Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KV1
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 410
    • Suomi

    Originally posted by Jaakko P View Post
    1. Moottorihan on siis m62b35. Kuuluuko sen kuulostaa volvolta? Eli flekti pitää sellaista mölinää kun vanhat volvot eli ensin kuuluu ääni ja sitten näkyy auto. Ei tunnu välystä, lämmöt on kohillaan, kauhea ääni vaan lähtee.
    Olisiko visko hirttänyt kiinni? Kokeile kylmänä pyöriikö flekti vapaasti kun siivistä heiluttelee. Kylmänä sen tulisi pyöriä hyvinkin kevyesti, viskohan alkaa ottaa kiinni sitten lämpötilan noustessa.
    E36 M3 -osia myynnissä
    E36 M3 -projekti

    Comment

    • Jaakko P
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 75
      • Vantaa

      Originally posted by rizzo View Post

      1. Olisiko ne flektin vastukset rikki? Jos ne ovat viallisia niin flekti pyörii vain nopeimmalla nopeudella (näitä nopeuksia oli 3 tai 4 tms) Ei ole iso homma korjata, kuulemma.
      Originally posted by Ramzez View Post
      Ettei olisi flektin mooottorin laakeri menossa?
      Originally posted by KV1 View Post
      Olisiko visko hirttänyt kiinni? Kokeile kylmänä pyöriikö flekti vapaasti kun siivistä heiluttelee. Kylmänä sen tulisi pyöriä hyvinkin kevyesti, viskohan alkaa ottaa kiinni sitten lämpötilan noustessa.

      Selvähomma eli flekti taitaa olla entinen. Käyn kohta pyörittelemässä että pyöriikö kevyesti.


      Originally posted by rizzo View Post
      2. Ebaysta löytyy vähän parempaan hintaa, nopeasti katsottuna tuli vastaan tämmönen: http://cgi.ebay.de/BMW-DVB-T-Tuner-D...s_Zubeh%C3%B6r <- Tuossa myös DVD-soitin näköjään, mutta 400-600 € hinnoissa varmasti pyörivät
      Originally posted by Ramzez View Post
      Saksasta noita orkkis videomoduuleja digivirittimellä saa n. 500€ hintaan, mutta se on mielestäni kallis kustannus ominaisuudesta, jota niin harvoin tarvitsee. Halvempi keino on modata joku erillinen autodigiboxi sinne videomoduulin kylkeen.

      Joo on tuo 500e vielä vähän liikaa. Ei olisi mitään linkkiä heittää missä joku olisi tunannut tuommoisen erillisen digipoksin tuonne?


      Originally posted by Ramzez View Post
      Tarkoititko nyt koiranluilla niitä reaktiotankoja, jotka ovat sellaiset "järeät ja bumerangimaiset", vai niitä suoria pystyasennossa olevia ohuita tukivarsia? TÄSSÄ yksi video, joka voi auttaa diagnosoimaan vikaa. Kohdassa 1:15 on reaktiotanko, eikä koiranluu. Kuvassa alla on sitten se "koiranluu".


      Juu nuo bumerangin malliset sekä kuvassa näkyvät ovat vaihdettu molemmille puolille. Lisäksi ne tukivarret jotka ovat poikittain. Narina hieman helpotti mutta kuuluu edelleen kun taas kumahtelu hieman koveni? Voisiko ne kallistuksenvakaajan keskikumit mitkä tukee sitä koriin olla väljät? Aiheuttaako ne kyseisiä oireita?
      Ja kiitoksia avuista!

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 884
        • Klaukkala

        Tekeekö meylen etuiskareilla mitään? Vai pitääkö tilata sachsit?

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          Originally posted by Supa View Post
          Perjaatteessa hyvinkin yksinkertainen.
          Sadetunnistimelle tulee virransyöttö sekä liitäntä K-bus väylälle.
          Eli keskustelee sitten väylän kautta korimoduulin kanssa joka ohjaa pyyhkimiä.
          Parin piuhanvedon lisäksi tarvii koodauksen että korimoduuli tietää moisen ominaisuuden löytyvän ja käyttää sen tietoa.

          Onko homman toteuttaneita täällä?
          Onko vuosimalli eroja?
          Kytkentäkaavioista selvitettävissä johdinpaikat? En toki ole ehtinyt sen enmpää tutkia josko piuhat löytyisi valmiina kattopaneelin takaa....
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by *makke* View Post
            Tekeekö meylen etuiskareilla mitään? Vai pitääkö tilata sachsit?
            Kokemusta ei oo, mutta on ne sentään Saksalaiset. E38 ei muutenkaan syö iskareita, kuten E39, niin sen puolesta ei oo pakko ostaa parasta.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Jaakko P
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 75
              • Vantaa

              Täälä on ollut puhetta niistä ö-pumpun pulteista niin laitetaan oma kokemus asiasta. Eli eilen auto ylös, öljyt ulos ja pohja irti ja kappas kaikki mutterit ja pultit paikoillaan ja kireällä. Ketjussa välystä noin 5 milliä. Kamat takas kiinni, castrollit koneeseen ja menoks. Kyseessä siis 206000km ajettu m60b35. Edellisen omistajan mukaan ei ikinä tarkistettu ja ainakin öljypohjan tiiviste näytti alkuperäiseltä eli ei näissä vissiin kaikissa pultit irtoile.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Jaakko P View Post
                Täälä on ollut puhetta niistä ö-pumpun pulteista niin laitetaan oma kokemus asiasta. Eli eilen auto ylös, öljyt ulos ja pohja irti ja kappas kaikki mutterit ja pultit paikoillaan ja kireällä. Ketjussa välystä noin 5 milliä. Kamat takas kiinni, castrollit koneeseen ja menoks. Kyseessä siis 206000km ajettu m60b35. Edellisen omistajan mukaan ei ikinä tarkistettu ja ainakin öljypohjan tiiviste näytti alkuperäiseltä eli ei näissä vissiin kaikissa pultit irtoile.
                Saman tyylinen tilanne minunkin M62B44 motissa, että kaikki pultit/mutterit olivat kireällä ja ketjun välys sopivissa arvoissa. Ajomäärä katsomishetkellä n. 205 tkm. Eli ei näissä kaikissa pumppu lähde irtoamaan, tai sitten ne on jo katsottu toisen omistajan toimesta, muttei ole viitsinyt siitä mitään dokumenttia laittaa auton mukaan. Tästä huolimatta ne kiinnitykset on syytä katsoa, koska on kuitenkin mahdollista, että pumppu irtoaa ja sitten ketuttaa, kun niin käy.

                Comment

                • Discohai
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1726
                  • 02

                  e38 kuume on kova joten kysymyksiä taas:

                  1: Ebaystä varmaan löytyy digibokseja? onko ihan plug and play? Missä sijaitsee ja minkä tilalle tulee?

                  2: Onko helppo homma saada tv näkymään myös vauhdissa? Joku huijausboksi??

                  3: Sopiiko 4:3 navin tilalle suoraan 16:9 navi?? Mistä tuoreempia navilevyjä saa ostaa? Löytyykö piraattina?

                  4: Mites sitten faceliftaus? Saako jostain valmiita kittejä? Tai jossain edes juttua aiheesta?

                  Tuossa nyt ensi alkuun jotain
                  Last edited by Discohai; 19-08-2010, 11:04.
                  E30 V8 M-Technic II
                  Myydään uusia bmw-varaosia
                  Täällä,

                  täällä
                  ja täällä
                  Puretaan:E32 735ia
                  Puretaan:E34 525ia
                  Puretaan:E34 535ia
                  Puretaan:2kpl E30
                  Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Discohai View Post
                    e38 kuume on kova joten kysymyksiä taas:

                    1: Ebaystä varmaan löytyy digibokseja? onko ihan plug and play? Missä sijaitsee ja minkä tilalle tulee?
                    En ole asentanut, mutta alkuperäisen hybridiboxin pitäisi olla aivan plug and play. Kuitenkin Ebayn hinnatkin tuppaavat olemaan 500€ luokkaa. Sijainti vasemmalla puolella takakontissa ja vanhan videomoduulin tilalle tulee. Jos kyseessä on jonkun erillisen digiboxin asennus, niin se vaatii kajoamista auton omiin johtosarjoihin ja koska en ole tätä tehnyt, en osaa sen tarkemmin neuvoa ohjeita.

                    Originally posted by Discohai View Post
                    2: Onko helppo homma saada tv näkymään myös vauhdissa? Joku huijausboksi??
                    Saattaa tarvita välikappaleen videomoduulin väliin, mutta saattaa olla mahdollista, että pelkästään koodaamalla saa tv:n näkymään ajossa. Minulla kun on tuon inpan lisäksi BMW Scanner 1.3.6 ja siinä on sellainen mahdollisuus, että saa tv:n näkymään ajossa. Koska oma tv:ni näyttää lumisadetta, niin en tiedä näkyisikö kuva ajossa, mutta lumisade ainakin näkyy.

                    Mututiedon pohjalta olen kuullut, että nuo digivirittimet tuppaavat hävittämään signaalin ajossa.

                    Originally posted by Discohai View Post
                    3: Sopiiko 4:3 navin tilalle suoraan 16:9 navi?? Mistä tuoreempia navilevyjä saa ostaa? Löytyykö piraattina?
                    Itse näytön vaihtaminen on plug and play, mutta tarvitsee lisäksi kehyksen näytön ympärille ja videomoduulin tarvitsee tukea 16:9 kuvasuhdetta. Jos olet kuitenkin hankkimassa uutta hybridimoduulia, niin se hyvin todennäköisesti tukee sitä.

                    Jos haluat päivittää itse naviyksikön peräkontissa, niin MK1:n kohdalla tarvitsee adapterikaapelit navin ja orkkis kaapeleiden väliin, muissa uudemmissa malleissa ei. Uusin sopiva navi on MK4 (DVD-pohjainen). Etenkin vanhemmissa seiskoissa radiomoduuli on vanhempaa mallia, joten radio toimii vähän hassusti sitten uudempien navisysteemien kanssa. Toimii kuitenkin, joten radiota voi yhä kuunnella. Jos haluaa, että kaikki toimii viimeisen päälle, niin sitten tarvitsee jo uusia radiomoduuli, CD-vaihtaja väyläohjattuun malliin ja modata sen kaapeleita ja jos autossa on DSP, sen uusiminen.

                    Navilevyjä löytyy esim. TÄÄLTÄ. Piraattina löytyy varmasti jos jaksaa netistä hakea.

                    Originally posted by Discohai View Post
                    4: Mites sitten faceliftaus? Saako jostain valmiita kittejä? Tai jossain edes juttua aiheesta?
                    Valmiista kiteistä en tiedä, mutta mielestäni homman pitäisi olla melko yksinkertaista. Ainakin etulokarit, etuvilkut ja valoumpiot pitää uusia. Joku homman tehnyt osaa varmasti neuvoa paremmin.
                    Last edited by Ramzez; 19-08-2010, 12:44.

                    Comment

                    • Rolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1067
                      • Kausala city

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Valmiista kiteistä en tiedä, mutta mielestäni homman pitäisi olla melko yksinkertaista. Ainakin etulokarit, etuvilkut ja valoumpiot pitää uusia. Joku homman tehnyt osaa varmasti neuvoa paremmin.
                      Lisäksi hommata helmamuovit sekä ovien alareunojen listat
                      E34 530d -94 M-Sport

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Toi helmamuovien laittaminen kiinnostaisi itseänikin, kun on tuohon kuskinpuolen helmaan joskus joku töytäissyt ja se on hieman ruma näköinen.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Komu
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 1038
                          • Nurmijärvi

                          Varmistaisin nyt vielä, etten turhaan tilaa väärää/toimimatonta osaa... Kyseessä siis täysin toimiva osa, jonka haluaisin vaihtaa omasta mielestäni "siistimmän näköiseen".

                          Autossa on siis tälläinen lämmönsäätö paneeli. Kuva autosta.


                          Ilmeisesti tilalle täysin plug&play kävisi tälläinen?


                          Kyseisen osan myynti-ilmoituksesta: http://tinyurl.com/ebayst-esimerkki

                          osanumeroa realoemista katsottuna tulee seuraavanlainen soveltuvuuslista:

                          Part 64118379112 (RMFD-AUTOMATIC AIR CONDITIONING CONTROL) was found on the following vehicles:
                          E38: Details on E38
                          E38 740i Sedan, USA
                          E38 740iL Sedan, USA
                          E38 740iLP Sedan, USA
                          E38 750iL Sedan, USA
                          E38 750iLP Sedan, USA
                          E38 725tds Sedan, Europe
                          E38 728i Sedan, Europe
                          E38 728iL Sedan, Europe
                          E38 730i Sedan, Europe
                          E38 730iL Sedan, Europe
                          E38 735i Sedan, Europe
                          E38 735iL Sedan, Europe
                          E38 740i Sedan, Europe
                          E38 740iL Sedan, Europe
                          E38 740iLP Sedan, Europe
                          E38 750i Sedan, Europe
                          E38 750iL Sedan, Europe
                          E38 750iLP Sedan, Europe
                          E38 750iLS Sedan, Europe
                          E38 L7 Sedan, Europe

                          Eli ilmeisesti kävisi liittimet suoraan?
                          Miten tuo vanha yksikkö irtoaa? Jotenkin jollain kapealla kampeamalla? Ylä/alapuolelta purkamalla ja kädellä työntämällä?
                          Nyt ix m60

                          ex:E70 X5 40d
                          + F31 330d
                          Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                          Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                          Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            Korjatkoon viisaammat jos väärässä mutta vaikka tuo automaatti ilmastoinin säätöyksikkö fyysisesti siihen menee niin ei taida ihan suoraan onnistua sen toimintaan saanti. :think :think
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by Arnolds View Post
                              Korjatkoon viisaammat jos väärässä mutta vaikka tuo automaatti ilmastoinin säätöyksikkö fyysisesti siihen menee niin ei taida ihan suoraan onnistua sen toimintaan saanti. :think :think
                              Juuri näin.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • ekituning
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2010
                                • 44
                                • turku

                                K-lukon kaukosäätö ei toimi

                                Pahoittelen toistoa, mutta en löytänyt vastausta kysymykseeni.
                                Auto on e38 740iA 9/94
                                Keskuslukitus siis toimii, bensatankinluukun lukkoa lukuun ottamatta. Paristot on vaihdettu avaimeen ja avain vilkkuu kyllä, kun yritän ohjelmoida. Kaukosäätö ei minun aikanani ole milloinkaan toiminut. Avaimessa on vain kaksi nappia. Kuulin, että pitäis olla kolme? Eli teetänkö kolmella napilla varustetun avaimen vai onko vika muualla? Kuulin myös, että ovessa olisi joku tunnistin, joka rikki ollessaan estää ohjelmoinnin.
                                Olen yrittäny ohjelmointi seuraavasti: ovet lukkoon, auki, sisälle autoon, ovi kiinni, Virrat päälle, Virrat pois,pienempi nappi pohjaan ja painetaan kolme kertaa suurempaa nappia. Onko tapa oikea?
                                Last edited by ekituning; 20-08-2010, 14:05. Reason: Tarkennusta ohjelmointi yritykseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎