Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1527
    • TaNpere

    Originally posted by McBeast View Post
    Tere.

    Minulla on noiden omien 20" vanteiden päällä tälläinen rengastus:

    235-35 edessä
    275-30 takana

    Toimii.

    Turhan ohkaset seiskaan (taas tätä ainaista koko tappelua) en laittaisi omaan autoon.

    255/35-20
    285/30-20

    Tuollaiset omassa ja koot osuu erittäin hyvin kohdalleen.

    Jos ohuempia laittaisi niin ainakin minun mielestä ne näyttäisi aika hassulta jos auto ei olisi laskettu REILUSTI. Omassa nyt -40mm jouset
    Last edited by Jaska.T; 21-08-2010, 19:22.

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by JiPe View Post
      Juu, sieltä nurkilta sitä bensaa just tulee. Olisiko siis mahdollista että huohotin päästää sitä ulos? Nämä lämpötilat kun nyt vaihtelevat melko rajusti, ja tankki on likimain täysi. Ainakin Yamahan moottoripyörässä se itse huohotin pullauttaa bensaa jos siellä on tukoksia.
      Jos huohotus on tukossa, niin sieltä ei pitäisi tulla mitään. Ei sieltä tosin pitäisi tulla bensaakaan, koska sen tarkoituksena on tuottaa korvausilmaa tankille bensan vähetessä. Tsekkaa nyt kuitenkin vielä se autosi alusta. Jos tankin kylki on bensassa, niin itse tankki todennäköisesti vuotaa, jos taas jostain mystisestä syystä sitä bensaa olisi mennyt huohotuskanisteriin, niin sitten vuodon pitäisi olla huomattavasti taaempana, kuin missä tankki on.


      Originally posted by Jaska.T View Post
      255/35-20
      285/30-20

      Tuollaiset omassa ja koot osuu erittäin hyvin kohdalleen.

      Jos ohuempia laittaisi niin ainakin minun mielestä ne näyttäisi aika hassulta jos auto ei olisi laskettu REILUSTI. Omassa nyt -40mm jouset
      Jos vain pyörimään mahtuvat, niin tuo on todennäköisesti se koko, jota sitten käytän. Takakaaret on mankeloitu, mutta ei siellä mitään isoja toleransseja ole nykyisillä TSW:n vanteilla.

      Omassa seiskassa on vakio alusta ja se kieltämättä näyttää traktorilta. Takaa on just passeli, mutta edestä voisi laskea jonkun verran. Jotain mutua täällä foorumilla aikanaan oli, että Morkai myi edullisesti AP:n jousia, mutta sittemmin firma on nostanut hintoja.

      Comment

      • Jaska.T
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1527
        • TaNpere

        Mulla nuo takaset on 11x20" vanteella ja et 5 tällä hetkellä eikä raavi kiinni orkkiskaarilla. Noilla narumallin rattailla saa on korkeussäädettävät alaasennossa että näyttää järkevältä

        G30 530e Msport
        -------------------------------------------------
        F30 330e Msport
        E60 525d Msport LCI
        E39 530d Touring
        Ex E46 320i coupé
        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
        Ex ALPINA B6
        Ex E34 525i Touring
        Ex E36 328i Coupe
        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
        Never Drive Faster Than
        Your GuardianAngel Can Fly

        Comment

        • JiPe
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2548
          • Kuopio

          Originally posted by Ramzez View Post
          Jos huohotus on tukossa, niin sieltä ei pitäisi tulla mitään. Ei sieltä tosin pitäisi tulla bensaakaan, koska sen tarkoituksena on tuottaa korvausilmaa tankille bensan vähetessä. Tsekkaa nyt kuitenkin vielä se autosi alusta. Jos tankin kylki on bensassa, niin itse tankki todennäköisesti vuotaa, jos taas jostain mystisestä syystä sitä bensaa olisi mennyt huohotuskanisteriin, niin sitten vuodon pitäisi olla huomattavasti taaempana, kuin missä tankki on.
          Tämä selvä.

          Rengas asiaan poiketen itsellä pyörii edessä 245/40-20 ja takana 275/35-20. Ihan asialliselta nuo näyttävät omasta mielestä. (ja jos pitää traktoriin verrata, niin ovat hienommat kuin pihassa olevan mersun peltivanne hässäkkä)
          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by ekituning View Post
            Pahoittelen toistoa, mutta en löytänyt vastausta kysymykseeni.
            Auto on e38 740iA 9/94
            Keskuslukitus siis toimii, bensatankinluukun lukkoa lukuun ottamatta. Paristot on vaihdettu avaimeen ja avain vilkkuu kyllä, kun yritän ohjelmoida. Kaukosäätö ei minun aikanani ole milloinkaan toiminut. Avaimessa on vain kaksi nappia. Kuulin, että pitäis olla kolme? Eli teetänkö kolmella napilla varustetun avaimen vai onko vika muualla? Kuulin myös, että ovessa olisi joku tunnistin, joka rikki ollessaan estää ohjelmoinnin.
            Olen yrittäny ohjelmointi seuraavasti: ovet lukkoon, auki, sisälle autoon, ovi kiinni, Virrat päälle, Virrat pois,pienempi nappi pohjaan ja painetaan kolme kertaa suurempaa nappia. Onko tapa oikea?
            täältä löytyy koodausohjeet eri avaimille: http://forums.bimmerforums.com/forum...php?p=19111012

            scrollaat vaan alaspäin niin löytyy kuvina ohjeet eri avainversioille.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Originally posted by Jaska.T View Post
              Turhan ohkaset seiskaan (taas tätä ainaista koko tappelua) en laittaisi omaan autoon.

              255/35-20
              285/30-20

              Tuollaiset omassa ja koot osuu erittäin hyvin kohdalleen.

              Jos ohuempia laittaisi niin ainakin minun mielestä ne näyttäisi aika hassulta jos auto ei olisi laskettu REILUSTI. Omassa nyt -40mm jouset
              Omaan silmään renkaat on aika passelit, kun vanteet ei ole takana kuin 10" ja edestä 8,5".

              Ja autoahan on madallettu niin paljon, kuin mahdollista. Eli renkaat mahtuu edestä just eikä melkein kääntymään ja takana renkaat on kaarien tasalla.

              Mielipidejuttujahan nämä ovat ja sillä sipuli.

              -Tuomas
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • ekituning
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 44
                • turku

                E38 avaimen ohjelmoini

                Minulla on 9/94 740ia:ssa 2 nappinen avain. Ymmärsinkö oikein, että jos avainta on joskus yritetty ohjelmoida oviauki, niin systeemi blokkaa seuraavat ohjelmointi yritykset ja systeemin lukitus on purettava merkkihuollossa, tai jollain tempulla? millä?

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by ekituning View Post
                  Minulla on 9/94 740ia:ssa 2 nappinen avain. Ymmärsinkö oikein, että jos avainta on joskus yritetty ohjelmoida oviauki, niin systeemi blokkaa seuraavat ohjelmointi yritykset ja systeemin lukitus on purettava merkkihuollossa, tai jollain tempulla? millä?
                  noinhan toi ohje sanoo. Mulla on 1/99 750:ssä samanlainen avain, ja keskuslukko ei noteerannut ohjelmointiyritystä ollenkaan. Mä joudun joka tapauksessa ostamaan toisen avaimen, joten katsotaan miten merkkihuollossa noi koodataan tohon.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by McBeast View Post
                    minä laitoin omaani vanhan 4:3 näytön tilalle 16:9 ja ostin konttiin mk3 laskurin ja tarvittavan piuhan jotta saan yhdistettyä sen autoon. samalla otin piuhat pois videomoduulista. mk3 laskuri ei oo enään tosiaankaan pahan hintanen verrattuna mk4 ja saa näyttöön hienomman ulkoasun ja nopeamman toimivuuden verrattuna mk2
                    .
                    (kännykällä kirjoitettu)
                    -Tuomas
                    No niin, japanin versioon saa mkII Euronavipyörittimen ja Euro BM24 radion heittämällä kiinni. Eli japanin navipyörittimestä ne kaksi mustaa piuhaa jätetään irti, videomodulista otetaan sininen plugi mkII pyörittimeen (johtosarjaa joutuu hieman purkamaan), valkoinen jää edelleen videomoduliin. Radio menee heittämällä vanhoihin liittimiin. Helppo homma amatöörillekin, vain kaikkien niiden boksien purkaminen radion edestä on melko perseestä (radiohan on tietty se kaikkein taaimmaisin siellä lokasuojan pellin vieressä). AInoa miinus on, että nyt CD-vaihtajan ääni ei enää kantaudu kaiuttimille asti. Vaihtaja toimii kyllä täysin ja näytössäkin kerrotaan levun ja biisin numerot. Täytyy tarkistella kytkentöjä, toivon mukaan se vaihtaja ei ole Japan-only...

                    Täytyy vielä testata toi 16:9 näytön toimivuus, ei oikein darrassa jaksanut enää sitä alkaa tunaamaan paikalleen.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Jonbee
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 41
                      • Tampere

                      onkos kellää pdc ruvennu kettuilee sillee että toimii normaalisti ku valot on pois päältä ja sitte normaalisti ajovalot päällä se sireeni soi loppu päivän välillä pitkää piippausta ja välil vähä lyhyempää. tollane ominaisuus tuli enkeleiden laiton jälkee. anturi ko paskana? kaikki kyl tykyttää ja pitää ääntä

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        E38 takaiskarit "self levelling" -hydrauliikalla

                        Auttakaa joku joka on ko iskarit laittanut takasin autoon: eli noiden iskarien irroittaminen itsessään on simppeli juttu, mutta mites sitten tuon hydrauliikan kanssa:
                        - onko joku tietty liitos, josta se putki pitää katkaista?
                        - täytyykö tuosta järjestelmästä jotenkin päästää ylimääräiset paineet ulos ensin (ja missä ko venttiili sitten on)?
                        - Täytyykö järjestelmä asennuksen jälkeen ilmata, vai tekeekö se sen itsestään (ja jos pitää, niin miten)?

                        En millään haluaisi saada tuhoa aikaiseksi tuon järjestelmän kanssa...
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          Originally posted by BeamR View Post
                          No niin, japanin versioon saa mkII Euronavipyörittimen ja Euro BM24 radion heittämällä kiinni. Eli japanin navipyörittimestä ne kaksi mustaa piuhaa jätetään irti, videomodulista otetaan sininen plugi mkII pyörittimeen (johtosarjaa joutuu hieman purkamaan), valkoinen jää edelleen videomoduliin. Radio menee heittämällä vanhoihin liittimiin. Helppo homma amatöörillekin, vain kaikkien niiden boksien purkaminen radion edestä on melko perseestä (radiohan on tietty se kaikkein taaimmaisin siellä lokasuojan pellin vieressä). AInoa miinus on, että nyt CD-vaihtajan ääni ei enää kantaudu kaiuttimille asti. Vaihtaja toimii kyllä täysin ja näytössäkin kerrotaan levun ja biisin numerot. Täytyy tarkistella kytkentöjä, toivon mukaan se vaihtaja ei ole Japan-only...

                          Täytyy vielä testata toi 16:9 näytön toimivuus, ei oikein darrassa jaksanut enää sitä alkaa tunaamaan paikalleen.
                          Hmm. Buksin nimimerkki hommas minulle tuon naville tulevan johtosarjan. Omassa ei japsinavia ollut ollenkaan, jotenka sen kanssa ei tarvinut kikkailla sen enempää. Videomoduulin otin kokonaan pois. Ihan fyysisestikkin. Muutama johto jäi konttin, kun en jaksanut johtosarjaa alkaa kokonaan purkamaan.

                          Mulla on myöskin ongelmaa kajareiden kanssa, mutta ei mitenkään liittyen noihin kytkentöihin joita on tehty. Jostain syystä kaiutin signaali on heikkoa etupäässä. Sen kanssa onkin sitten kulutettu jo aika paljon aikaa ja vaivaa, mutta ilman tulosta.
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by BeamR View Post
                            No niin, japanin versioon saa mkII Euronavipyörittimen ja Euro BM24 radion heittämällä kiinni. Eli japanin navipyörittimestä ne kaksi mustaa piuhaa jätetään irti, videomodulista otetaan sininen plugi mkII pyörittimeen (johtosarjaa joutuu hieman purkamaan), valkoinen jää edelleen videomoduliin. Radio menee heittämällä vanhoihin liittimiin. Helppo homma amatöörillekin, vain kaikkien niiden boksien purkaminen radion edestä on melko perseestä (radiohan on tietty se kaikkein taaimmaisin siellä lokasuojan pellin vieressä). AInoa miinus on, että nyt CD-vaihtajan ääni ei enää kantaudu kaiuttimille asti. Vaihtaja toimii kyllä täysin ja näytössäkin kerrotaan levun ja biisin numerot. Täytyy tarkistella kytkentöjä, toivon mukaan se vaihtaja ei ole Japan-only...

                            Täytyy vielä testata toi 16:9 näytön toimivuus, ei oikein darrassa jaksanut enää sitä alkaa tunaamaan paikalleen.
                            Radion päivitys onnistuu tosiaan suoraan vaihtamalla tuon BM24 boxin, saa normaalin RDS radion suomen taajuuksilla.

                            Navin vaihtamiseen ei riitä pelkkä MKII boxin lisääminen... vaikka se johtoihin passaakin.

                            Tuo cd-boxi toimii suomessa ihan ok, sulla jotain muuta nyt kytköksessä pielessä(?)
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Navin vaihtamiseen ei riitä pelkkä MKII boxin lisääminen... vaikka se johtoihin passaakin.
                              Care to elaborate? eli pitääkö vielä GPS mokkulakin vaihtaa?
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                Originally posted by BeamR View Post
                                Care to elaborate? eli pitääkö vielä GPS mokkulakin vaihtaa?
                                Toki, en suorilta romaania ruvennut kirjoittamaan kun en varsinaisesti viesteistä löytänyt mitä yritetään tehdä. (eli mitä halutaan toimimaan ja mitä ei...)

                                Itse en ole vielä päivittänyt, mutta selkeä ohje hommaan on korvien välissä jo valmiina, mutta tosiaan GPS mokkula tulisi vaihtaa, eli helpompi olisi ottaa suoraan MK3 tai MK4 navi jossa on itsessään tuo GPS jo sisällä.

                                Poista japanin navi, GPS vastaanotin, VICS vastaanotin, VICS johtosarja, japanin mallin navipiuhat.

                                Laitetaan tilalle euromallin navipiuhat ja tuo MK3 tai 4. (näiden lisäksi lisäjohto peruutusvalolle ja nopeussignaalille, kytkentä ohjeet on, mutta ei ole tullut luettua mitä varten nuo lisätään)
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎