E70 3.0D -07 Jakoketju poikki ajossa
Terve!
Nyt tuli lunta tupaan. Toissapäivänä ajossa alkoi moottorivalo palamaan ja tehot tippumaan. Ajoin tiensivuun ja tilain hinauksen lähimpään huoltamoon.
Äsken tuli kiva puhelu, jossa tyly diagnoosi: jakoketju katkennut ajossa.
Nyt kysynkin, löytyykö pääkaupunkiseudulta luotettavaa osaajaa tutkimaan, kuika pahasti ketjun katkeaminen on aiheuttanut vahinkoa.
Sitten ainakin tietää lähteekö etsimään suosiolla vaihtomoottoria vai alkaa remontoimaan potilasta.
Koneella oli ajettu 231 000 km.
Nopealla googlauksella löytyi foorumilta pari kohtalotoveria.
E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Näkeekös jostain öljyn lämpötilaa? Kysyn tätä siksi kun mulla on webastossa vastusmodi tehty ja vielä puolentunnin weban käytön jälkeenkään ei veden lämpötila ole kovin korkea salavalikon mukaan, plussalla kuitenkin, mutta jotain 3 - 5 astetta vain. Sisälle tulee kyllä lämmintä hyvin ja pian käynnistämisen jälkeen alkaa veden lämpö nousemaan myös salavalikossa. Yritän tällä kartoittaa sitä että onko siellä vaihtoventtiilissä nyt joku tukos vai mitä hittoa siellä tapahtuu.
Leave a comment:
-
-
Termareiden vaihto edessä ja olen yrittänyt etsiä mitä jäähdytinnestettä koneeseen laitetaan? -07 x5 3.0d kyseessä. Tarvitseeko olla g48 vai riittääkö g11?
Edit: varaosa liikkeestä lähti mukaan febin litkua 1.5 litran pulloissaLast edited by Smuli-; 11-02-2021, 18:27.
Leave a comment:
-
-
pre lci msport puskuri?
Tuli tossa pikkusen kolhittua liukkailla äxän keulaa, puskurista puuttuu iso pala kuskin kulmasta sekä sen takana oleva "lisäsyyläri" myös paskaksi, korjaus ois muuten helppo, mutta en löydä yhtään mistään noita pre lci msport puskureita, uusi maksaa reilusti yli tonnin joten se ei ole mahdollinen... Mistähän vois saada järkevään hintaan sellasen? Myös jos jollain on täällä myydä puskuri ja vaikka se lisäsyyläri kohtuulliseen hintaan niin ostan pois!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemukka530 View PostEli keltainen moottorivalo syttyi ja teksti increased emissions. Auto toimii kuitenkin normaalisti. Inpalla sain nollattua ja ainakaan heti ei syttynyt uudelleen. Kuvan mukaiset vikakoodit löytyi, allekirjoittaneelle ei sano mitään.
Kuvassa maininta ahtoletkun vuodosta, mulla oli imusarjaan liittyvä letku revennyt.
Leave a comment:
-
-
Ja jos ei toimi, niin sellaisessa autossa missä on dpf paikallaan (pakoputki on sisäpinnaltaan puhdas..) niin tuo voi aiheuttaa nopeastikin sen massatäytön, jolloin se pitää sit pakkopolttaa auki tai puhdistaa mekaanisesti.
Katso se alipaineputki mikä menee sille läpälle huolellisesti läpi, läpältä solenoidille mikä on imusarjan alla, sekä sieltä sit alipainepumpun yhteiseen painekeräysputkeen.
Ja jos mahdollista (omistat siis alipainetyökalun) niin voithan tuon venttiilin toiminnon kokeilla että liikkuuko se kara siellä.
Leave a comment:
-
-
Uskaltaa varmaan, ehkä täyskaasua kannattaa välttää jos se varmaan on kokonaan auki-asennossa. Pikafixin yrityksenä voi katsoa et se ohut alipaineletku on kiinni kunnolla EGR ja letkun pää ei halki. Katsastuksesta ei toki tule menemään läpi tuolla koodilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MeisterW View PostEGR jumissa tai sen alipaineohjaus ei toimi olisi veikkaukset tähän
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View Postei tuossa ole kyl vikakoodeja näkyvissä, vian esiintymishetken tiedot. Vikakooditieto ois vähän, muutaman rivin, ylempänä.
Ennenkuin valo syttyi , tyhjäkäynnillä kuului jostain vähän niinkuin ”kurnuttava” ääni ei kuitenkaan ainakaan kierroslukumottarista huomannut että kierrokset seilais. Pakkaskelien alettua seurasin nesteen lämpöjä ja hyvin pyssyi 83-87 astetta. Nyt vähän seilailee meinaa jäädä n.70 välillä nousee yli 80 ja sit yhtäkkii taas tpahtaa n70. En tiiä onko kaikki sattumaa vai liittyykö yhteen . Kiitokset vastauksista , täytyy viikonloppuna tutkia letkuja josko selviäis vähälläLast edited by Bemukka530; 08-06-2021, 20:11.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View Postei tuossa ole kyl vikakoodeja näkyvissä, vian esiintymishetken tiedot. Vikakooditieto ois vähän, muutaman rivin, ylempänä.pitkän aikaa tappelin et sain ees jotain ulos kokoajan tulee jotain erroria. Inpa ja ista vanhalla läppärillä mikä tuppaa jumittaa koko ajan , toki varmaan osaasayy käyttäjässäkin. Täytyy lukea uudestaan jos/ja kun valo syttyy uudelleen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemukka530 View PostEli keltainen moottorivalo syttyi ja teksti increased emissions. Auto toimii kuitenkin normaalisti. Inpalla sain nollattua ja ainakaan heti ei syttynyt uudelleen. Kuvan mukaiset vikakoodit löytyi, allekirjoittaneelle ei sano mitään.
Leave a comment:
-
-
Keltainen moottorivalo
Eli keltainen moottorivalo syttyi ja teksti increased emissions. Auto toimii kuitenkin normaalisti. Inpalla sain nollattua ja ainakaan heti ei syttynyt uudelleen. Kuvan mukaiset vikakoodit löytyi, allekirjoittaneelle ei sano mitään.Last edited by Bemukka530; 08-06-2021, 20:11.
Leave a comment:
-
-
Mites muilla lämpiää webastolla auto tälläisillä -10 asteen pakkasella? Itellä tedas webasto mikä muuttettu lämmittämään myös moottoria. antaa olla kerrallaan sen 30min salavalikosta kun katsooo niin moottorilämmöt ei ole kuin 20 astetta. Ei meinaa lähtee käyntiin kunnolla kun ei hehkuta. Kokeillu ilman lämmitystä hehkuttaa ja lähtee kuin palmun alta käyntiin. saako tota webaston pito aikaa muutettua pidemmäksi? onnistuu tietysti sillee et laittaa vaan toisen kerran päälle kakella.
Leave a comment:
-
-
Pussit takapäässä, mutta vinkuu taukoamatta ja pelkästään auto käynnissä eikä virrat päällä ni ei ehkä kompura. Ja perä pysyy ylhäällä vaikka olis pidempään parkissa. Polttoainepumppu vaihdettu liikkeen piikkiin eikä ollut vaikutusta. Ääni ei kuitenkaan normaalia ole näissä??
Leave a comment:
-
Leave a comment: