Vesipumppu + kaikki termarit ( oliko niitä nyt automaatissa 3kpl) uusiksi niin alkanee lämmöt toimia oikein. Mittarin pitäisi olla normiajossa keskellä suunnilleen ja pysyä siinä samassa kohdassa, koska ainakin kaksilitraisessa se menee keskelle kun lämmöt on salavalikon mukaan noin 72 astetta muistaakseni ja pysyy siinä varmaan jonnekin sadan asteen arvoihin tai ylikin. Painekorkki( samalla paineella kuin alkuperäinen) kannnattaa varuiksi samalla vaihtaa paisuntasäiliöön jos on alkuperäinen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by bemu730 View PostMoikka olisko jollain ollu samaa murhetta e83 3.0d että lämmöt seilaa hiukan tämmötti ku on alle +10 ulko lämpötila autoon tekee sisälle kyll lämmintä mutta itseä lähinnä häiritsee ku viisari liikkuu koko aika eikä ennen oo yhessäkään mersussa tai vanhemmassa bmw tehny tota mitä asialle vois tehdä🤔
Seilaa, siis heiluu koko ajan :think
Omassa kun oli termarit rikki, niin viisari nousi puoleen väliin, ja siihen se jäi. Termareitten vaihdon jälkeen se nousee puoleen väliin, ja siihen se jää. Ei se heilunu missään vaiheessa, tasasesti liikkui
Moni luuleekin että diesel lämpiee normaalisti kun viisari on puolessa välissä vaikka todellisuudessa ei ole riittävän lämmin edes DPF-suodattimen puhtaaksi polttoon, johon vaaditaan yli 84 asteen lämpötila.BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Originally posted by bemu730 View PostMoikka olisko jollain ollu samaa murhetta e83 3.0d että lämmöt seilaa hiukan tämmötti ku on alle +10 ulko lämpötila autoon tekee sisälle kyll lämmintä mutta itseä lähinnä häiritsee ku viisari liikkuu koko aika eikä ennen oo yhessäkään mersussa tai vanhemmassa bmw tehny tota mitä asialle vois tehdä🤔e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Peräluukun mikrokytkin äkkäilee, joskus aukasee luukun, useimmiten ei. Koittanut tässä ilman väkivaltaa irroitella tuota moduulia, muttei se vaan taho irrota . Löytyykö tähän joku väkivallaton ratkaisu �� kaks torx ruuvia on ulkopuolella, sisäpuoleltakin irroitin luukun muovin, muttei sieltä näy kuin johtoliitin. Hermosto menee.
Edit:
Joo, pitääkin näköjään irrottaa peräluukusta koko muovi, jossa on tämä moduuli on kiinni ��
Edit 2:
Toimii, ei toimi, toimii , ei toimi.
Täytyy tutkia huomenna lisääLast edited by Munanjatke; 04-10-2020, 16:27.BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuon uuden talviauton sivupeilien sähkösäädöt tekevät omiaan? Eli kun auto on pidempään parkissa niin kaukosäätimestä lukitusta avatessa ne säätyvät sattumanvaraiseen asentoon. Eikä aina samaan asentoon vaan milloin mihinkin. Jos auto on parkissa vain vähän aikaa (tunnin - kaksi) niin tuota ei tapahdu, kun auto on ollut yön yli niin silloin tuo tapahtuu käytännössä aina. En ole ainakaan huomannut mitään muita oireita ja kaikki toimii muuten niin kuin kuuluukin.
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostMistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuon uuden talviauton sivupeilien sähkösäädöt tekevät omiaan? Eli kun auto on pidempään parkissa niin kaukosäätimestä lukitusta avatessa ne säätyvät sattumanvaraiseen asentoon. Eikä aina samaan asentoon vaan milloin mihinkin. Jos auto on parkissa vain vähän aikaa (tunnin - kaksi) niin tuota ei tapahdu, kun auto on ollut yön yli niin silloin tuo tapahtuu käytännössä aina. En ole ainakaan huomannut mitään muita oireita ja kaikki toimii muuten niin kuin kuuluukin.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Originally posted by bemu730 View PostMoikka kanssa autoilijat omasta x3 menny klykoolit vähiin eikä näe tota väriä mitä siellä on koitin paperilla kattoa kans mutta ei auttanu ku olis niinku vettä ku oli väritöntä kumpaa tonne uskaltaa laittaa sini/vihreää vai sinistä vain🤔Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by bemu730 View PostMut molemmat sinisiä niin niillä ei ole varmaan merkitystä jos niitä sekoittaa keskenäs🤔🤔🤔Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Jos paisarissa on nestettä jäljellä niin eikö sitä voisi imaista vaikka tämmösellä että näkisi värin https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...ten-2000039991
Tai sitten irrottaa paisarista letkun ja lorottaa johonkin kuppiin sitä :thinkBMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Originally posted by Munanjatke View PostJos paisarissa on nestettä jäljellä niin eikö sitä voisi imaista vaikka tämmösellä että näkisi värin https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...ten-2000039991
Tai sitten irrottaa paisarista letkun ja lorottaa johonkin kuppiin sitä :think
Mites asiasta muuten valoihin miten ootte sähköjen puolesta toteuttanu jos ootte ledibaarin lyöny keulille ootteko ihan ottanu pitkistä vaan sähköt? Ku ei taida olla erillistä lisävalo pistoketta niinku volvossa on semmonen erillinen lisä valo pistoke lampun takana mistä saa lisä pitkille sähköt
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostMistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuon uuden talviauton sivupeilien sähkösäädöt tekevät omiaan? Eli kun auto on pidempään parkissa niin kaukosäätimestä lukitusta avatessa ne säätyvät sattumanvaraiseen asentoon. Eikä aina samaan asentoon vaan milloin mihinkin. Jos auto on parkissa vain vähän aikaa (tunnin - kaksi) niin tuota ei tapahdu, kun auto on ollut yön yli niin silloin tuo tapahtuu käytännössä aina. En ole ainakaan huomannut mitään muita oireita ja kaikki toimii muuten niin kuin kuuluukin.
Ja nyt juuri äsken huomasin että kun matkalla yritin säätää kuskin puolen peiliä niin se meni taas ääriasentoon ja säätömoottori jäi pyörimään vaikka otti virrat pois ja laittoi oven lukkoon. Pitää käydä kohta katsomassa onko auto mennyt nukkumaan vai vieläkö moottori pyörii siellä. Jos pyörii niin ei taida auttaa muuta kuin ottaa akku irti, muuten on kohta akku tyhjä eikä pääse iltapäivällä liikkeelle.
Oma ajatus on että peilien säätöjä ohjaava boksi on viallinen. Onko tietoa mikä boksi sitä ohjaa ja missä se sijaitsee?
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostNo, nyt on oireet lisääntyneet eli välillä kuskin puolella kun yrittää säätää peiliä oikeaan asentoon niin peili säätyy ääriasentoon siihen suuntaan johon sitä on säätänyt eikä sitä saa enää sen jälkeen säädettyä mihinkään. Ja muutaman kerran on käynyt niin että kuskin puolen peilin säätö ei toimi lainkaan.
Ja nyt juuri äsken huomasin että kun matkalla yritin säätää kuskin puolen peiliä niin se meni taas ääriasentoon ja säätömoottori jäi pyörimään vaikka otti virrat pois ja laittoi oven lukkoon. Pitää käydä kohta katsomassa onko auto mennyt nukkumaan vai vieläkö moottori pyörii siellä. Jos pyörii niin ei taida auttaa muuta kuin ottaa akku irti, muuten on kohta akku tyhjä eikä pääse iltapäivällä liikkeelle.
Oma ajatus on että peilien säätöjä ohjaava boksi on viallinen. Onko tietoa mikä boksi sitä ohjaa ja missä se sijaitsee?
Mulla on sama vika, rupes syömään akkua ihan reilusti, sammutin radion,eebberin, kattotelkkarin, digiboxin. Mutta syö joka tapauksessa. Apukuskin peili tekee tuota, vetää ittensä ääriasentoon ja jää pyörimään. Kävin kaikki sulakkeet mittarin kanssa mutta en huomannu että mikään söis akkua. Mistähän moinen akun syönti johtuu? Vaikuttaako että kun on akku vaihdettu mutta ei kirjattu vaihtoa?
Comment
-
-
Omien tutkimusten perusteella syypää näyttäisi minulla olevan peilien säätömoottoriyksiköt. Siis ne ulkopeileissä olevat moottorit jotka kääntävät niitä peililaseja. Heti kun peilien johdot ottaa irti niin muut oireet lakkaavat eli ilmeisesti nuo jotenkin tukkivat bus-väylää jolloin ainakin lasien nostimet ja kaikki peilien säädöt lakkaavat toimimasta.
Minulla alkoi myös peilien sähköinen sisäänkääntö tehdä omia temppujaan eli kesken ajon saattoi toinen peili tai molemmat yhtäkkiä kääntyä sisään. Tällä hetkellä peilien johdot ovat irti molemmilta puolilta joten kaikki muu toimii normaalisti. Pitää koittaa jostain metsästää uudet moottorit molemmille puolille mutta näyttäisi pikaisen tutkimisen perusteella siltä että niitä saa vain alkuperäisosana joka on tietysti ihanan kallista. Jos joku tietää mistä noita saa järkevästi niin saa ilmoittaa. Käytettyä en oikein haluaisi ostaa kun tuo on ilmeisesti kuitenkin aika yleinen vika niin minun tuurillani käy niin että vaihto-osa on viallinen tai vikaantuu hyvin pian.
Comment
-
Comment