Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by Roito View Post
    Meillä ainakin tuossa -05vm 3l dieselissä toimii tuo 6-lovinen automaatti kuin ajatus, tosi hyvä ajaa.
    Vanhan 5-vaihteisen ja uudemman 6-vaihteisen välinen ero on huima. Samassa vaihtuva moottori m57 > m57n ero ei ole ollenkaan niin merkittävä.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • ÖÖ.
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 61
      • Turku

      Eilen olin ihan osto mielellä katsomassa yhtä kappaletta E53. http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7819418

      Tuosta en varmaan kauppaan pääse kun erikseen mainitus "siististi pidetyn" sijaan maalit oli muutamasta kohtaa lähtenet ja ruostetta oli konepellin reunassa. Konepelti myös klommoilla ja näyttä huohottavan öljyä jostain koneen vasemmalta reunalta. Onkos tuolla puolen joku tyyppivika letku/tiiviste mikä tuota aiheuttaa? Tuosta ajotietokone/radion näytöstä ei myöskään saa mitään selvää pikselivian takia.

      Ennen tuota kävin vertailun vuoksi kokeilemassa myös Volkkarin Touaregia. Yllättävän erilaiset oli tuntumaltaan nuo vehkeet. Vähän vertailua:
      - Tasasella tiellä X5 alusta hakkaa volkkarin 100 - 0
      - Epätasasella taas päinvastoin, X5:sessa tuntuu joka monttu kun taas treg lilluu huomaamatta yli
      - Tregin 2.5 TDI vaikutti auttamattoman alitehoselta tuollaiseen tiiliskiveen. 70 kmh nopeudessa pineen ylämäkeen tultaessa saatto heittää 2 pykälää alas että jakso mennä. Liikkeelle lähtö tuntui myös siltä että 1 vaihteella laitetaan laatikko pyörimään ja 2. vaihteella vasta alkaa liikkumaan. 3.0 TDI pitää ehdottomasti käydä kokeilemassa, V10 TDI vois olla kiva mutta mutta..
      -X5 kone ja vaihteisto huomattavasti parempi, ehkä 100 kmh jälkeen tuntuu että vähän voimaa sais olla lisää jos meinaa monta rekkaa ohittaa kerralla. Muuten erittäin mukava jos perinteisen automaatin vaihteen arvontatilaisuudet pystyy sietämään.
      - Yritin tuollaisessa lumisessa metsäautotien mäessä ottaa molemmilla mäkilähtöjä. Jostain syystä siinä Treg tuntui lähtevän paremmin liikenteeseen. Rengastus ei tietty ollut sama. Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille.
      - Sisutassa E53 on ehtaa 90-lukua varsinkin noin karvalakkina pikselivikojen kanssa. Ainakin näissä yksilöissä Treg mielytti enemmän vaikka transporter/skoda meininkiä ei pääse karkuun.
      -Tregissä taitaa olla isompi kontti mutta takapenkillä pää ottaa kattoon. En muista että E53 olisi ollut samaa ongelmaa.

      Kyllä vähän pahalta tuntuu nyt eilisen jälkeen kun Volkkarista jäi parempi fiilis. Millä tämä käännetään BMW voitoksi? Autokeskuksen myyjä vähän yritti josko heidän Tampereen liikkeen E70 4.8 vois käydä. Hinta vähän pompsahtaa ja tuo kone ei taida olla luotettavimmasta päästä (pitänee mennä E70 ketjua lukemaan)?
      Last edited by ÖÖ.; 14-02-2016, 10:07.
      E39 528i -99

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by ÖÖ. View Post
        Konepelti myös klommoilla ja näyttä huohottavan öljyä jostain koneen vasemmalta reunalta. Onkos tuolla puolen joku tyyppivika letku/tiiviste mikä tuota aiheuttaa?
        Imusarjan läppien kauluksesta se näissä kaikissa vuotaa. Läpät kuikkaan, niin tämä vuoto-ongelmakin korjaantuu.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • HerraHuu
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2012
          • 355
          • Keski-Suomi

          Originally posted by ÖÖ. View Post
          Eilen olin ihan osto mielellä katsomassa yhtä kappaletta E53. http://www.nettiauto.com/bmw/x5/7819418
          Onpas X5:ten hinnat nousussa.. :think kyllähän tuossa tinkivaraa on. Sillä ainakin saa eroa muitten merkkien tai kallimpien väliin valintaa tehdessä.


          -e30 2d m10b18

          EX -e53 X5 3.0D
          EX -e39 523i Sedan
          EX -e36 325i Coupe
          EX -e46 323i Sedan
          EX -e36 320i Touring

          Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17522
            • Turku

            On kyllä harvinaisen karvalakki X5. Olisko ihan Suomi-auto .
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              "Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille".

              Eikö tämä oli vakiona kaikissa e53? Toisaalta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, kokeilin sitä kerran jäisille alamäellä, luisti vaan kohtaa ojaan, paljon parempi itse hoitaa asia.

              Pienellä rahalla saa dieselin piristystä ja samalla litran pienempi kulutus maantienajossa.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • BMWE39
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 134

                Originally posted by EPDM View Post
                "Manuaalisesta keskilukosta ja alennusvaihteista plussaa Tregille".

                Eikö tämä oli vakiona kaikissa e53? Toisaalta siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, kokeilin sitä kerran jäisille alamäellä, luisti vaan kohtaa ojaan, paljon parempi itse hoitaa asia.
                Eipäs nyt sotketa alennusvaihteita ja voimansiirron lukkoja alamäkiavustimeen...

                Comment

                • vaviah
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 632
                  • Turku

                  Originally posted by BMWE39 View Post
                  Eipäs nyt sotketa alennusvaihteita ja voimansiirron lukkoja alamäkiavustimeen...
                  Tuo alamäkiavustin on todellakin onneton. Vastaa sitä kun itse vuoronperään päästäisi jarrupolkimesta kokonaan ja antaisi vauhdin nousta, ja sitten survoisi jarrua pohjaan niin, että abseilla rynkytetään minne sattuu.

                  Yksi plussa äksälle on takavetopainotteinen neliveto. Käytös on huomattavasti loogisempaa kuin etuvetoperusteisessa.
                  X1 18d sDrive -18
                  320i GT xDrive -13
                  i3 BEV -13
                  X1 18dA xDrive -16
                  X5 3.0iA -00
                  320d Touring -00
                  528iA Touring -97
                  325 CiA -93
                  316i -94
                  316 -88

                  Comment

                  • korbimotors
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 195
                    • Salla

                    Tässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla

                    No niin nyt sitten asiaan:
                    Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
                    Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
                    tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
                    Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
                    Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.
                    Last edited by korbimotors; 06-03-2016, 22:21.

                    Comment

                    • Rey
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 73
                      • Moon

                      Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.

                      Tuolla hieman juttua bensamallien kulutuksesta. Hieman yllättäen kulutus on about samaa luokkaa rivi6 ja V8-koneissa. Ilmeisesti rivi6-joutuu aika koville tuon 2200kg massan liikuttamisessa, koska eroja ei ole? Oma valintani olisi 4.8is, mutta ymmärrän jos luottamus V8-bemmujen kestävyyteen ei ole kovin suuri.

                      Comment

                      • vaviah
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 632
                        • Turku

                        Itse olen kyllä ollut 3.0 bensaan erittäin tyytyväinen. Eikä GMn laatikossakaan suurempaa valittamista ole. Molemmat toimivat 15-vuotta vanhana vielä kuin uutena. Moottorissa ei ole ollut pienintäkään harmia (mitä nyt venttiilikopan tiiviste vähän tihkuttaa). Sanoisin, että tähän autoon 3.0 bensa on luotettavin moottori (siinä ei kai ole mitään pahoja/kalliita tyyppivikoja). Taajamanopeuksilla paketti toimii oikein hyvin, ja kyllä sillä moottoritielläkin vielä ihan ilokseen ohittelee. Mäkisellä maantiellä olisi kyllä toivomisen varaa sen suhteen, että laatikko vaihtaa helposti ylämäissä kaksi pykälää pienemmälle vaikka varmaan vääntö riittäisi isommallakin vaihteella. Tämä korostuu vielä vakionopeudensäätimellä, jossa on pidempi viive kaasuun kuin mitä muilla autoilla olen tottunut. Olen ollut erittäin positiivisesti yllättynyt 3.0 äänimaailmasta. Pakoäänet on viritetty varsin mukaviksi.

                        GMn laatikkoa paljon parjataan, mutta ainakin minulla se vaihtaa lähes huomaamattomasti, eikä siinä ikinä ole ollut mitään suurempaa ongelmaa. Joissain ennalta arvaamattomissa tilanteissa se vaihtaa äkillisesti suurempaa pykälää, jos nostaa kaasun kesken kiihdytyksen. Tästä on tällä foorumilla paljon keskustelua. Ikään kuin laatikko ei ehdi kaasun nostoon mukaan, vaan jatkaa vaihtamista suuremmalle, vaikka tilanne muuttuu.

                        Ja mitä kulutukseen tulee, minulla taajama-ajossa ilman keskustan seisomista valoissa keskikulutus on 14-15 litraa sadalla. Jos joutuu ydinkeskustassa ajelemaan, nousee 16-17 litraan. Maantiellä vaimo pääsee alimmillaan reiluun 12 litraan sadalla. Tuon alle ei ikinä ole mennyt. Aika reilusti siis syö. Onneksi on iso tankki!
                        X1 18d sDrive -18
                        320i GT xDrive -13
                        i3 BEV -13
                        X1 18dA xDrive -16
                        X5 3.0iA -00
                        320d Touring -00
                        528iA Touring -97
                        325 CiA -93
                        316i -94
                        316 -88

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by Rey View Post
                          http://www.autos.ca/used-car-reviews...-x5-2000-2006/
                          Tuolla hieman juttua bensamallien kulutuksesta. Hieman yllättäen kulutus on about samaa luokkaa rivi6 ja V8-koneissa. Ilmeisesti rivi6-joutuu aika koville tuon 2200kg massan liikuttamisessa, koska eroja ei ole? Oma valintani olisi 4.8is, mutta ymmärrän jos luottamus V8-bemmujen kestävyyteen ei ole kovin suuri.
                          Omassa ajossa vanhempi 3.0i vei bensaa enemmän kuin facelift 4.8is, eli mitä tuohon nyt voisi sanoa, pienellä varmaan pärjää mutta pitää ajella kanssa rauhallisesti.

                          Tuota pientä bensavehjettä tuli korjattua aika paljonkin, vetareita, laatikkoa ja myytyä pois kun laatikko alkoi enemmän porsia, taas tuossa V8 vehkeessä ei ollut mitään vikaa/remppaa.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4623
                            • Lahti.

                            Originally posted by korbimotors View Post
                            Tässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla

                            No niin nyt sitten asiaan:
                            Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
                            Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
                            tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
                            Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
                            Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.
                            Mikä 4.4l v8 sinulla oli? Se facelift tai prefacelift. Itselleni huonoja kokemuksia fl mallista ( valvetronic + vesipumppu). Nykyinen pfl on kai hieman luotettavampi ja teho eroja ei tunne hirveästi.
                            3.0l on omasta mielsestä hieman alitehoinen tähän möyköön bensamuodossa.
                            Diesel olisi kai se järkevä auto mutta jäät äänimailmassa paitsioon.
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • korbimotors
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 195
                              • Salla

                              Originally posted by EPDM View Post
                              Mikä 4.4l v8 sinulla oli? Se facelift tai prefacelift. Itselleni huonoja kokemuksia fl mallista ( valvetronic + vesipumppu). Nykyinen pfl on kai hieman luotettavampi ja teho eroja ei tunne hirveästi.
                              3.0l on omasta mielsestä hieman alitehoinen tähän möyköön bensamuodossa.
                              Diesel olisi kai se järkevä auto mutta jäät äänimailmassa paitsioon.
                              Mulla oli se pfl. ja aika täydellisellä varustepaketilla se oli. ja oli siinä se tehtaan laittama levikesarja settikin. Siinä oli jos jonkinlaista. ensin meni se keskilaahain jakopäästä ja paskat meni siinä samassa rytäkässä venttiili koneistoon ja jakopääremontin lisäksi piti laittaa venttiilit uusiksi. sitten meni samaan syssyyn oven kahva paskaksi ettei päässy autoon ulkokautta ja sitten alkoi ikkunat vidduilemaan ja meni hissit solmuun. Joo ja sitten meni takaa ilmapussit paskaksi siihen kaiken päälle vielä. Lootaki tuntui että vähän nykyttteli niin nuo kaikki muutkun sain laitettua kondikseen niin auto lähte maailmalle samantien.

                              Ja ei se varmasti raketti ole tuolla 3.0 bensalla mutta en usko että se ihan umpi laiskakaan on, onhan sielä kuitenki 230hv/300Nm. Ja tuo mitä olen nyt harkinnut ostavani on jonkun SIEKKISEN laittamalla/ vahvistamalla laatikolla( takuutkin vielä voimassa laatikossa).

                              Comment

                              • vaviah
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 632
                                • Turku

                                Ekstravinkkinä koeajolle: Kannattaa testata, että jakolaatikko on tikissä. Ovi auki, ja liikkeellelähtöjä eteen ja taaksepäin (mieluusti vielä ylämäkeen). Ei saisi kuulua ylimääräisiä ääniä jakolaatikon suunnalta (suoraan kuskin alapuolella).
                                X1 18d sDrive -18
                                320i GT xDrive -13
                                i3 BEV -13
                                X1 18dA xDrive -16
                                X5 3.0iA -00
                                320d Touring -00
                                528iA Touring -97
                                325 CiA -93
                                316i -94
                                316 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎