Announcement

Collapse
No announcement yet.

iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jori
    replied
    Pääsiäisen mietteitä:
    - Paras matka-auto ikinä
    - Moottoritiellä kulutus 21” kesärenkailla, 135km/h ja n.100km ajettua +10c 26kWh/100km, +2c 29kWh/100km
    - Rauhallisemmassa ajossa n.20kWh/100km
    - Pirun hiljainen kyyti ja lapset nukkuu

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Ihan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think
    Varmasti sulaa pois arvo mutta alkoi myös Model S arvo pudota lähiviikkoina niin rajusti vaikka ikää jo kolme vuotta että tartuin hyvää tarjoukseen. Muualta saadut tarjoukset vastaaviin iX malleihin oli lähinnä naurettavia. Kiitos vielä Seinäjoelle reiluista kaupoista.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Ihan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Osuit naulan kantaan! Jos ikinä hankin iX50 mallin, niin se on kyllä käytetty. Ainakin tietää mitä on saamassa. Huono puoli on vain et näitä ei ole hirveästi saatavilla. Hintaa on vähän ajetulla n. 120k€ hankkipa sen Suomesta tai Saksasta. Ja uutta ei todellakaan jaksa odotella. Uuden 50e hybridin hankinnassa en vain näe enää järkeä. Kyllä seuraavan on oltava täyssähkö. No kunhan eqe suv tulee koeajettavaksi niin käydään sekin kokeilee.
    Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.
    Tesla on hyvä sähköauto. Laatu vanhempien Fordien ja Opelin tasolla. Ymmärrän täysin monien Model Yn oston. Se on hyvä kokonaisuus. Uudehkoissa Tesloissa arvo voi vaan heittää nopeaan. Selkeä tavoite Teslalla on tehdä omista malleistaan uusi Corolla/Golf maailmaan, kaikille sopiva helppo sähköauto ja siinä Tesla on jo onnistunut Y:n kanssa. Moni joka ennen on ns.laatuautoilla ajanut on vaan pettynyt ostokseensa alkuhuuman jälkeen. Näitä on myös lähipiirissä.
    Itselle Model S oli hyvä auto ja pidin siitä tavallaan...mutta on ilo taas ajaa bemarilla ja jotenkin helpottunut olo että en ole enää Tesla mies

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Tuolle rämäykselle ei voi muuta kuin softclose. Kaikissa karmittomissa sama ”ongelma”.
    Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
    Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.
    Osuit naulan kantaan! Jos ikinä hankin iX50 mallin, niin se on kyllä käytetty. Ainakin tietää mitä on saamassa. Huono puoli on vain et näitä ei ole hirveästi saatavilla. Hintaa on vähän ajetulla n. 120k€ hankkipa sen Suomesta tai Saksasta. Ja uutta ei todellakaan jaksa odotella. Uuden 50e hybridin hankinnassa en vain näe enää järkeä. Kyllä seuraavan on oltava täyssähkö. No kunhan eqe suv tulee koeajettavaksi niin käydään sekin kokeilee.
    Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Kyllä iX:n ovi rämähtää joka kerta perin rumasti, kun laitaa oven kiinni ilman softclosen apua. Olen aiemmin soft closea pitänyt turha ja vikaantumisherkkänä keksintönä, mutta iX-mallissa kyllä yksi pakollisista varusteista. Vaikka ovi onkin äänekäs suljettaessa, niin kiinni ollessaan melu pysyy hyvin auton ulkopuolella ja liikeellä auto on erittäin hiljainen.
    Tuolle rämäykselle ei voi muuta kuin softclose. Kaikissa karmittomissa sama ”ongelma”.
    Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
    Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Eikä rämise , mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
    Kyllä iX:n ovi rämähtää joka kerta perin rumasti, kun laitaa oven kiinni ilman softclosen apua. Olen aiemmin soft closea pitänyt turha ja vikaantumisherkkänä keksintönä, mutta iX-mallissa kyllä yksi pakollisista varusteista. Vaikka ovi onkin äänekäs suljettaessa, niin kiinni ollessaan melu pysyy hyvin auton ulkopuolella ja liikeellä auto on erittäin hiljainen.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Itseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
    Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta&#129300 mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.

    Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti.
    Youtube videota tuli katsottua iX 50 mallista kun muuta tietoa ei hirveästi ollut. Kyllä tuo kotimaisissa sekä ulkolaisissa pätkissä on kehuja saanut kovasti, siis 50 malli. Kokonaisuus on kyllä pirun hieno. Voimalinjasta tykkään ertyisesti. Pehmeä ja rauhallinen ajettava jos niin haluaa mutta voimaa vähintääkin riittävästi. Tarkka, tunnollinen ja jämäkkä ajaa. Eikä rämise , mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
    Voin laittaa tänne kokemuksia kunhan niitä kertyy. Pääsiäisenä olisi luvassa useampi sata kilometriä sekä pääsiäisen jälkeen +500km työreissua Kaakkois-Suomeen.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Itseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
    Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta&#129300 mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.

    Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
    Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
    Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
    Samat penkit kaikissa iX malleissa.

    Mutta hinnastoon on tullut semmonen perheauto nimeltään XM. Sen voi ostaa jos kaipaa elämään enemmän M-hömppää 🫢

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
    Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
    Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
    Samat jakkarat on iX m60:ssä, eiköhän iX istuimet toimi pitkässä ajossa mainiosti.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Mites ne jakkarat? Saako niihin vielä(kään) sporttipenkkejä? Ne oli, mitä autoa olen kylmiltään tyyypittänyt, ehkä se heikoin lenkki.
    Toisin en i4 ole vielä vaihtamassakaan
    Kai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
    Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
    Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Nipea View Post
    Onhan se, mutta ei hirveästi.

    Tesla S 4978 mm
    Ix 4953 mm
    Talliin kun ajaa iXn tuntuu että jää vähemmän tilaa pituuden puolesta…
    Mutta möhkömpi tuo on vs Model S, korkeus tekee omansa.

    Leave a comment:


  • Nipea
    replied
    Originally posted by melperri View Post
    Eikö tuo IX ole itseasissa vähän lyhyempi kuin Tesla S ?
    Onhan se, mutta ei hirveästi.

    Tesla S 4978 mm
    Ix 4953 mm

    Leave a comment:


  • melperri
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Vastaan itselleni.
    Kokemusta autosta on nyt n.200km mutta jos saa verrata ex Teslaan (Model S LLR vm.20 ajettu 37tkm) niin parempa Teslassa oli vain näppäryys. iX on iso auto ja se tuntuu myös.

    Ajoin täysin uutta seiska bemaria (G70) n.kk sitten Saksassa ja samanlaista hienostuneisuutta on tässä iX bemarissa. Super hiljainen (Nokian EV kitkat alla), kiihtyy samalla tavalla ylväästi keulapystyssä kuten seiska

    Idriveen on totuttelua mutta alkaa valikot jo pikkuhiljaa olla hallussa.

    Tilat on mahtavat sisällä, erittäin avarat ja vaikka polttomoottori bemareissa (sekä iX3 ja i4) on hienosti kuljettajan ympärille rakennettu kaikki tiiviisti niin en kyllä tässä sitä kaipaa. Ohjaamossa hyvin rauhallinen ja avara meininki.

    H&K hifit soi hienosti, parhaimmat mitä mulla autoissa ollut. Teslan premium hifit ovat surkeat näihin verratuna. Yleistä laatuvaikutelmaa ei voi edes Teslan kanssa tehdä, viimeistely on täysin eri planeetalta.

    Autolla ajettu nyt reilu 5000km ja sinä aikana kulutus ollut keskimäärin 22.3kWh/100km joka mielestäni maltillinen tälläiseen möhköön. Mukava huomio on myös se että range ei putoa vaikka auto seisoi n.kolme päivää tallissa. Teslassa hävisi aina toimintamatkaa vaikka sentry ei ollut päällä. Muutenkin jos ajaa rauhallisesti pikkuteitä pitkin range kasvaa automaattisesti kulutuksen mukaan. Tätäkään ei Tesla tehnyt...

    Auto kiihtyy arvokkaasti mutta nopeasti (0-100 4,6s). Ei ole teslamaista repimistä mutta nopeaa tasaista kiihtymistä, hyvä niin. Pääsin myös kokeilemaan 100-200km/h kiihdytystä ja todella nopeasti menee tuon välin, rajoitin ottaa nopeasti vastaan. Erittäin vaikuttunut olin tästä.

    Yksinkertaisesti sanottuna, paras auto mitä olen omistanut ja tähän menessä ajanut, seiska oli hieno mutta ei dieselinä kovinkaan nopea ( G70 740d). Toki tässä on vasta honeymoon menossa jolloin kaikki on uutta ja hienoa mutta todella tyytyväinen olen tähän. Kuten joku täällä kirjoitti Tesla on SÄHKÖauto ja BMWn sähköautot ovat sähköAUTOJA.


    Eikö tuo IX ole itseasissa vähän lyhyempi kuin Tesla S ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎