Originally posted by Jukka K
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supa View PostSiltä se vähän vaikuttaa. En nyt muista varmasti oliko tuon ikäisessä alunperin rullamallin paneeli vielä joten vaihdettu todennäköisesti uudempi paneeli sen kummemin ajattelematta asiaa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
mankka
Jos joku hifi asiantuntija antais lausuntoa mikä on paskana. Eli e38 740 -97 auto jonka mankka meni mykäksi, eli ei toimi radio, kasetti eikä cd. Ajo tietokone pelaa normaalisti. Vika alkoi aluksi siten että, kun käänsi avaimesta virrat pois niin kaijuttimista kuului aina "rusahdus", silloin ei vielä muita ongemia. Pikkuhiljaa ongelma alkoi esiintymään kesken ajon saattoi mankka mennä mykäksi rusahduksen saattelemana, mutta volumea kovemmalle käännettäessä taas alkoi kuulua, tosin volume nappia piti erittäin varovasti kääntää. Ja virrat mankassa pysyi koko ajan päällä. Ja nyt tilanne on mennyt siihen että mankka ei mene päälle ja mikään nappi ei toimi, ajotietokone toimii normaalisti.-Nyt e38 740iA
-ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T, e28 518i
----------------------------------------
KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN
Comment
-
-
Originally posted by makkis View Post-96 vaihtui tuo digitaali paneeli, eli on alkuperäisenä tuon mallinen.
Vaihdoin siihen RHD mallin ja ilmastointi toimi hieman oudosti.
Kytkeytyi päälle vasta kun kierrokset käytti 4000+
LHD paneelin vaihdon jälkeen taas kaikki kuten pitikin.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostItselläni oli 96 mallissa rulla paneeli.
Vaihdoin siihen RHD mallin ja ilmastointi toimi hieman oudosti.
Kytkeytyi päälle vasta kun kierrokset käytti 4000+
LHD paneelin vaihdon jälkeen taas kaikki kuten pitikin.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmikä soitin siinä on? Perussoitin, soitin DSP:llä, navigointi...? On nimittäin ihan pikkasen eroa noilla järjestelmillä. Mutta äkkiseltään viittais ongelmaan sen volume\virtanapin toiminnassa.-Nyt e38 740iA
-ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T, e28 518i
----------------------------------------
KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN
Comment
-
-
Putsailin tuossa seiskan laseja sisäpuolelta ja aloin ihmettelemään kun repsikan a-pilarin verhoilu repsotti hieman. Hieman siinä tutkiskeltuani tulin tulokseen, että joskus edellisen omistajan aikana (varmaan siinä vaiheessa kun tuulilasi oli vaihdettu) on a-pilarin verhoilut irroitettu syystä taikka toisesta ja sen sijaan, että homma olisi tehty kunnolla, oli verhoilut kiinnitetty sikaflexillä.Onneksi sitä ei oltu käytetty kauhean paljoa, joten sain siivottua jäljet pois.
Seuraava vaihe oli kuitenkin selvittää, että miten ne verhoilut ovat alunperin olleet kiinni. Saavuin tulokseen, että niihin verhoilukappaleisiin tulevat sellaiset metalliset klipsit kiinni ja siihen metalliseen a-pilariin tulevat sitten jonkinlaiset vastakappaleet paikoilleen.
Tarvetta olisi siis noille metalliklipsuille (kaksi oli kadonnut) ja niiden vastakappaleille. Mahtaakohan tuollaisia vielä edes saada? Jos ei, niin jonkinlaisia fiksausehdoituksia saa tarjota, kunhan ne eivät sisällä sikaflexiä.
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEi varmaan ollut valmistettu -96, tai näköjään realoemin mukaan se vaihtuu 9/96. Joka tapauksessa samaan aikaan vaihtui kun tuli M62 moottori.
Auto muuten on M62:llä ja steppi askilla.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostPutsailin tuossa seiskan laseja sisäpuolelta ja aloin ihmettelemään kun repsikan a-pilarin verhoilu repsotti hieman. Hieman siinä tutkiskeltuani tulin tulokseen, että joskus edellisen omistajan aikana (varmaan siinä vaiheessa kun tuulilasi oli vaihdettu) on a-pilarin verhoilut irroitettu syystä taikka toisesta ja sen sijaan, että homma olisi tehty kunnolla, oli verhoilut kiinnitetty sikaflexillä.Onneksi sitä ei oltu käytetty kauhean paljoa, joten sain siivottua jäljet pois.
Seuraava vaihe oli kuitenkin selvittää, että miten ne verhoilut ovat alunperin olleet kiinni. Saavuin tulokseen, että niihin verhoilukappaleisiin tulevat sellaiset metalliset klipsit kiinni ja siihen metalliseen a-pilariin tulevat sitten jonkinlaiset vastakappaleet paikoilleen.
Tarvetta olisi siis noille metalliklipsuille (kaksi oli kadonnut) ja niiden vastakappaleille. Mahtaakohan tuollaisia vielä edes saada? Jos ei, niin jonkinlaisia fiksausehdoituksia saa tarjota, kunhan ne eivät sisällä sikaflexiä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by e46miäs View PostMoro, tietääkö joku missä sijaitsee tämmösen vm.98 728i E38 obd pistoke? kun pitäisi katsoa vikakoodit lukijalla(näyttörikki mittarissa) ja sammuttaa oilservice valo.
Ja siis OBD liitintä tuon ikäisessä ei ole, vaan 20-pinnin pyöreä diagnostiikka liitin.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKonehuoneessa pyöreä liitin... Sen kyllä erottaa kun on iso kansi päällä. Oikealla puolella konehuonetta.
Ja siis OBD liitintä tuon ikäisessä ei ole, vaan 20-pinnin pyöreä diagnostiikka liitin.E39 520iA
Comment
-
Comment