Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Originally posted by zener View Post
    Joo, mulla ei tosiaan pitempi aikasta testiä ole, kun mulla vika oli vika johtosarjassa. Kai noi kohta vois laittaa testimielessä pitemmäksi aikaa paikalleen, kun ei kellekkään kelpaa.
    Mites tollanen johtosarjavika ilmenee? Välillä toimii ja välillä ei?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14452
      • Oulu

      Originally posted by mikron View Post
      Mites tollanen johtosarjavika ilmenee? Välillä toimii ja välillä ei?
      Kaks anturi oli muka pimeänä ja otin puskurin pois, niin näin 2 johtoa poikki hapettuneena. Korjasin liitokset ja alko toimimaan. Nyt tosin ostin iipeistä ehjän johtosarjan, kun toinen oli hapettunut aivan pinnin juuresta ja lopetti viikko sitten toiminnan, kun ei saanu kunnolla korjattua enää.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by mikron View Post
        Mites tollanen johtosarjavika ilmenee? Välillä toimii ja välillä ei?
        Tällä testillä selviää johtosarjavikakin

        Originally posted by peto2 View Post
        Ota yksi ehjä irti ja koita sitä niiden tilalle jotka ovat mykkiä, tsekkaat samalla että liittimet on pohjassa eikä kauheesti hapantuneet. Silikonispraytä olis hyvä olla hommassa.. ei tahdo saada kuivana painettua liittimiä pohjaan asti. :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2171
          • Himas

          Originally posted by peto2 View Post
          Tällä testillä selviää johtosarjavikakin
          Tänks Täytyy kerätä motivaatiota ja tarttua härkää sarvista. Tällä netissä roikkumiseen käytetyllä ajalla olis jo käyny kokeilemassa onko vika antureissa vai johdoissa...
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Jaaha.. Taitaa olla 38:n virtalukko sökö.. Kun vetää avaimen pois ja työntää takaisin niin avain pyörii vastapäivään vaikka loputtomasti, kun käyttää radio-asennossa niin ei pyöri ylimääräsiä. Lukko on koko omistusaikani takerrellut hieman.

            Mikäs siellä on hajalla?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Rantakirppu
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 504
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by 174000 View Post
              Epävarma mutu, mutta jos yli +5°C niin ei mene weba päälle. Tai sitten, jos akku on ehtoopuolella ja jännite laskee liian alas, ei mene päälle.

              Eikö löydy kakea siihen, sen kanssa on helppo pelata?
              Kävin kokeilemssa, kun on 5 astetta pakkasen puolella, mut ei lähde webasto käyntiin.
              Akun oon vaihtanut syksyllä.
              Paljonkohan tuommonen tarvii jännitettä toimiakseen vois huomenna mitata akun lepojännitteen.

              Onko näihin saanut uutena kaukosäätimen?
              Mulla ei ainakaan sellasta ole, onkohan mahdollista ostaa jälkikäteen?
              Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14452
                • Oulu

                Tehtiinkö webaston "huollossa" kortille mitään? :think
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Rantakirppu
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 504
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by zener View Post
                  Tehtiinkö webaston "huollossa" kortille mitään? :think
                  Juu, tehtiin.
                  Korttihuoltoon lähetin ja samalla koko weba avattiin/tarkastettiin.
                  Vesipumppu oli myös sökönä ja tuli uusi.
                  Sitä ajettiin huolossa testipenkissä ja kaikki pitäis toimia.

                  Voiko webastosta jäädä jotain vikakoodeja jotka häiritsis toimintaa?
                  Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14452
                    • Oulu

                    Lukkotilahan voi olla päällä, mutta sillon se ei kyllä yritäkkään käynnistyä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Rantakirppu View Post
                      Juu, tehtiin.
                      Korttihuoltoon lähetin ja samalla koko weba avattiin/tarkastettiin.
                      Vesipumppu oli myös sökönä ja tuli uusi.
                      Sitä ajettiin huolossa testipenkissä ja kaikki pitäis toimia.

                      Voiko webastosta jäädä jotain vikakoodeja jotka häiritsis toimintaa?
                      Voi hyvinkin olla jumitilassa, eikä anna käyttää. Auto käyntiin, sulake irti, odota jonkun aikaa ja laita sulake takaisin kiinni. Tuolla tavalla ainakin E39:n webaston on saanut elvytettyä, jos on ollut pois pelistä.

                      Toki vikakoodit kannattaa nollata, jos siellä sellaisia on.

                      Comment

                      • Rantakirppu
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 504
                        • Keski-Pohjanmaa

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Voi hyvinkin olla jumitilassa, eikä anna käyttää. Auto käyntiin, sulake irti, odota jonkun aikaa ja laita sulake takaisin kiinni. Tuolla tavalla ainakin E39:n webaston on saanut elvytettyä, jos on ollut pois pelistä.

                        Toki vikakoodit kannattaa nollata, jos siellä sellaisia on.
                        Pitääpä käydä kokeilemassa tuota sulake juttua.
                        Itsellä eikä kavereilla ole laitteita jolla pääsis mun autoon, et joutuu sit viime kädessä käydä merkkihuollossa katsomassa vikakoodit, jos ei muuten herää.
                        Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                        Comment

                        • Rantakirppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 504
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Voi hyvinkin olla jumitilassa, eikä anna käyttää. Auto käyntiin, sulake irti, odota jonkun aikaa ja laita sulake takaisin kiinni. Tuolla tavalla ainakin E39:n webaston on saanut elvytettyä, jos on ollut pois pelistä.

                          Toki vikakoodit kannattaa nollata, jos siellä sellaisia on.
                          Kiitoksia, sulakkeen pois otto auttoi, nyt se jo heräsi, mut sammui hetken päästä.
                          Akku pitäis kyllä olla hyvä, mut pitää koittaa huomenna mitata se.
                          Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4029
                            • Imatra

                            Mites tuo E38 rengaspaineen valvonta, onko se vuosimallista riippumatta toteutettu venttiileissä olevilla antureilla? Kun minusta tuossa omassa vaikuttaisi olevan ihan normaalit venttiilit, ja järjestelmä kuitenkin toimii. Ainakin pari kertaa ilmoittanut "tire defect" ja samassa renkaassa paineet olleet vähentyneet kummallakin kertaa.

                            edit: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/179456 Tuon perusteella tuossa voisi olla se abs antureista mittaava järjestelmä?
                            Last edited by Tomba87; 26-03-2014, 00:35.
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Rantakirppu View Post
                              Kiitoksia, sulakkeen pois otto auttoi, nyt se jo heräsi, mut sammui hetken päästä.
                              Akku pitäis kyllä olla hyvä, mut pitää koittaa huomenna mitata se.
                              Ja kortin rikkoutuminen ei välttämättä ole mikään syy webaston toimimattomuuteen, vaan enemmänkin seuraus. Jos vaikka paloilmapuhaltimen moottori alkaa olla ehtoopuolella, niin se kuormittaa kortin ohjauselektroniikkaa ja ennenpitkää rikkoo kortin.
                              Siis: todettiinko huollossa paloilmapuhaltimen pyörivän kevyesti?
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Facelifted
                                BTCF Member
                                • Mar 2013
                                • 87
                                • Ilmajoki

                                Onkos näistä menny polttoainepumppuja kuinka paljon?
                                730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                                My only superpower is being invisible to womans.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎