Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Manukki
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 57
    • Turku

    Toimisikohan sama kuin jälkiasennetussa webassa eli ennen sammutusta ilmastoinnista lämmöt täysille ja puhallus ylöspäin. Muuten sieltä tulee vain haaleaa ilmaa kun ajon jälkeen on lämpöhana vain vähän auki hytin ollessa lämmin.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Vesiventtiilit on kyllä lepotilassa auki.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Manukki
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 57
        • Turku

        Jos tuolla on jotain tekemistä edellä kirjoittamani kanssa niin ei ne ainakaan tässä kärryssä ole auki koska toimii kuten edellä kuvasin. Weba on kyllä jälkiasennus eikä tehtaalta.

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

          tämä pre-lci, en tiedä lci, todennäköisesti sama. : ei-webastolliseen autoon kun asentaa retrofittinä ei-oem-webaston tuo vesiventtiili aiheuttaa harmia vain kun auton sammuttaa.

          Eli näissä ylläkuvatuissa autoissa vesiventtiili menee kiinni moottorin sammutuksen jälkeen (estetään ilmakuplien nousu lämppärinkennoon) hetkeksi, muuten on kokoajan auki.


          taas tämä oe-weba-letkumuutos :
          Se että miksi tuntuu että sisälle ei tule kuumaa, niin varmaan johtuu siitä että nyt sitä lämpöä käytetään paljon enemmän muuhun. Eli jos moottori lämpenee, ja sisälle tulee samanlämmintä ilmaa kuin lohko on, niin ei siinä järjestelmässä vikaa ole. 5kW on yllättävän pieni teho loppupeleissä kun lämmitetään koko vesitila+metallit moottorista+ koitetaan lämmittää sisätilaa.

          Jos se epäilyttää edelleen, niin voithan sen kokeilla lämpökameralla : onko vesiletkut samanlämpöiset mitkä nousee lämppärinkennolle kuin mitä esim lohko on.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • ipyrro
            Bimmer Rookie
            • Apr 2018
            • 33
            • Vantaa

            Vastaan nolona itse itselleni tähän threadiin...

            Eli siis jostain kumman syystä vasta nyt huomasin oikeasti tsekata noita sulakkeita mitä X5:ssa on puhelimelle. Ja nolona joudun toteamaan että siellähän oli yksi palanut sulake minkä uudella korvaamalla rupesi Bluetooth taas pelittämään ja SOS Call failurea ei enään tule...

            t. Ilkk@
            Originally posted by ipyrro View Post
            Löytyiskö tähän keneltäkään parempaa tietoa / apuja mitä tehdä?

            Mulla on se piirilevy edelleen tallella mikä siinä puhelitelineessä on mutta en tiedä että menikö se rikki kun piuhat kiinni kytkemällä ei ainakaan herännyt henkiin? Vai tulisko se maa tuolle kortille sen antennikaapelin kuoren kautta, sitä en vielä ole kokeillutkaan...

            t. Ilkk@

            Comment

            • samson76
              Bimmer Rookie
              • Jan 2018
              • 114
              • Liminka

              -08 x5 purkaa edelleen akkua. Tämmösiä vikakoodeja löytyi->

              00D704 EHC: K-CAN line fault
              00D904 CAS: K-CAN line fault
              00E544 AHM: K-CAN line fault
              00E5C4 CID: K-CAN line fault
              00E604 FD:K-CAN line fault

              Onko kellekään tuttuja? Googletin mutta mitään selkeää vastausta ei löytynyt.

              Niin ja mistä olette tilailleet jarruosia äksään? Laittelin jotkut tarvikepalat eteen kesällä ja nyt jo vinkuvat. Käytin auki ja olivat lasittuneet, hioin hiekkapaperilla, mutta sama vinkuna alkoi uudestaan. Lasittuukohan tuommoset tarvikepalat herkemmin. Joo ja tulee jarruteltua ihan reilustikin..

              Loppuun kiitokset m-carsille Ouluun, kun modasitte webaston.

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 873
                • Kainuu

                Originally posted by expertti View Post

                .......Autossa on kumma vika, oikeanpuoleinen kaukovalo ei toimi. Siellä ei se pelti vai mikä se on liiku, eli kaukovalo puuttuu. Autoon vaihdettu koko umpio(käytetty) mutta silläkään ei korjaantunut vika.
                Paikallinen merkkiliike tuota hetken tutki, muttei ainakaan heti löytänyt vian aiheuttajaa.
                Originally posted by Clavurion View Post
                Samalta valomodulin pinniltä se ohjausjännite tulee molempien umpioiden kaihtimen ohjaukseen. Äkkiäkös sen kurkkaa, tuleeko siihen kelt./pun. johtoon jännitettä pitkät päällä.
                Wetteri aikansa tätä tutki. Vika oli johtimessa. Nyt toimii!
                Vaihdettu umpio oli paremmassa kunnossa myös muutoin, kirkkaampi lasi jne. Joten ei sen vaihto turhaan mennyt(myyjäliike maksoi)

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  Originally posted by samson76 View Post
                  -08 x5 purkaa edelleen akkua. Tämmösiä vikakoodeja löytyi->

                  00D704 EHC: K-CAN line fault
                  00D904 CAS: K-CAN line fault
                  00E544 AHM: K-CAN line fault
                  00E5C4 CID: K-CAN line fault
                  00E604 FD:K-CAN line fault

                  Onko kellekään tuttuja? Googletin mutta mitään selkeää vastausta ei löytynyt.

                  Niin ja mistä olette tilailleet jarruosia äksään? Laittelin jotkut tarvikepalat eteen kesällä ja nyt jo vinkuvat. Käytin auki ja olivat lasittuneet, hioin hiekkapaperilla, mutta sama vinkuna alkoi uudestaan. Lasittuukohan tuommoset tarvikepalat herkemmin. Joo ja tulee jarruteltua ihan reilustikin..

                  Loppuun kiitokset m-carsille Ouluun, kun modasitte webaston.
                  johtovialta ensalkuun kuulostas. Alla linkki jostain yleisimmistä. On syynä akun tyhjenemiseen kun ei pääse lepotilaan.



                  jarruosat saa näppärästi ebaystä kotiovelle.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • samson76
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2018
                    • 114
                    • Liminka

                    Originally posted by repsa View Post
                    johtovialta ensalkuun kuulostas. Alla linkki jostain yleisimmistä. On syynä akun tyhjenemiseen kun ei pääse lepotilaan.



                    jarruosat saa näppärästi ebaystä kotiovelle.
                    Kiitoksia. Varattu aika myyjäliikkeeseen, niin siellä saavat selvittää. Nyt miettii, että olisiko pitänyt kumminkin ostaa se uusi 7män paikkanen Kia. Vaan onhan tämä d35 optimoitu äksä niin verraton peli, että jospa sitä kestää via dolorosaa..

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1367
                      • Lempäälä

                      että olisiko pitänyt kumminkin ostaa se uusi 7män paikkanen Kia.
                      ei ois.
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • samson76
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 114
                        • Liminka

                        Originally posted by repsa View Post
                        johtovialta ensalkuun kuulostas. Alla linkki jostain yleisimmistä. On syynä akun tyhjenemiseen kun ei pääse lepotilaan.



                        jarruosat saa näppärästi ebaystä kotiovelle.
                        • Right rear section of the luggage compartment for water intrusion: Check the right rear section of the luggage compartment for any signs of water intrusion in the connectors or control modules. Repair the corrosion, identify and repair the water leak source. Check sunroof drains, harness grommets at the body, and body seams.

                        Ilma-alustan ohjainlaite oli hapettunut ja aivan kuin olisi ollut kosteuden kanssa tekemisissä. Ohjainlaitteesta oli myös yksi pinni katkennut. Myös vetokoukun ohjainlaite antoi vikakoodia. Kun nuo molemmat käytti pois, niin pystyi poistamaan vikakoodit, koodit tuli takaisin kun laittoi ohjainlaitteet takaisin paikalleen. Jännä nähdä, kun saan "uudet" ebaysta, niin loppuuko purkuvirta.

                        Comment

                        • Iltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 778
                          • Espoo

                          Omassa kikkareessa alkoi vuotaa reippaasti öljyä ahtoputkesta.
                          Oli vielä liikkeen lisätakuuta jäljellä, joten tuomio tuli:
                          Ahtoputki, isompi turbo asennussetteineen, öljypohjan tiivisteen vaihto ja uudet öljyt. Rapeat 21 tuntia työtä, kokonaisdamage 4.5k€ josta itse maksoin omavastuuna muutaman satasen.

                          Kilsoja 197tkm (kaikki mittarissa), onkos muilla vaihdeltu turboja millä kilsoilla? Myös aika jännä toi öljypohjan tiiviste, lienee suht harvinainen vuoto. No tulipa putsattua moskat sieltäkin
                          Tesla Model Y Performance
                          E36 318iS "jäärata/rallicross"

                          Comment

                          • samson76
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 114
                            • Liminka

                            Originally posted by samson76 View Post
                            • Right rear section of the luggage compartment for water intrusion: Check the right rear section of the luggage compartment for any signs of water intrusion in the connectors or control modules. Repair the corrosion, identify and repair the water leak source. Check sunroof drains, harness grommets at the body, and body seams.

                            Ilma-alustan ohjainlaite oli hapettunut ja aivan kuin olisi ollut kosteuden kanssa tekemisissä. Ohjainlaitteesta oli myös yksi pinni katkennut. Myös vetokoukun ohjainlaite antoi vikakoodia. Kun nuo molemmat käytti pois, niin pystyi poistamaan vikakoodit, koodit tuli takaisin kun laittoi ohjainlaitteet takaisin paikalleen. Jännä nähdä, kun saan "uudet" ebaysta, niin loppuuko purkuvirta.
                            Pitääköhän nuo käytetyt ohjainlaitteet koodata autoon?

                            Comment

                            • MarkM
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 109
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by Iltsu View Post
                              Kilsoja 197tkm (kaikki mittarissa), onkos muilla vaihdeltu turboja millä kilsoilla? Myös aika jännä toi öljypohjan tiiviste, lienee suht harvinainen vuoto. No tulipa putsattua moskat sieltäkin
                              Nykyisessä ajokissa vielä alkuperäiset turbot ja rapiat 220tkm mittarissa. Tosin, ilmeisesti pienempi turbo hiljalleen antautumassa, kun kylmänä ujeltaa jo jonkun verran pienillä kierroksilla ajettaessa. Pitää ehkä seuraavassa huollossa mainita.
                              Tesla MY LR -22
                              i3 94Ah -18
                              ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                              ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                              ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                              ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                              ex: e87 116i -05

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                Originally posted by MarkM View Post
                                Nykyisessä ajokissa vielä alkuperäiset turbot ja rapiat 220tkm mittarissa. Tosin, ilmeisesti pienempi turbo hiljalleen antautumassa, kun kylmänä ujeltaa jo jonkun verran pienillä kierroksilla ajettaessa. Pitää ehkä seuraavassa huollossa mainita.
                                Pakosarjan pultit löysällä? Tyyppivika ja haulla löytyy e60 tai e90 puolelta lisää...
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎