Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by kolariauto View Post
    Eli tämmönen tosi fiksu kysymys mistä voin tarkistaa laatikon öljyt? Auto on e38 740 -95 automaatti. Vaikuttaa todella mukavalle, laatikonpohja oli hieman kostea öljystä.
    Ajettu on alle 200tkm, eikä ole ikinä vaihdettu laatikkoon öljyjä.
    Laatikko pelaa ajossa ihan hyvin, vaihtaa mukavasti ja ei ole turhia viiveitä.
    Laatikon oikeassa (muistaakseni) kyljessä on täyttöaukko, josta öljyt voi tarkistaa. Juuri mitään tuosta reiästä ei näe, mutta sormi vaan rohkeasti reikään, että pääsee toteamaan öljyn värin yms.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by kolariauto View Post
      Eli tämmönen tosi fiksu kysymys mistä voin tarkistaa laatikon öljyt? Auto on e38 740 -95 automaatti. Vaikuttaa todella mukavalle, laatikonpohja oli hieman kostea öljystä.
      Ajettu on alle 200tkm, eikä ole ikinä vaihdettu laatikkoon öljyjä.
      Laatikko pelaa ajossa ihan hyvin, vaihtaa mukavasti ja ei ole turhia viiveitä.
      Laatikon lämmöt 30-50 astetta (katso testerillä esim). Auto käyntiin, kaikki vaihteet läpi käyden paikallaan ja edelleen käynnissä täyttöproppu auki, taso on silloin oikea kun täyttöpropusta tihkuu hieman öljyä yli.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • RaRi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 36
        • Vantaa

        Ensimmäistä kertaa jätti auto tienpäälle,ja kyseessä siis -95 740iA.
        Kilometrejä on 130tkm ja muuten on kyllä auto pelannut moitteettomasti,mutta nyt sitte teki tepposen.

        Pysähdyin siis P-paikalle tarpeille ja sitte rupes pätkimään ja sammu.Akunkengät irti eikä auttanu mitään.Pienen odottelun jälkee kun koitti käynnistää niin starttasi ihan hetkeksi mutta ei vastannu kaasuun ja sit sammu.Melko toivoton olo tuli siinä vaiheessa kun keskellä korpee ja auto ei pelaa.Onneks löyty hinauspalvelu 70km päästä ja tulivat hakemaan.

        Korjaamolla totesivat,että bensapumppu vaihtokunnossa.oli lähteny toimimaan kun olivat vähän hakanneet sieltä tankin kohilta sitä.Vikakoodeja tosin ei pysty lukemaan kun auto on tehty -94/08.Eli mitenkä iso operaatio ois ite vaihtaa toi bensapumppu vai pitääkö viedä wetterille?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by RaRi View Post
          Ensimmäistä kertaa jätti auto tienpäälle,ja kyseessä siis -95 740iA.
          Kilometrejä on 130tkm ja muuten on kyllä auto pelannut moitteettomasti,mutta nyt sitte teki tepposen.

          Pysähdyin siis P-paikalle tarpeille ja sitte rupes pätkimään ja sammu.Akunkengät irti eikä auttanu mitään.Pienen odottelun jälkee kun koitti käynnistää niin starttasi ihan hetkeksi mutta ei vastannu kaasuun ja sit sammu.Melko toivoton olo tuli siinä vaiheessa kun keskellä korpee ja auto ei pelaa.Onneks löyty hinauspalvelu 70km päästä ja tulivat hakemaan.

          Korjaamolla totesivat,että bensapumppu vaihtokunnossa.oli lähteny toimimaan kun olivat vähän hakanneet sieltä tankin kohilta sitä.Vikakoodeja tosin ei pysty lukemaan kun auto on tehty -94/08.Eli mitenkä iso operaatio ois ite vaihtaa toi bensapumppu vai pitääkö viedä wetterille?
          Hyvinkin yksinkertanen. Penkin istuinosa lähtee irti nostamalla rivakasti.
          Sen alta paljastuu 2 luukkua ja apukuskin puolelta luukku auki.
          Tämän alla näkyykin tankki sekä tankkiotin. Tankkiottimen kun ottaa pois niin pumppu tulee nostamalla kunhan varoo taivuttamasta tasoanturin kohon akselia.
          Eli suunilleen 15minuutissa pitäisi pumppu olla vaihdettu.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Lusu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 615
            • Nokia

            Originally posted by RaRi View Post

            Korjaamolla totesivat,että bensapumppu vaihtokunnossa.oli lähteny toimimaan kun olivat vähän hakanneet sieltä tankin kohilta sitä.Vikakoodeja tosin ei pysty lukemaan kun auto on tehty -94/08.Eli mitenkä iso operaatio ois ite vaihtaa toi bensapumppu vai pitääkö viedä wetterille?
            Takapenkin istuinosa irti, nostat penkin etureunasta, varo johtoja jos on sähköjä penkissä, peltiluukku auki, on ruuveilla kiinni. Alta paljastuu pumpun kansi, josta taas ruuvit irti, nostat kannen pumppuineen pois ja uutta tilalle. Ja tietysti irrota pumpusta eka johdot. Näin se muistaakseni meni.
            Mulla olis käytetty pumppu....

            Perhanan Supa......
            xxxxx

            "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

            Exät:
            E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
            e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
            , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

            Comment

            • RaRi
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 36
              • Vantaa

              Sijaitseeko PA-suodatin myös samassa,vai onko jossain konehuoneessa?

              Mitäs kaikkee sivuja sitä olikaan e38?jos joku muistaa niin laittakaa,helpottaa kun voi vähän sieltäkin katella vinkkejä.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by RaRi View Post
                Sijaitseeko PA-suodatin myös samassa,vai onko jossain konehuoneessa?

                Mitäs kaikkee sivuja sitä olikaan e38?jos joku muistaa niin laittakaa,helpottaa kun voi vähän sieltäkin katella vinkkejä.
                Suodatin sijaitsee auton pohjassa, jollen nyt aivan väärin muista niin apukuskin lattian kohdillla.
                Katsoppa tämä sivusto, on paljon e38 linkkejä.

                Niin ja itseasiassa kyseiseltä sivulta löytyi linkki videoon liittyen tuohon polttoainepumpun vaihtoon, kas tässä.
                EDIT: Ja myös suodattimen vaihtoon löytyi kuvia, kas tässä.
                Last edited by Supa; 22-03-2010, 17:59.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Hmm.. Hieman käyttäjien mielipiteitä kaivattas seuraavanlaisessa "ongelmassa". Menin ja ostin tuollaiset 20" vanteet tuohon omaan kippoon ensi kesäksi. Rengastusta olen hieman pohtinut. Leveetäkö vaiko kapeeta?
                  Venytetty näyttää omaan silmään kivalta. Minkälainen on ajaa? Vanteethan ei ole kummoisen levyiset, takaa 10" ja edestä 8,5".

                  Kumhot olivat viime kesänä alla ja nyt talvellakin. Olen pitänyt kovasti. Mutta rengasliikkeet ovat niiden hintoja kovasti nostanut. Hakusessa siis hinta-laatusuhteeltaan hyvät renkaat.
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • imppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 650
                    • Raahe

                    Onko kellään tietoo mistä lähtis ettiin korjauskohtaa, kun ohjauksessa on hieman väljää. Mutta kun sähkösäädöllä korjaa ratin asentoa paremminkin syvyyssuuntaa, niin väljyys katoaa. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin väljyyttä on taas vaikka ratin asentoa ei ole korjattu. Eli joka kerta joutuu "kirraamaan" välykset ohjauksesta. :think mielenkiintoista...
                    F26 X4 m-sport
                    E60 M5

                    -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                    -Team Kärppä- limited edition
                    "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Hmm.. Hieman käyttäjien mielipiteitä kaivattas seuraavanlaisessa "ongelmassa". Menin ja ostin tuollaiset 20" vanteet tuohon omaan kippoon ensi kesäksi. Rengastusta olen hieman pohtinut. Leveetäkö vaiko kapeeta?
                      Venytetty näyttää omaan silmään kivalta. Minkälainen on ajaa? Vanteethan ei ole kummoisen levyiset, takaa 10" ja edestä 8,5".

                      Kumhot olivat viime kesänä alla ja nyt talvellakin. Olen pitänyt kovasti. Mutta rengasliikkeet ovat niiden hintoja kovasti nostanut. Hakusessa siis hinta-laatusuhteeltaan hyvät renkaat.
                      Itsekin ostin viime kesänä 20" vanteet sigun autoon ja rengastuksena oli 245/40/20 edessä ja 275/35/20 takana. Ainoa ongelma esiintyi edessä, kun autoon oli vaihdettu aikanaan etuiskarit ja jousilautanen otti kiinni vanteeseen kuskin puolella. Se lautasen "syvennys", mihin se jousen pää tulee, oli jätetty kohti pyörää ja se aiheutti sen, ettei vanne sopinut paikalleen. Kaverin kanssa puristettiin jousta kasaan ja käännettiin lautasta ja jousta muutamia asteita ja jopas alkoi vanne sopimaan paikalleen. Onneksi repsikan puolella ei ollut samaa ongelmaa.

                      Comment

                      • Jaska.T
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1527
                        • TaNpere

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Hmm.. Hieman käyttäjien mielipiteitä kaivattas seuraavanlaisessa "ongelmassa". Menin ja ostin tuollaiset 20" vanteet tuohon omaan kippoon ensi kesäksi. Rengastusta olen hieman pohtinut. Leveetäkö vaiko kapeeta?
                        Venytetty näyttää omaan silmään kivalta. Minkälainen on ajaa? Vanteethan ei ole kummoisen levyiset, takaa 10" ja edestä 8,5".

                        Kumhot olivat viime kesänä alla ja nyt talvellakin. Olen pitänyt kovasti. Mutta rengasliikkeet ovat niiden hintoja kovasti nostanut. Hakusessa siis hinta-laatusuhteeltaan hyvät renkaat.


                        Omaan tulee alkuperäisen korkuisia vastaavat, eli 255/35-20 etu 285/30-20 taakse, ei mitään alimittaisia käytetä briteistä saa kohtuu laatu kumeja sopuhintaan. Ja minullakin on ehkä kohta uudet Bridgestonet tai Goodyearit taatusti kilpailukykyiseen hintaan kaupan. Niin nuo minun koot on pykälää matalammat kuin tuossa ylemmässä postauksessa ilmoitetut eli ei tule ongelmia korkeuden kanssa.
                        Talven oli alla 245/45-18.
                        Last edited by Jaska.T; 22-03-2010, 20:00.

                        G30 530e Msport
                        -------------------------------------------------
                        F30 330e Msport
                        E60 525d Msport LCI
                        E39 530d Touring
                        Ex E46 320i coupé
                        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                        Ex ALPINA B6
                        Ex E34 525i Touring
                        Ex E36 328i Coupe
                        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                        Never Drive Faster Than
                        Your GuardianAngel Can Fly

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Tässä on itsekkin koitettu talven ajan metsästää 20" alpinoita tai vastaavia, tosin vielä vähän heikoin tuloksin
                          Ajelin viime kesän 18" vakiokoon Hankookin renkailla ja ajomukavuus oli ihan asillinen vaikka edessä olikin hieman matalammat ja jäykemmät jouset.
                          Kuinka paljon olette mielestänne joutuneet kärsimään mukavuudesta siirrtyäessä esim 18" -> 20" ?
                          Onko paljon eroa?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Jaska.T
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1527
                            • TaNpere

                            Jos ei aitoja ALPINA vanteita löydy niin tuonne http://www.bmautosport.co.uk/index.php kuulemma tulee jossain välissä replicaa tarjolle ja kalliitahan ne ei tuolla ole. Ei oikein aitoja ole tosiaan ollut kaupan mutta Saksan Ebayssa toki muuta mielenkiintoista löytyy.

                            G30 530e Msport
                            -------------------------------------------------
                            F30 330e Msport
                            E60 525d Msport LCI
                            E39 530d Touring
                            Ex E46 320i coupé
                            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                            Ex ALPINA B6
                            Ex E34 525i Touring
                            Ex E36 328i Coupe
                            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                            Never Drive Faster Than
                            Your GuardianAngel Can Fly

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Supa View Post
                              Tässä on itsekkin koitettu talven ajan metsästää 20" alpinoita tai vastaavia, tosin vielä vähän heikoin tuloksin
                              Ajelin viime kesän 18" vakiokoon Hankookin renkailla ja ajomukavuus oli ihan asillinen vaikka edessä olikin hieman matalammat ja jäykemmät jouset.
                              Kuinka paljon olette mielestänne joutuneet kärsimään mukavuudesta siirrtyäessä esim 18" -> 20" ?
                              Onko paljon eroa?
                              Ainakin aiemmin mainitulla rengaskoolla, jota käytän, säilyy mukavuus lähes täysin (245/40/20 ja 275/35/20). Maavaraa tosin nostavat jonkin verran, mutta tätä tietysti voi kompensoida ostamalla uuden alustan tai edullisempana vaihtoehtona kysellä täältä foorumilta eteen madallusjousia. Takana ei ainakaan minulla enää ole paljonkaan madallusvaraa, jollei sitten tingi ajomukavuudesta täysin.

                              EDIT: Lisäsin kuvan, joskin p*skan sellaisen, mutta parempaa ei ollut tähän väliin heittää. Kuvasta näkee auton korkeuden ilman madallusta.
                              Attached Files
                              Last edited by Ramzez; 22-03-2010, 20:49.

                              Comment

                              • pope
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 687
                                • Harjavalta

                                Originally posted by pope_ View Post
                                Terve!

                                Meikäläisen -99 740 oikean puolen etuvalo näyttää ihan alas, eikä valojen korkeudensäätö toimi siitä ratin vasemmalla puolella olevasta rullasta.

                                Searchilla jotain juttua löytyikin, mutta ei ole vielä ongelma selvinnyt.

                                Kun tuo saksa ei oikein taivu niin en tiedä mitkä sulakkeet tähän vaikuttaa, mutta olen tarkastanut kaikki (konehuoneesta ja takaluukusta) ja ehjiä on. Olen myös yrittänyt etsiä auton alta tasonsäätöantureita (En tosin ole varma onko autossani niitä, koska on se korkeudensäätörulla sisällä), joista ilmeisesti voisi olla jotkut klipsut irti, mutta en ole niitä löytänyt.

                                Osaisiko joku neuvoa mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?

                                Kiitos jo etukäteen vastaajille!!
                                Eikö kukaan osaa neuvoa?
                                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎