- Sisälokasuojista parit muovikiinnikkeet auki per puoli
- Takaluukun sisältä törmäysvaimentimien pultit auki (3kpl / puoli, takavalojen alapuolella)
- Takapuskuri tulee vetämällä "irti", eli hyvä väli työstää anturit pois
Ei tartte puskuria irrottaa. Ne listat irti missä anturit on, pienellä ruuvarilla esim. alapuolelta kampeaa. En nyt muista kumpi ensin se pitkä vai kulmapalat, mutta selviää katsomalla. Ne anturit on kiinni niissä listoissa.
edit: Ne kromilistat ensin irti, nekin lähtee pienellä meisselillä.
Ei tartte puskuria irrottaa. Ne listat irti missä anturit on, pienellä ruuvarilla esim. alapuolelta kampeaa. En nyt muista kumpi ensin se pitkä vai kulmapalat, mutta selviää katsomalla. Ne anturit on kiinni niissä listoissa.
edit: Ne kromilistat ensin irti, nekin lähtee pienellä meisselillä.
Noniin, palataas taas tähän minun aiheeseeni, kun auto päästi öljyt pihalle ja vedet ja öljyt sekasin, mittasimme puristuspaineet ja saimme tällaiset tulokset:
Etupää
Kuskin puoli Apparin puoli
1.sylinteri14kg 5.sylinteri 12kg
2.sylinteri13kg 6.sylinteri 8,5kg
3.sylinteri13kg 7.sylinteri 11kg
4.sylinteri13,5kg 8.sylinteri 8,5kg
Auton takapää
Mitäs raati on mieltä, taitaa se olla nyt niin, että kansi mennyt tuosta apparin puolelta? Mitenhän mahtaa onnistua tuo remontti kotiolosuhteissa ulkona, sillä auto ei mahdu edes talliimme, kun on mitoitettu jollekkin pikkuautoille
Saako kannen irti ilman moottorin irroittamista, ja kuinkahan hankala homma tuo nyt sitten onkaan? Mitähän korjaamossa veloittavat kyseisestä hommasta? Pitääkö kummatkin kannet kunnostaa samalla, vai riittääkö vain tuon mahdollisesti rikkinäisen kannen kunnostus?
Sitten vielä, että mikähän mahtaisi olla "hyvä ja halpa" korjaamo joka tuon remontin pystyisi suorittamaan?
Noniin, palataas taas tähän minun aiheeseeni, kun auto päästi öljyt pihalle ja vedet ja öljyt sekasin, mittasimme puristuspaineet ja saimme tällaiset tulokset:
Etupää
Kuskin puoli Apparin puoli
1.sylinteri14kg 5.sylinteri 12kg
2.sylinteri13kg 6.sylinteri 8,5kg
3.sylinteri13kg 7.sylinteri 11kg
4.sylinteri13,5kg 8.sylinteri 8,5kg
Auton takapää
Mitäs raati on mieltä, taitaa se olla nyt niin, että kansi mennyt tuosta apparin puolelta? Mitenhän mahtaa onnistua tuo remontti kotiolosuhteissa ulkona, sillä auto ei mahdu edes talliimme, kun on mitoitettu jollekkin pikkuautoille
Saako kannen irti ilman moottorin irroittamista, ja kuinkahan hankala homma tuo nyt sitten onkaan? Mitähän korjaamossa veloittavat kyseisestä hommasta? Pitääkö kummatkin kannet kunnostaa samalla, vai riittääkö vain tuon mahdollisesti rikkinäisen kannen kunnostus?
Sitten vielä, että mikähän mahtaisi olla "hyvä ja halpa" korjaamo joka tuon remontin pystyisi suorittamaan?
Kiitos neuvoista jo etukäteen!
Kannen saa pois kyllä vaikka alakerta on paikallaan.
Nousee pakosarjojen kanssa kätevästi, irrottaa vaan putken liitoksen laatikon kohdalta.
Tietysti tuosta pitää purkaa kaikki pois tieltä ensin. Eli imusarja, ketjukotelo yms yms jotta pääsee kantta irroittamaan.
Hommana ei ole mahdoton mutta en lähtis talvella kyllä ulkona ite tekemään.
miten saada automaattinen ajovalojen korkeudensäätö pois päältä?
Lisätäänpäs tämä tänne kun en jostain syystä pysty laittamaan uutta treadia tekniikka-osiolle. Mistäköhän sekin johtuu?
Onko mahdollista saada ohjelmallisesti kytkettyä pois päältä käynnistyksen jälkeen tapahtuva ajovalojen automaattinen suuntaus? Autona 725 tds, vm.96.
Ärsyttävä ominaisuus kun säätömoottorit depon lampuissa ei ole kovin pitkäikäiset ja sitten ne tahtovat vanhemmiten jämähtää alkusuuntauksen aikana joko aivan ylös tai ihan alas. Ja vieläpä niin että toinen ajovalo näyttää ylös ja toinen aivan alas. Seuravaalla käynnistyksellä tilanne saattaa olla juuri päinvastainen.
Nyt laitoin uudet ajovalot keulalle, säätömoottorit toimivat nyt taas oikein, mutta haluaisin saaada tuon automaattisesti tapahtuvan säädön pois päältä, jotta se säästäisi korkeudensäätömoottoreita. Niitä kun melkeinpä tarvii vain kerran vuodessa, eli katsastuksessa pitäis toimia
Noniin, palataas taas tähän minun aiheeseeni, kun auto päästi öljyt pihalle ja vedet ja öljyt sekasin, mittasimme puristuspaineet ja saimme tällaiset tulokset:
Etupää
Kuskin puoli Apparin puoli
1.sylinteri14kg 5.sylinteri 12kg
2.sylinteri13kg 6.sylinteri 8,5kg
3.sylinteri13kg 7.sylinteri 11kg
4.sylinteri13,5kg 8.sylinteri 8,5kg
Auton takapää
Mitäs raati on mieltä, taitaa se olla nyt niin, että kansi mennyt tuosta apparin puolelta? Mitenhän mahtaa onnistua tuo remontti kotiolosuhteissa ulkona, sillä auto ei mahdu edes talliimme, kun on mitoitettu jollekkin pikkuautoille
Saako kannen irti ilman moottorin irroittamista, ja kuinkahan hankala homma tuo nyt sitten onkaan? Mitähän korjaamossa veloittavat kyseisestä hommasta? Pitääkö kummatkin kannet kunnostaa samalla, vai riittääkö vain tuon mahdollisesti rikkinäisen kannen kunnostus?
Sitten vielä, että mikähän mahtaisi olla "hyvä ja halpa" korjaamo joka tuon remontin pystyisi suorittamaan?
Kiitos neuvoista jo etukäteen!
Kansihan se siellä , jos oikeen tuuri on niin voisi olla pelkkä tiivistekkin.
Hommana on melkoinen..Jos esim. pakosarjanpultit ei ala aukeamaan jne niin hommaa piisaa..Missä kunossa jakoketjut sun muut kuluvat osat. Koneeseen joudut ostamaan tiivistesarjan, kannentiivisteen ja pultit..Momenttiavain on ehdoton (ei se halvin motonetin avain), sekä erinäinen määrä torx jne. hylsyjä. Samaten tietysti kannen joudut kiikuttamaan koneistamolle tarkistettavaksi, ponnistettavaksi jne jne.
Arvio moiselle työlle teetätettynä on siinä 1000-2000e riippuen paikasta sekä työmiesten halukkuudesta, pelkkä kannen koneistaminenkin varmasti pyörii siinä 500-600e hinnassa.
Ts. Osta vaihtomoottori ja laita se..Tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi, toki tuohonkin tarvii sitte työkaluja että saa vaihdettua mutta halvempi on.
Lisätäänpäs tämä tänne kun en jostain syystä pysty laittamaan uutta treadia tekniikka-osiolle. Mistäköhän sekin johtuu?
Onko mahdollista saada ohjelmallisesti kytkettyä pois päältä käynnistyksen jälkeen tapahtuva ajovalojen automaattinen suuntaus? Autona 725 tds, vm.96.
Ärsyttävä ominaisuus kun säätömoottorit depon lampuissa ei ole kovin pitkäikäiset ja sitten ne tahtovat vanhemmiten jämähtää alkusuuntauksen aikana joko aivan ylös tai ihan alas. Ja vieläpä niin että toinen ajovalo näyttää ylös ja toinen aivan alas. Seuravaalla käynnistyksellä tilanne saattaa olla juuri päinvastainen.
Nyt laitoin uudet ajovalot keulalle, säätömoottorit toimivat nyt taas oikein, mutta haluaisin saaada tuon automaattisesti tapahtuvan säädön pois päältä, jotta se säästäisi korkeudensäätömoottoreita. Niitä kun melkeinpä tarvii vain kerran vuodessa, eli katsastuksessa pitäis toimia
Ota piuhat irti niistä korkeudensäätömoottoreista jos et kerta tarvitse?
Koneistukset ja muut saan luultavasti halvalla n. 100-200euroa, kun tunnen tuon kansisetin kaverin, mutta en sitten tiedä että pitääkö tuohon ite ollenkaan ruveta... Mitähän tuon kanssa nyt sitten tekis.
Ota piuhat irti niistä korkeudensäätömoottoreista jos et kerta tarvitse?
Kävi tuokin mielessä. Ajattelin vain että olisiko jokin vähemmän radikaali keino. Eihän kaikissa malleissa valot tee korkeussäätöä aluksi. Vai onkohan siinä vain vuosimalleissa eroa..
Kävi tuokin mielessä. Ajattelin vain että olisiko jokin vähemmän radikaali keino. Eihän kaikissa malleissa valot tee korkeussäätöä aluksi. Vai onkohan siinä vain vuosimalleissa eroa..
Oma on vuodelta 1995 ja tekee käynnistettäessä tuon. Ei ees tarvisi koko säätöä kun on tasonsäätö perseessä... Mutta eipähän moottorit jumiudu.
-after all is said and done more is said than done-
Huomasinpa vasta nyt..enpä lähtis repimään niitä kromilistoja ekana..Saattaa tulla kourallinen rikottuja listoja käsiin.
Sivulistat irroitettaan ensin, irroitetaan takaa käsin, eli ovat pujottamalla takapuskurin päädyssä. Keskipala irtoaa noiden jälkeen.
Kromit voi irroittaa särkemättä vasta kun listat on käsissä.
Comment