BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JNIJNI
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post

    Kyllä ilmajouset on vakiona.
    Vakuutuksen hinta varmaan monen yhtälön summa, mutta meillä oli 880€/v 330e ja nyt 1600€/v i4 näin esimerkkinä.
    Tästä olisi hyvä kuulla muiltakin i4:n omistajilta, onko tosiaan noin kovat hinnat.
    Mikä mahtaa selittää eron?

    Omassa G21 330e laaja kasko 750€ ja liikenne 210€ täysillä bonuksilla
    Last edited by JNIJNI; 21-08-2025, 12:09.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post

    Vakuutuksen hinta varmaan monen yhtälön summa, mutta meillä oli 880€/v 330e ja nyt 1600€/v i4 näin esimerkkinä.
    Oho. Tässä on kyllä kova hinta ja hintaero.

    Leave a comment:


  • Ju11i
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post


    Juu tilojen puolestahan tuo on suurempi kuin tuo sedan 330e. Paljonko ne vakuutukset oikein sitten on, kun tuossa hybridissäkin ne ovat jo melko järkyttävät..? Onko noissa siis kaikissa ilmajouset takana?
    Kyllä ilmajouset on vakiona.
    Vakuutuksen hinta varmaan monen yhtälön summa, mutta meillä oli 880€/v 330e ja nyt 1600€/v i4 näin esimerkkinä. (Laaja kasko ja liikenne yht.)
    Last edited by Ju11i; 21-08-2025, 12:32.

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by Aksuuu View Post

    Tosiaan jäähdytyskierron venttiilejä on vaihdettu tietyn tuotantoslotin autoihin Vuotaessaan voi rikkoa lämppärin. Mulla vaihdettu jo kahteen kertaan .

    Muistaakseni 09/23 tuli OS 8.5. Mielestäni paremman näköinen ja vähän sulavampi käytettävyydeltään. Muuten aika vähän on mitään muutoksia on pre-lci mallin sisällä tullut. Mulla e40 malli ollut 2v. ja 41tkm. Todella tyytyväinen ollut autoon kaiken kaikkiaan. Jos johkin vaihtaisin niin varmaan sitte M50 malliin
    Toimiiko miten talviajossa tuo takavetomalli? Meneekö nämä vielä kitkoilla ihan ok, vai tarvitseeko nastat?

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post

    Meillä vaihdettiin just g21 330e -> i4
    Ajolleen ei merkittävää eroa vs facelift g21 jos ei nyt kiihtyvyyttä lasketa mukaan.
    Kannattaa varmaan vähintään fullynä katsella, on ainakin perusjutut siinä, ja M50, tietenkin tämä makuasia.
    Tilojen puolesta ainakin meidän 4 henkisen perheen tarpeisiin riittävä kun ei tarvi enään rattaita raahata mukana, kontti yllättävän tilava.
    Vakuutukset aika tarkalleen puolet kalliimpi vs hybridi.
    Pohja varmaan näistä sähkäreistä hyvä tsekata ja jonkin verran kuullut rikkoutuneista ilmapusseista sekä oliko alkupään malleissa jotain jäähdytinneste vuotoja?

    Juu tilojen puolestahan tuo on suurempi kuin tuo sedan 330e. Paljonko ne vakuutukset oikein sitten on, kun tuossa hybridissäkin ne ovat jo melko järkyttävät..? Onko noissa siis kaikissa ilmajouset takana?

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post

    Meillä vaihdettiin just g21 330e -> i4
    Ajolleen ei merkittävää eroa vs facelift g21 jos ei nyt kiihtyvyyttä lasketa mukaan.
    Kannattaa varmaan vähintään fullynä katsella, on ainakin perusjutut siinä, ja M50, tietenkin tämä makuasia.
    Tilojen puolesta ainakin meidän 4 henkisen perheen tarpeisiin riittävä kun ei tarvi enään rattaita raahata mukana, kontti yllättävän tilava.
    Vakuutukset aika tarkalleen puolet kalliimpi vs hybridi.
    Pohja varmaan näistä sähkäreistä hyvä tsekata ja jonkin verran kuullut rikkoutuneista ilmapusseista sekä oliko alkupään malleissa jotain jäähdytinneste vuotoja?
    Tosiaan jäähdytyskierron venttiilejä on vaihdettu tietyn tuotantoslotin autoihin Vuotaessaan voi rikkoa lämppärin. Mulla vaihdettu jo kahteen kertaan .

    Muistaakseni 09/23 tuli OS 8.5. Mielestäni paremman näköinen ja vähän sulavampi käytettävyydeltään. Muuten aika vähän on mitään muutoksia on pre-lci mallin sisällä tullut. Mulla e40 malli ollut 2v. ja 41tkm. Todella tyytyväinen ollut autoon kaiken kaikkiaan. Jos johkin vaihtaisin niin varmaan sitte M50 malliin

    Leave a comment:


  • Ju11i
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Kertokaas vähän suosituksia mitä lähtisi katselemaan. Eli omat ajot sellaisia nykyään että polttomoottorissa ei liiemmin ole enää järkeä. Ajatellut tuon G20 330e:n vaihtoa tällaiseen. Nykyisessä autossa lähes kaikki varusteet, joten todennäköisesti jostain joutuu tässä tapauksessa sitten luopumaan mutta lähinnä että kannattaako tuo i4M50 vai onko tuo perusversiokin M-sporttina ja varusteilla järkivalinta? Minkähintaiset vakuutukset noissa on? Käyttönkuluthan muuten pienet. Mitäs kaikkia tyyppivikoja näistä löytyi mitä olisi hyvä tsekkailla onko kunnossa? Onko jotain olennaista tapahtunut vuosimalleissa että olisi hyvä katsoa jotain tiettyä?
    Meillä vaihdettiin just g21 330e -> i4
    Ajolleen ei merkittävää eroa vs facelift g21 jos ei nyt kiihtyvyyttä lasketa mukaan.
    Kannattaa varmaan vähintään fullynä katsella, on ainakin perusjutut siinä, ja M50, tietenkin tämä makuasia.
    Tilojen puolesta ainakin meidän 4 henkisen perheen tarpeisiin riittävä kun ei tarvi enään rattaita raahata mukana, kontti yllättävän tilava.
    Vakuutukset aika tarkalleen puolet kalliimpi vs hybridi.
    Pohja varmaan näistä sähkäreistä hyvä tsekata ja jonkin verran kuullut rikkoutuneista ilmapusseista sekä oliko alkupään malleissa jotain jäähdytinneste vuotoja?

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Kertokaas vähän suosituksia mitä lähtisi katselemaan. Eli omat ajot sellaisia nykyään että polttomoottorissa ei liiemmin ole enää järkeä. Ajatellut tuon G20 330e:n vaihtoa tällaiseen. Nykyisessä autossa lähes kaikki varusteet, joten todennäköisesti jostain joutuu tässä tapauksessa sitten luopumaan mutta lähinnä että kannattaako tuo i4M50 vai onko tuo perusversiokin M-sporttina ja varusteilla järkivalinta? Minkähintaiset vakuutukset noissa on? Käyttönkuluthan muuten pienet. Mitäs kaikkia tyyppivikoja näistä löytyi mitä olisi hyvä tsekkailla onko kunnossa? Onko jotain olennaista tapahtunut vuosimalleissa että olisi hyvä katsoa jotain tiettyä?

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Kulkeeko maksutiedot autossa aktiivisena olevan käyttäjäprofiilin mukana? Eli vaihtuuko maksaja samalla kun kuski?
    Itsellä on vaan yksi profiili käytössä, mutta on se siihen linkitetty. Eli kuvittelisin vaihtuvan profiilin mukana. Yhdellä profiililla voisi olla myös monta maksutapaa, mutta käytännössä Suomessa ei ole kilpailevia palveluntarjoajia tuohon. Jossain muualla on.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Tuli heitettyä tuossa muutaman tuhannen kilsan Norjan reissu ja latausten osalta meni vielä mukavammin kuin viime kesänä. Ei siksi, että latureita olisi ollut enemmän, vaan siksi, että maksaminen hoitui näppärästi plug&chargella. Ei tarvinnut heilutella korttia saati kaivaa kännykkäsovellusta esiin, vaan piuha vaan kiinni ja voi keskittyä mukavampaan taukotekemiseen.

    Tuon kun saisi kaikille latausasemille, niin olisi tietysti vielä kivempi. Nyt se on käytännössä vain Ionityllä käytössä ja niiden sijainti taas ei ole aina parhaasta päästä. Eli kyllä se kortti ja kännykkä oli rehellisyyden nimissä edelleen pariin kertaan esillä. Onkohan tuossa jotain lisenssimaksuja vai miksei käytännössä mikään latausoperaattori ole ottanut tuota käyttöön? Ionity nyt on (saksalaisten) autonvalmistajien rahoittama, niin tokihan se tukee autonvalmistajan maksusysteemiä. Mutta sen kai pitäisi olla kuitenkin standardi eli vaikka ABC voisi sitä tukea, jos kiinnostaisi.
    Kulkeeko maksutiedot autossa aktiivisena olevan käyttäjäprofiilin mukana? Eli vaihtuuko maksaja samalla kun kuski?

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Tuli heitettyä tuossa muutaman tuhannen kilsan Norjan reissu ja latausten osalta meni vielä mukavammin kuin viime kesänä. Ei siksi, että latureita olisi ollut enemmän, vaan siksi, että maksaminen hoitui näppärästi plug&chargella. Ei tarvinnut heilutella korttia saati kaivaa kännykkäsovellusta esiin, vaan piuha vaan kiinni ja voi keskittyä mukavampaan taukotekemiseen.

    Tuon kun saisi kaikille latausasemille, niin olisi tietysti vielä kivempi. Nyt se on käytännössä vain Ionityllä käytössä ja niiden sijainti taas ei ole aina parhaasta päästä. Eli kyllä se kortti ja kännykkä oli rehellisyyden nimissä edelleen pariin kertaan esillä. Onkohan tuossa jotain lisenssimaksuja vai miksei käytännössä mikään latausoperaattori ole ottanut tuota käyttöön? Ionity nyt on (saksalaisten) autonvalmistajien rahoittama, niin tokihan se tukee autonvalmistajan maksusysteemiä. Mutta sen kai pitäisi olla kuitenkin standardi eli vaikka ABC voisi sitä tukea, jos kiinnostaisi.

    Leave a comment:


  • larsen
    replied
    Originally posted by wuiZ View Post
    kotisähkön hinta 10cnt/kWh koska pitkä kiinteä sopimus. Syyskuusta eteenpäin spot-sähkö joka pitäisi tuoda kustannus alas.
    Halvalta kuulostaa kiinteäksi sopimukseksi. Paljonko tuossa on energian ja siirron osuus?

    Leave a comment:


  • wuiZ
    replied
    11kk nyt ollut i4M50 alla ja nyt tuli 30.000km mittariin. Tämän aikana on ladattu 6626kWh, joka tekee noin 22.1kWh/100km keskikulutus. Rahaa on mennyt sähköön 1198eur, josta noin 62% kotilaturilla ja 38% tienpäällä kalliilla sähköllä (eli noin 4eur/100km).
    Verrattuna dieseliin (6litra/100km, 1,80eur/litra) laskennallinen säästö olisi 68% i4 eduksi.

    EDIT: kotisähkön hinta 10cnt/kWh koska pitkä kiinteä sopimus. Syyskuusta eteenpäin spot-sähkö joka pitäisi tuoda kustannus alas.
    Last edited by wuiZ; 05-08-2025, 10:56.

    Leave a comment:


  • wuiZ
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Peräluukkuun mahtuu kaksi lätkäkassia tai kolme golfbägiä eli yllättävän hyvin on tilaa. Lattian alla on tosiaan H&K:n pönttö, joka oikeasti vie puolet tilasta mutta mulla siellä menee myös latausjohto tai kenkiä ja muuta kamaa. Ei kai kukaan i4:sta perheautoksi olekaan hankkimassa.
    Minulla oli hankintakriteerinä että kolme lätkäkassia pitäisi mahtua, ja sinne ne meni joten loppui argumentit kesken ja tuli sitten hankittua sanoisin että ei merkittävästi pienempi kun edellinen F11 vaikka hieman paremmin joutuu miettimään miten pakkaat.

    Leave a comment:


  • Heikkiher
    replied
    Click image for larger version  Name:	524131631_10162333844444081_6329559283998051098_n.jpg Views:	0 Size:	108.6 KB ID:	5532658 Click image for larger version  Name:	524702381_10162333754504081_6989427270470684192_n.jpg Views:	0 Size:	112.7 KB ID:	5532659

    Tässä nämä mitä tuolla FB ryhmässä oli jaettu. Kiinnostaa aihe, kun ollut i4 kovasti käytettynä mielessä. Jos tuo raja tosiaan on 1mm niin kyllähän se hyvin tarkan tarkastuksen vaatisi ennen mahdollista ostoa ja joku pohjapanssari olisi jatkossa hyvä. Kaskovakuutukset noita ilmeisesti korvanneet, mutta ei kiinnostaisi lähteä kokeilemaan miten hyvin toimii, varsinkaan jollei osaa tarkasti sanoa missä naarmu on tullut.

    Tässä myös toinen video tuon Kokkolan autohuollon lisäksi, missä merkkihuolto itse vaihtanut akkukotelon myymäänsä autoon 1mm naarmun takia: https://www.youtube.com/shorts/80xGSTYXxYg
    Last edited by Heikkiher; 01-08-2025, 21:49.

    Leave a comment:

Working...
X