Originally posted by jori
View Post
Kokemusta autosta on nyt n.200km mutta jos saa verrata ex Teslaan (Model S LRR vm.20 ajettu 37tkm) niin parempa Teslassa oli vain näppäryys. iX on iso auto ja se tuntuu myös.
Ajoin täysin uutta seiska bemaria (G70) n.kk sitten Saksassa ja samanlaista hienostuneisuutta on tässä iX bemarissa. Super hiljainen (Nokian EV kitkat alla), kiihtyy samalla tavalla ylväästi keulapystyssä kuten seiska

Idriveen on totuttelua mutta alkaa valikot jo pikkuhiljaa olla hallussa.
Tilat on mahtavat sisällä, erittäin avarat ja vaikka polttomoottori bemareissa (sekä iX3 ja i4) on hienosti kuljettajan ympärille rakennettu kaikki tiiviisti niin en kyllä tässä sitä kaipaa. Ohjaamossa hyvin rauhallinen ja avara meininki.
H&K hifit soi hienosti, parhaimmat mitä mulla autoissa ollut. Teslan premium hifit ovat surkeat näihin verratuna. Yleistä laatuvaikutelmaa ei voi edes Teslan kanssa tehdä, viimeistely on täysin eri planeetalta.
Autolla ajettu nyt reilu 5000km ja sinä aikana kulutus ollut keskimäärin 22.3kWh/100km joka mielestäni maltillinen tälläiseen möhköön. Mukava huomio on myös se että range ei putoa vaikka auto seisoi n.kolme päivää tallissa. Teslassa hävisi aina toimintamatkaa vaikka sentry ei ollut päällä. Muutenkin jos ajaa rauhallisesti pikkuteitä pitkin range kasvaa automaattisesti kulutuksen mukaan. Tätäkään ei Tesla tehnyt...
Auto kiihtyy arvokkaasti mutta nopeasti (0-100 4,6s). Ei ole teslamaista repimistä mutta nopeaa tasaista kiihtymistä, hyvä niin. Pääsin myös kokeilemaan 100-200km/h kiihdytystä ja todella nopeasti menee tuon välin, rajoitin ottaa nopeasti vastaan. Erittäin vaikuttunut olin tästä.
Yksinkertaisesti sanottuna, paras auto mitä olen omistanut ja tähän menessä ajanut, seiska oli hieno mutta ei dieselinä kovinkaan nopea ( G70 740d). Toki tässä on vasta honeymoon menossa jolloin kaikki on uutta ja hienoa mutta todella tyytyväinen olen tähän. Kuten joku täällä kirjoitti Tesla on SÄHKÖauto ja BMWn sähköautot ovat sähköAUTOJA.
Leave a comment: