Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homer
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 3653
    • Springfield-Jyväskylä

    Originally posted by sirkus View Post
    Joo siinä rungossa olevassa aukossa kuuluis olla suojatulppa kun koukku ei oo käytössä, jos sitä ei ole ollut voi kyllä olla paskaa/ruostetta siellä
    Joo tänään sain koukun kiinni ja lukittua,mutta syy todellakin oli käyttämättömyyden.Hakkaamalla ja ruosteita hankaamalla pois sieltä kolosta lopulta painui pohjaan,mutta sai taistella vielä puoli tuntia et sai sen rullankin kääntymään lukitus asentoon.Ja ei siellä mitään tulppaa ollu,mikä varmasti olisi helpottanu hommaa.

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      Pystyykö -97 740i vaihtamaan Alpina b12 mittaristoa ilman suurempia ongelmia?
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by Nisti View Post
        Pystyykö -97 740i vaihtamaan Alpina b12 mittaristoa ilman suurempia ongelmia?
        Pitää koodata kilometrit ja VIN kohdilleen...
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Nisti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 705
          • På Gränsen

          Originally posted by Dunky View Post
          Pitää koodata kilometrit ja VIN kohdilleen...
          No ei ole sitten iso homma. Kiitos!
          "MURPHY'S LAW"
          "Whatever can go wrong will go wrong,
          and at the worst possible time,
          in the worst possible way"

          Comment

          • juzu3
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 237

            E38 sähköpenkkien muistipaikat

            Moro!

            Ei toi saksan kieli taivu ihan niin pitkälle, että oisin tajunnut sähköpenkkien muistiominaisuuden käytöstä ohjekirjan avulla jotain. Eli kysymys kuuluu, miten penkkien muistipaikoille määritellään asetukset? Autona -98 740ia, perussähköpenkeillä joissa 3 muistipaikkaa. Ei siis mitään hierontatoimintoja yms. Ja olisi mukava saada omat säädöt muistiin, ettei aina tarvitsisi niitä hakea jonkun toisen jäljeltä...


            kiitos!
            VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
            MB Vito 116cdi 4x4 special
            BMW E92 320d
            Kawasaki Z750
            EX:
            E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by juzu3 View Post
              Moro!

              Ei toi saksan kieli taivu ihan niin pitkälle, että oisin tajunnut sähköpenkkien muistiominaisuuden käytöstä ohjekirjan avulla jotain. Eli kysymys kuuluu, miten penkkien muistipaikoille määritellään asetukset? Autona -98 740ia, perussähköpenkeillä joissa 3 muistipaikkaa. Ei siis mitään hierontatoimintoja yms. Ja olisi mukava saada omat säädöt muistiin, ettei aina tarvitsisi niitä hakea jonkun toisen jäljeltä...


              kiitos!
              Laitat ensiksi penkin, peilit ja mahdollisesti ratin haluamaasi asentoon ja sitten painat sieltä ovesta sitä punaista M nappia. Painat sitä siis ja vapautat, jolloin nappi jää palamaan. Sitten painat jotain niistä kolmesta numerosta ja painamaasi numeroon jää asetukset muistiin.

              Comment

              • juzu3
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 237

                Selvä homma!Kiitoksia paljon!
                VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                MB Vito 116cdi 4x4 special
                BMW E92 320d
                Kawasaki Z750
                EX:
                E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                Comment

                • juzu3
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 237

                  Keskitakajarrupolttimon vaihto

                  Yritin tutkia autosta ja internetin syövereistä, mutta ihan täysin ei tuo takajarrupolttimon vaihtaminen selvinnyt? Täytyykö koko hattuhylly purkaa vai pääseekö takakontin kautta jotenkin tuohon keskimmäisen jarruvalon polttimoon käsiksi? Alkaa rasittamaan ajotietokoneen jatkuva piippailu ja muistutus siitä..

                  Edit: autona siis tuo -98 740.
                  VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                  MB Vito 116cdi 4x4 special
                  BMW E92 320d
                  Kawasaki Z750
                  EX:
                  E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by juzu3 View Post
                    Yritin tutkia autosta ja internetin syövereistä, mutta ihan täysin ei tuo takajarrupolttimon vaihtaminen selvinnyt? Täytyykö koko hattuhylly purkaa vai pääseekö takakontin kautta jotenkin tuohon keskimmäisen jarruvalon polttimoon käsiksi? Alkaa rasittamaan ajotietokoneen jatkuva piippailu ja muistutus siitä..

                    Edit: autona siis tuo -98 740.
                    Siellä on takakontin katossa jarruvalon kohdalla semmonen kuminen suojahattu, neliön muotoinen ellei ole pudonnut pois.
                    Tämän kun irroittaa niin pääsee käsiksi polttimoon. Aika helppo homma
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • juzu3
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 237

                      Originally posted by Supa View Post
                      Siellä on takakontin katossa jarruvalon kohdalla semmonen kuminen suojahattu, neliön muotoinen ellei ole pudonnut pois.
                      Tämän kun irroittaa niin pääsee käsiksi polttimoon. Aika helppo homma

                      Iso kiitos! Tuota vähän meinasinkin RealOem:n kuvien perusteella ja pimeässä kopeloisin takakontin "kattoa" jarruvalon kohdilta, ja jonkinlaisen tulpan siinä huomasinkin, ei vaan tuntunut ihan helposti irtoavan niin ajattelin kysäistä ennenkuin koko auto on atomeina.
                      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                      MB Vito 116cdi 4x4 special
                      BMW E92 320d
                      Kawasaki Z750
                      EX:
                      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                      Comment

                      • Ylkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 316
                        • Seinäjoki

                        Nyt ilmesty sellanen vika ku kuuntelee radiota tai levyjä niin musiikki kuuluu hetken ja sitten hiljenee. Soitin jää päälle ja musiikki ei kuulu. Autossa on pro hifit tai se paras audio mitä on uutena saanu. Sammuttaa soittimen ja laittaa takas niin kuuluu taas normaalisti. Mikähän mahtaa olla vikana?
                        Nyt Suzuki gsx-r
                        ex. e91 320d m-sport
                        ex.Bmw e46 330ia cäbi
                        ex.Mazda Rx-8
                        ex.Bmw e36 328i touring
                        ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          Subi seiskaan

                          Onkos tällaiseen juttuun kukaan tehnyt mitää seiskaansa.

                          Eli autossa on tuo professional RDS+cd-vaihtaja kontissa. Samoin kontista löytyy vahvistin? ja kasetti soittimesta loudness-napin vierestä SB-nappi(subbariko). Miten ootte asentaneet tuohon järjestelmään subin?

                          Missä sen subin paikka ns virallisesti on ja löytyykö tuolta vahvistimelta valmiina johdot/plug and play paikka mihin ne yhdistetään?
                          Minkälainen subi kannattas laittaa, että sais vähän bassoja enemmän kuulumaan? Orgis soitinta ei ole tarkoitus vaihtaa mihinkään vaan toteuttaa ihan alkuperäisillä.

                          Jos olis neuvoja laittaa.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • Nisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 705
                            • På Gränsen

                            Originally posted by Ylkka View Post
                            Nyt ilmesty sellanen vika ku kuuntelee radiota tai levyjä niin musiikki kuuluu hetken ja sitten hiljenee. Soitin jää päälle ja musiikki ei kuulu. Autossa on pro hifit tai se paras audio mitä on uutena saanu. Sammuttaa soittimen ja laittaa takas niin kuuluu taas normaalisti. Mikähän mahtaa olla vikana?
                            Tervetuloa joukkoon http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=117746
                            "MURPHY'S LAW"
                            "Whatever can go wrong will go wrong,
                            and at the worst possible time,
                            in the worst possible way"

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by 540iAV8 View Post
                              Onkos tällaiseen juttuun kukaan tehnyt mitää seiskaansa.

                              Eli autossa on tuo professional RDS+cd-vaihtaja kontissa. Samoin kontista löytyy vahvistin? ja kasetti soittimesta loudness-napin vierestä SB-nappi(subbariko). Miten ootte asentaneet tuohon järjestelmään subin?

                              Missä sen subin paikka ns virallisesti on ja löytyykö tuolta vahvistimelta valmiina johdot/plug and play paikka mihin ne yhdistetään?
                              Minkälainen subi kannattas laittaa, että sais vähän bassoja enemmän kuulumaan? Orgis soitinta ei ole tarkoitus vaihtaa mihinkään vaan toteuttaa ihan alkuperäisillä.

                              Jos olis neuvoja laittaa.
                              Nyt kun tässä alan pikku hiljaa heräileen, niin jos oikein ymmärsin, niin sun autossa ei ole navia ja sitä professional järjestelmää, missä hattuhyllyllä on ne neljä pikkusubia? Omassa seiskassani on navi ja tuo pro-järjestelmä, joten haaroitin johdot suoraan DSP:n johdoista linjamuuntimeen ja siitä subbarille. Plussan saa kätevästi siitä akun vieressä olevasta "jakorasiasta", niin ei tarvitse suoraan akunkengästä ottaa virtaa ja samalla on siistimpi lopputulos. Näin tekemällä sain integroitua erillisen subin tuohon orkkis järjestelmään.

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3310
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Nyt kun tässä alan pikku hiljaa heräileen, niin jos oikein ymmärsin, niin sun autossa ei ole navia ja sitä professional järjestelmää, missä hattuhyllyllä on ne neljä pikkusubia? Omassa seiskassani on navi ja tuo pro-järjestelmä, joten haaroitin johdot suoraan DSP:n johdoista linjamuuntimeen ja siitä subbarille. Plussan saa kätevästi siitä akun vieressä olevasta "jakorasiasta", niin ei tarvitse suoraan akunkengästä ottaa virtaa ja samalla on siistimpi lopputulos. Näin tekemällä sain integroitua erillisen subin tuohon orkkis järjestelmään.
                                Ei ole navia,DSP:tä eikä niitä pikkusubeja.

                                Eli tuo osa 1 puuttuu http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rol_amplifier/

                                Ja tuo systeemi on http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...iring_harness/

                                Tulla radiolla/kasetti sydeemillä http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...fessional_rds/
                                Last edited by Arnolds; 24-01-2010, 12:59.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎