Jarruosat on kyllä sellanen paikka, missä ei pitäisi ainakaan laadussa säästää...
Yleisesti hyväksi todettu resepti on hommata ebaysta halvat levyt ja kaveriksi sitten hyvät palat. Halvimmat/motonet-palat pitää niin kamalaa meteliä että pää hajoaa, mutta levyt on ihan samaa kauraa kaikki.
Tietääkös kukaan, kuinka ton AUX toiminnon saisi tuohon omaan autoon toimimaan? Vaatii ilmeisesti BM54 radion, jotta tälläinen ominaisuus saataisi?
Jos tehdään rajaus orkkisosien käytölle niin kyllä, pitää olla riittävän uusi BM54 ja laattamallin liittimillä, back-malli (pyöreillä liittimillä) ei tue suoraan tuotakaan ominaisuutta.
Jos taas lähdetään värkkäämään, niin onhan auxeja lisätty noihin orkkissoittimiin aina lipan alta löytyvästä business kasettisoittimesta alkaen. Ohjeet löytyvät netistä, kun vaan jaksaa hakea.
Miten näihin, ilmeisesti Depon, etuvaloihin saa sopimaan alkuperäisten etuvalojen xenon-hilut ja säätömoottorit? Depotko?
Vai tarviiko säätömoottoreita edes tuollaisiin Depoihin laittaa? (kai e38:ssa säätömoottorit on )
Säätömoottorit on aina xenonien kanssa. Halogeenienkin kanssa voi olla, jos sellaiset on aikanaan valmistusrakenteeseen ruksattu.
Jos taas hyväksyntä on H1+H7, eli halogeeneille, niin lailliset ne eivät ole vieläkään vaikka värkkäisitkin noihin ne moottorit, kun umpioita ei ole hyväksytty xenoneille. Eli maksaako vaivaa? Ja eikö noi enkelirinkulat ole tuning ilmiönä jo muutenkin out...
Yleisesti hyväksi todettu resepti on hommata ebaysta halvat levyt ja kaveriksi sitten hyvät palat. Halvimmat/motonet-palat pitää niin kamalaa meteliä että pää hajoaa, mutta levyt on ihan samaa kauraa kaikki.
Kiitos vinkistä! Lisää kysymystä pukkaa...
Minkälaisia rengaspaineita voitaisiin pitää ohjeellisina 245/40-20" ja 275/35-20" rengastukselle?
X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Edelleen ongelmaa koneena M62tu: startatessa kuuluu RRRRRRRRRrrrrr- tyyppinen rallatus n.3 sekkaa, äänen voimakkuus verrannollinen siihen kuinka kauan kone on ollut käymättä ennen starttia. Sitten tuon muutaman sekunnin jälkeen ääni vaimenee täysin ja kun kone käyntilämpöinen alkaa taas kuulua naputusta. Ääni tuntuisi kuuluvan oikean puolen lohkon uumenista, pellin alta kuunneltuna kuulostaa "pehmeältä" lotkotukselta, mutta auton sisälle kuuluu ennemminkin naputus. Nyt kuuluu pienillä kierroksilla(liikkeelle lähdettäessä) ajossakin, aiemmin vain tyhjäkäynnillä.
Onko mitään tietoa, miten voisi lähteä vikaa paikallistamaan ennen mahdollisen remontin aloitusta? Mahdollisuuksia kun on monia ja ei innostaisi käydä koko myllyä läpi pelkällä poissulkumenetelmällä. Karkeasti auton sisälle kuulostaisi nostajan rallatukselle, mutta pellin alta kuunneltuna ei kuulosta ollenkaan sellaiselta säksätykseltä vaan pikemminkin sellailta miltä vanos-rallatus kuulostaa.
Säätömoottorit on aina xenonien kanssa. Halogeenienkin kanssa voi olla, jos sellaiset on aikanaan valmistusrakenteeseen ruksattu.
Jos taas hyväksyntä on H1+H7, eli halogeeneille, niin lailliset ne eivät ole vieläkään vaikka värkkäisitkin noihin ne moottorit, kun umpioita ei ole hyväksytty xenoneille. Eli maksaako vaivaa? Ja eikö noi enkelirinkulat ole tuning ilmiönä jo muutenkin out...
Löysinkin sellaiset maailmalta missä on säätömoottorit mukana ja jokin "hyväksyntä" xenoneille. Mutta noissa Piritekin valoissa ei ole kai edes mahdollisuutta moottorille.
Eikä nuo enkelit ole vielä out muodista, kovastihan noita uudempiinkin korimalleihin päivitellään
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Jos tehdään rajaus orkkisosien käytölle niin kyllä, pitää olla riittävän uusi BM54 ja laattamallin liittimillä, back-malli (pyöreillä liittimillä) ei tue suoraan tuotakaan ominaisuutta.
Jos taas lähdetään värkkäämään, niin onhan auxeja lisätty noihin orkkissoittimiin aina lipan alta löytyvästä business kasettisoittimesta alkaen. Ohjeet löytyvät netistä, kun vaan jaksaa hakea.
No tämä on yksi vaihtoehto ilmeisesti, mikäli tehdään ns. köyhänmiehen versio stereoäänestä ja saadaan 3,5mm liitäntä mukavasti hollille.
I wanted Stereo input for my Ipod. I have read a lot of comments here that the links doesn't work correct and it's not real stereo. Here's my $3 fix/mod (2 RCA jacks) to get stereo in the Beemer so there is no need for DICE/ICE Links. Here we go: Take her appart As I had a spare wire loom for my DS
will allow you to input stereo through the radio in AUX mode. It is a 1/8 stereo plug that with an adapter RCA to 1/8 stereo plug you can play your DVD audio through and the video through the TV module. Use the the 1-6 presets to adjust the volume gain in Aux mode. Do you have 2 wires going to this
Tuon radion päivitys tuli lähinnä siksikin vaihtoehdoksi omaan projektiin, kun tuntuu, että se olisi nyt ainoa missä vika olisi, kun etupää ei soi kunnolla. :think
Löysinkin sellaiset maailmalta missä on säätömoottorit mukana ja jokin "hyväksyntä" xenoneille. Mutta noissa Piritekin valoissa ei ole kai edes mahdollisuutta moottorille.
Ainakin joidenkin olympia-volkkarien umpioiden kohdalla Piritekin sivuilla mainitaan, mikäli alkuperäiset säätömoottorit saa siirrettyä kyseisiin Depoihin ilman värkkäämistä. Noissa sitten on myös xenon-hyväksyntä tai on valmiiksi xenoneilla. Luulisi saman linjan pätevän näihinkin. Heiltä suoraan kysymällä ainakin selviää, tietävätkö paremmin? Siis jos nyt joku muu samaa aihetta miettii...
On tuonne Piritekille laitettu kysely mutta ei ole vastausta kuulunut. Piritekillä siis H1+H7 polttimoilla ja nuo mitä maailma löytyy säätömoottori maininnalla on H7+H7 polttimoilla.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Edelleen ongelmaa koneena M62tu: startatessa kuuluu RRRRRRRRRrrrrr- tyyppinen rallatus n.3 sekkaa, äänen voimakkuus verrannollinen siihen kuinka kauan kone on ollut käymättä ennen starttia. Sitten tuon muutaman sekunnin jälkeen ääni vaimenee täysin ja kun kone käyntilämpöinen alkaa taas kuulua naputusta. Ääni tuntuisi kuuluvan oikean puolen lohkon uumenista, pellin alta kuunneltuna kuulostaa "pehmeältä" lotkotukselta, mutta auton sisälle kuuluu ennemminkin naputus.
Ketjunkiristin on apparin puolen lohkossa, ja kun se on kulunut/tukkeutunut tai jousi sökö, tulee meteliä. Ei vaadi juuri mitään purkamista kun sen irroittaa tai vaihtaa, suosittelen aloittamaan sen tarkastuksella tai vaihdolla.
Ketjunkiristin on apparin puolen lohkossa, ja kun se on kulunut/tukkeutunut tai jousi sökö, tulee meteliä. Ei vaadi juuri mitään purkamista kun sen irroittaa tai vaihtaa, suosittelen aloittamaan sen tarkastuksella tai vaihdolla.
Kiristin on vaihdettu. Tyhjäkäynti lotkotus ilmaantui suurinpiirtein samaan aikaan, samalla toisin auto sai uudet öljytkin(samaa laatua kuin aiemmin). Voisiko kiristimen vaihdossa kaikesta huolimatta mennä joku pieleen vaikka yksinkertisempaa hommaa on vaikea keksiä? Mielessä on käynyt toisioketjunkiristinkin. Taitaa olla hankala vaihtaa?
Edelleen ongelmaa koneena M62tu: startatessa kuuluu RRRRRRRRRrrrrr- tyyppinen rallatus n.3 sekkaa, äänen voimakkuus verrannollinen siihen kuinka kauan kone on ollut käymättä ennen starttia. Sitten tuon muutaman sekunnin jälkeen ääni vaimenee täysin ja kun kone käyntilämpöinen alkaa taas kuulua naputusta. Ääni tuntuisi kuuluvan oikean puolen lohkon uumenista, pellin alta kuunneltuna kuulostaa "pehmeältä" lotkotukselta, mutta auton sisälle kuuluu ennemminkin naputus. Nyt kuuluu pienillä kierroksilla(liikkeelle lähdettäessä) ajossakin, aiemmin vain tyhjäkäynnillä.
Onko mitään tietoa, miten voisi lähteä vikaa paikallistamaan ennen mahdollisen remontin aloitusta? Mahdollisuuksia kun on monia ja ei innostaisi käydä koko myllyä läpi pelkällä poissulkumenetelmällä. Karkeasti auton sisälle kuulostaisi nostajan rallatukselle, mutta pellin alta kuunneltuna ei kuulosta ollenkaan sellaiselta säksätykseltä vaan pikemminkin sellailta miltä vanos-rallatus kuulostaa.
Itse en ole VANOS-rallatusta päässyt koskaan vielä todistamaan (olen köyhä), mutta yksi mahdollisuus voi olla öljypumpun ketjun ylimääräinen löysyy. Pohja auki, tarkistaa kiinnitysmutterit ja kiristää hiukan ketjua.
Entäs voisiko olla niin, että öljylinja pääsee valumaan tyhjäksi viallisen takaiskuventtiilin vuoksi? Sijaitseeko se nyt sitten suodatinkotelossa vai missä?
Comment