Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Kyllä nuo vakiosubit on mun mielestä ihan passelit jossei mitään paineita olla hakemassa. Se kannattaa tarkistaa onko elementit ehjät. Vissiinkin alkupään vehkeissä ollut elementtien yläripustus helposti hajoavaa materiaalia, uudemmissa on erinäköset elementit kumiripustuksella.

    Myöskin on tullut vastaan aikapaljon joko rikkinäisiä elementtejä esim etudiskanteissa tai sitte vahvarissa/radiossa vikaa ettei kuulu kun osasta kajareista ääntä noin yleensäkkin.
    Ehjänä tuo top hifi on ihan ok, elementit ei tosin oo mitenkään erityisen erottelevia tai kirkkaita yläpäästä jos vertaa perus aftermarket erkkasarjoihin kuten dls, focal tmv.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Jarjestaja
      BTCF Member
      • Jun 2007
      • 451
      • Ylivieska/Tervajoki

      Originally posted by juho-85 View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=237449
      No tossa mun kotterossa on jonkunlaisella tummennuksella takasivulasit ja ovat siis tuplat.

      Mitä haet tällä takaa? Onko ne jotenkin erilaiset kun yksilasiset tummentaa yms?
      Juurikin sitä, että onko erillaiset... peilaako jotenki jännästi tms... vähä arponu tuata tummennusta, tekiskö vai eikö tekis...:think

      Kuvissa omasi näyttivät ainakin hyviltä
      F01 740D -10


      EXät:
      E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Supa View Post
        Kyllä nuo vakiosubit on mun mielestä ihan passelit jossei mitään paineita olla hakemassa. Se kannattaa tarkistaa onko elementit ehjät. Vissiinkin alkupään vehkeissä ollut elementtien yläripustus helposti hajoavaa materiaalia, uudemmissa on erinäköset elementit kumiripustuksella.

        Myöskin on tullut vastaan aikapaljon joko rikkinäisiä elementtejä esim etudiskanteissa tai sitte vahvarissa/radiossa vikaa ettei kuulu kun osasta kajareista ääntä noin yleensäkkin.
        Ehjänä tuo top hifi on ihan ok, elementit ei tosin oo mitenkään erityisen erottelevia tai kirkkaita yläpäästä jos vertaa perus aftermarket erkkasarjoihin kuten dls, focal tmv.
        Et sattuisi tietämään, saisiko tuonne jotakin aftermarket elementtejä tilalle? Ja kuinkahan sen ritilän saa pois tieltä, että näkisi niiden elementtien kunnon?

        Comment

        • 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1176
          • Tuusula

          .....
          Last edited by 174000; 30-12-2011, 17:25.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by Ramzez View Post
            Et sattuisi tietämään, saisiko tuonne jotakin aftermarket elementtejä tilalle? Ja kuinkahan sen ritilän saa pois tieltä, että näkisi niiden elementtien kunnon?
            Edelliseen seiskaani laitoin tuon alkuperäisen bassoboxin ja "restauroin" alkuperäiset elementit. Perään tuikkasin vahvarin, jolla saatiin bassot ulos elementeistä.

            Omaan korvaan soi kyllä ihan tarpeeksi ja vakiokautintasoon verrattuna jytisi huomattavasti paremmin.

            Muutamat kuvat.

            Korjatut elementit

            Kotelo

            Rikkinäiset elementit

            Elementithän on kokoa 5,5" niin valikoimaa ei suoraan noihin reikiin ole juuri nimeksikään.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Jarjestaja View Post
              Ja Kokemuksia fk highsport alustasarjoosta....
              Highsportista ei mutta itsellä alla FK silverline ja hyvin pelaa.

              Tosin keulasta saisi olla hieman korkeampikin.

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                Kävin auton peseen pitkästä aikaa lauantaina kun pakkasta piteli n. -5 astetta. Voi v***u miten jäähän veti ovet, kuskin puolelta aukesi molemmat ja meni kiinni mutta kuskin ovi ei auennut sisäpuolelta taas. Repsikan puolen etuovi ei mennyt enää kiinni eikä auennut sisältäkään, repsikan puolen takaovi ei auennut edes ulkopuolelta. Jotain konstia tiedossa millä ovet saisi tulevaisuudessa auki kun auto on käyty peseen? Aseöljyä ruiskuttelin jokaisen oven lukkoon ainakin. Se mua häiritsee että sisäpuolelta ei auenneet vaikka auki sai ulkopuolelta vaan oven kahvat (kuskin ja repsikan etuovi) oli täysin jumissa.:think
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by Bouma View Post
                  Kävin auton peseen pitkästä aikaa lauantaina kun pakkasta piteli n. -5 astetta. Voi v***u miten jäähän veti ovet, kuskin puolelta aukesi molemmat ja meni kiinni mutta kuskin ovi ei auennut sisäpuolelta taas. Repsikan puolen etuovi ei mennyt enää kiinni eikä auennut sisältäkään, repsikan puolen takaovi ei auennut edes ulkopuolelta. Jotain konstia tiedossa millä ovet saisi tulevaisuudessa auki kun auto on käyty peseen? Aseöljyä ruiskuttelin jokaisen oven lukkoon ainakin. Se mua häiritsee että sisäpuolelta ei auenneet vaikka auki sai ulkopuolelta vaan oven kahvat (kuskin ja repsikan etuovi) oli täysin jumissa.:think
                  Uudet rasvat/öljyt/vaseliinit sinne lukkosysteemiin. Ulko- ja sisäkahva ei ole kiinni siinä lukossa kuin vaijereilla, eli niistä ei ole kiinteää mekaanista yhteyttä. Voi yrittää sieltä oven päästä ruiskutella sitä öljyä.. mutta periaatteessa pitäs purkaa oviverhoilu ja kaikkea että varmasti hyvä.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Bouma View Post
                    Kävin auton peseen pitkästä aikaa lauantaina kun pakkasta piteli n. -5 astetta. Voi v***u miten jäähän veti ovet, kuskin puolelta aukesi molemmat ja meni kiinni mutta kuskin ovi ei auennut sisäpuolelta taas. Repsikan puolen etuovi ei mennyt enää kiinni eikä auennut sisältäkään, repsikan puolen takaovi ei auennut edes ulkopuolelta. Jotain konstia tiedossa millä ovet saisi tulevaisuudessa auki kun auto on käyty peseen? Aseöljyä ruiskuttelin jokaisen oven lukkoon ainakin. Se mua häiritsee että sisäpuolelta ei auenneet vaikka auki sai ulkopuolelta vaan oven kahvat (kuskin ja repsikan etuovi) oli täysin jumissa.:think
                    Minulle on käynyt myös samankaltaisesti ja eipä siinä välttämättä auta kunnon vaseliinitkaan, vaan auto on saatava päiväksi johonkin lämpöiseen, jos sen pesee pakkasella. Ovien sisään jää paljon kosteutta, joka aiheuttaa jumiutumista ja sitten käy niin, ettet saa joko ovea ollenkaan auki tai saat, mutta lukkomekanismi jää auki asentoon ja sitten ei mene ovi enää kiinni. Kerran jouduin kuumailmapuhaltimen kanssa lämmittämään ovea, että sain sen taas kiinni.
                    Last edited by Ramzez; 03-01-2012, 11:48.

                    Comment

                    • Bummii
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 84
                      • Lapinlahti

                      Yllätti tuo pakkanen meidätkin ja oli kaikki 4 ovea aivan jäässä kun oli pessyt auton edellisenä päivänä Tehtiin hätäratkaisu että kuumalla vedellä saatiin ovet auki, huolellinen kuivaus, vaseliinit lukkopesään ja kumitiivisteisiin silikonit ettei jäätyis uudelleen. Hyvin on ainakin vielä ovet pelittäneet eikä ole sen jälkeen kiusanneet.
                      Bmw E38 730ia -95
                      Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by Bummii View Post
                        Yllätti tuo pakkanen meidätkin ja oli kaikki 4 ovea aivan jäässä kun oli pessyt auton edellisenä päivänä Tehtiin hätäratkaisu että kuumalla vedellä saatiin ovet auki, huolellinen kuivaus, vaseliinit lukkopesään ja kumitiivisteisiin silikonit ettei jäätyis uudelleen. Hyvin on ainakin vielä ovet pelittäneet eikä ole sen jälkeen kiusanneet.
                        Kuuma vesi muovipussissakin on aika toimiva tässä, eikä tartte kastella paikkoja.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • anza(kla)
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 970
                          • kokkola

                          Onko viisailla tietoa mikä voisi olla webaston kaukosäätimen ongelma.?

                          Paristot oli loppunut ja vaihdoin uudet patterit ja eipäs pelaakkaan.
                          Kaukkarin päällä (antennin vieressä) oleva ledi kyllä sykkii vihreää valoa kun painaa ykkösnappia. Ledi vilkkuu muutaman sekuntin välein,mutta lämmitin ei starttaa.
                          Navista saa kyllä lämmittimen päälle ja pois.
                          Ja lämmitin myöskin pysyy päällä.

                          Eli pitääkö tuo "koodata" jotenkin samalla lailla kun esim. Keskuslukon kaukkari jos paristoja ei vaihda tarpeeksi pian.?

                          Edit: ja ohjain taitaa olla T90 mallia.

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

                            Originally posted by anza(kla) View Post
                            Onko viisailla tietoa mikä voisi olla webaston kaukosäätimen ongelma.?
                            Edit: ja ohjain taitaa olla T90 mallia.
                            Katso tuolta ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=237918
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              mihin kadonu kahavavalot? siis ulos! onko akun pois käyttö vaikuttaa asiaan jokin koodaus?
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • ostoslista
                                Newbiemmer
                                • Oct 2010
                                • 9
                                • Helsinki

                                E38 airbagin korjaus

                                tietäisikö joku mistä ruveta etsimään vikaa kun toi airbagin merkkivalo syttyi palamaan ja vikakoodin lukijalta sain sellasen vihjeen kun: voltage autarky capacitor.:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎