Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mmh79
    BTCF Member
    • Oct 2008
    • 1067
    • Vihti

    Originally posted by mika68 View Post
    Zetan talvisäilytystä Kallion tyyliin, on sentään rätti ylhäällä
    Oma coupe seisoo kyllä tasalämpöisessä kuivassa autohallissa
    Mitenkäs muilla?
    Itellä joka päivä ajossa. Kiva lelu
    Eilen tuli tilattua taakse powerflexiä, josko sitten rauhottuis toi perän vetely.
    Ei kukaan sattuis tietämään tota 2,8 litrasen takavakaajan paksuutta? Siihen tarttis saada vielä puslat.
    sigpic
    2006 Z4 ///M
    2009 Mercedes W639 111cdi

    Comment

    • Riedle
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 440
      • Kokkola

      Originally posted by mmh79 View Post
      Ei kukaan sattuis tietämään tota 2,8 litrasen takavakaajan paksuutta? Siihen tarttis saada vielä puslat.
      Roadster vai coupé?

      Keräsin ETK:lta tällasen listan. Jos joku huomaa virheitä niin hihkaiskaa.

      etuvakaaja / takavakaaja
      1.8+1.9 roadster 22,5mm / 14mm
      *M-alusta 23,5mm / 14mm

      2.0 roadster 24mm / 15mm
      *M-alusta 25mm / 15mm

      2.2 roadster 25mm / 15mm
      *M-alusta 25,5mm / 16mm

      2.8 roadster 24mm / 15mm
      *M-alusta 25mm / 15mm

      3.0 roadster 25mm / 15mm
      *M-alusta 25,5mm / 16mm

      M roadster S50 23mm / 18,5mm
      *S54 23mm / 18,5mm

      2.8 coupé 26mm / 17mm
      3.0 coupé 26mm / 17mm
      M coupé S50 23mm / 19mm
      *S54 23mm / 18,5mm
      Z3 Coupé 2.8
      Pajero Pinin
      BMW Cruise Bike

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        Originally posted by Riedle View Post
        Roadster vai coupé?

        Keräsin ETK:lta tällasen listan. Jos joku huomaa virheitä niin hihkaiskaa.

        etuvakaaja / takavakaaja
        1.8+1.9 roadster 22,5mm / 14mm
        *M-alusta 23,5mm / 14mm

        2.0 roadster 24mm / 15mm
        *M-alusta 25mm / 15mm

        2.2 roadster 25mm / 15mm
        *M-alusta 25,5mm / 16mm

        2.8 roadster 24mm / 15mm
        *M-alusta 25mm / 15mm

        3.0 roadster 25mm / 15mm
        *M-alusta 25,5mm / 16mm

        M roadster S50 23mm / 18,5mm
        *S54 23mm / 18,5mm

        2.8 coupé 26mm / 17mm
        3.0 coupé 26mm / 17mm
        M coupé S50 23mm / 19mm
        *S54 23mm / 18,5mm
        .....
        Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:08.

        Comment

        • Riedle
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 440
          • Kokkola

          Originally posted by mika68 View Post
          H&R setti: VA: 28mm / HA: 19mm
          Saman valmistajan setti -> M roadster ja M coupé: VA 28mm / HA 21mm.
          Z3 Coupé 2.8
          Pajero Pinin
          BMW Cruise Bike

          Comment

          • Komu
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 1038
            • Nurmijärvi

            Originally posted by mika68 View Post
            H&R setti: VA: 28mm / HA: 19mm
            ANTI-ROLL BARS
            33758-1BMW Z3
            VA 33 758VA, � 28 mm / HA 33 758HA, � 19 mm | Notes: 55 60
            33936-2BMW Z3 M-Roadster, M-Coupe type MR/C
            VA 33 936VA, � 28 mm / HA 33 936HA2, � 21 mm | Notes: 55 60
            Näyttäis olevan h&r ämmään vielä paksumpi taakse? tuolta kattelin http://www.sarlinraceteam.fi/service...eet/hr/hr.html

            Edittiä: Helvetti kun tälläsia kokoajan puhutaan täällä foorumilla! Tulee kalliiksi! Joutuu koko alustan uusimaan kohta. Voisitteko jutella vaikka pullataikinasta tms.
            Last edited by Komu; 20-02-2011, 12:30.
            E70 X5 40d + F31 330d
            Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
            Myyty tämäkin335d E91 perheauto
            Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              Originally posted by Komu View Post
              ANTI-ROLL BARS
              33758-1BMW Z3
              VA 33 758VA, � 28 mm / HA 33 758HA, � 19 mm | Notes: 55 60
              33936-2BMW Z3 M-Roadster, M-Coupe type MR/C
              VA 33 936VA, � 28 mm / HA 33 936HA2, � 21 mm | Notes: 55 60
              Näyttäis olevan h&r ämmään vielä paksumpi taakse? tuolta kattelin http://www.sarlinraceteam.fi/service...eet/hr/hr.html

              Edittiä: Helvetti kun tälläsia kokoajan puhutaan täällä foorumilla! Tulee kalliiksi! Joutuu koko alustan uusimaan kohta. Voisitteko jutella vaikka pullataikinasta tms.
              ......
              Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:07.

              Comment

              • biglimited
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1519
                • Turku

                Puslajumpan ymmärrän, mutta mitäs tällä vakaajapäivityksellä oikein haetaan..? Lisää jäykkyyttä perään vissiin :think
                Deutchland uber alles!

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  Originally posted by biglimited View Post
                  Puslajumpan ymmärrän, mutta mitäs tällä vakaajapäivityksellä oikein haetaan..? Lisää jäykkyyttä perään vissiin :think
                  .....
                  Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:07.

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    Originally posted by mika68 View Post
                    Zetan talvisäilytystä Kallion tyyliin, on sentään rätti ylhäällä
                    Oma coupe seisoo kyllä tasalämpöisessä kuivassa autohallissa
                    Mitenkäs muilla?
                    Ohhoh. Ton pelin joskus Kalliossa nähnytkin.

                    Oma zeta seisoo puolilämpimässä tallissa mielenkiintoisen kuosin alla, kun isäukko meni alkuperäisen pressun hävittämään:



                    Huomenna pitäis tosin leimalle lähteä.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      Originally posted by mmh79 View Post
                      Itellä joka päivä ajossa. Kiva lelu
                      Eilen tuli tilattua taakse powerflexiä, josko sitten rauhottuis toi perän vetely.
                      Ei kukaan sattuis tietämään tota 2,8 litrasen takavakaajan paksuutta? Siihen tarttis saada vielä puslat.
                      ......
                      Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:07.

                      Comment

                      • -TT
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 192
                        • Oulu

                        Originally posted by mika68 View Post
                        Zetan talvisäilytystä Kallion tyyliin, on sentään rätti ylhäällä
                        Oma coupe seisoo kyllä tasalämpöisessä kuivassa autohallissa
                        Mitenkäs muilla?
                        Autokatoksessa ja siitä sitten liikenteeseen tarvittaessa. Hyvällä säällä siis: aamuisin töihin "pikku pakkasella"

                        Vakaajista:
                        Jäykällä takavakaajalla haetaan varmaan sitä, että kurvissa pysyy pito sisäpuolen renkaallakin.
                        Ei taida toi vakio kitkalukko pitää asvaltilla riittävän hyvin :think Onko kukaan muuttanut tota vakiolukkoa 75%?
                        Jotta alustaosien päivittäminen ei loppuisi Viel kun saisi ton takapään camberit jonnnekkin 1 asteen tuntumaan.

                        Kun on tottunut ajamaan hevoskärryn akselilla, niin siinä piti takapään vakaaja ottaa pois ja eteen piti saada jäykempi vakaaja. Liian jäykällä takavakaajalla tahtoi sisäkurvin puoleinen takarengas nousta ylös ja siitähän ei hyvää seuraa.
                        Coupe :think
                        sigpic

                        Comment

                        • -TT
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 192
                          • Oulu

                          Tonne ZF kitkalukon sisään voi ilmeisesti lisätä noita kitkalevyjä niin, että ei tarvi alkaa koneistamaan mitään itse lukosta pois?
                          Coupe :think
                          sigpic

                          Comment

                          • Z3C
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 130
                            • Turku

                            Hmm, mielenkiintoista pusla- & vakaajakeskustelua.

                            Tuli mieleen että mitenköhän tuon zetan taka-akseli mahtaa kestää kaikki nämä päivitkset? :think Eikö se taka-akseli ollut zetalla eräänlainen heikko lenkki?

                            Jonkun verran olen lukenut ainakin tasauspyörästön korvakkeen hitsauksen heukkoudesta ja jopa kiinnikkeiden repeytymistäkin on esiintynyt.
                            O_7777

                            Comment

                            • mmh79
                              BTCF Member
                              • Oct 2008
                              • 1067
                              • Vihti

                              Originally posted by mika68 View Post
                              Näyttihän se takavakaaja olevat 17mm
                              Mitäs puslia tilasit taakse? Ne isot pystypuslat apurunkoon(2kpl) vai poikittaiset pienemmät(4kpl)? Meinasitko itse laittaa, pitää varmaan rakentaa ulosvetäjä/sisääntyöntäjä?
                              Juu noi kummatki setit laitoin tilaukseen. Lisäks vissiin vielä ne takavakaajan puslat. Sais sitte samalla kertaa vaihdettua kaikki.
                              Itellä ei oo tiloja/osaamista, niin käyn vissiin Samin autopajalla.
                              sigpic
                              2006 Z4 ///M
                              2009 Mercedes W639 111cdi

                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1966
                                • ......

                                Originally posted by Z3C View Post
                                Hmm, mielenkiintoista pusla- & vakaajakeskustelua.

                                Tuli mieleen että mitenköhän tuon zetan taka-akseli mahtaa kestää kaikki nämä päivitkset? :think Eikö se taka-akseli ollut zetalla eräänlainen heikko lenkki?

                                Jonkun verran olen lukenut ainakin tasauspyörästön korvakkeen hitsauksen heukkoudesta ja jopa kiinnikkeiden repeytymistäkin on esiintynyt.
                                ......
                                Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:07.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎