Originally posted by JaniK86
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
jep LCM koodauksella tuosta selviää mutta varminta muuttaa FA varustelistan kautta. Eli $522 varustekoodi POIS FA listalta 2 eri modulista ja koodata auto__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
-
Sehän alkoi oikuttelemaan, vikakoodi jakolaatikolta kääntyessä joskus muutama kymmenen km sitten, nollasin.
No, nyt sitten "5E40 [ 24128 ] wheel speed sensor rear right edges absent (RDF Typ 11i)"
Sama haamukoodi vasemmalle puolelle, tosin tuo oikea jäi vaan päälle.
Ja sitten VTG on No can message ASC2 ja ASC4 kohdissa.
Tässä taitaa nuo vetarien kehät olla vetarien ulkolaidoilla takana, jos en väärin katsellut?
Ootteko miten korjailleet noita?
Pitää toki piakkoin renkaat vaihtaa ja jarrut taakse laitella muutenkin, mutta tää vähän yllätti nyt kauppareissulla.
Autolla pakitellessa nypytteli vastaan sitten kun oli vikavalot taulussa.
Comment
-
korjaaminen vähän siinä ja siinä, koska vetoakselin pinta jossa kehä puristus sovitteella on kiinni ja ruosteen syömä jotta uuden kehä renkaan asennus keskeisesti tyhjän haasteellinen.Originally posted by Jarger View PostSehän alkoi oikuttelemaan, vikakoodi jakolaatikolta kääntyessä joskus muutama kymmenen km sitten, nollasin.
No, nyt sitten "5E40 [ 24128 ] wheel speed sensor rear right edges absent (RDF Typ 11i)"
Sama haamukoodi vasemmalle puolelle, tosin tuo oikea jäi vaan päälle.
Ja sitten VTG on No can message ASC2 ja ASC4 kohdissa.
Tässä taitaa nuo vetarien kehät olla vetarien ulkolaidoilla takana, jos en väärin katsellut?
Ootteko miten korjailleet noita?
Pitää toki piakkoin renkaat vaihtaa ja jarrut taakse laitella muutenkin, mutta tää vähän yllätti nyt kauppareissulla.
Autolla pakitellessa nypytteli vastaan sitten kun oli vikavalot taulussa.
Toki JOS hyvää tuuria eikä pinta ole liiaksi ruosteen syömä niin voi jopa onnistua. Mätänetissä triscanin kehiä tarjolla https://www.motonet.fi/tuote/abs-keh...rtssearch=true
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Ei tahdo kovin symmetrisen pyöreä tulla, kun siihen ruosteen päälle iskee. Taakse ei ollut hinnalla pilattu kokonainen vetoakselikaan. Takapyörän laakerit vaihdoin ja samalla tuli huomattua että vasen takavetari oli väljänä. Kokonainen vetari abs kehineen tuli Aeromotorssilta muistaakseni +-100e.Originally posted by e46touring View Post
korjaaminen vähän siinä ja siinä, koska vetoakselin pinta jossa kehä puristus sovitteella on kiinni ja ruosteen syömä jotta uuden kehä renkaan asennus keskeisesti tyhjän haasteellinen.
Toki JOS hyvää tuuria eikä pinta ole liiaksi ruosteen syömä niin voi jopa onnistua. Mätänetissä triscanin kehiä tarjolla https://www.motonet.fi/tuote/abs-keh...rtssearch=trueE61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Pitää ilmeisesti tutkia mitä tuon kanssa tekee. Vetareilla näyttää olevan puolieroa? Voisi kokeilla tuota prikkaa aluksi, ehkä. Siis jos ei vetareissa ole väljää. 452tkm ajettu, niin jotenkin suhtaudun vähän varauksella vetarien kuntoon näin ennalta.
Comment
-
Mikäs ihme kolahtelee takapäässä, tai ainakin se kuulostaa että tulee takaa.
Elikkäs ääni ilmenee sillointällöin kääntäessä esim risteyksessä tai jyrkemmässä käännöksessä. Myös jos on oikein epätasainen paikka että auto heilahtelee.
Kontissa eiole mitään tavaraa mikä olisi irti. Auton alla käyty ihmettelemässä ja mitään ei löydy. Auton ostaessa piti samaa ääntä, kuulosti siis siltä että jousi kolahtelee. Siellä olikin toinen jousi poikki, uudet tilalle ja sama ääni kuuluu edelleen. Todella ärsyttävä ääni...E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Kävin eilen auton alla, toinen puoli laahaa jarrusta ja noissa molemmissa vetarien lukurinkuloissa oli kirkkaat kosketusjäljet. Lisäksi kun on noita nypyttelyitä, niin taitaa olla niin jotta käsijarrun hilut on lähteneet puoliksi irti. Ulkona vähän inha laittaa kun aina sataa tai on pimeä tms tai ollut autolle tarvetta, niin ei ole joutanut katteleen tarkemmin. Nyt kuitenkin näyttää olevan melko akuutti em. takia ja toisessa takarenkaassa pintakin loppu kun metallit paistaa sisäsyrjältä.Originally posted by Jarger View PostPitää ilmeisesti tutkia mitä tuon kanssa tekee. Vetareilla näyttää olevan puolieroa? Voisi kokeilla tuota prikkaa aluksi, ehkä. Siis jos ei vetareissa ole väljää. 452tkm ajettu, niin jotenkin suhtaudun vähän varauksella vetarien kuntoon näin ennalta.
Väljiä ei pitäisi olla ja pyöränkulmatkin viime remonttien jälkeen säädelty, mutta aikoinaan kun rengassatsi oli uusi, niin kului puolet pinnasta pois ja erityisesti sisälaita, kun ei joutanut kulmia säätään ajoissa jne. (odotin että kaverilla ois ollut aikaa tehdä ne aiemmin
)
Comment
-
Tukivarren etummainen pusla sieltä kolosta entinen, se renkaan edessä oleva. Et varmaan ole muovia ottanut pois ja katsonut sinne? Vääntämällä voi nähdä koskettaako laitaa jos liikkuu löysästi. Molemmat meni vaihtoon joskus viime-tai toissavuonna.Originally posted by Soininen View PostMikäs ihme kolahtelee takapäässä, tai ainakin se kuulostaa että tulee takaa.
Elikkäs ääni ilmenee sillointällöin kääntäessä esim risteyksessä tai jyrkemmässä käännöksessä. Myös jos on oikein epätasainen paikka että auto heilahtelee.
Kontissa eiole mitään tavaraa mikä olisi irti. Auton alla käyty ihmettelemässä ja mitään ei löydy. Auton ostaessa piti samaa ääntä, kuulosti siis siltä että jousi kolahtelee. Siellä olikin toinen jousi poikki, uudet tilalle ja sama ääni kuuluu edelleen. Todella ärsyttävä ääni...
Comment
-
Joo sinne eiookkaan tullu kurkattua. Koitin kyllä siitä varresta väännellä van ei kyllä antanu periksi yhtään. Renkaatkin kuluneet tasasesti niin ajatellut ettei se ehkä pusla/nivel olisi.Originally posted by Jarger View Post
Tukivarren etummainen pusla sieltä kolosta entinen, se renkaan edessä oleva. Et varmaan ole muovia ottanut pois ja katsonut sinne? Vääntämällä voi nähdä koskettaako laitaa jos liikkuu löysästi. Molemmat meni vaihtoon joskus viime-tai toissavuonna.
Täytyypä tämä ottaa tarkempaan syyniin.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
2,5 vuotta sitten tuon tein, nyt tarkistamalla. Mutterit ja kiinnike voi olla aika ruosteessa, saa hetken putsata ja vaivautua sitten suojaileen paikkoja tulevaltakin korroosiolta.Originally posted by Soininen View Post
Joo sinne eiookkaan tullu kurkattua. Koitin kyllä siitä varresta väännellä van ei kyllä antanu periksi yhtään. Renkaatkin kuluneet tasasesti niin ajatellut ettei se ehkä pusla/nivel olisi.
Täytyypä tämä ottaa tarkempaan syyniin.
Tuo on aika tyypillinen paikka tuolle rakenteelle, sama kuin 3-sarjalaisissa. Jopa pusla tais olla sama kuin sellaisessa.
Comment
Comment