Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 315i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2014
    • 241
    • Arctopolis

    Ja täytyy myöntää, että valot on kyllä hyvät, lasereilla varsinkin. Tosin nyt alkaa päivä pitenee ja valoa riittää.
    Omalla autolla talvirange on noin 450 kilsaa. Siis niissä ajoissa mitä itse ajan, pk seutu Pori väliä. Nopeesti ku katoin, kun viimeks täydellä akulla lähdin, niin oli helmikuu ja 50% oli akuu jäljellä Porissa.
    Huomenna uus testi, jos saan auton aamulla ladattua täyteen.
    i4 on äärest hyvä.

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      Originally posted by lnaukkar View Post
      Etenemisen kanssa joo, mut ei varmasti sais yhtä hyviä arvosteluja ajettavuuden ja ajonhallinnan yms suhteen. BMW ei ole aivan täysin onnistunut kahden moottorin naittamisessa. Käytös ei ole yhtä luonnollista ja loogista. Järjestelmät tappelee enemmän vastaan. Lisäksi ohjaus on aina parempi noissa takavedoissa.

      Että puolensa ja puolensa..
      Etenemisen ja liikkeellelähtöjen kanssa ero on night-day, oli käyttövoima mikä tahansa. Neliveto on talvella ylivoimainen ja vajaavetoinen, no.. aika surkea liukkaalla.
      Ohjaus ja tuntuma rwd:ssä varmaan luontevampi.

      Olen eri mieltä kahden moottorin yhteistoiminnasta. Mielestäni sähkövoimalinjalla se toimii mainiosti. Ei edelliset M135ix ym. Bensanelivedot, mitä itsellä on ollut, olleet ainakaan yhtään parempia tässä.
      Epäloogisuutta käytöksestä en myöskään osaa tunnistaa..
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 642

        M50:ssä pitäisi ehdottomasti olla nappi millä etuvedon saa kytkettyä pois samaan tyyliin kuin M5:ssa. Jossain korealaisessa sähkärissä muistaakseni on juuri sellainen "drifting" nappi.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6707
          • PK-seutu

          Originally posted by FlyingFinn View Post
          M50:ssä pitäisi ehdottomasti olla nappi millä etuvedon saa kytkettyä pois samaan tyyliin kuin M5:ssa. Jossain korealaisessa sähkärissä muistaakseni on juuri sellainen "drifting" nappi.
          M50:stä tulee takavetoinen kun sillä vetää kylki edellä.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 642

            Originally posted by pyroz View Post
            M50:stä tulee takavetoinen kun sillä vetää kylki edellä.
            Niinpä taisi ollakin, ohjauskulmasta riippuu miten vetää. Saakohan sillä tehtyä donitseja jos alkaa lapsettamaan?

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6707
              • PK-seutu

              Originally posted by FlyingFinn View Post
              Niinpä taisi ollakin, ohjauskulmasta riippuu miten vetää. Saakohan sillä tehtyä donitseja jos alkaa lapsettamaan?
              Siitä siis tosiaan tulee käytännössä takavetoinen kun nappaa luistonestot pois ja pyörittää parkkiksella.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Originally posted by BFI18 View Post
                Etenemisen ja liikkeellelähtöjen kanssa ero on night-day, oli käyttövoima mikä tahansa. Neliveto on talvella ylivoimainen ja vajaavetoinen, no.. aika surkea liukkaalla.
                Ohjaus ja tuntuma rwd:ssä varmaan luontevampi.

                Olen eri mieltä kahden moottorin yhteistoiminnasta. Mielestäni sähkövoimalinjalla se toimii mainiosti. Ei edelliset M135ix ym. Bensanelivedot, mitä itsellä on ollut, olleet ainakaan yhtään parempia tässä.
                Epäloogisuutta käytöksestä en myöskään osaa tunnistaa..
                Kyllä se melkoisen kulmikas on comfortilla käytökseltään m50. Etupää tulee melkoisen lagin jälkeen vasta mukaan, jolloin kyllä rauhoittuu heti. Tämä ilmenee siis mun mielestä ainoastaan ns rauhallisesti ajaessa, sporttisessa ajossa jossa voimapoljinta aktiivisesti käyttää niin toimii hienosti. Omituisuus läsnä myös liukkaalla pinnalla rauhallisessa jarrutuksessa pidon rajalla jossa abs töräyttää niin tunne perseessä on että takamoottori antaa lisää vauhtia vaikka ollaan hidastamassa.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by suppari View Post
                  Kyllä se melkoisen kulmikas on comfortilla käytökseltään m50. Etupää tulee melkoisen lagin jälkeen vasta mukaan, jolloin kyllä rauhoittuu heti. Tämä ilmenee siis mun mielestä ainoastaan ns rauhallisesti ajaessa, sporttisessa ajossa jossa voimapoljinta aktiivisesti käyttää niin toimii hienosti. Omituisuus läsnä myös liukkaalla pinnalla rauhallisessa jarrutuksessa pidon rajalla jossa abs töräyttää niin tunne perseessä on että takamoottori antaa lisää vauhtia vaikka ollaan hidastamassa.
                  En kyllä ole tuollaista ensinmainittua huomannut, tosin en juuri comfort-modella ajalekaan.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • lnaukkar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2015
                    • 189
                    • Helsinki

                    Originally posted by suppari View Post
                    Kyllä se melkoisen kulmikas on comfortilla käytökseltään m50. Etupää tulee melkoisen lagin jälkeen vasta mukaan, jolloin kyllä rauhoittuu heti. Tämä ilmenee siis mun mielestä ainoastaan ns rauhallisesti ajaessa, sporttisessa ajossa jossa voimapoljinta aktiivisesti käyttää niin toimii hienosti. Omituisuus läsnä myös liukkaalla pinnalla rauhallisessa jarrutuksessa pidon rajalla jossa abs töräyttää niin tunne perseessä on että takamoottori antaa lisää vauhtia vaikka ollaan hidastamassa.
                    Jep, näistäkin TM antais huutia varmasti, koska eihän se hyvin toimi. Nyt takavedon kanssa ajettavuudesta, ohjauksesta, käytöksestä ja hallinnasta tuli ylisanoja.

                    Itse asiassa oon varma, että iX1 xDrive30 sais paremmat tulokset TM talvitestin maantieajosta kuin i4 M50..

                    Sportilla auto toimii tosiaan nelivedon suhteen loogisemmin. Mutta sitten jää enää noi kääntökulman mukana syntyvät rajoitukset ja muut tilanteet, joissa auto selkeesti estää sua ajautumasta ulos ööö ”balanssista” sanotaan vaikka näin.
                    2023 G26 i4 M50
                    2023 U11 iX1 xDrive30

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 642

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Siitä siis tosiaan tulee käytännössä takavetoinen kun nappaa luistonestot pois ja pyörittää parkkiksella.
                      Riittääköhän voima asfaltilla? No kohtahan tuo selviää

                      Kuinkas näissä on muuten tasauspyörästö hoidettu? Onko se saman tyyppinen mekaaninen järjestely kuin ICE autoissa vai jotenkin muuten? Onko jotain lukkojärjestelyä niin että vetää takavedolla molemmilla pyörillä?

                      Comment

                      • Peksu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 264
                        • Lähellä Tre

                        Originally posted by FlyingFinn View Post
                        Riittääköhän voima asfaltilla? No kohtahan tuo selviää

                        Kuinkas näissä on muuten tasauspyörästö hoidettu? Onko se saman tyyppinen mekaaninen järjestely kuin ICE autoissa vai jotenkin muuten? Onko jotain lukkojärjestelyä niin että vetää takavedolla molemmilla pyörillä?
                        Tämmönen

                        Kohdasta 3.22 -> näkyy
                        G08 LCI iX3 M Sport

                        Comment

                        • lnaukkar
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2015
                          • 189
                          • Helsinki

                          Sähköinen lukko eli jarruilla …
                          2023 G26 i4 M50
                          2023 U11 iX1 xDrive30

                          Comment

                          • JPM50
                            Bimmer Rookie
                            • May 2022
                            • 193
                            • Helsinki

                            Originally posted by JPM50 View Post
                            Niinpä, kyllähän tuon saa korjattua ja menee tietysti kaskosta. Silti ns. harmittaa ja niin maan p*rkeleesti; kaikki se vaiva, bonusten lasku, omavastuuosuus ja auto pois ajosta korjauksen ajan. Tänään kävin näyttämässä vahinkotarkastajalle, joka nyt sitten tekee laskelman ja ilmoittaa asiasta vakuutusyhtiölleni, joka antaa laskutusluvan, ja sitten homma alkaa pyöriä.

                            Eniten tosiaan harmittaa joidenkin ihmisten totaalinen välinpitämättömyys toisten omaisuudesta, "äkkiä karkuun vaan, ei siihen mitään tullut"-asenne.

                            Sorry lievä OT, mutta piti päästä purkautumaan.
                            Ei tämä ole s**tana enää totta; vein maanantaina autoni korjattavaksi ja kävin tänään aamulla hakemassa pois. Ennen kuin hain avaimet korjaamon tiskiltä, tarkastin autoni. Korjaus oli tehty, mutta vasempaan takaoveen oli isketty lommo ja naarmu.

                            Eli autoani oli kolhittu korjaamon parkkihallissa sen päivän aikana, jonka se oli odottamassa noutoani. Lommo pitää oikaista ja ovi maalata. Eikä taaskaan mitään lappua asiasta ole jätetty, tietenkään.

                            Nyt sitten korjaamo selvittelee, miten tuo hoidetaan. Katselevat ensin turvakamerastaan, mitä on tapahtunut ja kuka on kolhinut.

                            V*tuttaa kuin pientä oravaa.
                            Last edited by JPM50; 10-03-2023, 13:48.
                            i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • petnen
                              BTCF Member
                              • May 2003
                              • 1081
                              • Kannus

                              Ei voi olla totta, pikkusen nyt koittelee.
                              Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                              Bmw i4 M50

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 642

                                Originally posted by JPM50 View Post
                                Ei tämä ole s**tana enää totta; vein maanantaina autoni korjattavaksi ja kävin tänään aamulla hakemassa pois. Ennen kuin hain avaimet korjaamon tiskiltä, tarkastin autoni. Korjaus oli tehty, mutta vasempaan takaoveen oli isketty lommo ja naarmu.

                                Eli autoani oli kolhittu korjaamon parkkihallissa sen päivän aikana, jonka se oli odottamassa noutoani. Lommo pitää oikaista ja ovi maalata. Eikä taaskaan mitään lappua asiasta ole jätetty, tietenkään.

                                Nyt sitten korjaamo selvittelee, miten tuo hoidetaan. Katselevat ensin turvakamerastaan, mitä on tapahtunut ja kuka on kolhinut.

                                V*tuttaa kuin pientä oravaa.
                                Kerran käynyt itselle samoin Volkkarin silloisessa merkkiliikkeessä. Auto on korjaamon vastuulla sinä aikana kun auto on heidän hallussaan ja vastaavat vahingoista. Eivät tässä tapauksessa ainakaan nikotelleet yhtään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎