BC:n kanssa tarvitaan suuntauslappu ja maahantuojan todistus, niillä onnistuu. Saa nähdä mitä tuon TUV-homman kanssa oikeasti käy. Laitoin yhdistyksen nimissä vielä kerran palautetta, että oletteko nyt ihan oikeasti tosissanne. Tehdään yksinkertaisesta asiasta vähän turhan hankala.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Tää on varmaan selittetty joskus....Mutta mutta, siis nyt en ymmärrä.
Miksi tuo tuv-lapun näyttäminen piti saada pois, siis joo ehkä helpotti nyt, mutta kuulostaa näin maalikon korvaan, että onkin vähän "vaikeampi", kun pitää olla kaksi lappua, kun ennen riitti yksi, vai oliko se ongelma, että kun joku myi alustan eteen päin, niin oli mulkku eikä antanut tuv-lappua mukaan, niin se seuraava ei saanut leimaan, vai mikä juttu tuo on..:think:thinkEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostHassuista tulkinnoista tuli mieleen, että Trafi vahvisti tänään, että säädettävien alustasarjojen osalta TÜV-lappu ei enää kelpaa katsastuksessa. Todistuksessa pitää kuuleman mukaan maininta, miten korkeuden muutos voidaan rajoittaa 51mm maksimimadallukselle. Tällaista mainintaa ei TÜV-lapuissa ole. Kysyin vielä erikseen, että ymmärretäänhän Trafilla, että ko. vaatimus tosiaan tarkoittaa sitä, että TÜV-laput ei käy. Asiasta oli kuulemma puhuttu yksikönpäällikkö Otto Lahden kanssa ja tästä huolimatta tällainen ratkaisu on tehty. Katsureille pitäisi tulla asiasta tiedote ihan lähiaikoina.
Trafissa Tatu Siivonen antaa lisätietoja aiheesta. Ei tässä kovin paljon järkeä ole, mutta jotain kohtalon ivaa tilanteessa on, kun kohta ainoat leimat kelpaavat alustat ovat niitä taiwanilaisia, jotka hetki sitten nimenomaan eivät meinanneet mennä katsastuksista läpi. Meillä on yhdistyksessä kyllä tarkoitus yrittää torpata tämä sääntö, mutta älkää ihmetelkö konttorilla jos ei mene KW:t tai muut vastaavat leimasta läpi.
Mikäli tälläisessa asiassa aletaan saivartelemaan konttorilla niin, että lapussa pitää sanamuodon olla "yli 51mm madalluksen olevan mahdotonta" niin lupaan tyhjentää bemarin bensatankin ja käydä polttamassa Trafin pääkonttorin
Comment
-
-
Mites se vaikuttaa tilanteeseen, kun näiden alusta sarjojen ilmoitetut madallukset ovat VAKIOalustoihin verrattuja madalluksia? Jos autossa on tehtaalta tilattuna vakiota matalempi alusta, niin sarjan madallus ei ole lapussa ilmoitetun suuruinen. Lakihan sanoo, että saa madaltaa maksimissaan 51mm eikä se erottele onko autossa tehtaalta vakiota matalempi alusta vai ei. :think
Mistä tämä 51mm tulee? Onko trafilla antaa sille jotain järkevää perustetta?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostTää on varmaan selittetty joskus....Mutta mutta, siis nyt en ymmärrä.
Miksi tuo tuv-lapun näyttäminen piti saada pois, siis joo ehkä helpotti nyt, mutta kuulostaa näin maalikon korvaan, että onkin vähän "vaikeampi", kun pitää olla kaksi lappua, kun ennen riitti yksi, vai oliko se ongelma, että kun joku myi alustan eteen päin, niin oli mulkku eikä antanut tuv-lappua mukaan, niin se seuraava ei saanut leimaan, vai mikä juttu tuo on..:think:think
Useissa TÜV-lapuissa (esim. KW) on edellytetty tähänkin mennessä kulmien tarkastamista. Mutta koska kukaan katsuri ei niitä ole tiettävästi koskaan lukenut, ei niitä ole tähän mennessä vaadittu.
Originally posted by VenomMinulla ainakin KW:n Clubsport setin TUV lapuissa lukee selkeästi madalluksen olevan 10-40mm ja vielä erikseen, että maksimimadalluksella maavara on yli 80mm, luulisi tämän toisin sanoen tarkoittavan sitä, että ei pysty madaltamaan yli 51mm..
Mikäli tälläisessa asiassa aletaan saivartelemaan konttorilla niin, että lapussa pitää sanamuodon olla "yli 51mm madalluksen olevan mahdotonta" niin lupaan tyhjentää bemarin bensatankin ja käydä polttamassa Trafin pääkonttorin
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostOngelma oli siinä, että ei voida vaatia nimenomaan TÜV-lappua. Voidaan vaatia jotain selvitystä, todistusta tai mitä tahansa muuta lappua, mutta viranomaisen pitää pystyä kertomaan mitä vaaditaan ja kuka voi lapun kirjoittaa. Se on vähän hankalaa kun iskareille tai jousille ei ole mitään vaatimuksia mitä voisi todistaa. Käytännössä siis asetettiin alustat eriarvoiseen asemaan sen perusteella oliko niihin tietyn saksalaisen laitoksen papereita vai ei. Siksi nyt kelpaa myös vapaamuotoisempi maahantuojan todistus.
Useissa TÜV-lapuissa (esim. KW) on edellytetty tähänkin mennessä kulmien tarkastamista. Mutta koska kukaan katsuri ei niitä ole tiettävästi koskaan lukenut, ei niitä ole tähän mennessä vaadittu.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostTuskinpa on ongelmaa jos TÜV-lapussa madallusraja on alle 51mm. Suurimmassa osassa se on kuitenkin yli sen. Ihan randomilla katsoin esim. E92 KW Variant 3:n paperit ja siellä madallusvara on 20-60mm. Koska mitään puhetta ei ole (tietenkään) miten rajoitetaan madallus 51 milliin, tämän lapun ei Trafin ohjeistuksen mukaan pitäisi käydä.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostHyvänen aika taas mitä pilkunhieromista. Selvästihän korkeus on rajattu siihen mihin kierremutterit on kiristetty. Ei tarvi mitenkään meedion kykyjä tämän ymmärtämiseksi, mutta siis tähänkö nyt sit tarvii jonku virallisen selvityksen, voi hohoijaa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Aika monessa säädettävässä alustasarjassa mukana tulevassa tüv lapussa on se säätöväli kerrottu. Riippuu vähän autosta, että onko se säätöväli se mikä jousissa oikeasti on vai että saako auton oikeasti vielä matalemmaksi säätämällä. Periaatteessa jousenvalmistaja siis kertoo miten alustaa saa säätää, jos joku pyörittelee jousilautasta vielä alemmas kuin mitä valmistaja on ilmoittanut niin sitten alusta ei enää ole ns. hyväksyttävä. Muistaakseni esim. TA, JOM yms halppisalustassa siinä tolpassa on kierrettä niin paljon että sen saa huomattavasti alemmaksi kuin mitä lapuissa oikeasti lukee. Tiedä sitten miten semmosia tulkitaan...Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Tähän akselimassaan sais kans tulla muutos, aika paljon rajoittaa tekniikka vaihtoehtoja=/ esim e30 akselimassa eessä 695kg tästä painosta otetaan kahden matkustajan paino eli 150kg= 545kg saa olla etuakseli paino maxsimissaan ja ymmärsin ettei akselimassa muutu vaikka vaihtais jykevemmän etuakselin esim 324 turbo dieselistä m30 swappoia ei taida saada enää kilpien väliinTäällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
-
Originally posted by jouni.325 View PostTähän akselimassaan sais kans tulla muutos, aika paljon rajoittaa tekniikka vaihtoehtoja=/ esim e30 akselimassa eessä 695kg tästä painosta otetaan kahden matkustajan paino eli 150kg= 545kg saa olla etuakseli paino maxsimissaan ja ymmärsin ettei akselimassa muutu vaikka vaihtais jykevemmän etuakselin esim 324 turbo dieselistä m30 swappoia ei taida saada enää kilpien väliin
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment