Originally posted by nonmerce
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
-
Originally posted by jani View PostToinen mielenkiintoinen asia on että koska tällä foorumilla nähdään eka "tuunattu" i4?
Kuka laittaa ekana kiinni ilma-alustan, lambo ovet tai rieger gts korisarjan?
i4m50 sisältää jo yhden variaattion ilmajousista jo uutena.
ainakin takapäässä.
olkoon se vaikka eka tuuninki
Comment
-
-
Tuli laitettua i4 koeajovarauspyyntö. M4 seuraaja haussa ja tällä hetkellä on kyllä aika sekavat ajatukset seuraavasta autosta. Koskaan en ole sähkärillä ajanut joten siinäkin mielessä oli jo aika. Onko kellään käynyt i4 koeajolla niin ettei olis innostunut autosta? Mielenkiinnolla jään odottelemaan koska ensimmäiset käytetyt valuu markkinoille.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Originally posted by M50Berg View PostUnohtakaa polttikset.Originally posted by isolohko View PostTyhjentävästi sanottu. Kun sähkö puraisee, paluu ICE:een voi olla iso kynnys.
Näin se on. Kovin reliikeille ne tuntuu samantien. Sama fiilis tuli nopeasti vaikka koeajamassa kävi takavetoisen ID4 joka ei oikein millään mittapuulla muuten kiinnosta. Mutta se konsepti. Reliikit on sen jälkeen reliikkejä ja kysymys lähinnä siitä miltä valmistajalta löytyy omaan budjettiin sopiva kampe alle.
Tuo takaisinpaluu prosessi taisi ainakin uutisen mukaan perustua latauksen hankaluuteen. No latausverkostohan kaipaa edelleen hommaa vaikka kiihtyvään tahtiin eteneekin. Silti katsoisin melkeinpä avainasiaksi sen saako autoa ladattua kotona. Pidempien matkojen (jotka yleensä on ainakin allekirjoittaneelle lomamatkoja) pienet hankaluudet on ihan pähkinöitä jos/kun arkiajot sujuu kaikki kotilatauksin kierrellen julkiset laturit ja huoltoasemat kaukaa.
Originally posted by isolohko View PostJoillekin on joillekin ei, sähköautojen myyntimäärät kasvaa kuitenkin sellaista vauhtia, että eihän tämä enää hevillä tämä sähköjuna pysähdy.
Niin asiastahan voi tykätä tai olla tykkäämättä mutta kyllähän tämä yksisuuntainen matka on. Jo päästörajoitukset sanelee sen. 95g/km päästöillä ei tehdä kovin merkittävää määrää bensalenkkareille mieleisiä leluja että koko tuotannon keskipäästö saadaan tuon alle. Siihen sitten uudet Euro määräykset päälle. Näkyy hybriditkin viime päivien uutisten mukaan menevän tarkempaan syyniin eli normia ei voi kiertää jatkossa tuota(kaan) kautta.
Comment
-
-
Sähköautoilussa on merkittävä asia jos kotona voi ladata kunnolla (11kw 3-vaihelataus). Heti jos joutuu kikkailemaan ja kotona ei voi aina ladata autoa täyteen se on kompromisseja ja tietyissä tilanteissa alkaa sapettaa. Sähköautoilun hintaan tuolla on myös iso vaikutus. 10-15c/kWh kotilatauksen hinta vs. moninkertainen hinta tien päällä pikalatureilta.
Itsekin erittäin myönteisesti sähköautoiluun suhtaudun ja sähköautoillakin ajan, mutta pakko se on sanoa, että viikonloppuna F33 440i cabriolla Saksan autobaanalla meno ja äänet maistui kyllä erittäin hyvältä (toki se fiilis katoaa isolta osin heti kun ajaa tankkaamaan ja maksaa laskua )
Käyttikset sähköllä ja nautiskelut bensalla. Siinä on hieno yhdistelmä Käytetty i4 40e M-sport on aika korkealla hankintalistalla kun sellaisia joskus alkaa saamaan.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostTuli laitettua i4 koeajovarauspyyntö. M4 seuraaja haussa ja tällä hetkellä on kyllä aika sekavat ajatukset seuraavasta autosta. Koskaan en ole sähkärillä ajanut joten siinäkin mielessä oli jo aika. Onko kellään käynyt i4 koeajolla niin ettei olis innostunut autosta? Mielenkiinnolla jään odottelemaan koska ensimmäiset käytetyt valuu markkinoille.
Itsellä 530e xdrive, jossa lähes 300hp. Ei mikään laiska, muttei M4 tasolla tietenkään.
Aikaisempaan nähden ainakin suorituskyky oli ihan järkyttävän kova, enkä osannut odottaa niin rajua kun se sitten oli. Se räjähtävyys millä se vääntö tulee, oli jopa vähän epämielyttävä.
15 minuutin koeajolla talvella ei voinut saada kovin kattavaa kuvaa ajo-ominaisuuksista. Äänieristys oli ainakin hyvä, mutta eihän se kyyti tietenkään 5-sarjan tasolla silti ole.
En nyt silti sanosi olevani mitenkään erityisen innostunut. Mitä enemmän autoja ostaa, sitä vähemmän niistä enää jaksaa innostua.Last edited by El_Ucca; 14-02-2022, 10:55.
Comment
-
-
Originally posted by El_Ucca View PostItsellä 530e xdrive, jossa lähes 300hp. Ei mikään laiska, muttei M4 tasolla tietenkään.
Aikaisempaan nähden ainakin suorituskyky oli ihan järkyttävän kova, enkä osannut odottaa niin rajua kun se sitten oli. Se räjähtävyys millä se vääntö tulee, oli jopa vähän epämielyttävä.
15 minuutin koeajolla talvella ei voinut saada kovin kattavaa kuvaa ajo-ominaisuuksista. Äänieristys oli ainakin hyvä, mutta eihän se kyyti tietenkään 5-sarjan tasolla silti ole.
En nyt silti sanosi olevani mitenkään erityisen innostunut. Mitä enemmän autoja ostaa, sitä vähemmän niistä enää jaksaa innostua.G31 530e xDrive -21, Audi TT -99
Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostSähköautoilussa on merkittävä asia jos kotona voi ladata kunnolla (11kw 3-vaihelataus). Heti jos joutuu kikkailemaan ja kotona ei voi aina ladata autoa täyteen se on kompromisseja ja tietyissä tilanteissa alkaa sapettaa. Sähköautoilun hintaan tuolla on myös iso vaikutus. 10-15c/kWh kotilatauksen hinta vs. moninkertainen hinta tien päällä pikalatureilta.
Käyttikset sähköllä ja nautiskelut bensalla. Siinä on hieno yhdistelmä Käytetty i4 40e M-sport on aika korkealla hankintalistalla kun sellaisia joskus alkaa saamaan.
En kyllä olisi sähköautoa ostanut jos ei voisi kotona ladata. Muutenhan tuossa latauksessa ei ole mitään hankalaa. Mikäli vain ajoja varten pitäisi pitää piuhassa niin omilla ajoillani lataisin kerran-pari viikossa. Ei ole kovin hankalaa vetää seinästä kaapeli pistokkeeseen. Verrattuna vaikka benspistooli kädessä pakkasessa ja viimassa seisoskeluun. Tai jos tuon kokee hankalaksi niin vikaa kannattaa lähteä hakemaan peilin kautta jostain muualta kuin autosta.
Käyttis tulee olemaan sähköllä ja harrastevehkeet käy sitten fossiilisilla. Niillä voi ajella kun tulee ikävä pauketta ja pakokaasun hajua.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostKun ajatte tätä m50 versiota niin eikös se olis lähes sama asia (vertailun kannalta) kun kävisitte vetää testiajot motarilla uudella m4:sella ?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Joo, ittellä verrokki oli 318 tai 320, koska muut karkaa hinnaltaan täysin eri sfääreihin. i4:ssä on yllättävän kovat vakiovarusteet myös. i4:n 499€/kk alkaen yksityisliisari-hintatasossa ei kummoisia autoja verrokkina ollut. Tämä siis eDrive40:n tapauksessa, mutta M50 ei ole sekään kovin paljon kalliimpi.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEi ole, koska autojen hintaero on niin suuri. i4 M50 houkuttelee juuri hinnallaan, koska todennäköisesti aiemmin ei vastaanvantehoista ja -varusteista Bemaria ole saanut samaan rahaan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Ei i4 M50 kyllä käsittääkseni missään Bemarin positioinnissa yritä olla M4 kilpailija, kyse on enemmän normaalimalliston tehoversiosta. Jotain iM4-tyyppistä varmaan tulee sitten kun aika on sille kypsä :thinkMuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
Comment