Näytti tuo akun maakaapeli olevan ihan uutta vastaava. Kiinnittyi takakontissa takapuskurin puoleiseen sivuun. Säältä suojassa. No toivotaan ettei tuu uudestaan herjoja..
X5 F15 yleismallin porinoita
Collapse
X
-
Jaa, minkähän maadoituskaap9elin ne vaihtoi huollossa. Valokuvan perusteella se oli kyllä hieman rapainen, huonossa kunnossa ja maadoituspiste oli ruosteessa. Ei se missään takakontissa varmaankaan ollut, ulkopuolella sen on oltava. Mutta jos ei herjoja, niin hyvä. Jos ei kunnossa, niin syksyllä kosteamalla kelillä ilmoittelee kyllä uudelleenOriginally posted by Fremen View PostNäytti tuo akun maakaapeli olevan ihan uutta vastaava. Kiinnittyi takakontissa takapuskurin puoleiseen sivuun. Säältä suojassa. No toivotaan ettei tuu uudestaan herjoja..
Tommosen löysin (recall jenkeissä)
Mini, E24, E90, F30, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Oukei, Dieselissä varmasti yksinkertaisemman sähköt. Aikoinaan E70:ssä oli maakaapeli koneeseen huonossa kunnossa = lähes irti/poikki, vaikutti sekä käynitystyvyyteen että lataukseen. Ja herjojaja oli paljon. Kannattaa tsekata jossain vaiheessa, eiköhän F15 tuo löydy kanssa.Originally posted by Fremen View PostKai niitä voi olla useampia. Mulla tosiaan ihan diesel koneella. Ei "e".Mini, E24, E90, F30, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Etujarrut pitäis vaihtaa ens viikonloppuna 50d:hen. Noissa etulevyissä on semmonen noin 5cm pituinen matata ura ulkokehässä yhdessä kohdassa.
Pitääkö se ottaa jotenkin huomioon asennettaessa? Esim pitäiskikö sen osoittaa johonkin tiettyyn suuntaan että satula on helpompi laittaa kiinni? Takalevyissä tuommoista ei ollut.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...kes/1VnXXFM9hP
Tästä ei löyty mainintaa asian suhteen.
Comment
-
Jos on sellainen levyn tasapainotusleikkaus niin ei ole merkitystä asennukseen.Originally posted by Fremen View PostEtujarrut pitäis vaihtaa ens viikonloppuna 50d:hen. Noissa etulevyissä on semmonen noin 5cm pituinen matata ura ulkokehässä yhdessä kohdassa.
Pitääkö se ottaa jotenkin huomioon asennettaessa? Esim pitäiskikö sen osoittaa johonkin tiettyyn suuntaan että satula on helpompi laittaa kiinni? Takalevyissä tuommoista ei ollut.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...kes/1VnXXFM9hP
Tästä ei löyty mainintaa asian suhteen.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
Steering wheel electronics vikakoodia
Tänään pukkasi ensimmäistä vikakoodia 2014 X5 30D I driveen. Koodinlukijalla selvisi : Code 030490, steering wheel electronics (LRE) (LIN): missing LIN slave.
Autossa M sport ratti, sähkösäädöillä ja lämmityksellä. I drive herjasi ruudulla Cruise control malfunctionista. Vakkari (ei adaptiivinen) toimii kuitenkin ihan normaalisti. I drive vehicle checkissä ei myöskään näy mitään vikaa.
Koodinlukijalla kyllä näytti tuo yllä mainittu vika olevan currently present, ei vian nollaus sitä myöskään poistanut.
Onko mahdollisesti joku liittimen kontaktihäikkä? Autoa ei ole ”ropellettu”, vika pukkasi ihan itsekseen. onko nuo sähköliittimet airbagin takana vai jossakin muualla? Vielä en ehtinyt sen syvällisemmin tuohon perehtyä.
Comment
-
F15 ilmajousitus
Onko näin että kaikissa F15 malleissa ei ole ilmajousitusta takana?
Rautajousia näkyy ainakin olevan saatavilla varaosien perusteella. Tuli vähän yllätyksenä kun tottunut F11 että on kaikissa vakiona.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Jos on 7 paikkainen, tehdaskoukulla tai lisävarusteena valittu tasonsäätö niin on ilmajouset, muutoin on rautajouset takana(kin).Originally posted by atcc View PostOnko näin että kaikissa F15 malleissa ei ole ilmajousitusta takana?
Rautajousia näkyy ainakin olevan saatavilla varaosien perusteella. Tuli vähän yllätyksenä kun tottunut F11 että on kaikissa vakiona.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Tuoko adaptiivinen M-Sport alusta myös nuo? Omassa nimittäin ainakin perästä löytyy nuo. Siinä ei mitään tasonsäätöä kyllä ole, koukkukin on jälkiasennettu. Jousipussit meni liikkeen piikkiin vaihtoon ostaessani keväällä auton (pudotti perän alas aika-ajoin).Originally posted by MajorDrake View PostJos on 7 paikkainen, tehdaskoukulla tai lisävarusteena valittu tasonsäätö niin on ilmajouset, muutoin on rautajouset takana(kin).
Comment
-
Taitaa molemmat adaptiiviset alustat tuoda pussit, mulla se comfort versio ja myös pussit takana ja sama juttu eli jälkiasenteinen koukku ja ei tason säätöä ellei se ole osa tuota alustaa.
Noiden vaihtohan itse tehtynä ei ole mikään ihmeellinen operaatio, menikään mulla ensi kertalaisena reilu 1h vaihtaessa Arnottit alle. YouTubessa loistavia videoita ohjeeksi
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09
Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Comment
-
Nyt taisi jarrutärinät loppua viimein. Takajarrut ja levyt vaihdoin kuukausi takaperin. Pari viikkoa sitten edestä reaktiotangot ja tänään edestä jarrut.
Nyt kun testasin jarruja pihassa tekemällä pieniä nopeita jarrutuksia hiljaisessa vauhdissa, niin takaa kuuluu kova lyhyt vinkaisu kun auto pysähtyy...
Onko se nyt tämä osa nro2?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1375
2kk sitten Laakkosella vehicle chechkissä ei löytynyt mitään välyksiä :(
Comment
-
Ilmeisesti F15 ei ole tullut LCI mallia ollenkaan, vaan vaihtui 2018 suoraan G05:seen.
Onko F15 vuosimalleissa jotakin käännekohtaa missä olisi tullut jotain isompia päivityksiä, esim. toimansiirtoon tai alustaan. Mitä varaosia selailin niin vaihteisto on vaihtunut 2015 joissakin malleissa GA8HP70 -> GA8HP75 :think
Lähinnä sillä kyselen että jos on hankkimassa F15 30d, 40d tai M50d mallia, niin kannattaako suosia jostain syystä aikaisempia malleja vai myöhäisempiä. Toki uudempi on aina uudempi
Nuo moottorithan taitaa olla ihan samoja kuin F10/F11 koreissa ja niissä nämä N57 ominaisuudet/viat.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Käsittääkseni ainakin entertainment puolella tapahtunut muutos 2017-vuosimallissa (07/2016- valmistetut), jolloin siirryttiin NBT Evo headunittiin, jossa 'uudempi' käyttöjärjestelmä, ja mahdollisuus Apple Carplay -tukeen. Aiheesta lisää täällä https://www.bimmer-tech.net/blog/ite...cic-nbt-nbtevo . Eli Apple-miesten ja -naisten kannattaa ainakin suosia tuota 2017-mallia alkaenOriginally posted by atcc View PostIlmeisesti F15 ei ole tullut LCI mallia ollenkaan, vaan vaihtui 2018 suoraan G05:seen.
Onko F15 vuosimalleissa jotakin käännekohtaa missä olisi tullut jotain isompia päivityksiä, esim. toimansiirtoon tai alustaan. Mitä varaosia selailin niin vaihteisto on vaihtunut 2015 joissakin malleissa GA8HP70 -> GA8HP75 :think
Lähinnä sillä kyselen että jos on hankkimassa F15 30d, 40d tai M50d mallia, niin kannattaako suosia jostain syystä aikaisempia malleja vai myöhäisempiä. Toki uudempi on aina uudempi
Nuo moottorithan taitaa olla ihan samoja kuin F10/F11 koreissa ja niissä nämä N57 ominaisuudet/viat.
Comment
Comment