Originally posted by Tonton
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Originally posted by Skunkki^ View PostKorjasinkin jo tohon aiempaan viestiin, mutta siis 10% tehonostoa tarkoitin.
eikö ollut niin että 10% tai alle voi muuttaa tilavuutta olettaen ettei teho muutu mutta ylittäessä 10% on todistettava. jolloin se myös tarvitaan otteeseen.
tarvii lukea uus ja vanhakin ennen seuraavaa kommenttiasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOlen ymmärtänyt että kaikki Harget olis myös tehty näin. Kansallinen yksittäishyväksyntä.
Ne saa kyllä Suomessakin piensarjatyyppihyväksynnän, mutta se voi vaatia hieman paperityötä:
Vna 1244/2002 §13
3. Valmistajan hakemuksesta tyyppihyväksyntäviranomainen tunnustaa toisessa ETA-valtiossa myönnetyn piensarjatyyppihyväksynnän enintään 1 momentissa säädetylle ajoneuvomäärälle, jos 2 momentissa tarkoitetuissa asetuksissa säädetyt ehdot täyttyvät.
Ja sen lisäksi siitä mallisarjasta on sanottu seuraavaa
16 §
Ajoneuvotyyppi
1. M-, N-, O-, L- ja T- luokan ajoneuvot luokitellaan kansallisessa tyyppihyväksynnässä samaan tyyppiin kuuluviksi siten kuin tyyppihyväksyntädirektiiveissä säädetään.Last edited by Vauhtivaunu; 29-09-2015, 13:57.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Löytyihän se auton tyypin määritelmä. direktiivi 2001/116/EY määrittelee sen näin:
"B AJONEUVOTYYPIN MÄÄRITTÄMINEN
1 M1-luokan osalta:
"Tyypillä" tarkoitetaan ajoneuvoja, jotka ovat samanlaisia ainakin seuraavilta olennaisilta ominaisuuksiltaan:
- valmistaja,
- valmistajan tyyppinimitys,
- rakenteen ja suunnittelun olennaiset osat:
- alusta/pohjalevy (selvät ja olennaiset erot),
- moottori (polttomoottori/sähkömoottori/hybridi).
"
Tuon perusteella Hartgen ja Alpinan omilla VIN-numeroilla varustetut autot ei välttämättä kelpaa vertailuun BMW-mallien kanssa. Mutta tämä H35-24 onkin sitten vaikeampi tapaus, koska sen Hartge teki BMW-autosta :thinksigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostJos oikein ymmärsin, niin tuon 20% sisällä toki. Mutta vapareissa saa käyttää kg/kW rajaa, mikäli vaihdettava moottori vakiona jää tohon 20% tehonlisäykseen?
Comment
-
-
Perehtykääpäs tähän Kommenttikoosteeseen ajatuksella
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434...das_versio.pdf
Sivulta 23. YKL Ryn kysymys ja trafin vastaus. Esim tuon mukaanhan voisit iskeä Tojjotan JZ jumalmoottorin e36seen ja kuristaa sitä 230 heppaiseksi?Last edited by K_olli; 29-09-2015, 22:32."Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"
Comment
-
-
onhan vakio moottoria voinut kuristaa nyt ja ennenkin. tarvitsee uskottavan esityksen kuristamisesta konttorilla ja mahdollisesti trafille, tämän lisäksi, penkkilappu ja päästömittaus.
samoin se s50 menisi vaikka e30 touringiin kuristamallaLast edited by Tonton; 29-09-2015, 22:51.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by escortmk2 View PostOnkos toi euro3 nyt silleen, että jos auto rekisteröity tammikuussa 97 tai sen jälkeen, ni ei voi turbottaa?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Entä esim e36 328i jota on valmistettu jo ennen tätä 1/97? Muuttuuko se tuossa tammikuussa 97 automaattisesti Euro3 luokkaan vai mitenkä?
Ja saako esim S50B32 moottorin vaihtaa tavan E36:n ja sen jälkeen ahtaa? :thinkNyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Posttottakai voi mutta VTT lappu tarvitaan
Asiaa kyselin Autoharrastajat RY:ltä ja sieltä tuli että on tehty päällekkäin ja Oma E36 rekattu 3/97 on todennäköisesti vanhalla hyväksynnällä ja Euro2 luokkaa.
E: Käyn tätä vielä selvittelemässäE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Muuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostMuuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?
Originally posted by Matuh View PostEihän se nyt ihan noin mene.
euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.Last edited by Tonton; 30-09-2015, 13:49.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment