E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Hydraulipumpun hurinan kyllä kuulee, jos päälle lähtee. Pumppu näissä on kaikista varmin osa tuosta systeemistä. Jos pumppu pyörii, niin todennäköisesti ite sylinteri vuotaa sieltä männän välistä (öljyt siis vähissä) ja todennäköisesti myös kaasujouset on loppu, eikä jaksa välttämättä nostaa kontin kantta ilman avustusta. Molemmat omaan vaihtaneena...

    Tuo S220 on tosiaan takapään ilmajouset ja adaptive driveen kuuluu aktiivivakaajat, jotka tahtoo iän myötä vuotaa. Taakse olen omaan vakaajan kerran vaihtanut.
    Last edited by zener; 22-01-2020, 22:26.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ei ole todellakaan ilma-alustaa vakiona...onko edes saanut? Taka-akselille on lisävarusteena on ilmapussit saanut.

    Adaptive Drive on säätyvä iskunvaimennus?

    Hifi System DSP = Logic 7.

    Takaluukun hydraulimoottori yleensä vissiin se heikko kohta...joskus voi vaan nestekin karata, jos moottori käy niin nesteen lisäyksellä voinee selvitä.
    Kiitoksia tiedosta, onkohan kyseinen varuste juurikin taka-akselin ilmajouset S220 Self-Levelling Suspension ?

    Edessä on siis normaalit jouset, mutta joka nurkassa ilmeisesti säätyvät iskunvaimentimet ?

    Oliko Logic 7 paras äänentoisto mitä sai vai oliko vielä joku hifimpi setti olemassa ?

    Jos takaluukun moottori on rikki, niin kuinka iso homma ja kallis osa mahtaa olla ? Pitäisikö moottorin ääntää, jos kunnossa vaikka kontti ei aukeaisikaan ?

    Muihin kysymyksiin myös saa vastailla vapaasti kaikki

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Ilmeisesti ilma-alusta on näissä vakiona, mutta tätä ei ? S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive", mikä tuo mahtaa olla ja aiheuttaako enemmän päänvaivaa, kuin hyötyä ? Kuinka luotettava ilma-alusta mahtaa olla näillä kilometreillä ja 14v ikäisenä ?

    Mikä mahtaa olla paras mahdollinen stereosetti näihin, vai onko tässä autossa jo se (S677 HiFi System Professional DSP) ? Onko tuo siis Logic 7 ?

    Minkälaisia tyyppivikoja mahtaa näissä olla ? Ainakin lueskellut, että koneen jäähdytysnesteen "kokoojaputki" koneen sisällä tuppaa vuotamaan ilmeisesti päässä olevasta tiivisteestä ? Onko tähän olemassa helpompaa korjaustapaa ennakkoon, kuin koko koneen avaaminen ? Jotain luin, että vesipumpun irrottamalla saadaan vika korjattua, kun laitetaan jokin metallinen osa tuosta vesipumpun kautta sisään?

    Sitten perus tiivisteiden vuotamista varmaankin, sekä jotain muita tiivisteitä ? Paljonko näihin kannattaa rahaa pitää valmiina ja miten mahtaa oireilla muutoin kuin öljyn kulumisena ?

    Ilmeisesti asb moduuli on myös suht heikko näissä?

    Onko laittaa mahdollisia vikakohteita ja vastauksia kysymyksiin, jos kaupoille päästään, niin varmaan tärkein on ottaa ISTA mukaan ja lukea ennen ajoa koodit ja ajon jälkeen ? Minkälaista kulutusta odotettavissa 80% maantie 20% kaupunkiajossa (10-12l), RE85 mahdollisuus järkevä ?

    Ei ole todellakaan ilma-alustaa vakiona...onko edes saanut? Taka-akselille on lisävarusteena on ilmapussit saanut.

    Adaptive Drive on säätyvä iskunvaimennus?

    Hifi System DSP = Logic 7.

    Takaluukun hydraulimoottori yleensä vissiin se heikko kohta...joskus voi vaan nestekin karata, jos moottori käy niin nesteen lisäyksellä voinee selvitä.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Olisi eräs E65 LCI 750i -06 kiikarissa. Autolla ajettu 260tkm ja kuulemma ei ole vikavaloja tai suurempia vikoja, ainut vika on, että sähkötoiminen takaluukku ei toimi (onkohan yleinen ongelma ja onko vaikea korjata?).

    Auto on suhteellisen hyvin varusteltu:

    S701 Area-Code 5 For DVD

    S416 Roller Sun Visor, Rear Lateral
    S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
    S494 Seat Heating Driver/Passenger
    S496 Seat Heating, Rear
    S456 Comfort Seat With Memory
    S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
    S403 Glass Roof, Electrical
    S438 Fine Wood Trim

    S633 Preparation, Mobile Phone, Business
    S672 CD Changer For 6 CDs
    S601 TV Function
    S609 Navigation System Professional
    S677 HiFi System Professional DSP
    S611 BMW Night Vision

    S508 Park Distance Control (PDC)
    S524 Adaptive Headlights
    S521 Rain Sensor
    S534 Automatic Air Conditioning
    S536 Auxiliary Heating
    S541 Active Cruise Control

    S248 Steering Wheel Heater
    S220 Self-Levelling Suspension
    S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive"
    S255 Sports Leather Steering Wheel

    S316 Automatic Trunk Lid Mechanism
    S322 Comfort Access
    S842 Cold-Climate Version
    S302 Alarm System
    S896 Daytime Driving Lights
    S354 Windscreen, Green-Tinted Upper Strip
    S323 Soft-Close-Automatic Doors
    S760 High Gloss Shadow Line

    Muutama kysymys itse varusteista. Autossa on ilmeisesti siis aktiivinen vakkari S541 Active Cruise Control ja kaukokäyttöinen webasto S536 Auxiliary Heating (autossa tulee mukana bmw:n oma kaukosäädin tälle), toimiiko tuo ihan normaalin webaston tavoin kaukosäätimestä ? Myös ilmeisesti viilennys onnistuu tästä ?

    Ilmeisesti ilma-alusta on näissä vakiona, mutta tätä ei S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive" ? Mikä tuo mahtaa olla ja aiheuttaako enemmän päänvaivaa, kuin hyötyä ? Kuinka luotettava ilma-alusta mahtaa olla näillä kilometreillä ja 14v ikäisenä ?

    Mikä mahtaa olla paras mahdollinen äänentoisto näihin vakiona, vai onko tässä autossa jo se (S677 HiFi System Professional DSP) ? Onko tuo siis Logic 7 ?

    Minkälaisia tyyppivikoja mahtaa näissä olla ? Ainakin lueskellut, että koneen jäähdytysnesteen "kokoojaputki" koneen sisällä tuppaa vuotamaan ilmeisesti päässä olevasta tiivisteestä ? Onko tähän olemassa helpompaa korjaustapaa ennakkoon, kuin koko koneen avaaminen ? Jotain luin, että vesipumpun irrottamalla saadaan vika korjattua, kun laitetaan jokin metallinen "adapteri" tuosta vesipumpun kautta sisään?

    Sitten perus tiivisteiden vuotamista varmaankin, sekä jotain muita tiivisteitä (venttiilivarren kumit ei kai näissä N62B48 koneissa ole niinkään ongelma?) ? Paljonko näihin kannattaa rahaa pitää valmiina ja miten mahtaa oireilla muutoin kuin öljyn kulumisena ?

    Ilmeisesti asb moduuli on myös suht heikko näissä? Disa venttiili, vanokset (4kpl?) myöskin varmaan ääntää, jos vaativat huoltoa, ei niinkään anna vikakoodia ?

    Onko laittaa mahdollisia vikakohteita ja vastauksia kysymyksiin. Jos kaupoille päästään, niin varmaan tärkein on ottaa ISTA mukaan ja lukea ennen ajoa koodit ja ajon jälkeen ? Minkälaista kulutusta odotettavissa 80% maantie 20% kaupunkiajossa (10-12l), RE85 mahdollisuus järkevä ?

    Laittelen huomenna tänne vaikka asioita mitä tässä on jo huollettu, kuulemma iso nippu huollettua.
    Last edited by Sisäänajettu; 22-01-2020, 20:04.

    Leave a comment:


  • Bimmeristi-14
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Oisko kuitenkin tosiaan nyt vahvistin ja ASK edelleen silti rikki. Itsekkin yhden l7 vahvarin jenkeistä tilasin ja 100% palaute myyjällä oli, mutta tuolla vahvarilla ei toimi mikään kaiutin takana eikä bassot. Sittemmin alko myös kuskinpuolen etuovien kaiuttimet pätkiä ja siihen tilasin ihan loppupään ASK:n (kyseinen oli loppuvuodesta 2007 valmistettu) ja sen jälkeen on toistaseksi menty ongelmitta ja faceliftin softalla olevan näytön avulla sai sitten sen AUX:n samalla.

    Mulla on tuosa prefacen ASK, millä pääsääntöisesti homma pelasi, millä vois vaikka testatakkin, mutta tosiaan kaukana on.
    No kyllä mulla alkaa vahva kutina olemaan että ainakin tuossa ASK:ssa vikaa on. Satunnaisesti ääni saattaa palata etuoven kaijuttimeen. Tosiaan ja kun parkkitutkan äänetkin on hukassa osittain niin paras vain etsiä korjaaja tuolle. Ebayssa näytettiin myyvän korjaussettejä noihin mutta en itse rohkene lähtiä yrittämään, sen jälkeen tuskin toimii enää mikään :think Hittolainen kun on tuo Oulu vähän piirun verran turhan kaukana..

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Oisko kuitenkin tosiaan nyt vahvistin ja ASK edelleen silti rikki. Itsekkin yhden l7 vahvarin jenkeistä tilasin ja 100% palaute myyjällä oli, mutta tuolla vahvarilla ei toimi mikään kaiutin takana eikä bassot. Sittemmin alko myös kuskinpuolen etuovien kaiuttimet pätkiä ja siihen tilasin ihan loppupään ASK:n (kyseinen oli loppuvuodesta 2007 valmistettu) ja sen jälkeen on toistaseksi menty ongelmitta ja faceliftin softalla olevan näytön avulla sai sitten sen AUX:n samalla.

    Mulla on tuosa prefacen ASK, millä pääsääntöisesti homma pelasi, millä vois vaikka testatakkin, mutta tosiaan kaukana on.

    Leave a comment:


  • Bimmeristi-14
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Onhan boksit koodattu oikein? Testaa ask ja vahvistin jossain toisessa autossa?

    Kyllä ne pitäis oikein olla koodattu, kun ei tässä lähialueella ole ketään kenen kanssa pääsis testaamaan. Tuntuu sen verran vierastettu korimalli olevan jotta ei onnaa :think

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Onhan boksit koodattu oikein? Testaa ask ja vahvistin jossain toisessa autossa?

    Leave a comment:


  • Bimmeristi-14
    replied
    E65 -04 Logic 7 ongelma

    Tsau!

    Tarvisin jeesiä minun auton pitkään vaivanneen ongelman kanssa. Kaikki alkoi viime keväänä kun otsikon autosta katosi bassot, vaihdoin uuden vahvistimen ja ajattelin että tällä hyvä, eipä ollut. Nyt olen vaihtanut c pilarissa olevan fm moduulin kun se häröili, subbarit ja ask yksikön. Ask yksikön myyjä vakuutti mankan olevan kunnossa, kuitenkaan repsikan oven kaijuttimet eivät tuota ääntä, samoten hattuhyllyn vasen puoli on pimeä ja subbarit ei lyö bassoa vaan ”röpeltää”. Nyt ei anna enään muita vikakoodeja muutakuin MOST järjestelmästä 00E18D. Eli järjestelmä ei herää, uudet boksit on koodattu mutta ei auta. Olisiko vika nyt kuitenkin tuossa uudessakin ASK yksikössä vai mikähän piru tuota vaivaa, vikakoodeja kun ei muualta tule. Ja tuokin koodi katosi kun nollattiin, mutta selkeästihän siellä jotain on kun satunnaisesti tuon koodin heittää ja humpat ei soi lähellekkään oikein. Alkaa mennä ”sormi suuhun” tuon kanssa, onko tuttua? Olen ohittanut tuolla lollipop johdolla noita bokseja mutta mikään ei muutu mihinkään. Kaikki apu ja vinkit otetaan hyvin mielellään vastaan!

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    ja vaihdettiin takuuseen. Nyt on pelannut 3pv, mutta moottorin valo syttyi n.30km jälkeen ja vikakoodit 00272C ja 00272D. Nollatiin koodit, eikä ole tulleet uudestaan.
    Mitähän nuo koodit "tarkoittivat"
    Löytyi tämmöinen ; additive mixture adaptation bank 1/bank 2-control limit reached. Edelleen mitä tarkoittaa??
    Esim. imuvuodolla tuon saa aikaiseksi. Ylittää säätörajan ja siitä jää vikakoodi.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Termostaatti oli rikki ?

    Originally posted by junkkri View Post
    Autossahan on sähkötermari, joka on juuri vaihdettu 105-asteiseksi .Miksiköhän lämmöt ei sitten nouse (välillä nousee?)
    ja vaihdettiin takuuseen. Nyt on pelannut 3pv, mutta moottorin valo syttyi n.30km jälkeen ja vikakoodit 00272C ja 00272D. Nollatiin koodit, eikä ole tulleet uudestaan.
    Mitähän nuo koodit "tarkoittivat"
    Löytyi tämmöinen ; additive mixture adaptation bank 1/bank 2-control limit reached. Edelleen mitä tarkoittaa??
    Last edited by junkkri; 31-10-2019, 15:41.

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    E65 puhelin.

    Tosta puhelimesta puuttuu akut.. Löysin jotain juttua, että pientä lähi-idän ongelmaa ois nuissa ollu, eli ne akut räjähtelee eikä sitte puhelin sovi enää ulos laatikostaan. Liekö tosi juttu vai esson juttuja?

    Ois se suurten johtajien tyyliä soitella bemarista prepaylla

    Akkujen tyyppiäkään en löytänyt mistään..


    Aika herkkään tämä seiska herjaa että lataa akku, kun virrat on päällä. Starttaa kyllä hyvin silti aina. Kieliikö tuo huonosta akusta vai onko muka normaalia?

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    omassa kuuluu kylmänä pieni tupsutus konehuoneesta. Veikkaisin että pakosarja on halki/vuotaa. Onko näissä 735i ollu moista oiretta?
    Kuinka paskamainen paikka on vaihtaa tiiviste/pakosarja?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Omassa sekoili myös tuo idrive rulla ja lueskelin että sitä ohjainmoduulia oli vaihdeltu jenkeissä jopa takuuseen. Omaan vaihdoin tuoreimmalla osanumeroola olevan moduulin ja samalla laitoin huvikseen myös faceliftin rullan. Ei ole sekoillut ainakaan vielä. Tuolla mun e65 topikissa oli vähän kuvia hommasta.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    Tossa selailin miljoonaa juttua läpi, mut en löytäny äkkiä vastauksia.
    Onko muilla ollu E65 idrivessa ongelmaa, että se ohjain nuppi pyörii, kuin mielipuoli suuntaan jos toiseen omiaan.
    Onko siellä piirilevyssä häikkää vai mikä auttaa korjaukseen?

    .
    Oli entisessä samaa vikaa... Annoin välillä runtua nupille eli pyörittelin voimalla ympyrää. Se ainakin auttoi minulla, toimi pitkän aikaa kunnolla. Kun sekosi taas niin uusi käsittely.

    Mikään virallinen korjaus tuo ei ole mutta minulla auttoi ja en ota vastuuta jos särkyy 👍

    Leave a comment:

Working...
X