Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nokonzok
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2013
    • 826
    • Espoo

    BC:n kanssa tarvitaan suuntauslappu ja maahantuojan todistus, niillä onnistuu. Saa nähdä mitä tuon TUV-homman kanssa oikeasti käy. Laitoin yhdistyksen nimissä vielä kerran palautetta, että oletteko nyt ihan oikeasti tosissanne. Tehdään yksinkertaisesta asiasta vähän turhan hankala.

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      Ostin E32:n KAW:in 55/35 satsin niin tämähän on varmaan sitten laiton, jos tuo 51mm on maksimi mitä saa madaltaa.
      Retard Member

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        Originally posted by herja View Post
        Ostin E32:n KAW:in 55/35 satsin niin tämähän on varmaan sitten laiton, jos tuo 51mm on maksimi mitä saa madaltaa.
        Ainahan vain tuon 51mm on saanut madaltaa, ei se alustasarja yhdessä yössä muuttunut laittomaksi.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6174
          • Helsinki

          Tää on varmaan selittetty joskus....Mutta mutta, siis nyt en ymmärrä.

          Miksi tuo tuv-lapun näyttäminen piti saada pois, siis joo ehkä helpotti nyt, mutta kuulostaa näin maalikon korvaan, että onkin vähän "vaikeampi", kun pitää olla kaksi lappua, kun ennen riitti yksi, vai oliko se ongelma, että kun joku myi alustan eteen päin, niin oli mulkku eikä antanut tuv-lappua mukaan, niin se seuraava ei saanut leimaan, vai mikä juttu tuo on..:think:think
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Venom
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2002
            • 623
            • Vantaa

            Originally posted by nokonzok View Post
            Hassuista tulkinnoista tuli mieleen, että Trafi vahvisti tänään, että säädettävien alustasarjojen osalta TÜV-lappu ei enää kelpaa katsastuksessa. Todistuksessa pitää kuuleman mukaan maininta, miten korkeuden muutos voidaan rajoittaa 51mm maksimimadallukselle. Tällaista mainintaa ei TÜV-lapuissa ole. Kysyin vielä erikseen, että ymmärretäänhän Trafilla, että ko. vaatimus tosiaan tarkoittaa sitä, että TÜV-laput ei käy. Asiasta oli kuulemma puhuttu yksikönpäällikkö Otto Lahden kanssa ja tästä huolimatta tällainen ratkaisu on tehty. Katsureille pitäisi tulla asiasta tiedote ihan lähiaikoina.

            Trafissa Tatu Siivonen antaa lisätietoja aiheesta. Ei tässä kovin paljon järkeä ole, mutta jotain kohtalon ivaa tilanteessa on, kun kohta ainoat leimat kelpaavat alustat ovat niitä taiwanilaisia, jotka hetki sitten nimenomaan eivät meinanneet mennä katsastuksista läpi. Meillä on yhdistyksessä kyllä tarkoitus yrittää torpata tämä sääntö, mutta älkää ihmetelkö konttorilla jos ei mene KW:t tai muut vastaavat leimasta läpi.
            Minulla ainakin KW:n Clubsport setin TUV lapuissa lukee selkeästi madalluksen olevan 10-40mm ja vielä erikseen, että maksimimadalluksella maavara on yli 80mm, luulisi tämän toisin sanoen tarkoittavan sitä, että ei pysty madaltamaan yli 51mm..

            Mikäli tälläisessa asiassa aletaan saivartelemaan konttorilla niin, että lapussa pitää sanamuodon olla "yli 51mm madalluksen olevan mahdotonta" niin lupaan tyhjentää bemarin bensatankin ja käydä polttamassa Trafin pääkonttorin

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2542
              • .

              Mites se vaikuttaa tilanteeseen, kun näiden alusta sarjojen ilmoitetut madallukset ovat VAKIOalustoihin verrattuja madalluksia? Jos autossa on tehtaalta tilattuna vakiota matalempi alusta, niin sarjan madallus ei ole lapussa ilmoitetun suuruinen. Lakihan sanoo, että saa madaltaa maksimissaan 51mm eikä se erottele onko autossa tehtaalta vakiota matalempi alusta vai ei. :think

              Mistä tämä 51mm tulee? Onko trafilla antaa sille jotain järkevää perustetta?
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by Freak View Post
                Mistä tämä 51mm tulee? Onko trafilla antaa sille jotain järkevää perustetta?
                Ei tälle ole olemassa mitään järkevää perustelua, linja on tuttua trafin ei, ei ja ei tapaa.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  Originally posted by intfreak View Post
                  Ainahan vain tuon 51mm on saanut madaltaa, ei se alustasarja yhdessä yössä muuttunut laittomaksi.
                  Täytyy mittailla vakio ja juuri asennettu KAW niin ei tipu noin paljon.
                  Retard Member

                  Comment

                  • nokonzok
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2013
                    • 826
                    • Espoo

                    Originally posted by Sädde View Post
                    Tää on varmaan selittetty joskus....Mutta mutta, siis nyt en ymmärrä.

                    Miksi tuo tuv-lapun näyttäminen piti saada pois, siis joo ehkä helpotti nyt, mutta kuulostaa näin maalikon korvaan, että onkin vähän "vaikeampi", kun pitää olla kaksi lappua, kun ennen riitti yksi, vai oliko se ongelma, että kun joku myi alustan eteen päin, niin oli mulkku eikä antanut tuv-lappua mukaan, niin se seuraava ei saanut leimaan, vai mikä juttu tuo on..:think:think
                    Ongelma oli siinä, että ei voida vaatia nimenomaan TÜV-lappua. Voidaan vaatia jotain selvitystä, todistusta tai mitä tahansa muuta lappua, mutta viranomaisen pitää pystyä kertomaan mitä vaaditaan ja kuka voi lapun kirjoittaa. Se on vähän hankalaa kun iskareille tai jousille ei ole mitään vaatimuksia mitä voisi todistaa. Käytännössä siis asetettiin alustat eriarvoiseen asemaan sen perusteella oliko niihin tietyn saksalaisen laitoksen papereita vai ei. Siksi nyt kelpaa myös vapaamuotoisempi maahantuojan todistus.

                    Useissa TÜV-lapuissa (esim. KW) on edellytetty tähänkin mennessä kulmien tarkastamista. Mutta koska kukaan katsuri ei niitä ole tiettävästi koskaan lukenut, ei niitä ole tähän mennessä vaadittu.

                    Originally posted by Venom
                    Minulla ainakin KW:n Clubsport setin TUV lapuissa lukee selkeästi madalluksen olevan 10-40mm ja vielä erikseen, että maksimimadalluksella maavara on yli 80mm, luulisi tämän toisin sanoen tarkoittavan sitä, että ei pysty madaltamaan yli 51mm..

                    Mikäli tälläisessa asiassa aletaan saivartelemaan konttorilla niin, että lapussa pitää sanamuodon olla "yli 51mm madalluksen olevan mahdotonta" niin lupaan tyhjentää bemarin bensatankin ja käydä polttamassa Trafin pääkonttorin
                    Tuskinpa on ongelmaa jos TÜV-lapussa madallusraja on alle 51mm. Suurimmassa osassa se on kuitenkin yli sen. Ihan randomilla katsoin esim. E92 KW Variant 3:n paperit ja siellä madallusvara on 20-60mm. Koska mitään puhetta ei ole (tietenkään) miten rajoitetaan madallus 51 milliin, tämän lapun ei Trafin ohjeistuksen mukaan pitäisi käydä.

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6174
                      • Helsinki

                      Originally posted by nokonzok View Post
                      Ongelma oli siinä, että ei voida vaatia nimenomaan TÜV-lappua. Voidaan vaatia jotain selvitystä, todistusta tai mitä tahansa muuta lappua, mutta viranomaisen pitää pystyä kertomaan mitä vaaditaan ja kuka voi lapun kirjoittaa. Se on vähän hankalaa kun iskareille tai jousille ei ole mitään vaatimuksia mitä voisi todistaa. Käytännössä siis asetettiin alustat eriarvoiseen asemaan sen perusteella oliko niihin tietyn saksalaisen laitoksen papereita vai ei. Siksi nyt kelpaa myös vapaamuotoisempi maahantuojan todistus.

                      Useissa TÜV-lapuissa (esim. KW) on edellytetty tähänkin mennessä kulmien tarkastamista. Mutta koska kukaan katsuri ei niitä ole tiettävästi koskaan lukenut, ei niitä ole tähän mennessä vaadittu.
                      Kiitos tästä, tämä selvensi kirkkaasti
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by nokonzok View Post
                        Tuskinpa on ongelmaa jos TÜV-lapussa madallusraja on alle 51mm. Suurimmassa osassa se on kuitenkin yli sen. Ihan randomilla katsoin esim. E92 KW Variant 3:n paperit ja siellä madallusvara on 20-60mm. Koska mitään puhetta ei ole (tietenkään) miten rajoitetaan madallus 51 milliin, tämän lapun ei Trafin ohjeistuksen mukaan pitäisi käydä.
                        Hyvänen aika taas mitä pilkunhieromista. Selvästihän korkeus on rajattu siihen mihin kierremutterit on kiristetty. Ei tarvi mitenkään meedion kykyjä tämän ymmärtämiseksi, mutta siis tähänkö nyt sit tarvii jonku virallisen selvityksen, voi hohoijaa.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Hyvänen aika taas mitä pilkunhieromista. Selvästihän korkeus on rajattu siihen mihin kierremutterit on kiristetty. Ei tarvi mitenkään meedion kykyjä tämän ymmärtämiseksi, mutta siis tähänkö nyt sit tarvii jonku virallisen selvityksen, voi hohoijaa.
                          Äläpä muuta sano... mutta siihen käytännön ongelmaan taitaa törmätä, että kun kirjaavat mitan navoista muutoskatsastuksessa, samalla lukiten madalluksen maksimin siihen ylös kirjattuun, eivät kuitenkan voi tietää mistä tehtaan napamitasta madallus on tehty ja meneekö se sitten yli tuon 51mm, jos sarja sen mahdollistaa.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • ThemeJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 997
                            • Turku/Raahe

                            Aika monessa säädettävässä alustasarjassa mukana tulevassa tüv lapussa on se säätöväli kerrottu. Riippuu vähän autosta, että onko se säätöväli se mikä jousissa oikeasti on vai että saako auton oikeasti vielä matalemmaksi säätämällä. Periaatteessa jousenvalmistaja siis kertoo miten alustaa saa säätää, jos joku pyörittelee jousilautasta vielä alemmas kuin mitä valmistaja on ilmoittanut niin sitten alusta ei enää ole ns. hyväksyttävä. Muistaakseni esim. TA, JOM yms halppisalustassa siinä tolpassa on kierrettä niin paljon että sen saa huomattavasti alemmaksi kuin mitä lapuissa oikeasti lukee. Tiedä sitten miten semmosia tulkitaan...
                            Bmw E30
                            Bmw 2000Touring Scrap
                            Ex. Bmw E30 316
                            Ex. Bmw E36

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              Tähän akselimassaan sais kans tulla muutos, aika paljon rajoittaa tekniikka vaihtoehtoja=/ esim e30 akselimassa eessä 695kg tästä painosta otetaan kahden matkustajan paino eli 150kg= 545kg saa olla etuakseli paino maxsimissaan ja ymmärsin ettei akselimassa muutu vaikka vaihtais jykevemmän etuakselin esim 324 turbo dieselistä m30 swappoia ei taida saada enää kilpien väliin
                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11096
                                • Oulu

                                Originally posted by jouni.325 View Post
                                Tähän akselimassaan sais kans tulla muutos, aika paljon rajoittaa tekniikka vaihtoehtoja=/ esim e30 akselimassa eessä 695kg tästä painosta otetaan kahden matkustajan paino eli 150kg= 545kg saa olla etuakseli paino maxsimissaan ja ymmärsin ettei akselimassa muutu vaikka vaihtais jykevemmän etuakselin esim 324 turbo dieselistä m30 swappoia ei taida saada enää kilpien väliin
                                Mulla muutettiin leimalla otteen akselimassat isommiksi vastaamaan tyyppi kilven akselimassoja. En muista mitä sinne merkittiin, mut hyvin jäi varaa vielä tekniikan vaihdon jälkeen.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎