Hain KL:stä tänään koko reaktiotangon, eli en ole vaihtamassa pelkkää puslaa. Kiinnosti vain tietää tuon keskimmäisen metalliosan ura, mutta en ainakaan keksinyt sille mitään käytännön merkitystä asentaessa.
Nyt tanko onkin jo alla ja muistin kyllä kiristää sen puslan pään vasta auton ollessa omilla pyörillään. Valitettavasti ei tärinät hävinneet kokonaan, joskin vähenivät merkittävästi. Täytynee vaihtaa tuo kuskin puolen tankokin. :think Ketuttaa vaan hinta.
mitähän noi maksaa mullakin e38 täristää esim kun ajaa n60km/h
vai miten sulla täristää:think
mitähän noi maksaa mullakin e38 täristää esim kun ajaa n60km/h
vai miten sulla täristää:think
Itselläni täristää vain ja ainoastaan jarruttaessa kovemmista nopeuksista ja n. 70 km/h nopeudessa tärinä on kovimmillaan. Kun nopeus siitä laskee, tutinakin vähenee. Jarrulevyt eivät ole kierot, mutta katson luultavasti viikonloppuna jarrusatulat, etteivät ne ole jumissa. Uudesta repsikan puolen reaktiotangosta maksoin kaikkinensa 110€ KL-varaosista ostettuna. Jos jarrut toimivat, niin ensi viikolla täytyy sitten ostaa tuo kuskin puolen tanko. Jos ei tutinat sitten häviä, niin...
- Minkäkokoiset BMW-merkit on edessä ja takana? 82mm? (Saa tarjota)
- Saako ovien sivulistoja mitenkään kohtuulliseksi uusilla kiinnikkeillä vai kannattaako suoraan vaihtaa kaikki uusiin? Mistä näitä saa edullisemmin kuin marmoritiskiltä?
Sitten yleistä pohdiskelua. Nuo alkup. 16"-vanteet 235/60 -kumeilla tuntuvat kovin painavilta, taitaa lähennellä 20kg, joka taasen on aika paljon jousittamatonta massaa. Mitään arvioita siitä, kuinka paljon painoa saisi pois esim. 17-tuumaisilla tai jopa 18-tuumaisilla aidosti kevyillä vanteilla? Tarkoitus ei todellakaan olen tehdä autosta mitään pseudosporttia, mutta jousittamattoman massan vähentäminen voisi oikeasti tehdä hyvää ajo-ominaisuuksille.
- Minkäkokoiset BMW-merkit on edessä ja takana? 82mm? (Saa tarjota)
- Saako ovien sivulistoja mitenkään kohtuulliseksi uusilla kiinnikkeillä vai kannattaako suoraan vaihtaa kaikki uusiin? Mistä näitä saa edullisemmin kuin marmoritiskiltä?
Sitten yleistä pohdiskelua. Nuo alkup. 16"-vanteet 235/60 -kumeilla tuntuvat kovin painavilta, taitaa lähennellä 20kg, joka taasen on aika paljon jousittamatonta massaa. Mitään arvioita siitä, kuinka paljon painoa saisi pois esim. 17-tuumaisilla tai jopa 18-tuumaisilla aidosti kevyillä vanteilla? Tarkoitus ei todellakaan olen tehdä autosta mitään pseudosporttia, mutta jousittamattoman massan vähentäminen voisi oikeasti tehdä hyvää ajo-ominaisuuksille.
Laitat rahat siihen että alusta on jokasta puslaa ja tukivartta (unohtamatta iskareita+jousia) myöten tiptop niin pitäisi ajo-ominaisuudet olla kohdallaan.
Onkos kellään kokemusta -96 vuoden e38:iin vaihtaa ovien kumisten alalistojen tilalle uudemman facelift mallinmuoviset versiot?
Katoin tuolla schmiedmann.comissa oli joku setti 505 euroa, jossa ilmeisesti tulis helmatkin mukana. Aika suolainen hinta siitä, et saa ovien alareunat korin väriin. Samaisesta puljusta kumiset 16e kpl. Vaatii ilmeisesti ne alahelmatkin uudemmat et istuu oikein, vai onko tästä kokemusta? Katoin acs:ssä zouin L7:aa jossa ne tuntui tulevan hieman ulospäin, ja näytti et vanhat kumiset oli alla lisäksi.
Mites oliskohan tossa mahdollista esim kuitua heittää jokaisen kumilistan vahvikkeeksi ja kitata päälle ja maalata. Aika arka paikka kuitenkin tärinälle yms. Myös kun olis jotain järeätä ja oikean väristä teippiä, eli valkoista niin vois saada tehtyä jonkinlaisen ratkaisun. Voi mennä kyllä aika säätämiseks ja painepesurilla kaikki tietty lähtis.
Ja jos joku viittis vielä kertoo niiden takaovien kaiuttimien tuumakoon ja upotussyvyyden, jos niissä on syvyydellä ratkaiseva merkitys. Kiitos!
Bmw 520i -99 E39
ex. Bmw 318i -94 E36 cabriolet
ex. Bmw 735i -96 E38
Onkos kellään kokemusta -96 vuoden e38:iin vaihtaa ovien kumisten alalistojen tilalle uudemman facelift mallinmuoviset versiot?
Katoin tuolla schmiedmann.comissa oli joku setti 505 euroa, jossa ilmeisesti tulis helmatkin mukana. Aika suolainen hinta siitä, et saa ovien alareunat korin väriin. Samaisesta puljusta kumiset 16e kpl. Vaatii ilmeisesti ne alahelmatkin uudemmat et istuu oikein, vai onko tästä kokemusta? Katoin acs:ssä zouin L7:aa jossa ne tuntui tulevan hieman ulospäin, ja näytti et vanhat kumiset oli alla lisäksi.
Mites oliskohan tossa mahdollista esim kuitua heittää jokaisen kumilistan vahvikkeeksi ja kitata päälle ja maalata. Aika arka paikka kuitenkin tärinälle yms. Myös kun olis jotain järeätä ja oikean väristä teippiä, eli valkoista niin vois saada tehtyä jonkinlaisen ratkaisun. Voi mennä kyllä aika säätämiseks ja painepesurilla kaikki tietty lähtis.
Ja jos joku viittis vielä kertoo niiden takaovien kaiuttimien tuumakoon ja upotussyvyyden, jos niissä on syvyydellä ratkaiseva merkitys. Kiitos!
No saman 16euroa se oikeakin malli maksaa (katso 9/98-> autosta). Miksi siis kittailemaan ja säätämään? Tuskin ovessa on mitään eroa, vanha pois ja uudenmallinen tilalle.
Tietysti on varmaan hölmö jos ei aio helmoja myös laittaa. Tulee meinaan tällöin ulospäin ja peltihelmaan jää aika törkeä "kynnys".
Ja 5.25" elementti menee niin eteen kuin taakse. Syvyys voi olla aika nafti mutta itse ajattelin rakentaa muovikoteloiden tilalle paksut vaneeriset samanmuotoiset kiinityslevyt ja asentaa elementin freeairina oveen, toimii todennäköisesti paljon paremmin kuin noissa pienissä muovikoteloissa.
Jostain se ton nettipuljun 505 euroa on keksitty. Jos kerran on hölmön näköinen ilman helmoja, täytyy nekin olla, maksoi fl listat vaikka euron kappale.
Pitää autokeskukselta käydä sitten varmistaa vielä helmojen hinnat ja ainakin alkuun hakea noi pelkät listat ja tutkia miltä näyttää.
Bmw 520i -99 E39
ex. Bmw 318i -94 E36 cabriolet
ex. Bmw 735i -96 E38
Pitäisi varmasti kaiken muun lisäksi vaihtaa venttiilikopan tiivisteet.
- Kuinka isosta työstä puhutaan, jos ne vaihtaa molemmille puolille?
Alustan kolinallekin löytyi syy, oikeanpuoleinen etualatukivarsi on väljä, kuljettajan puoleinen taas aivan OK. Ihmeellisen epäsymmetristä kulumista (leimat vuodelta 2007)? Korjaamosedän mukaan tosin esim. VAGilla on ollut takaisinkutsuntaa niiden alumiinisten alatukivarsien takia, joten ettei vain olisi jotain laatuongelmaa laajemminkin..
Pitäisi varmasti kaiken muun lisäksi vaihtaa venttiilikopan tiivisteet.
- Kuinka isosta työstä puhutaan, jos ne vaihtaa molemmille puolille?
Alustan kolinallekin löytyi syy, oikeanpuoleinen etualatukivarsi on väljä, kuljettajan puoleinen taas aivan OK. Ihmeellisen epäsymmetristä kulumista (leimat vuodelta 2007)? Korjaamosedän mukaan tosin esim. VAGilla on ollut takaisinkutsuntaa niiden alumiinisten alatukivarsien takia, joten ettei vain olisi jotain laatuongelmaa laajemminkin..
Venttiilikoppien tiivisteiden vaihtoon kuluu aikaa 1-2 tuntia ja työkaluja tarvii 10mm räikän jatkovarrella, pari ruuvimeisseliä ja moottorisilikonia. Tuota silikonia kannattaa laittaa jakopään kopan sauman kohtaan ja kannen takaosassa niihin kahteen syvennykseen.
EDIT: Apukuskin puoleinen venttiilikoppa on hieman vaikeampi irroittaa, koska ilmastoinnin putket on edessä.
VAGin alustan osista ei kyllä kannata puhua samassa lauseessa BMW:n vastaavien kanssa. Alkuperäiset tukivarret kestää varmasti yli 10 vuotta, jos niveliä kääntelee riittävästi ennen asennusta ja puslan puoleistet pultit kiristää vasta auton ollessa maassa.
Pitäisi varmasti kaiken muun lisäksi vaihtaa venttiilikopan tiivisteet.
- Kuinka isosta työstä puhutaan, jos ne vaihtaa molemmille puolille?
Alustan kolinallekin löytyi syy, oikeanpuoleinen etualatukivarsi on väljä, kuljettajan puoleinen taas aivan OK. Ihmeellisen epäsymmetristä kulumista (leimat vuodelta 2007)? Korjaamosedän mukaan tosin esim. VAGilla on ollut takaisinkutsuntaa niiden alumiinisten alatukivarsien takia, joten ettei vain olisi jotain laatuongelmaa laajemminkin..
Itselläni on samanlailla. apukuskin puoleinen etualatukivarsi myöskin väljä. Kuskinpuolen OK. Vaihtoon menee kuitenkin samalla varmuuden vuoksi molemmat tukivarret, sekä reaktiotangot, että on kerralla kunnossa.
eli autossa 730d -98 täys automaatti ilmastointi.
kun laittaa lämmöt minimiin niin keskisuuttimisesta oikealta puolelta tulee lämmintä ilmaa eli joku "hana"ei mene täysin kiinni vaan mikä ja missä sijaitsee.ja vasemalta puolelta tulee viileää.
Pitäis tehdä valopäivitystä penarin etuvaloihin tylsien -97 alkuperästen tilalle. Millasta pakettia suosittelisitte ja mistä tilattuna. Auton väri on hopea eli jotain kromista taustaa ainakin itse ajattelin. Ehdotukset vapaita : )
Taitaa alkaa tärinät jarruttaessa selvitä... Purin nyt kuskin puolen jarrusatulan ja heti kättelyssä huomasin, että liu-ut olivat kuivat, onneksi ei kuitenkaan jumissa. Männän herkistelin sitten samalla. Jotain jarruprobleemaa tässä selkeästi on, kun sisemmät palat ovat kuluneet reilusti enemmän, kuin ulommat. Ei ihme, jos ravistaa jarruttaessa. Levyt on selkeästi joskus vaihdettu ja eivät olleet lähelläkään minimipaksuutta, joten huomenna haen sitten KL-varaosista uudet etujarrupalat (75€). Katsotaan sitten, josko tärinät olisivat tiessään.
Kuskinpuolen reaktiotangon käytin jo irti, eikä siinä ollut väljää, kun oli joskus -06 vaihdettukin. Suorat alatukivarret oli niin ikään kunnossa, eli toivotaan, ettei tämä remontti tästä enempää kallistu.
Comment