Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Sitä simpukkaa voi säätää.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      Mikähän osa mahtaa olla kulahtanut kuskin ovesta, kun ovi ei pysy auki? :think

      Toinen kysymys: Meneekö E38 takapuskuri kahteen kappaleeseen, eli pystyykö maalaamattoman alaosan vaihtamaan?
      Last edited by Kv1984; 01-05-2019, 15:56.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Kv1984 View Post
        Mikähän osa mahtaa olla kulahtanut kuskin ovesta, kun ovi ei pysy auki? :think

        Toinen kysymys: Meneekö E38 takapuskuri kahteen kappaleeseen, eli pystyykö maalaamattoman alaosan vaihtamaan?
        Eiköhän se ovistoppari ole kulahtanut: 51 21 8 150 019

        Comment

        • T3pi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 174
          • Janakkala

          Moro!
          Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

          Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

          Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

          Ja siis autona -96 740iA
          E38, E36, E30, E28

          Comment

          • Lördagskorv
            Aluevastaava
            • Nov 2016
            • 2094
            • Lohja city

            Originally posted by T3pi View Post
            Moro!
            Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

            Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

            Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

            Ja siis autona -96 740iA
            Mulla kävi M62 hemmetin rumasti kylmänä. Kaasua antaessa tasaantui, mutta tyhjäkäynnille putoessa kauhea röpötys niin että koko auto heilui.

            Vaihtelin sinne tulpat, imusarjan tiivisteet, huohotinboksin ja venakoppien tiivisteet. Sen jälkeen kävi taas täydellisesti.
            Imuvuodota tuo kyllä vähäsen vakuttaisi oireiden perusteella.

            Katsotaan olisiko muilla tänne apuja myös
            E92 M3 -10 Jerezschwarz
            E28 528i -84 Diamantschwarz
            G20 320e -22 Sunset Orange
            Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

            E92 M3 -08 Silverstone 2
            E38 740i -00 Imolarot 2
            E46 320d -02 Orientblau

            Comment

            • T3pi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 174
              • Janakkala

              Originally posted by Lördagskorv View Post
              Mulla kävi M62 hemmetin rumasti kylmänä. Kaasua antaessa tasaantui, mutta tyhjäkäynnille putoessa kauhea röpötys niin että koko auto heilui.

              Vaihtelin sinne tulpat, imusarjan tiivisteet, huohotinboksin ja venakoppien tiivisteet. Sen jälkeen kävi taas täydellisesti.
              Imuvuodota tuo kyllä vähäsen vakuttaisi oireiden perusteella.

              Katsotaan olisiko muilla tänne apuja myös
              Tulpat, imusarjan tiivisteet ja venakoppien tiivisteet oonkin jo vaihtanu. Tarkotatko tätä osaa tuolla huohotinboksilla? https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...otin&results=4
              Eilen just purin tuon kyseisen osan ja kalvo ainakin näytti ehjältä.. mutta kai senkin vois nyt samalla vaihtaa kun on irrallaan ettei tarvi kohta sitä olla erikseen vaihtamassa
              E38, E36, E30, E28

              Comment

              • RS2
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 109
                • Lempäälä

                Päästö- ja käyntiongelmien ilmentyessä yksi ehdoton tarkastuskohde on myös moottoriohjainboxin liittimien kunto. Onko hapettunut ja korroosio syönyt pinnejä poikki.

                Comment

                • Lördagskorv
                  Aluevastaava
                  • Nov 2016
                  • 2094
                  • Lohja city

                  Originally posted by T3pi View Post
                  Tulpat, imusarjan tiivisteet ja venakoppien tiivisteet oonkin jo vaihtanu. Tarkotatko tätä osaa tuolla huohotinboksilla? https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...otin&results=4
                  Eilen just purin tuon kyseisen osan ja kalvo ainakin näytti ehjältä.. mutta kai senkin vois nyt samalla vaihtaa kun on irrallaan ettei tarvi kohta sitä olla erikseen vaihtamassa
                  Tämä on juurikin tuo imusarjan päässä oleva huohotinboksi/venttiili / CCV (cranckcase valve)
                  E92 M3 -10 Jerezschwarz
                  E28 528i -84 Diamantschwarz
                  G20 320e -22 Sunset Orange
                  Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                  E92 M3 -08 Silverstone 2
                  E38 740i -00 Imolarot 2
                  E46 320d -02 Orientblau

                  Comment

                  • AttE39
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2014
                    • 28
                    • Nurmijärvi

                    740d -01 ei mene lepotilaan myöskin syö akun tyhjäksi ja puhaltaa kuumaa tuulilasille ja jaloille?
                    BMW E32 735iAL DiamondSchwarz


                    EX:
                    E36 325i
                    E39 525d
                    E34 525i
                    E34 520i

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by AttE39 View Post
                      740d -01 ei mene lepotilaan myöskin syö akun tyhjäksi ja puhaltaa kuumaa tuulilasille ja jaloille?
                      Veikkaan kahta eri vikaa
                      1. mittaa, mikä syö virtoja
                      2. vesiventtiili rikki
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • T3pi
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 174
                        • Janakkala

                        Originally posted by RS2 View Post
                        Päästö- ja käyntiongelmien ilmentyessä yksi ehdoton tarkastuskohde on myös moottoriohjainboxin liittimien kunto. Onko hapettunut ja korroosio syönyt pinnejä poikki.
                        Tän tarkistin äsken ja kaikki näytti hyvältä.
                        E38, E36, E30, E28

                        Comment

                        • AttE39
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2014
                          • 28
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Veikkaan kahta eri vikaa
                          1. mittaa, mikä syö virtoja
                          2. vesiventtiili rikki
                          Töpselit irroitettu kaikitsta radioon yms liittyvistä boxeista

                          Varashälytin ohitettu yms alkaa olemaan ideat lopussa ei mene vieläkään lepotilaan
                          BMW E32 735iAL DiamondSchwarz


                          EX:
                          E36 325i
                          E39 525d
                          E34 525i
                          E34 520i

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by AttE39 View Post
                            Töpselit irroitettu kaikitsta radioon yms liittyvistä boxeista

                            Varashälytin ohitettu yms alkaa olemaan ideat lopussa ei mene vieläkään lepotilaan
                            Siis mittaa sulakerasiasta, että mikä sitä virtaa syö.
                            Edit: laita yleismittari akun ja pluskaapelin väliin, odota että auto menee lepoon (se 15min muistaakseni), katso virrankulutus. Sitten yksitellen sulakkeita irti kunnes virtasyöppö löytyy.
                            Last edited by BeamR; 04-05-2019, 06:30.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Kv1984
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 584
                              • Jyväskylä

                              E38 repsikan puolen pyyhkijänvarsi löystyy koko ajan. Just eilen kiristin mutterin ja taas tänään varsi jämähti keskelle lasia eikä taaskaan liiku mihinkään -> taas mutteri löysällä. Mikähän siihen voi olla syynä?

                              E34 518i Jet Black (ex)
                              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                              E38 M52B28 Oxfordgrün

                              Comment

                              • AttE39
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2014
                                • 28
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by BeamR View Post
                                Siis mittaa sulakerasiasta, että mikä sitä virtaa syö.
                                Edit: laita yleismittari akun ja pluskaapelin väliin, odota että auto menee lepoon (se 15min muistaakseni), katso virrankulutus. Sitten yksitellen sulakkeita irti kunnes virtasyöppö löytyy.
                                Autohan ei mene lepotilaan, se tässä ongelma
                                BMW E32 735iAL DiamondSchwarz


                                EX:
                                E36 325i
                                E39 525d
                                E34 525i
                                E34 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎