Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonto!
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 205
    • Hausjärvi

    Kysytääs täälä, vaikka aikapaljon sai kyllä vastauksia lukemalla tätä topikkia.
    Astuuko syvälle paskaan jos tälläsen hommaahttp://m.nettiauto.com/bmw/x5/8069298 vaimolla polte tälläseen käyttikseen. Mitä pitäs ottaa huomioon, kun käy kattomassa? Moottori on tuttu ja tietty laatikon toiminta tsekattava.. mitäs muuta? Ja nyt ei käyny selväks onko tämä x-drive vai ei? Luetun perusteella se olis parempi, kun pre fl mallissa oleva hässäkkä..
    e39 523iA -97
    e87 120d -10
    e30 M-tech II v8 cabrio -93
    Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
    Ex e30 325 M-tech II m52 -89
    Ex e60 530i -03
    Ex e39 528 Touring -97
    Ex e39 540iA -97
    Ex e36 328 Coupe -96
    Ex e34 535 -91

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14427
      • Oulu

      On xdrive. Tuli 09/03 faceliftin myötä. Eikai se prefl kiinteä vetosuhdekkaan huono ole perusajossa minun mielestä.

      Itsekkiin vähän sivusilmällä tuota M54 koneista katsellut, mutta voihan se olla vähän pieni kippo tohon painavaan lohjakkeeseen. Diesel softalla lienee se järkevin vaihtoehto.

      M62 jakopään puolesta ainaki jarruttaa omia ostohaluja.
      Last edited by zener; 11-10-2016, 07:04.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        Aika arvokas mielstäni ja vääntöä voi jäädä kaipaamaan. Toki vaimoni tulee toumeen 2.5l x3 kanssa mikä on aika samanlainen yhdistelmä

        Imuvuodot, alustan ilmapussit jos on ( voi olla rautajousetkin, tai ilmapussit vain takana tai kaikkialla, varustelistasta näkysi). Oven kahvat...
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Rey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 73
          • Moon

          Originally posted by Tonto! View Post
          Kysytääs täälä, vaikka aikapaljon sai kyllä vastauksia lukemalla tätä topikkia.
          Astuuko syvälle paskaan jos tälläsen hommaahttp://m.nettiauto.com/bmw/x5/8069298 vaimolla polte tälläseen käyttikseen. Mitä pitäs ottaa huomioon, kun käy kattomassa? Moottori on tuttu ja tietty laatikon toiminta tsekattava.. mitäs muuta? Ja nyt ei käyny selväks onko tämä x-drive vai ei? Luetun perusteella se olis parempi, kun pre fl mallissa oleva hässäkkä..
          Kuten täällä on jo miljoonaan kertaan varmaan mainittu, niin tuo 3-litrainen bensakone syö saman verran bensaa kuin V8/4.4 (eli paljon). Kaikille se ei tietenkään ole mikään ongelma . Auto on melko painava, joten monen mielestä vääntöä ei välttämättä ole riittävästi tuossa moottorissa, mutta makuasioita varmaan. Toki auto kiihtyy speksien mukaan 0-100km/h alle 10 sekunnissa, joten eihän se nyt mikään nuhainen suoritus ole.

          Hinta on mielestäni hieman suolainen, kun varustelutaso on kuitenkin aika karvalakkitasoa. Siistissä kunnossa toki näyttäisi olevan. Facelifift-malli kannattaa ehdottomasti ostaa, joten siinä mielessä ei tuo auto nyt huonoimmasta päästä ole.
          (auton vin-koodi: WBAFA110X0LT49593). Rautajousilla näytti olevan.
          Last edited by Rey; 11-10-2016, 13:31.

          Comment

          • vaviah
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 632
            • Turku

            Originally posted by Rey View Post
            Kuten täällä on jo miljoonaan kertaan varmaan mainittu, niin tuo 3-litrainen bensakone syö saman verran bensaa kuin V8/4.4 (eli paljon). Kaikille se ei tietenkään ole mikään ongelma . Auto on melko painava, joten monen mielestä vääntöä ei välttämättä ole riittävästi tuossa moottorissa, mutta makuasioita varmaan. Toki auto kiihtyy speksien mukaan 0-100km/h alle 10 sekunnissa, joten eihän se nyt mikään nuhainen suoritus ole.

            Hinta on mielestäni hieman suolainen, kun varustelutaso on kuitenkin aika karvalakkitasoa. Siistissä kunnossa toki näyttäisi olevan. Facelifift-malli kannattaa ehdottomasti ostaa, joten siinä mielessä ei tuo auto nyt huonoimmasta päästä ole.
            (auton vin-koodi: WBAFA110X0LT49593). Rautajousilla näytti olevan.
            Jep. M54lla pärjää hyvin, mutta reippaampiin kiihdytyksiin täytyy käyttää kierroksia (alle 3000 rpm kulkee varsin rauhallisesti verrattuna dieseliin). 14-15 tuo vie sadalla. Alle kolmentoista todella vaikea päästä. Pre-FL kannattaa ostaa jos haluaa kiinteän jakosuhteen = loogisen takavetopainotteisen ajokokemuksen. Jos taas pito on tärkeää, varmaan Xdrive parempi.
            X1 18d sDrive -18
            320i GT xDrive -13
            i3 BEV -13
            X1 18dA xDrive -16
            X5 3.0iA -00
            320d Touring -00
            528iA Touring -97
            325 CiA -93
            316i -94
            316 -88

            Comment

            • Tonto!
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 205
              • Hausjärvi

              Originally posted by Rey View Post
              Kuten täällä on jo miljoonaan kertaan varmaan mainittu, niin tuo 3-litrainen bensakone syö saman verran bensaa kuin V8/4.4 (eli paljon). Kaikille se ei tietenkään ole mikään ongelma . Auto on melko painava, joten monen mielestä vääntöä ei välttämättä ole riittävästi tuossa moottorissa, mutta makuasioita varmaan. Toki auto kiihtyy speksien mukaan 0-100km/h alle 10 sekunnissa, joten eihän se nyt mikään nuhainen suoritus ole.

              Hinta on mielestäni hieman suolainen, kun varustelutaso on kuitenkin aika karvalakkitasoa. Siistissä kunnossa toki näyttäisi olevan. Facelifift-malli kannattaa ehdottomasti ostaa, joten siinä mielessä ei tuo auto nyt huonoimmasta päästä ole.
              (auton vin-koodi: WBAFA110X0LT49593). Rautajousilla näytti olevan.
              Jeps, kiitoksia vastauksista. Kyllähän siinä hinnassa tota autoliike lisää on juu. Suorituskyky nyt varmasti riittävä tähän käyttötarkoitukseen. Täytyy se varmaan paikapäällä käydä pällistelemässä.
              e39 523iA -97
              e87 120d -10
              e30 M-tech II v8 cabrio -93
              Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
              Ex e30 325 M-tech II m52 -89
              Ex e60 530i -03
              Ex e39 528 Touring -97
              Ex e39 540iA -97
              Ex e36 328 Coupe -96
              Ex e34 535 -91

              Comment

              • Rey
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 73
                • Moon

                Mites onko mitään järkeä tuoda E53:sta enää Saksasta, kun tuontikululuihin ja webaston asennukseen uppoaa kuitenkin useampi tonni? Hyväkuntoinen VOLL 3.0d comfort penkeillä vaan himottaisi ja ne on Suomessa aika harvassa. Onko noi comfort penkit edes niin paljon sport-penkkejä mukavammat että sen perusteella kannattaa tehdä valintaa? Tietysti kannattaisi varmaan käydä kokeilemassa eikä kysyä täällä

                Saksan autojen vin-koodeja ei taida selville muuta kuin suoraan myyjältä kysymällä?
                Last edited by Rey; 14-12-2016, 16:20.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17517
                  • Turku

                  Suosittelen kyllä comfort-penkkejä, ovat mukavammat kyllä etenkin pitkään ajoon.

                  Ei taida muulla tavoin saada Saksan autoista viniä.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Kim
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 151
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Laku View Post
                    Suosittelen kyllä comfort-penkkejä, ovat mukavammat kyllä etenkin pitkään ajoon.

                    Ei taida muulla tavoin saada Saksan autoista viniä.
                    Sama suositus täältä. Edellisessä E46:ssa oli sportit, ja kyllä E53 comfortit on huomattavasti paremmat. Siis nimenomaan matka-ajon mukavuudessa. Urheilullisessa ajossa sportit toki antavat paremman sivuttaistuen.
                    E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                    Comment

                    • Kiko750
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 361
                      • Oulu/Finland

                      Muutaman vuoden ajelin 2004 E53 3.0i:llä, sporttipaketti oli, lammasnahkat yms.
                      Ihan mukava peli, tasainen ja leppoisa kyyti. M54 jaksaa viedä jos ei yletön kiirus ole. 200km/h+ saa mittariin kun jaksaa pitää lapun lattiassa. Kuten aiemmin todettu bensaa palaa! Seka-ajossa 14-16l, maantiellä oikeen hissutellen pääsi 10l. Normiajossa maantielläkin 11-12l.
                      M54 on perusluotettava mosa.

                      Vetohommissa hyvä peli, ei paljon huojuta isompikaan kärry tuota möhköä. Auraamattomia teitä tuli ajeltua paljon ja ei pikku kinokset ollu haitoiksi.

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4623
                        • Lahti.

                        e53 4.6is M62 (alpina 347hv) tai facelift 4.4l n62 320hv?

                        Yritän täälä päättää mikä olisi parempi vaihtoehto. Molemmat about sama hinta.

                        4.6is m62

                        + harvinaisuus ( estoril sininenkin) alle 4t rakenettu, about tuhat Euroopaan.
                        + ehkä luotettavampi laatikko
                        + parempi näköinen ( mielipide tietysti).
                        + Äija faktori..:-)

                        - varaosoien saanti voi olla "mielenkiintoinen".

                        4.4l n62

                        + x-drive paljon kehittyneempi.
                        + 6-vaihteinen
                        + pihi verrattuna 4.6is
                        + marginaalisesti modernempi mutta yleisempi.

                        - valvetronic
                        - vesipumppu

                        Itselleni on siis ollut toi n62 aikaisemminkin sekä myös m62 4.4l 286hv. Myin n62 pois kun tuli sekä laatikko että valvetronic ongelmia....m62 jäin kaipaamaan...

                        Hmm...ok. asiahan on selvä-.. :-)
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Takamisakari
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 148
                          • Espoo

                          Mulla oli joitakin vuosia sitten juuri tuommoinen 4.6iS, tosin vaan puolisen vuotta, eli en ehtinyt särkeä /huoltaa juurikaan mitään. Mä tykkäsin ilmajousituksesta mutta laatikosta taas en (vs nykyinen E53 fl). Onhan siinä tietty "äiäfaktori" kohdallaan..

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4623
                            • Lahti.

                            juu, netistä lukee kyllä aika paljon ongelmia tämäkin 5-vaihteinen (5hp-24) laatikon kanssa, vaikka onko vahvistettu versio normi 4.4l pfl verrattuna. Samankaltaiset siis kun mikä oli minun fl 4.4l 6 vaihteisessakin, eli jos esim jarrutuksessa 2-> 1 vaihteen niin auto joskus pomppasi kangaroo maisesti eteenpäin....

                            En tiedä, taidan pitää ämmä toistaiseksi, juuri siihenkin upposi toistatonnia huoltoihin ja tuulilasivaihtoon..:think
                            Last edited by EPDM; 10-02-2017, 11:05.
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              No nythän näkyy olevan hyvin tarjontaa nettiautossa 4.6iS mallista. Harmi kun ei ole itsellä tällä hetkellä mahdollisuutta vaihtaa sellaiseen. Kiinnostaisi nimittäin, järkevyydestä viis..
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • nappe74
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 2845
                                • South Carelia

                                Mielenkiinnosta kyselen...

                                Mitä eroa on ulkonäöllisesti E53 Facelift vs Vanhempi??

                                Eli mistä pystyy sisätiloista/ulkoapäin erottamaan kys. mallit?? Vai pystyykö mistään...

                                Entä VINillä katsottuna varustelistaa, erottuuko siellä FL muusta kuin prod.datesta??

                                EDIT: jotain löysinkin...

                                Last edited by nappe74; 25-03-2017, 14:52.
                                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                                ex-Bimmerit:
                                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                                E21 316 -80
                                E91 330xdA M-Sport -06
                                E53 X5 3.0iA Sport -04
                                E91 335xiA M-Sport -08
                                E60 530iA M-Sport -06
                                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                                E91 320d -06
                                E39 530iAT M-Sport -01
                                E36 328iA -96
                                E39 528iA -96
                                E36 325i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎