Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    Originally posted by WSE1 View Post
    Tehostin ei siis ilmeisesti toimi ollenkaan; tuleeko tehostimelle alipainettakaan?
    Toistaiseksi ei ole mitään tietoa. Voi olla, että auto ei ole ollut edes käynnissä.
    Auto on jossain saksassa ja Juhis vaan soittanut omistajalle.
    Jospa ensi viikolla selviää enenpi, kun Juhis menee paikanpäälle.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      Originally posted by Luntti View Post
      Toistaiseksi ei ole mitään tietoa. Voi olla, että auto ei ole ollut edes käynnissä.
      Auto on jossain saksassa ja Juhis vaan soittanut omistajalle.
      Jospa ensi viikolla selviää enenpi, kun Juhis menee paikanpäälle.
      Enhän mä mitään tajua, mutta jos auto ei ole käynnissä, ei tuo jarrutehostinkaan toimi .
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • RaRi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 36
        • Vantaa

        Tulipa käytyä tohtorilla ja leima jäi saamatta.Kuskinpuolelta raidetangonpää väljä ja vänkärinpuolen etummainen alatukivarsi väljä(pallonivel).Alatukivarren niveltä ei ilmeisesti saa erikseen,eli koko tukivarsi pitää tilata kerralla?
        Oisko noi miten työläitä ite vaihtaa?

        Ja lisää kyssäreitä.miten noi 740 -94 tomaatin öljyt kannattais vaihtaa.Vanhat pois ja uudet tilalle,vai ostaa huuhteluainetta,jolla autoa käytetään hetki päällä.Onko siellä siis niin paljo karstaa,että huuhtelut pitää jättää pois vai toisinpäin?137000km ajettu ja alkuperäiset öljyt luultavasti vieläkin.

        Venttiilikopantiivisteistä täällä olikin aika vasta puhetta.Jos joku viittii laittaa linkkiä vaihto-ohjeisiin niin näkis miten iso työ siinä olis.Marmorilta tuli huvikseen kysästyä ko.asioista ja hinnat rupesi hirvittämään.Laatikon öljyt siellä kai vois vaihattaa,nuo muut varmaan menis kotopuolessakin.

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by RaRi View Post
          Tulipa käytyä tohtorilla ja leima jäi saamatta.Kuskinpuolelta raidetangonpää väljä ja vänkärinpuolen etummainen alatukivarsi väljä(pallonivel).Alatukivarren niveltä ei ilmeisesti saa erikseen,eli koko tukivarsi pitää tilata kerralla?
          Oisko noi miten työläitä ite vaihtaa?
          Ei ole kovinkaan työläitä vaihtaa itse. Tietysti jos on jumissa olevia muttereita, teettää se hommaa, mutta toteutettavissa kuitenkin. Pallonivelen avaustyökalun saatat tarvita (maksaa n. 15€). Muista sitten kiristää puslan pää vasta auton maatessa omalla painollaan tai vastaavasti nostaa tunkilla ripustusten alta sen verran, että vastaisi auton olemista pyörillään.

          Originally posted by RaRi View Post
          Ja lisää kyssäreitä.miten noi 740 -94 tomaatin öljyt kannattais vaihtaa.Vanhat pois ja uudet tilalle,vai ostaa huuhteluainetta,jolla autoa käytetään hetki päällä.Onko siellä siis niin paljo karstaa,että huuhtelut pitää jättää pois vai toisinpäin?137000km ajettu ja alkuperäiset öljyt luultavasti vieläkin.
          Vie suosilla jonnekkin paikkaan, joka tekee öljynvaihdon huuhtelemalla. Huuhtelu tässä kohtaa tarkoittaa uuden öljyn ajamista läpi järjestelmästä, jolloin mahdollisimman paljon kuraa irtoaa. Powermatic jossain Helsingin suunnalla kuulemma osaa homman hyvin. Jos itse tekee, niin olisi syytä olla nosturi ja tietynlainen käsitys siitä, kuinka vaihto tehdään oikein. Öljynvaihdon kun ryssii todella helposti. Merkkiliike vaihtaa ainoastaan ne öljyt, mitä ropusta tulee ulos, eikä huuhtele mitään.

          Originally posted by RaRi View Post
          Venttiilikopantiivisteistä täällä olikin aika vasta puhetta.Jos joku viittii laittaa linkkiä vaihto-ohjeisiin niin näkis miten iso työ siinä olis.Marmorilta tuli huvikseen kysästyä ko.asioista ja hinnat rupesi hirvittämään.
          TÄSSÄ ohjeet.

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            Originally posted by Laku View Post
            Enhän mä mitään tajua, mutta jos auto ei ole käynnissä, ei tuo jarrutehostinkaan toimi .
            Kyllä tajusit.
            Mutta kun minä en tiedä mitä se auton nykyinen saksalainen omistaja on kertonut Juhikselle puhelimessa.
            Ei siis mitään hajua, onko omistaja vaan käynyt polkaisemassa pedaalia ja auto ei ole ollut edes käynnissä.

            Comment

            • RedBaron
              Newbiemmer
              • Jul 2007
              • 8
              • Vaasa

              Jos jollekin muulle hyötyä, niin laitetaan tänne jatkoksi.

              E38 EDC, LAD, Self Leveling System, Hydraalijousien ilmaus

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Onko kellään ollut ilmastoinnin kanssa sellaista ongelmaa että välillä autoa käynnistäessä ilmastointi ei lähde päälle ja puhallin humppaa kierroksia ylös alas? Tätä siis tekee silloin tällöin ja vika "korjaantuu" samantien kun käyttää akun kenkää irti. Auto on -94 740ia ja lämmönsäätö paneeli on rulla mallia. Virtalukonpohjaa on koikeiltu uutta ja sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Voisiko vika olla säätöpaneelissa? Kun ilmastointi lähtee päälle ja usein miten lähteekin niin puhaltaa kylmää normaalisti. :think
                E61 520Da

                Comment

                • Discohai
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1726
                  • 02

                  Olin koeajamassa yhtä e38:aa ja ihmettelin että mikä vehje kojelaudassa kasettisoittimen oikealla puolella on. Sellainen jossa noin tikkuaskin kokoinen näyttö ja nuolinappulat ylös ja alas. Taisi olla myös dsp(display?) nappula. :think Näyttöön ei tullut mitään vaikka nappuloita paineli...

                  EDIT: Tollanen
                  Last edited by Discohai; 12-08-2010, 00:12.
                  E30 V8 M-Technic II
                  Myydään uusia bmw-varaosia
                  Täällä,

                  täällä
                  ja täällä
                  Puretaan:E32 735ia
                  Puretaan:E34 525ia
                  Puretaan:E34 535ia
                  Puretaan:2kpl E30
                  Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Discohai View Post
                    Olin koeajamassa yhtä e38:aa ja ihmettelin että mikä vehje kojelaudassa kasettisoittimen oikealla puolella on. Sellainen jossa noin tikkuaskin kokoinen näyttö ja nuolinappulat ylös ja alas. Taisi olla myös dsp(display?) nappula. :think Näyttöön ei tullut mitään vaikka nappuloita paineli...
                    Eikös tuo ole juurikin DSP:n ohjaukseen tarkoitettu? :think Itse kun en ole omistanut seiskoja, jossa olisi ollut tuo systeemi, vaan aina on ollut kunnon navinäyttö, niin en tarkkaan tiedä, miten tuo toimii, mutta tietääkseni näyttöön pitäisi ilmestyä jotakin, kun virrat tai radion laittaa päälle.

                    Comment

                    • Discohai
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1726
                      • 02

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Eikös tuo ole juurikin DSP:n ohjaukseen tarkoitettu? :think Itse kun en ole omistanut seiskoja, jossa olisi ollut tuo systeemi, vaan aina on ollut kunnon navinäyttö, niin en tarkkaan tiedä, miten tuo toimii, mutta tietääkseni näyttöön pitäisi ilmestyä jotakin, kun virrat tai radion laittaa päälle.
                      Katos joo nyt löyty googlellakin
                      E30 V8 M-Technic II
                      Myydään uusia bmw-varaosia
                      Täällä,

                      täällä
                      ja täällä
                      Puretaan:E32 735ia
                      Puretaan:E34 525ia
                      Puretaan:E34 535ia
                      Puretaan:2kpl E30
                      Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        Sadetunnistin

                        Millainen homma olisi lisätä sadetunnistin E38:iin, tuulilasi vaihdettiin taannoin ja tilalle tuli sadetunnistimellinenruutu...miten muiden tarpeiden kanssa,löytyykö mm.johdotus valmiina?
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by jani1632 View Post
                          Millainen homma olisi lisätä sadetunnistin E38:iin, tuulilasi vaihdettiin taannoin ja tilalle tuli sadetunnistimellinenruutu...miten muiden tarpeiden kanssa,löytyykö mm.johdotus valmiina?
                          Perjaatteessa hyvinkin yksinkertainen.
                          Sadetunnistimelle tulee virransyöttö sekä liitäntä K-bus väylälle.
                          Eli keskustelee sitten väylän kautta korimoduulin kanssa joka ohjaa pyyhkimiä.
                          Parin piuhanvedon lisäksi tarvii koodauksen että korimoduuli tietää moisen ominaisuuden löytyvän ja käyttää sen tietoa.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Jaakko P
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 75
                            • Vantaa

                            735 -97

                            Ensimmäinen E38 tuli hommattua ja muutama asia mietityttää. Ekat 70 sivua jo lukasin mutta ei vielä löytynyt vastauksia joten kysästään.

                            1. Moottorihan on siis m62b35. Kuuluuko sen kuulostaa volvolta? Eli flekti pitää sellaista mölinää kun vanhat volvot eli ensin kuuluu ääni ja sitten näkyy auto. Ei tunnu välystä, lämmöt on kohillaan, kauhea ääni vaan lähtee.

                            2. Saako tv:n toimimaan jotenkin? Marmorilta kysäsin niin digipoksi maksaa "vaan" 1190e..

                            3. Tähän jo jotain vastauksia löysin mutta onko lisää ideoita? Eli etupää alkaa pitämään ihmeellistä, jatkuvaa narinaa noin 20 min ajon jälkeen ja lisäksi välillä montuissa kuuluu kumeita kumahduksia edestä. Vaihdettu on poikittais ja pitkittäistuet sekä koiranluut eli reaktiotangot. Voisiko johtua esim niistä kallistuksenvakaajan keskikumeista?

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Originally posted by Jaakko P View Post
                              1. Moottorihan on siis m62b35. Kuuluuko sen kuulostaa volvolta? Eli flekti pitää sellaista mölinää kun vanhat volvot eli ensin kuuluu ääni ja sitten näkyy auto. Ei tunnu välystä, lämmöt on kohillaan, kauhea ääni vaan lähtee.

                              2. Saako tv:n toimimaan jotenkin? Marmorilta kysäsin niin digipoksi maksaa "vaan" 1190e..

                              3. Tähän jo jotain vastauksia löysin mutta onko lisää ideoita? Eli etupää alkaa pitämään ihmeellistä, jatkuvaa narinaa noin 20 min ajon jälkeen ja lisäksi välillä montuissa kuuluu kumeita kumahduksia edestä. Vaihdettu on poikittais ja pitkittäistuet sekä koiranluut eli reaktiotangot. Voisiko johtua esim niistä kallistuksenvakaajan keskikumeista?
                              En ole tekniikan ihmelapsi, mutta koetan vastata

                              1. Olisiko ne flektin vastukset rikki? Jos ne ovat viallisia niin flekti pyörii vain nopeimmalla nopeudella (näitä nopeuksia oli 3 tai 4 tms) Ei ole iso homma korjata, kuulemma.

                              2. Ebaysta löytyy vähän parempaan hintaa, nopeasti katsottuna tuli vastaan tämmönen: http://cgi.ebay.de/BMW-DVB-T-Tuner-D...s_Zubeh%C3%B6r <- Tuossa myös DVD-soitin näköjään, mutta 400-600 € hinnoissa varmasti pyörivät

                              3. Nou idea

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Jaakko P View Post
                                Ensimmäinen E38 tuli hommattua ja muutama asia mietityttää. Ekat 70 sivua jo lukasin mutta ei vielä löytynyt vastauksia joten kysästään.

                                1. Moottorihan on siis m62b35. Kuuluuko sen kuulostaa volvolta? Eli flekti pitää sellaista mölinää kun vanhat volvot eli ensin kuuluu ääni ja sitten näkyy auto. Ei tunnu välystä, lämmöt on kohillaan, kauhea ääni vaan lähtee.
                                Ettei olisi flektin mooottorin laakeri menossa?


                                Originally posted by Jaakko P View Post
                                2. Saako tv:n toimimaan jotenkin? Marmorilta kysäsin niin digipoksi maksaa "vaan" 1190e..
                                Saksasta noita orkkis videomoduuleja digivirittimellä saa n. 500€ hintaan, mutta se on mielestäni kallis kustannus ominaisuudesta, jota niin harvoin tarvitsee. Halvempi keino on modata joku erillinen autodigiboxi sinne videomoduulin kylkeen.


                                Originally posted by Jaakko P View Post
                                3. Tähän jo jotain vastauksia löysin mutta onko lisää ideoita? Eli etupää alkaa pitämään ihmeellistä, jatkuvaa narinaa noin 20 min ajon jälkeen ja lisäksi välillä montuissa kuuluu kumeita kumahduksia edestä. Vaihdettu on poikittais ja pitkittäistuet sekä koiranluut eli reaktiotangot. Voisiko johtua esim niistä kallistuksenvakaajan keskikumeista?
                                Tarkoititko nyt koiranluilla niitä reaktiotankoja, jotka ovat sellaiset "järeät ja bumerangimaiset", vai niitä suoria pystyasennossa olevia ohuita tukivarsia? TÄSSÄ yksi video, joka voi auttaa diagnosoimaan vikaa. Kohdassa 1:15 on reaktiotanko, eikä koiranluu. Kuvassa alla on sitten se "koiranluu".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎