Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4996
    • Paimio

    Originally posted by nonmerce View Post
    Sais bemari lakkauttaa polttisten teon ja äkkiä, jos meinaa vielä autoja tehdä 10 vuodenkin päästä.
    Taitaisi olla firma konkurssissa alta aikayksikön jos noin tekisi.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • FlyingFinn
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 646

      Originally posted by lnaukkar View Post
      Tässäpä se


      En vieläkään tiedä otanko nuo vai en

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5156
        • Kuopio

        Toinen mielenkiintoinen asia on että koska tällä foorumilla nähdään eka "tuunattu" i4?

        Kuka laittaa ekana kiinni ilma-alustan, lambo ovet tai rieger gts korisarjan?
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • My.Ai.Hu
          Newbiemmer
          • Feb 2022
          • 8
          • pks

          Originally posted by jani View Post
          Toinen mielenkiintoinen asia on että koska tällä foorumilla nähdään eka "tuunattu" i4?

          Kuka laittaa ekana kiinni ilma-alustan, lambo ovet tai rieger gts korisarjan?

          i4m50 sisältää jo yhden variaattion ilmajousista jo uutena.
          ainakin takapäässä.

          olkoon se vaikka eka tuuninki

          Comment

          • H3nu
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 252
            • Hämeenlinna

            Tuli laitettua i4 koeajovarauspyyntö. M4 seuraaja haussa ja tällä hetkellä on kyllä aika sekavat ajatukset seuraavasta autosta. Koskaan en ole sähkärillä ajanut joten siinäkin mielessä oli jo aika. Onko kellään käynyt i4 koeajolla niin ettei olis innostunut autosta? Mielenkiinnolla jään odottelemaan koska ensimmäiset käytetyt valuu markkinoille.
            BMW F82 M4 -16
            BMW F20 116d M-sport -14
            Aprilia Dorsoduro 900 -20
            Sea-Doo RXP300RS -16

            Comment

            • LongJohn
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2017
              • 269
              • Kuopio

              Originally posted by M50Berg View Post
              Unohtakaa polttikset.
              Originally posted by isolohko View Post
              Tyhjentävästi sanottu. Kun sähkö puraisee, paluu ICE:een voi olla iso kynnys.

              Näin se on. Kovin reliikeille ne tuntuu samantien. Sama fiilis tuli nopeasti vaikka koeajamassa kävi takavetoisen ID4 joka ei oikein millään mittapuulla muuten kiinnosta. Mutta se konsepti. Reliikit on sen jälkeen reliikkejä ja kysymys lähinnä siitä miltä valmistajalta löytyy omaan budjettiin sopiva kampe alle.



              Tuo takaisinpaluu prosessi taisi ainakin uutisen mukaan perustua latauksen hankaluuteen. No latausverkostohan kaipaa edelleen hommaa vaikka kiihtyvään tahtiin eteneekin. Silti katsoisin melkeinpä avainasiaksi sen saako autoa ladattua kotona. Pidempien matkojen (jotka yleensä on ainakin allekirjoittaneelle lomamatkoja) pienet hankaluudet on ihan pähkinöitä jos/kun arkiajot sujuu kaikki kotilatauksin kierrellen julkiset laturit ja huoltoasemat kaukaa.



              Originally posted by isolohko View Post
              Joillekin on joillekin ei, sähköautojen myyntimäärät kasvaa kuitenkin sellaista vauhtia, että eihän tämä enää hevillä tämä sähköjuna pysähdy.

              Niin asiastahan voi tykätä tai olla tykkäämättä mutta kyllähän tämä yksisuuntainen matka on. Jo päästörajoitukset sanelee sen. 95g/km päästöillä ei tehdä kovin merkittävää määrää bensalenkkareille mieleisiä leluja että koko tuotannon keskipäästö saadaan tuon alle. Siihen sitten uudet Euro määräykset päälle. Näkyy hybriditkin viime päivien uutisten mukaan menevän tarkempaan syyniin eli normia ei voi kiertää jatkossa tuota(kaan) kautta.

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6712
                • PK-seutu

                Sähköautoilussa on merkittävä asia jos kotona voi ladata kunnolla (11kw 3-vaihelataus). Heti jos joutuu kikkailemaan ja kotona ei voi aina ladata autoa täyteen se on kompromisseja ja tietyissä tilanteissa alkaa sapettaa. Sähköautoilun hintaan tuolla on myös iso vaikutus. 10-15c/kWh kotilatauksen hinta vs. moninkertainen hinta tien päällä pikalatureilta.

                Itsekin erittäin myönteisesti sähköautoiluun suhtaudun ja sähköautoillakin ajan, mutta pakko se on sanoa, että viikonloppuna F33 440i cabriolla Saksan autobaanalla meno ja äänet maistui kyllä erittäin hyvältä (toki se fiilis katoaa isolta osin heti kun ajaa tankkaamaan ja maksaa laskua )

                Käyttikset sähköllä ja nautiskelut bensalla. Siinä on hieno yhdistelmä Käytetty i4 40e M-sport on aika korkealla hankintalistalla kun sellaisia joskus alkaa saamaan.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • El_Ucca
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 66
                  • Tampere

                  Originally posted by H3nu View Post
                  Tuli laitettua i4 koeajovarauspyyntö. M4 seuraaja haussa ja tällä hetkellä on kyllä aika sekavat ajatukset seuraavasta autosta. Koskaan en ole sähkärillä ajanut joten siinäkin mielessä oli jo aika. Onko kellään käynyt i4 koeajolla niin ettei olis innostunut autosta? Mielenkiinnolla jään odottelemaan koska ensimmäiset käytetyt valuu markkinoille.

                  Itsellä 530e xdrive, jossa lähes 300hp. Ei mikään laiska, muttei M4 tasolla tietenkään.

                  Aikaisempaan nähden ainakin suorituskyky oli ihan järkyttävän kova, enkä osannut odottaa niin rajua kun se sitten oli. Se räjähtävyys millä se vääntö tulee, oli jopa vähän epämielyttävä.

                  15 minuutin koeajolla talvella ei voinut saada kovin kattavaa kuvaa ajo-ominaisuuksista. Äänieristys oli ainakin hyvä, mutta eihän se kyyti tietenkään 5-sarjan tasolla silti ole.

                  En nyt silti sanosi olevani mitenkään erityisen innostunut. Mitä enemmän autoja ostaa, sitä vähemmän niistä enää jaksaa innostua.
                  Last edited by El_Ucca; 14-02-2022, 10:55.

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5156
                    • Kuopio

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Käyttikset sähköllä ja nautiskelut bensalla. Siinä on hieno yhdistelmä Käytetty i4 40e M-sport on aika korkealla hankintalistalla kun sellaisia joskus alkaa saamaan.
                    Tämä!
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • jx166
                      BTCF Member
                      • May 2014
                      • 175
                      • Helsinki

                      Originally posted by El_Ucca View Post
                      Itsellä 530e xdrive, jossa lähes 300hp. Ei mikään laiska, muttei M4 tasolla tietenkään.

                      Aikaisempaan nähden ainakin suorituskyky oli ihan järkyttävän kova, enkä osannut odottaa niin rajua kun se sitten oli. Se räjähtävyys millä se vääntö tulee, oli jopa vähän epämielyttävä.

                      15 minuutin koeajolla talvella ei voinut saada kovin kattavaa kuvaa ajo-ominaisuuksista. Äänieristys oli ainakin hyvä, mutta eihän se kyyti tietenkään 5-sarjan tasolla silti ole.

                      En nyt silti sanosi olevani mitenkään erityisen innostunut. Mitä enemmän autoja ostaa, sitä vähemmän niistä enää jaksaa innostua.
                      Tuo vertailu 5-sarjalaiseen pitää mielestäni paikkansa. On huomattavasti hiljaisempi ja jämerämpi kuin F30, mutta ei pärjää "kyydissä" mielestäni G30-sarjan viitossarjalaiselle. Uskoisin, että mukavuus/"kyyti" (mitä ikinä se tarkoittaakaan) on huikea G60 i5 -kikottimessa kun se joskus vuoden 2023 lopussa tai 2024 alussa tulee tarjolle.
                      G31 530e xDrive -21, Audi TT -99

                      Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 646

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Sähköautoilussa on merkittävä asia jos kotona voi ladata kunnolla (11kw 3-vaihelataus). Heti jos joutuu kikkailemaan ja kotona ei voi aina ladata autoa täyteen se on kompromisseja ja tietyissä tilanteissa alkaa sapettaa. Sähköautoilun hintaan tuolla on myös iso vaikutus. 10-15c/kWh kotilatauksen hinta vs. moninkertainen hinta tien päällä pikalatureilta.

                        Käyttikset sähköllä ja nautiskelut bensalla. Siinä on hieno yhdistelmä Käytetty i4 40e M-sport on aika korkealla hankintalistalla kun sellaisia joskus alkaa saamaan.


                        En kyllä olisi sähköautoa ostanut jos ei voisi kotona ladata. Muutenhan tuossa latauksessa ei ole mitään hankalaa. Mikäli vain ajoja varten pitäisi pitää piuhassa niin omilla ajoillani lataisin kerran-pari viikossa. Ei ole kovin hankalaa vetää seinästä kaapeli pistokkeeseen. Verrattuna vaikka benspistooli kädessä pakkasessa ja viimassa seisoskeluun. Tai jos tuon kokee hankalaksi niin vikaa kannattaa lähteä hakemaan peilin kautta jostain muualta kuin autosta.

                        Käyttis tulee olemaan sähköllä ja harrastevehkeet käy sitten fossiilisilla. Niillä voi ajella kun tulee ikävä pauketta ja pakokaasun hajua.

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1080
                          • Espoo

                          Originally posted by mige95 View Post
                          Kun ajatte tätä m50 versiota niin eikös se olis lähes sama asia (vertailun kannalta) kun kävisitte vetää testiajot motarilla uudella m4:sella ?
                          Ei ole, koska autojen hintaero on niin suuri. i4 M50 houkuttelee juuri hinnallaan, koska todennäköisesti aiemmin ei vastaanvantehoista ja -varusteista Bemaria ole saanut samaan rahaan.
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          • JH.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 786
                            • PKS

                            Joo, ittellä verrokki oli 318 tai 320, koska muut karkaa hinnaltaan täysin eri sfääreihin. i4:ssä on yllättävän kovat vakiovarusteet myös. i4:n 499€/kk alkaen yksityisliisari-hintatasossa ei kummoisia autoja verrokkina ollut. Tämä siis eDrive40:n tapauksessa, mutta M50 ei ole sekään kovin paljon kalliimpi.
                            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                            Käyttis i4 eDrive40
                            Kesällä E36 M3
                            Radalla E36 325i track day tool

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4996
                              • Paimio

                              Originally posted by PNM2 View Post
                              Ei ole, koska autojen hintaero on niin suuri. i4 M50 houkuttelee juuri hinnallaan, koska todennäköisesti aiemmin ei vastaanvantehoista ja -varusteista Bemaria ole saanut samaan rahaan.
                              Niin miten sen sitten ottaa...toki jos hinnalta katsoo niin ei, mutta jos auton speksejä katsoo niin M4 on hyvä vertailukohta. Toki toinen täysiverinen urheiluauto ja toinen enemmän perheviistoperä isolla teholla...
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • JH.
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 786
                                • PKS

                                Ei i4 M50 kyllä käsittääkseni missään Bemarin positioinnissa yritä olla M4 kilpailija, kyse on enemmän normaalimalliston tehoversiosta. Jotain iM4-tyyppistä varmaan tulee sitten kun aika on sille kypsä :think
                                MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                                Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                                BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                                Käyttis i4 eDrive40
                                Kesällä E36 M3
                                Radalla E36 325i track day tool

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎