Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TR-04
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 19
    • Kyröskoski

    X5 e70 -08

    Tervehdys,

    e70:stä paloi toinen angel eye polttimo. minkälaiset sinne kannattaisi laittaa? jotta niistä saisi valkoisempaa valoa.

    Comment

    • _Wraith_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 156
      • Oulu

      Originally posted by TR-04 View Post
      Tervehdys,

      e70:stä paloi toinen angel eye polttimo. minkälaiset sinne kannattaisi laittaa? jotta niistä saisi valkoisempaa valoa.
      H8 on alkuperäinen hehku nuissa hehkulla olevissa anneleissa. Itsekin olen jo tovin kokeillut ja etsiskellyt hyvää valkoista valoa nuhin joka valaisisi molemmat kiekot tasaisesti. Valkoiset led-valot tahtoo jättää ulomman rinkulan todella himmeäksi.
      Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
      -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
      EX -10 E70 X5
      EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
      EX -13 F25 X3
      EX -12 F11 520D
      EX -05 E53 X5
      EX -06 E61 520D
      EX -04 E60 525iA
      EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
      EX -02 E46 316
      EX -98 E46 318

      Comment

      • samson76
        Bimmer Rookie
        • Jan 2018
        • 114
        • Liminka

        Originally posted by ipyrro View Post
        Ok, vaikuttaa ihan kohtuuhintaiselta. Tarviiko muuten nuo 11 tuumaiset mitään "erityistä" vai meneenkö suoraan alle?

        Minä siis olen aika lailla noobie näiden kanssa?
        11" vanteelle 315/35-20 kumi. 275/40-20 menee kyllä 11" vanteelle, mutta vanteen reuna jää melko esille.

        Comment

        • _Wraith_
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 156
          • Oulu

          Kiitos tällekin ketjulle myös muita vaivanneesta ratin tärinästä selvittiin yllättävän edukkaasti Nyt jäljelle jäi enää jarrujen lievä nykiminen eli tuntuu kuin jarrut ottavat voimakkaammin kiinni välistä ja muuten vähän lievemmin jolloin jarrutuksesta tulee nykivää. Mikähän tämän aiheuttaa? Onko seuraavaksi vaihtolistalla levyt vai jokin muu?
          Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
          -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
          EX -10 E70 X5
          EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
          EX -13 F25 X3
          EX -12 F11 520D
          EX -05 E53 X5
          EX -06 E61 520D
          EX -04 E60 525iA
          EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
          EX -02 E46 316
          EX -98 E46 318

          Comment

          • MarkM
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 109
            • Kirkkonummi

            Originally posted by _Wraith_ View Post
            Kiitos tällekin ketjulle myös muita vaivanneesta ratin tärinästä selvittiin yllättävän edukkaasti Nyt jäljelle jäi enää jarrujen lievä nykiminen eli tuntuu kuin jarrut ottavat voimakkaammin kiinni välistä ja muuten vähän lievemmin jolloin jarrutuksesta tulee nykivää. Mikähän tämän aiheuttaa? Onko seuraavaksi vaihtolistalla levyt vai jokin muu?
            Itsekin huomasin samaa, kun vaihdon takaveto 535:n tähän neliveto X5:een, että sellaista pientä nypytystä jarruttaessa tuntuu juuri kuvailemallasi tavalla (autolla oli tällöin ajettu noin 95tkm). Olen ajatellut, että se liittyy jollain tapaa tuohon vetotapaan tms. Voimakkaassa jarrutuksessa ei tunnu, mutta kun hiljaa jarruttaa niin erottaa tuon tietynlaisen nypytyksen. Tavallaan se jarrutuspaine ei tule tasaisesti. Yli 100tkm omassa ajossa ollut (210tkm mittarissa) ja kertaalleen jo kaikki jarrut (palat ja levyt) vaihdettu eikä muutosta suuntaan tai toiseen ole tapahtunut joten oletan, että kyse ominaisuudesta. Jarrunesteet useammankin kerran vaihdettu ja tsekattu ettei vuotoja missään. Jakolaatikon öljyt myös vaihdettu, eikä silläkään ollut vaikutusta asiaan. Eipä tuo suuresti häiritse, ei aina edes huomaa.
            Last edited by MarkM; 09-06-2018, 15:38.
            Tesla MY LR -22
            i3 94Ah -18
            ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
            ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
            ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
            ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
            ex: e87 116i -05

            Comment

            • Manukki
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 57
              • Turku

              Joo ne 11” tarvii 20-30mm spacerit jos on m-sport kaaret. Mulla on 20mm ja pari senttiä mahtuisi vieläkin kuvion reuna ulospäin, eteenkin huutais 20mm lätkiä. Rupee olemaan melko rivo raideleveys pikkuautoihin verrattuna��
              Last edited by Manukki; 09-06-2018, 17:39. Reason: Typo

              Comment

              • samson76
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 114
                • Liminka

                Originally posted by Manukki View Post
                Joo ne 11” tarvii 20-30mm spacerit jos on m-sport kaaret. Mulla on 20mm ja pari senttiä mahtuisi vieläkin kuvion reuna ulospäin, eteenkin huutais 20mm lätkiä. Rupee olemaan melko rivo raideleveys pikkuautoihin verrattuna��

                Olisikohan tuommoset eibachin pultattavat pro-spacerit hyvät? Juurikin 30mm taakse ja eteen 20mm. Jos laittaa spacerit, niin tuleeko camberia enemmän eli joutuisiko suuntaamaan renkaat uudestaan?

                Comment

                • Manukki
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 57
                  • Turku

                  Eibachit on hyvät, on ollut useammassakin autossa. Ei vaikuta pyöränkulmiin, toki kulmakerroin kasvaa eli jos vaikka takana camberit on valmiiksi pielessä niin sisäteunaa voi alkaa syömään.
                  Omassani on takana camberit niin pystyssä kuin saa, eli -1,25 astetta. Ei syö renkaita epätasaisesti.
                  Pitäisi saada itekkin aikaiseksi tilata nuo 30mm spacerit taakse ja siirtää 20mm eteen.

                  Comment

                  • tjhoo
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 85
                    • Lappeenranta/Taipalsaari

                    Radius rod

                    Potilas e70 2008, mittarissa 314 tkm. Ajelin viikonloppuna surkeaa mökkitietä ja oikealta edestä alkoi kuulumaan kolahduksia.

                    Ryömin auton alle tänä aamuna ja omasta mielestäni tässä RealOEM kuvassa oleva osassa nro 1. tuntui selvää välystä kun sitä kädellä heiluttelin (renkaat suorassa): http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FF01-EUR-07-2008-E70-BMW-X5_30sd&diagId=31_1289

                    Onko niin, että marmorilta myyvät koko osan, mutta olisi myös mahdollista saada korjaussarjaa netistä? Tämä RealOEM hieman hämmentää, kun ei tarjoa korvaavaa kokonaista osaa puslineen ja pallonivelellä. Minkälainen homma on tämän vaihtaminen?
                    Last edited by tjhoo; 19-06-2018, 08:46.
                    Nykyiset:
                    E70 3.0sd (2008)

                    Exät:
                    F87 M2 (2016)
                    F11 520xd (2013)
                    F11 525xd (2012)
                    E39 530i (2002)
                    E39 540i (1999)
                    E39 523i (2000)
                    E39 520d (2001)

                    Comment

                    • Iltsu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 778
                      • Espoo

                      ^ Ei taida saada erikseen palloniveliä noihin.
                      Kokonainen osa on 31122413482 ja vaihtaminen on helppo homma vaikka itse. Vaatii toki mielellään nosturin ja kunnon työkalut.
                      Kulmien säädön joutuu kyllä tekemään.
                      Last edited by Iltsu; 24-07-2023, 21:59.
                      Tesla Model Y Performance
                      E36 318iS "jäärata/rallicross"

                      Comment

                      • Manukki
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 57
                        • Turku

                        Jos jollain on haussa varmuudella hyvä X5 niin omani jäänee tarpeettomaksi työsuhdeauton tieltä, en ole vielä ehtinyt tehdä myynti-ilmoistusta mihinkään.

                        2011 lci X5 40d (vakio)
                        M-Sport
                        Space grey ja shadow line
                        164tkm
                        2x20” pyörät (kesällä style 214 + Michelin PS4 acoustic)
                        Juuri huollettu, uusi tuulilasi, todella siisti ja täysin ehjä auto.
                        Imu-ovet, keyless go, lasikatto, sport-nahat, sähköt muisteilla, prof navi ja combox, head-up, mukautuvat valot jne, koukku ja korotettu vetokyky, rautajouset, 5-paikkainen ja tärkeimpänä sport nappula vaihdekepin takana = aktiiviset kallistuksenvaimentajat, edc-iskunvaimennus ja aktiivinen ohjaustehostus muuttuvalla välityksellä.
                        37500€, tarkemmat tiedot privalla tai henma82(ät)gmail.com

                        Comment

                        • wiikki
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 76
                          • Kirkkonummi

                          E70 vaihteistot

                          Moi!
                          Olen vihdoin luopumassa piitkään palvelleesta e60 535d:stä ja kiikarissa on mm. tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/bmw/x5/9599269

                          Olen yrittänyt hakea tietoa auton vaihteistosta. Ilmeisesti siinä on se ZF:n 6HP, vai mitä?
                          Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
                          Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            Originally posted by wiikki View Post
                            Moi!
                            Olen vihdoin luopumassa piitkään palvelleesta e60 535d:stä ja kiikarissa on mm. tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/bmw/x5/9599269

                            Olen yrittänyt hakea tietoa auton vaihteistosta. Ilmeisesti siinä on se ZF:n 6HP, vai mitä?
                            Kyllä, 6HP laatikko. Minulla 8/2010 8HP laatikko, moottori päivittänyt ja Navi järjestelmä uudempi, muttei comboxia. 25pv myöhemmin jos olisi valmistettu niin olisi comboxikin. Mutta sen saa retrofitattua helposti, minkä böntti minulle tekeekin

                            En tiedä, milloin tomaatti vaihtui 6HP-->8HP, oisko samaan aikaan kuin moottorit? 2010 jossaln vaiheessa vai jossain malleissa eri aikaan, ehkä jo 2009 vaihtui jossain...jos vaan on valinnan varaa niin 8HP laatikko on tosi hyvä. Vaikkei omasta mielestäni siinä 6HP laatikossa ole ollut moitittavaa.
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • TuusBim
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2014
                              • 125
                              • Tuusula

                              Originally posted by hoikkas View Post
                              En tiedä, milloin tomaatti vaihtui 6HP-->8HP, oisko samaan aikaan kuin moottorit? 2010 jossaln vaiheessa vai jossain malleissa eri aikaan, ehkä jo 2009 vaihtui jossain...jos vaan on valinnan varaa niin 8HP laatikko on tosi hyvä. Vaikkei omasta mielestäni siinä 6HP laatikossa ole ollut moitittavaa.
                              Alkuvuonna 2010 LCI:n mukana tuli 8HP laatikko ja koneiden päivitys yms
                              Q7 e-tron TDI -17
                              MB CLA 250e -21
                              E81 116i -09
                              Ex:
                              F60 Countryman S E ALL4 -17
                              F15 X5 30d -14
                              E70 X5 40d M Sport -12
                              F20 120da -13
                              E61 530xd -09
                              F11 520d -12
                              E60 520d -09

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1366
                                • Lempäälä

                                joo, ei tuo ole kyllä mainonnan viestistä huolimatta LCI-malli, vaan ihan alkupään laite.

                                Vinkkinä muuten omilla rahoilla kalustoa ylläpitäville, E60 sähköinen apukiertovesipumppu käy E70 kun kääntää moottorikopan 180ast. Hinnanero on 50%.



                                tuommoinen ero.




                                ja tuolta sen vaihdoin.
                                Last edited by repsa; 30-06-2018, 08:48. Reason: lisäsin kuvat..
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎