Originally posted by tiko4tiko
View Post
BMW i7
Collapse
X
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Saksalaisen myyjän pitäisi säännösten mukaan
A) myydä auto ilman alvia yksityiselle (tai yritykselle)
B) tai palauttaa alvit yksityiselle ostajalle kun auto on Suomeen rekisteröity.
Edit: Taitaa hinnassa olla typo, varmaan 3:n tilalla pitäisi olla 8.
Edit2: ostin pois, katsotaan saako auton oikeasti tuolla hintaa ;-)Last edited by pyroz; 10-05-2023, 09:46.
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Saksalaisen myyjän pitäisi säännösten mukaan
A) myydä auto ilman alvia yksityiselle (tai yritykselle)
B) tai palauttaa alvit yksityiselle ostajalle kun auto on Suomeen rekisteröity.
Edit: Taitaa hinnassa olla typo, varmaan 3:n tilalla pitäisi olla 8.
Edit2: ostin pois, katsotaan saako auton oikeasti tuolla hintaa ;-)niin mistä summasta Suomen alv lasketaan. Saksan myyntihinnasta vai Suomen verottomasta uuden hinnasta?
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo jaa, en kyllä osannut kuvitella aamulla että i7 tulis ostettua
Sinänsä jännä että auto näkyy vieläkin myynnissä vaikka mulla on siitä sähköpostissa tilaussopimus...
Tuskin hinta on väärin, tässä kevään aikana on ollut kolme muutakin alle 140k€ hyvinkin samoilla varusteilla. Näyttäisi että nuo alkupään esittelyautot ovat kaikki mallia "voll".
Leave a comment:
-
Originally posted by JPM50 View PostNo niin, sitähän minäkin, kokonaisen vuorokauden kerkesit vatuloimaan
Toivottavasti saat sen tuolla hinnalla, mitä sakemanni mainostaa.
Sinänsä jännä että auto näkyy vieläkin myynnissä vaikka mulla on siitä sähköpostissa tilaussopimus...
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo tässä olin eilisen illan ja aamupäivän miettinyt mitä ostaisi tilalle kuin MS P100d tuli eilen myytyä...
Katotaas nyt saako auton tuolla hintaa ostettua.
OVH Suomen hinnastolla 203410€
Myynti-ilmoituksessa ei ollut km-lukemaa,
BMW:n tietokanta sanoo 3005 km ja käyttönotto 22-Nov-2022...
Esittelyauto...
Toivottavasti saat sen tuolla hinnalla, mitä sakemanni mainostaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by JPM50 View Post^oho. Nopeaa toimintaa.
Katotaas nyt saako auton tuolla hintaa ostettua.
OVH Suomen hinnastolla 203410€
Myynti-ilmoituksessa ei ollut km-lukemaa,
BMW:n tietokanta sanoo 3005 km ja käyttönotto 22-Nov-2022...
Esittelyauto...Last edited by MajorDrake; 09-05-2023, 16:18.
Leave a comment:
-
Originally posted by pyroz View PostMaksaisit alvit kahteen kertaan. Siis kyllä. Saksaan 19% JA Suomeen 24%. Täysin käsittämätön systeemi, mutta Suomi Oy Ab ja autovero....
Eli vain 6tkm & 6kk verran käytettyjä voi käytännössä tuoda. Muuten tulee helposti kalliimmaksi kuin uusi Suomesta
A) myydä auto ilman alvia yksityiselle (tai yritykselle)
B) tai palauttaa alvit yksityiselle ostajalle kun auto on Suomeen rekisteröity.
Edit: Taitaa hinnassa olla typo, varmaan 3:n tilalla pitäisi olla 8.
Edit2: ostin pois, katsotaan saako auton oikeasti tuolla hintaa ;-)Last edited by MajorDrake; 09-05-2023, 13:50.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostKertokaas mikä jäynä tässä on.... 136k€
Laitoin samat varusteet Suomi-konfiguraattoriin, hinta kipusi ilman Bowers&Wilkins Diamond stereoita (ei valittavissa) 195k€:een, ja ko.äänilaitteen hinta on ~6k€. Nimensä mukainen 'timattinen' hinta, kun ei vakio B&W:kään huonot olleet.
Tähän hintaa nousee kyllä käsi täälläkin kiinnostuksen merkiksi, vaikka niin ulkona kuin sisällä voisi värit olla vähemmän varovaiset. Hiilenmusta ja musta nahka toimii kyllä aina toki.
Mitenkän täysin uuden auton tuonti Suomeen tapahtuu, mistä hinnasta arvonlisävero lasketaan:think. Autovero laskettaisiin tietty tuosta Suomen maahantuojan hinnasta, mutta sähkössä sitä ei ole. Jäynähän voi olla, että Saksan alvia ei jostain syystä saa pois.
Eli vain 6tkm & 6kk verran käytettyjä voi käytännössä tuoda. Muuten tulee helposti kalliimmaksi kuin uusi Suomesta
Leave a comment:
-
Kertokaas mikä jäynä tässä on.... 136k€
Laitoin samat varusteet Suomi-konfiguraattoriin, hinta kipusi ilman Bowers&Wilkins Diamond stereoita (ei valittavissa) 195k€:een, ja ko.äänilaitteen hinta on ~6k€. Nimensä mukainen 'timattinen' hinta, kun ei vakio B&W:kään huonot olleet.
Tähän hintaa nousee kyllä käsi täälläkin kiinnostuksen merkiksi, vaikka niin ulkona kuin sisällä voisi värit olla vähemmän varovaiset. Hiilenmusta ja musta nahka toimii kyllä aina toki.
Mitenkän täysin uuden auton tuonti Suomeen tapahtuu, mistä hinnasta arvonlisävero lasketaan:think. Autovero laskettaisiin tietty tuosta Suomen maahantuojan hinnasta, mutta sähkössä sitä ei ole. Jäynähän voi olla, että Saksan alvia ei jostain syystä saa pois.
Leave a comment:
-
Originally posted by PNM2 View PostLataushommahan on toki selvä jo etukäteen. Parinsadan kilsan reissu isolla autolla vaatii 10A:n virralla sen parinkymmenen tunnin latauksen, jos realistisesti meinaa rangen riittävän koko matkaan. Auton kapasiteetistahan lataussäätö ei johtunut.
Toki tästä tuli myös ajatus, että isoakkuisen auton kotilaturiksi jopa 11kW AC on hieman nirkonen. Jos/kun tulee myöhään illalla esim viikonloppuna viimeisillä hönkäyksillä kotiin ja seuraavan aamuna on työreissu edessä, latausaikaa jää 5-7h, mikä tarkoitaa, että i7:n tai varsinkaan iX50:n akku ei ole tuossa ajassa täynnä, joten rangeakaan ei voi laskea suinkaan 100% akulla (josta siis voi käyttää 80-90%) vaan sähköä onkin vain 50-60% kapasiteetista ennen seuraavaa latausta. Esimerkin autoissa on 22kW AC lataus, joten jos talon systeemit kestää ko. laturin kannattaa se asentaa ja akku on poikkeuksetta täysi liikkellelähdettäessä. Mutta ainakin meillä 22kW ei ole talon sulakkeiden puolesta mahdollinen, pääsulakkeet rajoittavat järkevän latauspöntön 11kW:iin. Toisekseen monet autotkaan eivät tue 22kW latausta, esim nopeasta DC-latauksesta tunnettu Taycanissa on vakiona 11kW AC, toki lisähintaa 22kW on saatavissa.
Käytäntö on siis hieman toisin mitä näillä palstoilla annetaan ymmärtää oletuksena, että liikkelle voidaan lähteä aina akku täynnä, ja lasketaan siitä rangea. Lataushaasteeseen voi lisäksi törmätä matkan päällä hotellissakin, pöntössä lukee 22kW ja autokin voi siihen kyetä, mutta kun puolet pisteistä on miehitetty, niin seuraavaksi saapuva puolittaa jaettavan aseman lataustehon, ja niinpä iso akku on vajaa aamulla ellei sitten akku viereissä parkkiruudussa satu täyttymään reilusti aiemmin, mikä on epätodennäköistä kun lataus on hidasta. Ja kun riittävän myöhään tulee, niin yhtään laturia ei ole vapaana, kun ei aina ole ollut edes vapaata parkkiruutuaTässä tapauksessa yötauon aikana ei tietenkään saa akkuun yhtään mitään täytettä. Tämä on tilanne meillä muutenkin yleinen, jos kyseessä on sukulointireissu. Kerros/rivitalon pihalta sähköä ei saa edes 10A matkalaturilla.
Lähinnä vajavaisen infran vuoksi olen sähköauton hankintaa lykännyt, koska lataavahybridi on poistanut latauksen haasteet matkalla ja samalla mahdollistanut päivittäiset ajot sähköllä. Infra paranee koko ajan, ja onpa noihin vakiovierailukohteisiinkin suunnitteilla latausmahdollisuus, toteutusta vaille valmista. Sähköauto kiinnostaa koko ajan enemmän varsinkin mallitarjonnan samaan aikaan laajentuessa merkittävästi.
Muutaman viikon kuluttua selviää, millainen uusi viitonen on ja iskeekö riittävä ostokiima, joka saa 'unohtamaan' sedan-korin, (takavedon), matalan maavaran ja latausinfran haasteet.
Leave a comment:
-
Lataushommahan on toki selvä jo etukäteen. Parinsadan kilsan reissu isolla autolla vaatii 10A:n virralla sen parinkymmenen tunnin latauksen, jos realistisesti meinaa rangen riittävän koko matkaan. Auton kapasiteetistahan lataussäätö ei johtunut.
Leave a comment:
Leave a comment: