Sitä simpukkaa voi säätää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mikähän osa mahtaa olla kulahtanut kuskin ovesta, kun ovi ei pysy auki? :think
Toinen kysymys: Meneekö E38 takapuskuri kahteen kappaleeseen, eli pystyykö maalaamattoman alaosan vaihtamaan?Last edited by Kv1984; 01-05-2019, 16:56.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Moro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Ja siis autona -96 740iAE38, E36, E30, E28
Comment
-
-
Originally posted by T3pi View PostMoro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Ja siis autona -96 740iA
Vaihtelin sinne tulpat, imusarjan tiivisteet, huohotinboksin ja venakoppien tiivisteet. Sen jälkeen kävi taas täydellisesti.
Imuvuodota tuo kyllä vähäsen vakuttaisi oireiden perusteella.
Katsotaan olisiko muilla tänne apuja myösE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by Lördagskorv View PostMulla kävi M62 hemmetin rumasti kylmänä. Kaasua antaessa tasaantui, mutta tyhjäkäynnille putoessa kauhea röpötys niin että koko auto heilui.
Vaihtelin sinne tulpat, imusarjan tiivisteet, huohotinboksin ja venakoppien tiivisteet. Sen jälkeen kävi taas täydellisesti.
Imuvuodota tuo kyllä vähäsen vakuttaisi oireiden perusteella.
Katsotaan olisiko muilla tänne apuja myös
Eilen just purin tuon kyseisen osan ja kalvo ainakin näytti ehjältä.. mutta kai senkin vois nyt samalla vaihtaa kun on irrallaan ettei tarvi kohta sitä olla erikseen vaihtamassaE38, E36, E30, E28
Comment
-
-
Originally posted by T3pi View PostTulpat, imusarjan tiivisteet ja venakoppien tiivisteet oonkin jo vaihtanu. Tarkotatko tätä osaa tuolla huohotinboksilla? https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...otin&results=4
Eilen just purin tuon kyseisen osan ja kalvo ainakin näytti ehjältä.. mutta kai senkin vois nyt samalla vaihtaa kun on irrallaan ettei tarvi kohta sitä olla erikseen vaihtamassaE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostVeikkaan kahta eri vikaa
1. mittaa, mikä syö virtoja
2. vesiventtiili rikki
Varashälytin ohitettu yms alkaa olemaan ideat lopussa ei mene vieläkään lepotilaanBMW E32 735iAL DiamondSchwarz
EX:
E36 325i
E39 525d
E34 525i
E34 520i
Comment
-
-
Originally posted by AttE39 View PostTöpselit irroitettu kaikitsta radioon yms liittyvistä boxeista
Varashälytin ohitettu yms alkaa olemaan ideat lopussa ei mene vieläkään lepotilaan
Edit: laita yleismittari akun ja pluskaapelin väliin, odota että auto menee lepoon (se 15min muistaakseni), katso virrankulutus. Sitten yksitellen sulakkeita irti kunnes virtasyöppö löytyy.Last edited by BeamR; 04-05-2019, 07:30.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
E38 repsikan puolen pyyhkijänvarsi löystyy koko ajan. Just eilen kiristin mutterin ja taas tänään varsi jämähti keskelle lasia eikä taaskaan liiku mihinkään -> taas mutteri löysällä. Mikähän siihen voi olla syynä?
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostSiis mittaa sulakerasiasta, että mikä sitä virtaa syö.
Edit: laita yleismittari akun ja pluskaapelin väliin, odota että auto menee lepoon (se 15min muistaakseni), katso virrankulutus. Sitten yksitellen sulakkeita irti kunnes virtasyöppö löytyy.BMW E32 735iAL DiamondSchwarz
EX:
E36 325i
E39 525d
E34 525i
E34 520i
Comment
-
Comment