Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1527
    • TaNpere

    Originally posted by kaol View Post
    Laturin/ohjaustehostimen hihna: 11287833264
    Ilmastoinnin hinha: 11281435280
    Kiristinrulla 1kpl: 11281704500
    Kiristinrulla 2kpl: 11281731220
    Kiitän, osat on jo tulossa Saksanmaalta. Löytyykö jostain ohjeita mitä tuossa vaihtohommassa pitää ottaa huomioon. Joku Leka:n kirjoittaman linkin löysin mutta se ei toiminut enää.

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      Originally posted by kaol View Post
      E38 730d laatikko on A5S 440Z-ST

      E39 530d laatikkoja on useampia:
      - A5S 360R-SI <-12/1998
      - A5S 360R-WN <-12/1998
      - A5S 360R-WN 12/1998 - 06/1999
      - A5S 360R-VT 06/1999 - 09/2000
      - A5S 390R-WG 09/2000 - 09/2001
      - A5S 390R-WZ 09/2001 - 09/2002
      - A5S 390R-YP 09/2002 - 09/2003
      - A5S 390R-ZM 09/2002 ->

      E39:ssä on siis käytetty pienemmälle väännölle suunniteltuja laatikkoja.
      Niin ja tuo 730d:n loota on ZF:n tekele ja kun taas e39 530d:ssä on GM:n roskaa.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Homer
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 3653
        • Springfield-Jyväskylä

        Originally posted by Rahu View Post
        Ois kannattanu myös se anturi vaihtaa sinne.
        No täytynee sijoittaa parikymppiä ja vaihella ens viikolla.

        Comment

        • Ylkka
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 316
          • Seinäjoki

          Missäs toi pdc boksi sijaitsee? Ku ei toimi olleskaa. Ja konekki antoi viaksi että kaikki neljä anturia olisi takaa hajalla.
          Nyt Suzuki gsx-r
          ex. e91 320d m-sport
          ex.Bmw e46 330ia cäbi
          ex.Mazda Rx-8
          ex.Bmw e36 328i touring
          ex.Bmw e38 740il vm. 1996

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by Ylkka View Post
            Missäs toi pdc boksi sijaitsee? Ku ei toimi olleskaa. Ja konekki antoi viaksi että kaikki neljä anturia olisi takaa hajalla.
            Takakontissa oikealla, sulakerasian alapuolella.

            Originally posted by Homer View Post
            No täytynee sijoittaa parikymppiä ja vaihella ens viikolla.
            Muutama euro rittää, ei siitä paria kymppiä kannata maksaa.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Homer
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 3653
              • Springfield-Jyväskylä

              Originally posted by kaol View Post

              Muutama euro rittää, ei siitä paria kymppiä kannata maksaa.
              Muistelisin et kl:ssä olis ollu 10e kipale noi anturit,ni siitä arvoin hinnan.:think

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Homer View Post
                Muistelisin et kl:ssä olis ollu 10e kipale noi anturit,ni siitä arvoin hinnan.:think
                Juu ne ovat tasan 10 euroa KL:ssä. Edessä on vain kuskinpuolella anturi, tai näin oli ainakin minulla. Takanakin on ilmeisesti vain yksi anturi, eli joudut ostamaan korkeintaan kaksi anturia, mutta tämän voi tietysti tarkastaa, katsomalla, että tuleeko sieltä palojen ja satulan välistä mitään johtoa. Jos tulee, niin siellä on anturi. Jatkoa ajatellen, kannattaa noita käsitellä varoen, niin pysyvät ehjinä, eikä tarvitse aina ostaa uusia.

                Comment

                • Rolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1067
                  • Kausala city

                  Ratti/penkki muisti

                  Hei!
                  Oisko kellään tietoa ongelmaan kun penkkien/ratin muistit tyhjenee aina sillointällöin itsestään.
                  Eli välillä kun lyö virrat päälle ni ratti ei laskeudukkaan alas, ja muistinappulaa painamalla ei tapahdu mitään. Eli olisi niinkuin muisti tyhjentynyt. Syöttämällä muistiin uudestaa pelaa taas jonkin aikaa normaalisti.
                  E34 530d -94 M-Sport

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Olo alkaa olla pikku hiljaa tämä... Juuri ajoin kotia, mutta matkan aikana kuului "pong" Check coolant level. Heti alkoi kylmä hiki virtaamaan, kun muisteli edellistä kertaa edellisellä seiskalla, missä näin kävi. Ex seiskassa alkoi syöttää tuota hälyytystä, kun paineet katosivat pikku hiljaa syylarissa olleen vuodon takia. Välittömästi kotona tsekkasin konepellin alle ja onneksi tällä kertaa en havainnut varsinaista vuotoa, mutta aavistuksen kostea oli syylarin kuskinpuoleinen pääty (muovinen osa). Jos tuo nyt prkle alkaa tuosta vuotamaan, niin voisiko sitä paikata jollain? Edellisen seiskan syylari maksoi 400€ ja en todellakaan haluaisi vaihtaa sitä, koska jos tuo nyt vuotaa, niin ei mielellään lähtisi taas syylarin vaihtoon tuon pienen pienen hiushalkeaman takia (jos siinä nyt sellaista edes on :think). Täytyy antaa koneen jäähtyä ja katsoa ekana nyt se nestepinta ja tsekata tarkemmin auton alle.

                    Comment

                    • anttiboy
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 258
                      • Alajärvi

                      Alkoi taas tuo e38 kuume painamaan kovasti
                      Itse en ole e38 ajanut ikinä, mutta e39 muutaman kerran, haluaisinkin tietää onko näissä paljon eroa? Mites meteli jne?
                      Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                      Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                      Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                      Ex: E71 X6 40d Titangrau
                      EX: F07 530d Carbonschwarz
                      Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                      Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                      Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                      Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                      Ex: E38 730d Biarritzblau
                      Ex: E65 730d White
                      Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                      Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                      Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                      Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by anttiboy View Post
                        Alkoi taas tuo e38 kuume painamaan kovasti
                        Itse en ole e38 ajanut ikinä, mutta e39 muutaman kerran, haluaisinkin tietää onko näissä paljon eroa? Mites meteli jne?
                        Ilmeisin on tietysti kokoero ja e38:n saa vieläpä pidemmällä akselivälillä (Lang), mutta nämä ovat huomattavasti harvinaisempia, kuin normaalin akselivälin omaavat. E39:n sisätilojen meteli on isompi, kuin E38:ssa, mutta tässä vaikuttaa eniten se, onko auto tuplalaseilla, vai ei. Esimerkiksi minun ex E39 M5 oli normaaleilla laseilla ja sen ajomelu oli havaittavasti suurempi, kuin tuplalasillisen E38:n, mutta lisävarusteena sai E39:ään tuplalasit, eli meteli riippuu melko paljon siitäkin, millä varustelulla auto on. Jos olet tähän mennessä ajanut E39:llä, jossa on tuplalasit, niin tuplalasillisen E38:n ajomelu on kokolailla samaa luokkaa, ehkä aavistuksen pienempi. Meteliin myös vaikuttavat merkittävästi tiivisteiden kunto. Esim. minun seiskassani kattoluukun tiiviste oli aavistuksen verran väljä ja tämä aiheutti ylimääräistä suhinaa kovemmissa ajonopeuksissa.



                        Asiasta kuudenteen, olen nyt paikantanut sen Check coolant level ongelman. Elikkäs kyllä se syylari nyt sitten vuotaa ja vieläpä lähes samasta paikasta, kuin edellisessäkin seiskassa. Vuoto on mahdollisesti siinä kohtaa, mistä ilmeisesti lähtee jokin ylivuotoputki paisarille. Onko tuossa liitoskohdassa mitään O-rengasta tms., joka nyt voisi vuotaa? Nestettä ei tuosta varsinaisesti vuoda, mutta kuumana siitä kuuluu pientä pihinää ja aiheuttaa tuon Check coolant level hälyytyksen.

                        Comment

                        • kolariauto
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 138
                          • 017

                          Vihdoin on saatu e38 "ajokuntoon" kaikkien ongelmien jälkeen. Onko kukaan madaltanut e38 740:ppiä, ja minkälaista sarjaa sinne on laitettu? Alkaa olemaan iskarit vaihtokunnossa, joten sama olisi hankkia madallussarja.
                          E39 M5

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by kolariauto View Post
                            Vihdoin on saatu e38 "ajokuntoon" kaikkien ongelmien jälkeen. Onko kukaan madaltanut e38 740:ppiä, ja minkälaista sarjaa sinne on laitettu? Alkaa olemaan iskarit vaihtokunnossa, joten sama olisi hankkia madallussarja.
                            Ap Sportfahrwerke -40mm sarja edessä ja on varsin pätevä, ei muutu mitenkään kovaksi ja laskee keulaa aavistuksen. Peräpää e38:ssa onkin aika hyvässä kohdin ihan vakiojousilla.
                            eBaysta saa etujouset ~80eurolla. Suosittelen



                            EDIT: Niin ja nämä ihan vakioilla Sachs Super Touring iskareille, pätevä yhdistelmä
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Täältä löytyy seiskasta Eibachin comfort settiä..Laski muistaakseni paperilla sen 35mm edestä mutta todellisuus oli kyllä about 40mm sisään ajojen jälkeen.

                              Voi suositella kyllä, ei tullut lulla, muttei kivirekikään..Mutkaankin uskaltaa porhaltaa hiukan eritavalla kuin vanhoilla EDC seteillä.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3311
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by Supa View Post
                                Ap Sportfahrwerke -40mm sarja edessä ja on varsin pätevä, ei muutu mitenkään kovaksi ja laskee keulaa aavistuksen. Peräpää e38:ssa onkin aika hyvässä kohdin ihan vakiojousilla.
                                eBaysta saa etujouset ~80eurolla. Suosittelen



                                EDIT: Niin ja nämä ihan vakioilla Sachs Super Touring iskareille, pätevä yhdistelmä
                                Pisteet tälle ja Morkai noita myy myös.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎