia

        Originally posted by Roisto View Post
        M60:ssä on löystyvät öljypumpun pultit ja M62:ssa murenevat jakoketjun laahaimet. Olikohan vielä VANOS TU-M62:n mahdollinen vikakohde..? Muuten taitaa olla kestäviä pelejä.
        Oma valinta oli aikanaan vuosia sitten viimeisiä m62-koneisia ilman vanoksia, eli 1998 735ia. Sillä mennään vieläkin

        En ole kyllä juurikaan lukenut täällä olleen noita vanos-remppoja (uudemmat tu-koneet), mene ja tiedä sitten??

        Muuta huomioitavaa: taitaa mennä kaikki v8-v12 koneiset miltei samoilla kulutuslukemilla, joten ison olisi tämän päivän valinta.
        Last edited by jakeluvesimies; 23-02-2017, 11:17.

        Comment

        • Lehtiskä
          Newbiemmer
          • Dec 2016
          • 16
          • Lahti finland

          Kiitos infosta!
          Täytyy 4l koneellista sitten alkaa metsästämään
          Onko tuossa m60 moottorissa öljypumpun kiristys paha Rasti? Entäs sitten m62 laahaimien vaihto?
          Remonttia en pelkää mutta tottakai käyttöauto sais olla mahd luotettava vaikka uutta en olekkaan ostamassa.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by Lehtiskä View Post
            Kiitos infosta!
            Täytyy 4l koneellista sitten alkaa metsästämään
            Onko tuossa m60 moottorissa öljypumpun kiristys paha Rasti? Entäs sitten m62 laahaimien vaihto?
            Remonttia en pelkää mutta tottakai käyttöauto sais olla mahd luotettava vaikka uutta en olekkaan ostamassa.
            isolla todennäköisyydellä noi rempat on tähän mennessä jo tehty näihin, ja jos ei ole, niin kun ei remppaa pelkää niin kerran tekemällä on ajoaikaa varmasti kopan loppuiäksi.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Jauho
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 43

              Originally posted by BeamR View Post
              Kyl mä ne sain ihan helposti irti. Silleen mä muistaakseni sen laitoin kun painiskelin saman askareen kimpussa.
              Palaan tähän ongelmaan vielä. Pääsee tuo vetari pyörimään, etten saa tuolla tavalla auki niitä(?)

              Melko hellästi aieimmin vasaralla paukuttelemalla sain sen niin lähelle ulos, että pari senttiä puuttuisi, niin saisi mutteria jo kierteelle.

              Mitä se vetoakseli tai jakolaatikko tykkää, jos naputtelen sitä jakolaatikkoa vasten? Mullahan on kaikki tukivarret sun muut tästä niin irti, että sitä vasten pystyisi tukemaan.

              Comment

              • okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1766
                • Honkajoki

                Nosta tunkilla olka-akselia ylemmäs.
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                Comment

                • Jauho
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 43

                  Originally posted by okko View Post
                  Nosta tunkilla olka-akselia ylemmäs.
                  Olka-akseli on siis pelkästään vetarin varassa nyt ja alempi iso tukivarsi on pölkyn päällä, jonka päällä vetari makaa. En oikein ymmärrä mitä nosto ylemmäksi auttaisi. Tosin en ymmärrä näistä muutenkaan mitään..

                  Lähinnä kysymys on että hajotanko jotakin jos naputtelen vetaria murikkaa kohden.

                  Comment

                  • okko
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2005
                    • 1766
                    • Honkajoki

                    Niveltä päin lyöminen on aina huono idea. Joku asentovirhe siinä on.
                    Vetarin päässä ei taida olla sisäkierrettä vetäjää varten. En muista.
                    Kuva tietty auttaisi...
                    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                    Comment

                    • sierra4x4tbo
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 2098
                      • Lappeenranta

                      Potilas: 740iA -94
                      Oire: Mittaristo elää välillä ihan omaa elämäänsä; mittarien neulat pomppii, pitkien merkkivalo jää palamaan tai ei syty, vilkkujen merkkivalo jää vilkkumaan hitaampaa tahtia vaikka vilkun laittaisi pois.

                      Vika:? Maadoitus?

                      -Timo
                      M535i BiTurbo -85
                      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                      --=MushroomMotorsport=--
                      --=MaxTuned.com=--

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14454
                        • Oulu

                        IKE:ssä vikaa. Helpoin vaihtaa koko mittaristo. Kostealla kelillä lienee pahin? Kannattaa tarkistaa tuulilasin alareuna ettei vuoda.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • sierra4x4tbo
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 2098
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by zener View Post
                          IKE:ssä vikaa. Helpoin vaihtaa koko mittaristo. Kostealla kelillä lienee pahin? Kannattaa tarkistaa tuulilasin alareuna ettei vuoda.
                          Crap.. Mittaristossa tietenkin kaikki pikselit kunnossa, mutta muuten sitten rikki. Ihan on pakkaskeleilläkin tehnyt, ei mitään logiikkaa milloin prakaa.

                          Myös radiossa jotain häikkää, faderia ei pysty säätämään kuin yhteen suuntaan (molemmista napeista säätyy samaan suuntaan).

                          -Timo
                          M535i BiTurbo -85
                          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                          --=MushroomMotorsport=--
                          --=MaxTuned.com=--

                          Comment

                          • sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2098
                            • Lappeenranta

                            muutamia muita havaittuja vikoja: etukajareista ei kuulu mitään, kello ei pysy ajassa.

                            Johtuuko kaikki mittaristosta, vai onko jotain muutakin vialla?

                            -Timo
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                            --=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14454
                              • Oulu

                              Kello on ike:ssä, mutta kajari vikahan voi olla vahvistin tai johto vika.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Voisiko olla virtalukossa ongelmaa? Voipi sekoittaa sähköjä hyvin...


                                https://www.youtube.com/watch?v=YYqI6sCKVD8

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎