E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Pitää tuo savutus kokeilla, huono vaan kylmällä erottaa normaalista höyrystä tuo sinisyys vai onko?
    Ei kyllä sen pitäisi oikein kunnolla turpauttaa, että kyllä huomaa.

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Jotain luin tuosta patentista laittaa ”adapteri” vesipumpun kautta, aika simppeli homma ja voi vesipumpun samalla vaihtaa.
    Tuommoisesta en ole kuullut, mutta tämä on ihan yleinen:
    https://www.youtube.com/watch?v=UoCED1jyfL4


    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Onko näissä ketjuongelmia, kuten muissa N-sarjan koneissa? Tottunut elämään pelko persuksen alla edellisen N47 koneen jälkeen ketjun laukeamisesta.
    Kyllä kait näistäkin ketjuja on mennyt mutta ei lähelläkään samoissa määrin kuin N47...ei sinnepäinkään.

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Onko konepellin alla monta erilaista säiliötä kaikenlaista hydrauliikkaöljyä alustalle, ohjaustehostimelle yms? Noista varmaan voi myös jotain päätellä, vai onko öljyt vakaajatangon sisällä?
    DD käyttää ohjaustehostimen (eli siis samasta säiliöstä) öljyä. CHF11S


    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Onko muita asioita mihin kiinnittää huomiota? Jotain teknisiä laitteita tai vastaavaa autossa? Comfort access kahvat varmaan suht heikohkoa tavaraa myös?
    Ei kait näissä nuo CA kahvat niin onglemallisia vielä olleet kuin F-sarjassa?

    Originally posted by Supa View Post
    En nyt ihan susipaskaksi haukkuisi. Näitä on liikenteessä aikamoinen määrä.
    Ensimmäisen generaation laatikot on kyllä ongelmallisempia mutta faceliftin gen2 on paljon parempi eikä tätä tyypillistä prefaceliftin turbiinihumppaamista pitäisi ilmetä niin usein.
    Niin onhan niitä paljon, mutta on myös paljon ongelmia. Huomattavasti enemmän kuin 5HP tai 8HP...
    Mutta joo olet oikeassa siinä että Gen2 on kyllä parempi kuin Gen1.

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Paljonko näillä laatikoilla yleensä elinikää ja öljyt varmaan kannattaa vaihtaa vaikka onkin ajettu? Riippuu varmasti paljon myös siitä onko maantiellä vai kaupungissa pyöritelty
    Hyvin eri-ikäisinähän noita on hajonnut mitä olen kuullut/lukenut. 250tkm on varmaan aika lähellä jos ei koskaan ole öljyjä vaihdettu...säännöllisesti vaihdettuina on päästy 500tkm+
    Muistaakseni kakkoselta ykköselle nykäisee näissä aina hieman (tai siis ainakin Gen1) kuuluu asiaan.
    Last edited by TheRipper; 23-01-2020, 15:43.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    En nyt ihan susipaskaksi haukkuisi. Näitä on liikenteessä aikamoinen määrä.
    Ensimmäisen generaation laatikot on kyllä ongelmallisempia mutta faceliftin gen2 on paljon parempi eikä tätä tyypillistä prefaceliftin turbiinihumppaamista pitäisi ilmetä niin usein.
    Joo, tuon pitäisi olla aika helppo homma selvittää onko turbiini/mekatroniikka kunnossa. Onko näissä myös sellaista, että mekatroniikka vuotaa, kun nykii alaspäinvaihdot, varsinkin 3->2?

    Paljonko näillä laatikoilla yleensä elinikää ja öljyt varmaan kannattaa vaihtaa vaikka onkin ajettu? Riippuu varmasti paljon myös siitä onko maantiellä vai kaupungissa pyöritelty

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Jos ei kallistele mutkiin niin toimii. Alta päin sen varmaankin näkee vuotaako vai ei.




    Antaa ainakin käydä tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ja sitten polkaisee kaasun pohjaan jos pölläyttää sinistä niin venttiilivarren kumit vuotaa...se kait ihan tyyppivika näissä.
    Toinen on se jäähdytysvesiputki imusarjan alla. Tähänkin on Amerikan pojat keksineet toimivan ratkaisun.

    Tuo 6HP on varmasti ZF surkein laatikko koskaan. Mekatroniikkavikoja ilmenee aika paljon. Tosin suurin osa johtuu siitä että öljyjä ei ole koskaan vaihdettu kun ei kuulu huolto-ohjelmaan.
    Koeajolla kannattaa 80km/h vauhdissa laittaa vakkari päälle ja katsoa seilaako kierrokset yhtään tasaisella....jos seilaa niin sitten on mekatroniikassa vikaa. Eihän tuo nyt mahdoton remontti ole uudet palikat laittaa mutta kallis toki jos ei itse voi hommaan ruveta. 2500€+ (?)
    Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Pitää tuo savutus kokeilla, huono vaan kylmällä erottaa normaalista höyrystä tuo sinisyys vai onko?

    Jotain luin tuosta patentista laittaa ”adapteri” vesipumpun kautta, aika simppeli homma ja voi vesipumpun samalla vaihtaa.

    Onko näissä ketjuongelmia, kuten muissa N-sarjan koneissa? Tottunut elämään pelko persuksen alla edellisen N47 koneen jälkeen ketjun laukeamisesta.

    Onko konepellin alla monta erilaista säiliötä kaikenlaista hydrauliikkaöljyä alustalle, ohjaustehostimelle yms? Noista varmaan voi myös jotain päätellä, vai onko öljyt vakaajatangon sisällä?

    Pitää tuon laatikon toimintaan kiinnittää huomiota, edellisessä E87 LCI:ssä oli 2nd gen 6HP ja joutui tekemään kokonaisen remontin 210tkm kohdalla mekatroniikan pettämisen ja kitkalevyt oli palanut kiinni. Vaihdot varmaan pitää olla aika huomaamattomat?

    Onko muita asioita mihin kiinnittää huomiota? Jotain teknisiä laitteita tai vastaavaa autossa? Comfort access kahvat varmaan suht heikohkoa tavaraa myös?
    Last edited by Sisäänajettu; 23-01-2020, 15:18.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Tuo 6HP on varmasti ZF surkein laatikko koskaan. Mekatroniikkavikoja ilmenee aika paljon. Tosin suurin osa johtuu siitä että öljyjä ei ole koskaan vaihdettu kun ei kuulu huolto-ohjelmaan.
    Koeajolla kannattaa 80km/h vauhdissa laittaa vakkari päälle ja katsoa seilaako kierrokset yhtään tasaisella....jos seilaa niin sitten on mekatroniikassa vikaa. Eihän tuo nyt mahdoton remontti ole uudet palikat laittaa mutta kallis toki jos ei itse voi hommaan ruveta. 2500€+ (?)
    En nyt ihan susipaskaksi haukkuisi. Näitä on liikenteessä aikamoinen määrä.
    Ensimmäisen generaation laatikot on kyllä ongelmallisempia mutta faceliftin gen2 on paljon parempi eikä tätä tyypillistä prefaceliftin turbiinihumppaamista pitäisi ilmetä niin usein.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mitenkä tuon saa selville testiajossa, että onko kyseinen varuste ehjänä?
    Jos ei kallistele mutkiin niin toimii. Alta päin sen varmaankin näkee vuotaako vai ei.


    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mitenkä muuten tuon N62B48TU koneen kestävyys? Onko elämää vielä edessä ja mitä tulisi tarkastaa koe-ajolla ja mihin tulisi varautua?
    Antaa ainakin käydä tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ja sitten polkaisee kaasun pohjaan jos pölläyttää sinistä niin venttiilivarren kumit vuotaa...se kait ihan tyyppivika näissä.
    Toinen on se jäähdytysvesiputki imusarjan alla. Tähänkin on Amerikan pojat keksineet toimivan ratkaisun.

    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Laatikko on ilmeisesti ZF 6HP26 ? Ilmeisesti suht varma laatikko, kunhan öljyjä vaihtelee ja tiivisteitä mekatroniikan puolelta ? Vaihtojen tulee olla huomaamattomia ja ei nykimisiä varmaan edes kylmänä (paitsi pari ekaa vaihtoa) ?
    Tuo 6HP on varmasti ZF surkein laatikko koskaan. Mekatroniikkavikoja ilmenee aika paljon. Tosin suurin osa johtuu siitä että öljyjä ei ole koskaan vaihdettu kun ei kuulu huolto-ohjelmaan.
    Koeajolla kannattaa 80km/h vauhdissa laittaa vakkari päälle ja katsoa seilaako kierrokset yhtään tasaisella....jos seilaa niin sitten on mekatroniikassa vikaa. Eihän tuo nyt mahdoton remontti ole uudet palikat laittaa mutta kallis toki jos ei itse voi hommaan ruveta. 2500€+ (?)

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Vakaajat maksaa n. 1500€ kpl ja joskus venttiiliblokikin on näissä vuotanut. Itse tosin laitoin käytetyn vakaajan vuotavan tilalle, jonka tilasin jenkeistä vähän ajetusta. Toistaiseksi mennään jo toista vuotta ilman vuotoja. Ja tuo käytetty vakaaja maksoi 70€.

    Ja on kyllä mukava ajaa tuommonen möhkäle, kun ei mutkiin kallistele ollenkaan.
    Jees, kyllähän tuo varmaan ehjänä on aika passeli varuste tällaiseen laivaan

    Mitenkä tuon saa selville testiajossa, että onko kyseinen varuste ehjänä?

    Mitenkä muuten tuon N62B48TU koneen kestävyys? Onko elämää vielä edessä ja mitä tulisi tarkastaa koe-ajolla ja mihin tulisi varautua?

    Laatikko on ilmeisesti ZF 6HP26 ? Ilmeisesti suht varma laatikko, kunhan öljyjä vaihtelee ja tiivisteitä mekatroniikan puolelta ? Vaihtojen tulee olla huomaamattomia ja ei nykimisiä varmaan edes kylmänä (paitsi pari ekaa vaihtoa) ?

    Muita kohteita mitä tulisi tarkistaa/mahdollisesti herkkiä vioille?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Vakaajat maksaa n. 1500€ kpl ja joskus venttiiliblokikin on näissä vuotanut. Itse tosin laitoin käytetyn vakaajan vuotavan tilalle, jonka tilasin jenkeistä vähän ajetusta. Toistaiseksi mennään jo toista vuotta ilman vuotoja. Ja tuo käytetty vakaaja maksoi 70€.

    Ja on kyllä mukava ajaa tuommonen möhkäle, kun ei mutkiin kallistele ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ihan sama DSP se on kuin noissakin. Mutta hyvähän se on niissäkin...ja oli hyvä jo E39.

    DD = Dynamic Drive eli siis hydrauliset kallistuksen vakaimet. Ehkä paras varuste mikä itsellä on ollut missään autossa.

    Jos auto yön yli seissyt niin sitten ainakin näkee hyvin vuotaako vaiko eikö.
    Joo, itsellä huonot muistot aikoinaan E87 DSP hifeistä, ei ollut kyllä kovin ihmeelliset...

    Ok, kiitos selvennyksestä. Parantaako tuo ajo-ominaisuuksia missä mielessä ja onko kuinka luotettava varuste ? Onko kallis korjailla tuo, jos menee rikki ?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Jees, eiköhän tuolla dsp:lläkin pärjäisi... Varmaan E65 DSP huomattavasti parempi, kuin esim. E60/E90 ?

    Mikä tuo DD oikein on?

    Joo, pitää katsoa, että perä on molemmilla puolilla samalla tasolla, ei kai siinä sen kummempaa ole...
    Ihan sama DSP se on kuin noissakin. Mutta hyvähän se on niissäkin...ja oli hyvä jo E39.

    DD = Dynamic Drive eli siis hydrauliset kallistuksen vakaimet. Ehkä paras varuste mikä itsellä on ollut missään autossa.

    Jos auto yön yli seissyt niin sitten ainakin näkee hyvin vuotaako vaiko eikö.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Individual Audiio oli paras, mutta DSP on enemmän kuin hyvä!




    Olikos näissä nyt sitten jo niin että tuo Adaptive Drive sisälsi sitten molemmat EDC:n ja DD:n?


    Kannattaa muuten sitten tarkistaa että auton takapää on vaakatasossa eikä jompi kumpi puoli laske...tarkoittaa vuotavaa pussia ja sekin muutaman saturaisen maksaa. Tosin ei vissiin näissä ihan niin yleinen ongelma ole kuin F-sarjan farkuissa...
    Jees, eiköhän tuolla dsp:lläkin pärjäisi... Varmaan E65 DSP huomattavasti parempi, kuin esim. E60/E90 ?

    Mikä tuo DD oikein on?

    Joo, pitää katsoa, että perä on molemmilla puolilla samalla tasolla, ei kai siinä sen kummempaa ole...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Individual Audiio oli paras, mutta DSP on enemmän kuin hyvä!




    Olikos näissä nyt sitten jo niin että tuo Adaptive Drive sisälsi sitten molemmat EDC:n ja DD:n?
    Jep, L7 on kyllä varsin mainio.

    Ja kyllä tuo varustekoodi sisältää faceliftissä molemmat.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Oliko Logic 7 paras äänentoisto mitä sai vai oliko vielä joku hifimpi setti olemassa ?

    Individual Audiio oli paras, mutta DSP on enemmän kuin hyvä!


    Originally posted by zener View Post
    Tuo S220 on tosiaan takapään ilmajouset ja adaptive driveen kuuluu aktiivivakaajat, jotka tahtoo iän myötä vuotaa. Taakse len omaan vakaajan kerran vaihtanut.
    Olikos näissä nyt sitten jo niin että tuo Adaptive Drive sisälsi sitten molemmat EDC:n ja DD:n?


    Kannattaa muuten sitten tarkistaa että auton takapää on vaakatasossa eikä jompi kumpi puoli laske...tarkoittaa vuotavaa pussia ja sekin muutaman saturaisen maksaa. Tosin ei vissiin näissä ihan niin yleinen ongelma ole kuin F-sarjan farkuissa...

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Niin, sehän on suljettu systeemi, että jos öljyt on vajaana niin jostain vuotaa ja yleensä se sylinteri. Sylinteri maksoi 225€ ja kaasujouset oli muistaakseni n. 130€ pari ja sai vain alkuperäisenä.
    Kiitokset, eli tuollaisiin summiin pitää valmistautua mahdollisesti

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Niin, sehän on suljettu systeemi, että jos öljyt on vajaana niin jostain vuotaa ja yleensä se sylinteri. Sylinteri maksoi 225€ ja kaasujouset oli muistaakseni n. 130€ pari ja sai vain alkuperäisenä.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Hydraulipumpun hurinan kyllä kuulee, jos päälle lähtee. Pumppu näissä on kaikista varmin osa tuosta systeemistä. Jos pumppu pyörii, niin todennäköisesti ite sylinteri vuotaa sieltä männän välistä (öljyt siis vähissä) ja todennäköisesti myös kaasujouset on loppu, eikä jaksa välttämättä nostaa kontin kantta ilman avustusta. Molemmat omaan vaihtaneena...
    Kiitoksia tiedosta! Eli helpoimmalla voi päästä öljynlisäyksellä (10€), jos joutuu ostamaan uudet kaasujouset (vajaa 100€ paikkeilla?) tai koko pumppu uusiksi olisi varmaan useampi satanen? Kiitoksia, tähän saatu hieman selvennystä.

    Leave a comment:

Working...
X